Weglopen zonder betalen in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:52

Thioro schreef:
1 keer gedaan.
Nieuwe zaak en we gingen die uitproberen.
Drankjes kwamen wel vrij vlot maar het viel wel al op dat het druk was en de bediening niet soepeltjes verliep.
Wij braafjes wachten na doorgeven bestelling, hadden het op zich wel gezellig onder elkaar en letten ook niet echt op de tijd.
Anderhalf uur later hadden we nog geen eten en was het ons al opgevallen dat mensen die na ons binnengekomen waren wel hun bestelling kregen.
Bij verhaal halen bleek dat onze bestelling 'kwijt' was, maar we mochten gerust nu een nieuwe bestelling doorgeven.
Toen hebben we hen vriendelijk bedankt en zijn weggegaan (zonder drank te betalen) om in het restaurant ernaast te gaan eten.

Anderhalf uur wachten is me toch iets teveel van het goede.

Indien wel al gegeten zou ik idd naar de bar gaan om te betalen.

Wij Hadden ook een keer dat een meisje onze bestelling vergeten was. Dus wij maar wachten, vroeg mijn moeder waar de drankjes bleven zij ze iets van dat ze ze vergeten was. Maar ja dat kan gebeuren.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:22

Hebben wij eens op vakantie gehad. 50% voor af betalen, 50% bij vertrek.
's avonds wilde mijn vader betalen, maar die meneer zei dat we het ook wel de volgende morgen mochten doen bij vertrek.
Wij wilden om 6 uur in de ochtend vertrekken, maar dat was geen probleem.
Eenmaal bij de balie niemand te vinden...... we hebben nog een half uur/ 3 kwartier gewacht, hebben gebeld maar niemand nam op.......zijn daarna maar naar huis gereden.
Nooit een mail/telefoontje of brief meer gehad. Goedkope vakantie dus!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:29

Ik snap best dat eigenaren hardwerkende mensen zijn, maar ik ga er ook vanuit dat eigenaren kasverschillen boven een bepaald bedrag doorberekenen aan het betreffende personeelslid... Gewaarschuwd personeel telt voor 2.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:39

Haha. Ik heb het toevallig vandaag voor het eerst gedaan. He! Later he. Ben opgestaan en weggelopen. Eenmaal thuis bedacht ik me dat ik was vergeten te betalen :') Ben net nog even terug gegaan om te betalen. Ik ken die man daar wel erg goed en die vond het geen probleem. (ik mocht niet eens betalen. Heb stiekem afgerekend met een werknemer van hem maar kreeg het geld door hem weer teruggestopt :P) Maar ik vond het toch wel heel erg dat ik het vergeten was :oo
Maar bewust zou ik het nooit doen. Dat vind ik echt heel erg asociaal! Desnoods zoek je zelf in de kaart op wat je kwijt zou zijn en smijt je dat op tafel.

Snollygoster

Re: Weglopen zonder betalen in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:47

Nog nooit gedaan. Aan de ene kant snap ik wel waarom mensen weggaan zonder te betalen, je betaalt ten slotte ook nog een deel voor de service, en als de service bagger is snap ik best wel dat mensen er geen geld aan willen geven :'). Maar aan de andere kant is het inderdaad niet zo moeilijk om even op te staan en aan de bar te gaan betalen..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:54

Ik zou zelf ook nooit weglopen zonder te betalen, vind ik persoonlijk erg onbeschoft.
Ik zou naar de bar/kassa gaan en daar om de rekening vragen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:56

ik ben wel eens weggelopen toen we onze bestelling maar niet kregen na herhaaldelijk vragen,

maar zodra ik wel iets aan tafel heb gehad, loop ik na de bar als het me te lang duurt.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:58

Ik zat ooit met 2 vrienden op een terras en hadden 1 drankje gehad en wouden gaan. Het was vrij rustig daar. Wij vroegen de rekening en werd gezegd ik kom zo bij u om af te rekenen. Na een kwartier ben ik naar binnen gelopen en gezegd dat we af wilden rekenen, er zou zo iemand aan onze tafel komen, en toe er na een minuut 10 nog niemand was geweest hebben we nog 1 keer om de rekening gevraagd en er werd weer gezegd dat er iemand aan kwam.. Kwartier later was er nog niemand en zijn we opgestaan en gegaan..
We hadden het aan 3 verschillende mensen gevraagd en iedereen schoof het af naar een ander nou dan gaan we

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:15

Ik heb het nog nooit gedaan, ik heb wel eens te weinig afgerekend. We waren met een hele groep in een café die net geopend was, de bediening ging niet erg goed en we kregen de rekening daarop stond dat we bijv. 2 biertjes hadden gehad maar we hadden er eigenlijk 20 gehad (weet niet meer hoeveel). Ik heb toen betaald en later keek ik het na en zag het dus, ben niet meer terug gegaan om het te betalen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:17

was laatst hier in de buurt, een eettent waar je kan eten en drinken wat je wilt en dan daarna een bepaald bedrag betaald. die mensen waren na afloop weg gerend. haha beetje stom want ze hadden geboekt met hun naam, dus hun stonden met naam op facebook, toen snel betaald en de vraag of ze van fb af mochten :D nu moet je in die tent vooraf betalen en hebben ze hier geen last meer van

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:19

Oh dat heb ik ook eens gehad, kreeg de rekening in een eetcafe, was erg druk, we hadden een aantal cocktails besteld, en nog wat ander drinken en een bak nachos. Vroegen we om de rekening, stonden er alleen de nachos op...
Maar ik heb daar gewerkt, en misschien hadden ze me gematst of ze waren het vergeten :P Maar ik heb het gezegd, en toen zei ik gelijk er achter aan maar dat maakt niet uit, dit vind ik ook goed :+
En heb toen niet voor de rest niet betaald :p

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:26

Ik ben zelf nog nooit weggegaan zonder te betalen. Heb wel eens de neiging gehad := Netjes vind ik het zeker niet, maar van hun kant is het dat ook niet. Van die situatie in de OP vind ik het bergrijpelijk.. 3 kwartier wachten op de rekening vind ik wel heeel erg lang! In zo'n geval zou ik het misschien ook overwegen. Maar van beide kanten is het niet netjes / normaal!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:27

Ik heb het 1x gehad, in Hoogeveen in de zomer. We waren op een terrasje gaan zitten, duurde erg lang voor we een drankje konden bestellen (ongeveer een kwartier) en vervolgens kwam het drinken maar niet, nog steeds niet. We zagen niemand lopen, maar wel rookpauze houden. Toen hebben we het ook opgegeven en zijn we zonder drankje weggelopen. Ik ga niet meer dan een half uur wachten op 3x cola als het niet heel druk is :n

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:44

Cubone schreef:
Haha. Ik heb het toevallig vandaag voor het eerst gedaan. He! Later he. Ben opgestaan en weggelopen. Eenmaal thuis bedacht ik me dat ik was vergeten te betalen :') Ben net nog even terug gegaan om te betalen. Ik ken die man daar wel erg goed en die vond het geen probleem. (ik mocht niet eens betalen. Heb stiekem afgerekend met een werknemer van hem maar kreeg het geld door hem weer teruggestopt :P) Maar ik vond het toch wel heel erg dat ik het vergeten was :oo
Maar bewust zou ik het nooit doen. Dat vind ik echt heel erg asociaal! Desnoods zoek je zelf in de kaart op wat je kwijt zou zijn en smijt je dat op tafel.

dat heb ik ook wel eens gehad, met me zus na de buurt kroeg van de buurt waar wij opgergoeid waren, nu ga ik daar niet zo vaak meer heen en nu zonder auto al helemaal niet, ik de hele avond braaf aan de cola, en op de rekening laten zetten zodat ik aan het eind voor ik ging kon af rekenen. van me vader is het nog steeds vaste stam kroeg en die was er ook. dus ik naar huis, halfuurtje rijden. kom ik thuis wil het geld wat ik over heb op de vaste plek leggen huh ik heb alles nog.
ik terug in de auto en weer daar heen gereden, met een knal rode kop van schaamte naar binnen iedereen schiet in de lach, allang wetend wat er gaande is, me vader had al voor me betaald en mocht het niet terug geven en moest nog maar een colatje op kosten van de eigenaar drinken omdat ik de moeite had gedaan terug te rijden :') ik schaamde me rot

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:59

ik heb eens op een terras betaald met het geld van de vorige bezoeker van ons tafeltje.
we gingen zitten, verbaasden ons gelijk dat er nog een kleine 20 euro op tafel lag met het bonnetje erbij. dit hebben we de hele tijd netjes laten liggen. besteld bij de serveerster. die keek er wel even naar maar liet het ook liggen. vervolgens lang moeten wachten op onze drankjes. daarna weer lang wachten op de rekening, dan is een en een toch twee bij mij. hop, betaald met dat geld wat er lag en klaar is kees.
lakse bediening is niet mijn probleem maar het probleem van de uitbater!

enkele maanden later hadden ze er toch van geleerd schijnbaar want toen was betalen bij de bestelling ingevoerd.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:44

Zelf nog nooit gedaan, maar wel gehad dat mensen het bij ons deden.

Ik werk in een niet zo groot restaurant. Het was bomvol, en we werken maar met drie man voor. Dus aanpoten! Geen probleem, gezellige drukte en goed overzicht! Iedereen werd netjes op tijd geholpen (meerdere complimenten over gehad die avond).
We hadden twee jongens. Weet nog precies dat de een heel verlegen was en de een heel uitbundig. Ze bestelden twee dure gerechten. 2 biertjes ofzo.. Ik was er nog langs gelopen, om te kijken of ze bijna klaar waren. Maar de heren waren nog druk aan het eten. Heb toen drie tafels afgeruimd en wilde er nog een keer langs gaan. Dit kan niet meer dan vijf, maximaal tien minuutjes later geweest zijn. En ze waren weg.. Ik meteen naar buiten gekeken, of ze waren roken. Maar nee. Gewoon weggelopen.
We waren zo kwaad!!! In de drukte vallen lopende mensen niet meteen op, en mensen gaan wel vaker roken.

Maar BAH de brutaliteit!! Als ze nu lang moesten wachten oké, maar dat was echt niet het geval! :n

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:53

Ik zal nooit weglopen.. Loop dan naar de bar en zeg er dan wat van.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:28

Mijn ouders zijn ook eens een terras afgegaan zonder te betalen. 2 uur(!) gewacht op de rekening en drie keer zelf naar binnen gegaan, om telkens teruggestuurd te worden met het antwoord dat ze "er zo snel mogelijk aankomen". Op een gegeven moment stopt je geduld toch echt :+ .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:40

Wel ooit omdat we niks konden bestellen. Dan niet....

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:40

Onderstaand vind ik echt niet kunnen
frankiej schreef:
ik heb eens op een terras betaald met het geld van de vorige bezoeker van ons tafeltje.
*knip*

Ik heb ooit eens na een wellness dagje niet betaald. Het was een wellness centrum bij een hotel. Ik moest achteraf betalen bij een speciale balie, dus ik op het belletje gedrukt en na 5 minuten kwam er nog niemand, toen ben ik naar de hotel balie gelopen en die belde iemand op en dat meisje zou er aan komen. Inmiddels had een andere vrouw zich bij mij aangesloten ook om te betalen.
Na 30 minuten wachten weer naar de hotelbalie, waarvan de vrouw zich verbaasde dat we er nog waren en weer dat meisje gebeld. Die zou er nu echt aan komen, nou na 45 minuten na het tweede telefoontje nog steeds niemand, ik had bijna 1,5 uur gewacht, ik en de andere vrouw hebben onze gegevens afgegeven bij de hotelbalie en zijn gegaan. De vrouw van het hotel gaf ons groot gelijk.

Nooit meer iets van gehoord, dus een gratis wellness dagje :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:09

Ik heb het een keer gehad bij het tankstation. Kom op stal en zie dat ik teveel geld in mn zak heb. En nog steeds niet weten van hoe en wat :o? . Tot er de volgende ochtend een belletje gaat rinkelen. Terug gereden en gevraagd of ik vergeten was om te betalen. Ja dus. De dame vertelde me dat ze het 24 uur laten liggen en het dan opsturen. Er komen dan best wel wat administratiekosten overheen.
Ze vertelde me dat ik de eerste was die terug gekomen was. Ik tank daar elke week, al jaren. Moet er toch niet aan denken dat ik daar bekend sta als die wegrijder. Wat een verschutting.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:25

ik ben een keer opgestapt in een restaurant in amsterdam.
We waren er met ong. 12 man, hadden allemaal drinken gehad en waren aan het voorgerecht toe. Helaas vond ik een kakkerlak in de soep. Toen ik de ober erop aansprak, gooide hij de lepel met de kakkerlak in de prullenbak en gaf me een nieuwe lepel. -O-
Op mijn reactie van 'dat ga ik toch niet meer opeten?' reageerde hij met 'wat had je dan verwacht van een restaurant in amsterdam en anders ga je toch gewoon weg?'
we zijn spontaan opgestapt met 12 man en weggelopen. Hij wou nog proberen ons te laten betalen voor het drinken en de soep, maar toen ik wat harder ging schreeuwen over de kakkerlak en de keuringsdienst van waren (zodat het hele restaurant het kon horen, het zat stikvol), liet hij ons toch zo gaan..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:52

kaatjemuts schreef:
ik ben een keer opgestapt in een restaurant in amsterdam.
We waren er met ong. 12 man, hadden allemaal drinken gehad en waren aan het voorgerecht toe. Helaas vond ik een kakkerlak in de soep. Toen ik de ober erop aansprak, gooide hij de lepel met de kakkerlak in de prullenbak en gaf me een nieuwe lepel. -O-
Op mijn reactie van 'dat ga ik toch niet meer opeten?' reageerde hij met 'wat had je dan verwacht van een restaurant in amsterdam en anders ga je toch gewoon weg?'
we zijn spontaan opgestapt met 12 man en weggelopen. Hij wou nog proberen ons te laten betalen voor het drinken en de soep, maar toen ik wat harder ging schreeuwen over de kakkerlak en de keuringsdienst van waren (zodat het hele restaurant het kon horen, het zat stikvol), liet hij ons toch zo gaan..

nou dan had ik niet alleen gedreigt maar daar midden in het restaurant de keuringsdienst van waren te pakken zien te krijgen bah bah kakerlak in je eten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:56

@ hanny_jelke
ik was met 12 man, waarvan de helft niet begreep waarom t ging. Ik wou alleen maar weg... :o
Als t me nog een keer zou gebeuren, dan had ga ik t idd anders aanpakken. ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:04

Ik zat een x met mijn man en zijn vader en zusje op een terras in Haarlem en na dik een half uur hadden we onze drankjes nog steeds niet... Eindelijk zagen we de serveerster er aan komen met een dienblad met onze drankjes... om haar vervolgens in de deuropening te zien stoppen om te kletsen met een vriendin. Toen ze 5 minuten later nog aan het kletsen was zijn we maar opgestaan en weg gelopen.