goedkoop nieuwe kleding kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:16

Lynnepinny schreef:
Ben zelf geen fan van de Primark.. De kleren worden onder vreselijke omstandigheden (veel door kinderen!) gemaakt. Verklaard ook waarom het zo goedkoop is :\

primark zet juist groot neer dat ze dat NIET doen, wat jij zegt klopt dus niet helemaal.. De reden dat ze goedkoop zijn is dat ze mindere kwaliteit leveren en weinig reclame maken.
zoals ik al zei: de broeken die ik heb zijn erg dun :j hierdoor kunnen ze het dus ook goedkoop aanbieden.

Anna

Re: goedkoop nieuwe kleding kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:19

Ik vond het toch ook wel erg om dat van die zielige kindertjes te horen die al die goedkope kleding voor de Primark maken.. Maar wat anders? Als het verschil tussen kleding onder goede en slechte omstandigheden nou een eurootje of 3 was, ja, daar wil ik wel over nadenken. Maar ik ga geen shirtjes van 20 euro kopen als je ze bij de primark voor 3 euro hebt. Zelfs al zou ik het willen, daar heb ik echt het geld niet voor :n

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:20

Lynnepinny schreef:
Ben zelf geen fan van de Primark.. De kleren worden onder vreselijke omstandigheden (veel door kinderen!) gemaakt. Verklaard ook waarom het zo goedkoop is :\

Primark is aangesloten bij de ETI (Ethical trading initiative). Dat is een organisatie die zich inzet om de werkomstandigheden te verbeteren van werknemers. Aangezien de Primark hier bij aangesloten is en de controle hierover streng is, lijkt me dit niet geheel waar. Misschien is het in het verleden wel voorgekomen, maar inmiddels zijn ze toch echt lid van ETI.

Als je op de website van de Primark kijkt staat er ook een kopje 'Ethical trading' op de website, die je doorverwijst.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:28

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:29

Ik zou het wel willen, maar het lukt me nooit. En als het me lukt, dan is het vreselijke kwaliteit. Zo had ik voor 7 euro een shirtje besteld bij de H&M en na 1 keer wassen helemaal scheef getrokken :\
Primark kom ik nooit, hou totaal niet van die drukte en het verre reizen.
Broeken van de H&M zitten mij ook nooit lekker helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:13

Ebay, Primark, C&A en van die boetiekjes

Ik hou van koopjes!! Ik zweer bij de BH`s van de primark E3 per stuk en zitten goddelijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:26

Via mp daar wordt ook veel nieuw aangeboden voor weinig :)

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:45

Bij mij verschilt het heel erg, ik hou van mooie kleren (kwaliteit) en mooie merken. Maar heb niet altijd het geld er voor over.

Soms koop ik wat duurs in de nieuwe collectie als ik het echt graag wil hebben of nodig heb. Maar over het algemeen shop ik vaak in de uitverkoop, dan haal ik mooie (dure) items voor een stuk minder. Laatst bijvoorbeeld een hele gave Michael Kors trui gescoord met 50% korting.

Verder kijk ik gewoon in veel winkels naar wat ik leuk vind. Basic shirtjes en hemdjes haal ik wel gewoon bij h&m/Vero moda.

H&M en primark ben ik geen fan van, weet niet waar ik moet kijken en kwaliteit valt vaak tegen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:48

ik vind via marktplaats toch niet helemaal fris :=
ik heb liever goedkoop uit een winkel, dan al een aantal keer gedragen door iemand ..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:50

Ehmm bij de Sting in de uitverkoop kan ik goed slagen, truien van 40 voor 10 en uiteindelijk zelfs voor 5 <3 (Alleen ik had hem voor 10 ^) )!!!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:54

Op marktplaats is ook heel veel te koop met kaartje eraan, dat zijn mensen die kopen als het ook niet in een outlet verkoopt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:56

Vroeger vond ik winkelen geweldig en gezellig, huppakee, creditcard mee en twee keer per jaar losgaan.
Tegenwoordig heb ik echt marktplaats ontdekt, even de spullen een keer wassen en klaar. Heb een designer trui gekocht voor twee tientjes en later bleek dat ding 1100 euro gekost te hebben. Verkoper had dat vast niet door want hij was zgan. Geweldige trui en wekelijks aan. Ik neem nog wel eens een gok door een groot pakket te kopen waar een aantal spullen inzitten die ik leuk vind, ook voor mijn man. De rest verkoop ik meestal met winst op mp en zo koop ik kleding maar kost het me helemaal niets.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:34

Mijn ervaring is dat goedkoop = duurkoop zeer zeker opgaat voor kleding. Ik koop nu dus liever iets duurder en dat ik er langer mee doe dan dat ik een broek van €20 koop en binnen no time een nieuwe nodig heb.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 03-02-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:07

Ik ben ook gek op koopjes!
Vooral de basic shirts vd hema zijn geweldig en blijven lang mooi.
Die verkies ik toch wel boven de primark,daarvan moet je maar afwachten hoe het er uit ziet nadat je het gewassen hebt.
Oudjaarsdag nog 3 topmerken rijbroeken gescoord voor 30€ per stuk.
Daar word ik nu blij van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:12

Ik heb gisteren een nieuwe portemonnee gekocht, hele fijne grote, mooie, zwarte. Wilde hem al eerder, maar hij kostte eerst 19.95 en dat vond ik te duur. Hij was in de aanbieding; ik heb hem voor 5 euro gekocht. _/-\o_

En een fijne zwarte tas die afgeprijsd was van 25 naar 15. :)

Broeken haal ik altijd voor maximaal 30 euro bij de h&m of sting. Shirtjes haal ik overal, maar ik draag graag basic t-shirts van de h&m, die zijn 8 tot 10 euro. Truien van zara, h&m of c&a, maximaal 25 euro. Ondergoed altijd in de sale bij de hunkemöller. Ik houd ook van goedkoop winkelen. <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:08

Tazzey schreef:
Mijn ervaring is dat goedkoop = duurkoop zeer zeker opgaat voor kleding. Ik koop nu dus liever iets duurder en dat ik er langer mee doe dan dat ik een broek van €20 koop en binnen no time een nieuwe nodig heb.

Ik draag graag Promiss en Tommy Hilfiger.

Dacht ik in eerste instantie ook. Tot ik een paar gstar jeans kocht, en deze binnen de kortste keren kapot waren. Dan koop ik liever een wat goedkope broek.
Ik koop alleen wat duurdere bh's, en schoenen vind ik erg belangrijk. Ik heb vaak gehad dat ik een paar nikes kocht en daar 1,5 jaar op liep. Dag in, dag uit. En goedkope bh's zitten gewoon niet lekker meer sinds ik die van de hunkemoller heb ontdekt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:10

Fairytales schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik heb totaal geen zicht op waar de Primark nu allemaal zit.. Wil er graag naar toe, een keer in Londen geweest, erg goedkoop! Heb alleen geen zin in die drukte

Op dit moment heeft Primark winkels in: Almere, Eindhoven, Hoofddorp, Rotterdam, Zaandam en Zoetermeer. Ik heb toevallig laatst ook gehoord dat ze een filiaal willen gaan openen in Alkmaar (waar de Bijenkorf zat/zit) en Enschede. In België zit hij in Luik (Liège) :) Als je gaat, ga dan zo vroeg mogelijk en probeer weekenden en vakanties te vermijden, want dan is het meestal stampvol!

Jeetje Anna, dat is pas cheap shopping :wow:

Er heeft nooit een Bijenkorf gezeten in Alkmaar...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:16

Ik koop graag goedkope kleding.
Dure kleding zit er niet echt in, doordat ik paard moet onderhouden.
Let wel altijd op de aanbiedingen.
Zo heb ik dan soms wat duurderdere kledingstukken, die me eignelijk niet veel gekost hebben.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:17

Ik ben ook gek op koopjes :D
Ik heb enorm veel kleding, maar vrijwel alles van primark, h&m enz. Shoppen in de sale scheelt ook veel! Ik betaal bijna nooit meer dan 20 euro voor een kledingstuk. Laatst nog een jurkje gekocht bij Coolcat, van 40 voor 15 euro :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:26

lieveli schreef:
Er heeft nooit een Bijenkorf gezeten in Alkmaar...

Oeps, ik bedoel ook niet Alkmaar maar Arnhem :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:31

Tazzey schreef:

Ik draag graag Promiss en Tommy Hilfiger.

Mijn spijkerbroeken van €20 gaan jaren mee *\o/*

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:38

Ik heb voor mezelf een limiet. :P Truien/vesten/shirts etc 15 euro, uiterlijk 20, Broeken 35 euro uiterlijk 40, leggings 15 euro uiterlijk 25, bh's en ondergoed uiterlijk 20. Soms koop ik ook wel iets duurder als er niks anders is en ik heb het echt nodig of als ik het gewoon heel mooi vind. Schoenen betaal ik meestal niet zelf maar ook daar heb je al goedkoop goede schoenen. Pas nog hakken van 50 naar 10 afgeprijsd, was echt niks vergeleken met de kwaliteit want die is net zo goed als alle grote merken.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 04-01-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:47

Ik heb ook veel koopjes gescoord deze vakantie zoals:

Zwarte laarzen voor 30 euro bij schuurman schoenen, shirtje bij mango voor 6,50, shirtje bij Shoeby voor 7,50, twee treggings van pieces voor samen 11 euro, mijn favoriete spijkerbroek van only voor 27 euro, een supermooi colbert van geisha voor 50 euro, bh van de hunkemoller voor 14 euro.. pfoeh als ik het zo opnoem heb ik veel te veel gekocht :-P
Ook nog voor mijn zwangere zusje die in Afrika woont veel shirtjes en een broekje gescoord bij de zeeman. 1,50 voor schattige babyshirts, dat kon ik niet laten liggen.
Vandaag ook nog een mooi wit dressuurdekje gescoord met 50% korting.

Ik koop ook regelmatig iets op marktplaats. Wel altijd zo goed als nieuw of met de kaartjes eraan. Lekker goed wassen en dan vind ik het prima.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:59

Samen met dochterlief zijn wij regelmatig op diverse locaties hier te spotten: https://www.facebook.com/VintagePerKilo

Niet alleen 'ouwe meuk' , maar ook nieuwe kleren waar de kaartjes nog aan hangen.
Zó onwijs leuk om te doen, ik had dat zelf niet verwacht!
Dochterlief heeft er zakkenvol gekocht: truien, broeken, schoenen, leren jas, shirts.
Kwestie van goed zoeken, passen, hier en daar soms een knoop eraf, maar vaak ook helemaal goed; je kledingzak wordt gewogen en je betaalt per kilo.
ff wassen en voila! Een nieuwe garderobe!
Tip voor studenten! :j

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:04

Ik koop tegenwoordig ook alleen nog maar goedkope kleding, ik kom regelmatig in de stad dus wacht gewoon rustig af tot ik iets leuks zie voor een leuk prijsje wat kwalitatief ook nog acceptabel is :D Spijkerbroeken van de h&m gaan bij mij makkelijk 2 jaar mee en hier in de buurt zit een winkel waar de kleding gigantisch afgeprijsd wordt in de uitverkoop, laatst had ik 2 vila truien en een only spijkerbroek voor 28 euro en die keer daarvoor ook 2 paar leren pumps en een trui en shirtje voor 45 euro :)