Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
TeSs2411 schreef:lol, een petunia heb ik er ook niet uit kunnen halen.die heeft normaal een ovaal gepunt blad. Andere groenkleur en andere structuur.. daarbij zit hij ook anders op de steel. Zou wel heel erg zijn als ik die niet zou herkennen ( laat mijn docent dat maar niet horen )
Ik had ze gemaild, maar degene die terug mailde wist het ook niet..
Volgens hem is het Ipomoea sp. In het Engels wordt het "Morning glory" genoemd. (mijn scriptiebegeleider is Engelsman) Het is een soort winde.
maar volgens mij is het hem ook niet. TeSs2411 schreef:Ik heb gebeld met Overtoom.. ik kreeg als antwoord : " goh ik zou het eigenlijk niet weten.. zou het begonia achtig iets kunnen zijn ? " en toen ik vroeg naar iemand die het wel wist : " ja, maar mevrouw volgens mij weet niemand dat hier"..
Ben dus niet verder gekomen.
Hmm Omaro, de dagwinde komt nog het meest in de buurt, maar toch denk ik niet dat het de "morning glory " is. Heb die plant heel vaak op toetsen gehad en hij heeft toch weer een andere bladstructuur. Kan zijn dat ik het fout heb hoormaar volgens mij is het hem ook niet.
(ik zal hem eens vragen waarom hij dacht dat het Ipomoea was. (ik heb het via de mail aan hem gevraagd vandaag) ) Maar ik denk wel dat het een soort winde is. Dus dan hebben we in ieder geval de familienaam van het plantje 

Zijn er nog ergens zaadjes van het plantje? (of kwam het al als kiemplantje in potje?) "Wij" archeo-/paleobotanici moeten het in onze grondmonsters van opgravingen ed. doen met veelal zaadjes/vruchtjes om planten op naam te brengen en een reconstructie van milieu te maken. Dan zou je of een hele goede foto kunnen maken van de zaadjes of er een paar aan mij opsturen en dan bekijk ik ze op het botanielab in Leiden 
)
Apple schreef:Als ik die foto's zie op de site dan veranderd het blad inderdaad wat zodra het plantje groeit.
Ipomoea sp. / morning glory / dagwinde
Ik vrees dat de scriptiebegeleider van Omaro wellicht wel gelijk zou kunnen hebben. Deze heeft nl niet heel vaak niet gelijk als het om planten gaat en hij doet geen uitspraak over een plant als hij het niet zeker weet.

( ben heel pietluttig wat betreft details in het blad ) Heb helaas mijn eigen planten docent nog niet te pakken gekregen.
) Apple schreef:Als ik die foto's zie op de site dan veranderd het blad inderdaad wat zodra het plantje groeit.
Ipomoea sp. / morning glory / dagwinde
Ik vrees dat de scriptiebegeleider van Omaro wellicht wel gelijk zou kunnen hebben. Deze heeft nl niet heel vaak niet gelijk als het om planten gaat en hij doet geen uitspraak over een plant als hij het niet zeker weet.

). Onze "weetallesvanplanten" collega riep ook al morning glory
Vraag mij af wat voor een 'morning glory' zij ons voorgeschoteld heeft dan.