Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LotTj3 schreef:dat licht eraan hoeveel jongens (bierdrinkers) er komen en hoeveel meisjes (wijndrinkers).
Stel de helft drinkt bier ongeveer 20 personen en je verwacht dat er per persoon 6 biertjes gedronken worden 20x6 = 120 biertjes. In een krat zitten 24 biertjes. 120/24= 5 kratten bier
Stel de helft drinkt wijn 20 personen en je verwacht dat er per persoon 5 wijntjes gedronken worden.
20x5=100 wijntjes. In een (normale) fles zitten 4 wijntjes. 100/4= 25 flessen wijn
en dan moet je ook nog kiezen of je wit/rood/rose neemt. Jij kent de mensen zelf het best en weet dus ook wat er het meest gedronken wordt.
frisdrank werkt het zelfde
je kunt beter te veel hebben dat te weinig. De supermarkt hier wil in overleg ook ongeopende flessen terug nemen. Dit zou je kunnen overleggen voordat je de aankopen doet.
) en zeggen dat ze sterk maar zelf mee moeten nemen, haha. Met 3 per uur person kom je volgens mij wel een heel eind. Eulogy schreef:LotTj3 schreef:dat licht eraan hoeveel jongens (bierdrinkers) er komen en hoeveel meisjes (wijndrinkers).
Stel de helft drinkt bier ongeveer 20 personen en je verwacht dat er per persoon 6 biertjes gedronken worden 20x6 = 120 biertjes. In een krat zitten 24 biertjes. 120/24= 5 kratten bier
Stel de helft drinkt wijn 20 personen en je verwacht dat er per persoon 5 wijntjes gedronken worden.
20x5=100 wijntjes. In een (normale) fles zitten 4 wijntjes. 100/4= 25 flessen wijn
en dan moet je ook nog kiezen of je wit/rood/rose neemt. Jij kent de mensen zelf het best en weet dus ook wat er het meest gedronken wordt.
frisdrank werkt het zelfde
je kunt beter te veel hebben dat te weinig. De supermarkt hier wil in overleg ook ongeopende flessen terug nemen. Dit zou je kunnen overleggen voordat je de aankopen doet.
Oh ja, bier is natuurlijk niet voor meisjes![]()
Maar goed, on topic: inderdaad alleen bier en wijn halen (mocht je nog een manier zoeken om dat allemaal koud te kunnen houden: kruiwagens met ijs) en zeggen dat ze sterk maar zelf mee moeten nemen, haha. Met 3 per uur person kom je volgens mij wel een heel eind.

Bier kan niet veel mis mee gaan, dus zou er zeker niet op rekenen dat meiden alleen maar wijn drinken. Ken meer bierdrinkende meiden op feestjes dan dat ze aan de wijn gaan
MarlindeRooz schreef:Hier dronken de meiden altijd net zo hard bier.
Ik ben er niet zo'n enorm fan van, maar na een bepaald aantal wijntjes proef je dat niet meer.

LotTj3 schreef:Hier drinken de meisjes geen bier? Ik weet ook niet hoe dat komt, vind het zelf ook niet te zuipen. Bij jullie wel dan?
Het wordt eerder raar gevonden als je bij het uitgaan (zoete witte..
) wijn drinkt, haha.