Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ilaan schreef:Lach me toch helemaal dood. En mijn scheikunde docent ook. Heb haar meteen gemaild omdat ik lichtelijk begon te twijfelen door de felle reacties. Denk dat iemand die uni hewft gestudeerd scheikunde (dus ook stofeigenschappen) het wel weet
ilaan schreef:Lach me toch helemaal dood. En mijn scheikunde docent ook. Heb haar meteen gemaild omdat ik lichtelijk begon te twijfelen door de felle reacties. Denk dat iemand die uni hewft gestudeerd scheikunde (dus ook stofeigenschappen) het wel weet

Lynn_Nikita schreef:volgens mij ben je dan toch echt al gebraden voor die zekering eruit is
Kuggur schreef:ilaan schreef:Lach me toch helemaal dood. En mijn scheikunde docent ook. Heb haar meteen gemaild omdat ik lichtelijk begon te twijfelen door de felle reacties. Denk dat iemand die uni hewft gestudeerd scheikunde (dus ook stofeigenschappen) het wel weet
Dus jouw scheikunde lerares is er niet van op de hoogte dat er zelfs in gedestilleerd water zich een klein deel van de watermoleculen in geioniserende toestand bevinden en dat dat water weliswaar slecht, maar wel degelijk iets geleid?
Dat is niet om te lachen, dat is om te huilen...
.Liselot schreef:Wat ilaan probeert te zeggen is dat het water an sich niet geleid. Máár de opgeloste stoffen in het water.
.
Dus voor je een weddenschap over water gaat doen.. wel even goed afspreken wat voor water je gebruikt
Kuggur schreef:ilaan schreef:Lach me toch helemaal dood. En mijn scheikunde docent ook. Heb haar meteen gemaild omdat ik lichtelijk begon te twijfelen door de felle reacties. Denk dat iemand die uni hewft gestudeerd scheikunde (dus ook stofeigenschappen) het wel weet
Dus jouw scheikunde lerares is er niet van op de hoogte dat er zelfs in gedestilleerd water zich een klein deel van de watermoleculen in geioniserende toestand bevinden en dat dat water weliswaar slecht, maar wel degelijk iets geleidt?
Dat is niet om te lachen, dat is om te huilen...
Hier, alles over watereigenschappen; http://en.wikipedia.org/wiki/Properties_of_water
Hopke89 schreef:We hebben het op school trouwens wel nagemeten en demi water geleid inderdaad minimaal.
H2O geleid niet, maar dat kon hij dus niet laten zien
Kraanwater geleid primaDus voor je een weddenschap over water gaat doen.. wel even goed afspreken wat voor water je gebruikt
Hopke89 schreef:We hebben het op school trouwens wel nagemeten en demi water geleid inderdaad minimaal.
Kraanwater geleid primaDus voor je een weddenschap over water gaat doen.. wel even goed afspreken wat voor water je gebruikt
Ladybird schreef:cam schreef:Ladubird dat klopt hoor,alleen is het idd zo dat het water geleidt omdat er zouten in het water zit.
Maar net wat andere zeggen,water zonder zouten komen wij niet tegen,gelukkig niet.
Echt demi water reageert met elk stof die oplosbaar is water,
Maar regenwater is toch zoetwater?
Liselot schreef:ilaan schreef:Alleen zout water geleid goed. Gewoon water is zelfs een slechte geleider. Dus zout in water geleid goed, kraan/leiding water zelf dus niet.
Dan daag ik je bij deze uit om in een bad te gaan liggen en er een werkende fohn in te gooien
unihorses schreef:Hopke89 schreef:We hebben het op school trouwens wel nagemeten en demi water geleid inderdaad minimaal.
maar dit heb je waarschijnlijk gewoon zo in de lucht gedaan... dan is een deel van je demiwater al weer gereageerd...
zo zal de ph van demi water ook steeds lager worden als de co2