Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
) en als die positief worden beantwoord... wordt het spannend. bigone schreef:Als je begin dertig bent dan echt nu doen. Tweeënhalf uur?? dat is peanuts en het voordeel is wel dat wanneer er dan mensen komen je echt contact hebt ipv even snel een bakkie. Als jullie daar wonen is het misschien wel rustig maar eenzaam kun je ook zijn met duizend man om je heen, ik voel me nooit eenzaam ondanks dat we echt heel eenzaam wonen. DOEN.
fargo schreef:bigone schreef:Als je begin dertig bent dan echt nu doen. Tweeënhalf uur?? dat is peanuts en het voordeel is wel dat wanneer er dan mensen komen je echt contact hebt ipv even snel een bakkie. Als jullie daar wonen is het misschien wel rustig maar eenzaam kun je ook zijn met duizend man om je heen, ik voel me nooit eenzaam ondanks dat we echt heel eenzaam wonen. DOEN.
Ik ben toen ik 23 was van Groningen naar Leiden verhuisd. Ik ben veel vrienden van vroeger kwijt geraakt omdat het nu eenmaal niet te doen is om elk weekend terug te gaan of mensen over te laten komen, tenminste niet op de lange termijn. DAT vind ik persoonlijk een groot verlies. Ik had een aantal mensen graag nog om me heen gehad en ja in een stad op 3 uur afstand van waar je geboren bent, ken je niemand en de mensen die je kent, ken je nog maar kort en niet van jongs af aan. Je loopt daar dan niet even een bekende van vroeger tegen het lijf - van de kleuterschool, middelbare school of later. DAT vind ik ook een gemis. Ik zou nu niet snel meer uren van mijn huidige locatie verhuizen zodat ik mijn contacten weer zou verliezen en opnieuw zou moeten opbouwen. En tuurlijk krijg je nieuwe vrienden maar dat zijn minder diepe contacten dan die jarenlange van vroeger.
superpony schreef:Klinkt al heel serieus nu.
Als je erachter staat en ook niet teveel aan mensen of huidige vrienden hecht, is het prima te doen. Maar je moet er niet op rekenen dat mensen regelmatig 3 uur gaan reizen, dan raak je teleurgesteld.
Wij woonden op 180km en dan moest er gepland worden. Sommige familie wilden wel komen, maar moesten plannen en vonden het een hele rit.
Vrienden van onze zoon bijv hebben 100x beloofd te komen en dan ook een weekendje ofzo, maar is nooit gebeurt.
Mijn moeder wordt ook een dagje ouder en mijn broer is zwaar gehandicapt, dus ik miste ze en zag het zo niet zitten. We huurden om een indruk te krijgen en zijn niet gaan kopen daar.
Nu in zelfde plaats als mijn moeder, broer en wat familie gekocht. Moeder en broer zien we veel en helpen we ook waar we kunnen. Familie zien we eigenlijk niet vaker, dus afstand zegt lang niet alles.
Het trekt me nog wel steeds om toch te doen wat we graag wilden, maar waar en wanneer??
Dispar_Vulgo schreef:fargo">>>>>
[quote="bigone schreef:Als je begin dertig bent dan echt nu doen. Tweeënhalf uur?? dat is peanuts en het voordeel is wel dat wanneer er dan mensen komen je echt contact hebt ipv even snel een bakkie. Als jullie daar wonen is het misschien wel rustig maar eenzaam kun je ook zijn met duizend man om je heen, ik voel me nooit eenzaam ondanks dat we echt heel eenzaam wonen. DOEN.
Ik ben toen ik 23 was van Groningen naar Leiden verhuisd. Ik ben veel vrienden van vroeger kwijt geraakt omdat het nu eenmaal niet te doen is om elk weekend terug te gaan of mensen over te laten komen, tenminste niet op de lange termijn. DAT vind ik persoonlijk een groot verlies. Ik had een aantal mensen graag nog om me heen gehad en ja in een stad op 3 uur afstand van waar je geboren bent, ken je niemand en de mensen die je kent, ken je nog maar kort en niet van jongs af aan. Je loopt daar dan niet even een bekende van vroeger tegen het lijf - van de kleuterschool, middelbare school of later. DAT vind ik ook een gemis. Ik zou nu niet snel meer uren van mijn huidige locatie verhuizen zodat ik mijn contacten weer zou verliezen en opnieuw zou moeten opbouwen. En tuurlijk krijg je nieuwe vrienden maar dat zijn minder diepe contacten dan die jarenlange van vroeger.[/quote>>>>
Maar dat heb je zelfs al als je maar een klein half uurtje verderop verhuist.
M'n 'nieuwe' vrienden hebben allemaal hier in de buurt op school gezeten, ik niet. Ik kom bijna nooit oude klasgenoten/kennissen tegen.
Maar echte vrienden blijven toch wel, of je nou een half uur of 3 uur verderop verhuist!
TS, 3 uurtjes is prima te overzien! Als je bv zorgt voor een logeerkamer in jullie toekomstige huis, dan kunnen vrienden een nachtje langs komen. Gezellig!
Faelivrin schreef:Ik zou het ook doen! Die kans krijg je maar eenmalig en als je hem niet aan grijpt krijg je er denk ik spijt van. Wat Casper zegt; 2,5/3 uur reizen is prima te doen. Toen ik in Utrecht woonde had ik mijn moeder ook 2,5 uur bij me vandaan en wij zagen elkaar toch wel eens in de 2/3 maanden
soesita schreef:Cool! En: indien financieel haalbaar: doen!
Ik ben ook van Antwerpen naar Aken verhuisd en heb er geen spijt van. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om terug te gaan.
Oostkantons, he? Dan waarschijnlijk ook niet zover van Aken? Geef maar een seintje als je hulp nodig hebt met dat Duits of met andere perikelen.
. Die denkt dat ik me helemaal in de misérie ga storten (alles gaan ze kwijt zijn, zegt ze dan) en dat ik haar verlaat etc etc etc... echt helemaal depressief met een grote D.
hittepit_12 schreef:Mocht je een huisje gaan verhuren en het is voor 4 personen, dan komen wij zeker die kant op. Wij zijn nog steeds niet uitgekeken in de eiffel!
.