Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:26

Voorhoofd:
1 heel groot litteken omdat wij (broertje en ik) op de bedden van onze pa en ma aan het springen waren en ik per ongeluk van het bed afviel zo met mijn hoofd op het puntje van het nachtkastje. Bloeden als een rund natuurlijk, wij naar beneden en papa gehaald. Die schrok zich een ongeluk en is toen heel de buurt gaan afzoeken naar iemand met een auto zodat ik naar het ziekenhuis kon. In het ziekenhuis een hechtpleister gehad en mocht weer naar huis bij mama achterop de fiets met mijn nieuwe spaanse jurkje (die ik van opa had gekregen) onder het bloed natuurlijk.

Knie:
2 kleine littekentjes aan de voorkant en achterkant omdat ik op stage ben gebeten door een rottweiler. Ik wilde wegfietsen naar huis omdat mijn dag erop zat en hij komt aanlopen en bij t pardoes in mijn knie. Snap nog steeds niet waarom hij dat deed en sindsdien bang voor vreemde honden.

Zelfde knie:
1 litteken aan de voorkant omdat ik ben gevallen met rennen dacht ik. Overal zand en grind in de wond. Daarna een knappe wikkel met verband erom en kon weer rennen zonder mijn knie te buigen want dat deed zeer :')

Buik en zij
2 littekentjes omdat er 2 moedervlekken zijn weggehaald door de huisarts.

topje van vinger:
Was iets te enthousiast met de stanleymes en sneed zo een stuk topje weg :') (tot 2 keer toe zelfs :') )

Meer niet eigenlijk, valt dus best mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:26

Ergens op mn hoofd, maar die zie je niet, lang leve haar. Weet niet meer wat er gebeurd was, maar hij zit er :')

Een bij mn oog, van een schep, die mn zus over haar schouder sloeg in mijn oog/wenkbrauw.

Overal op handen en benen

Op mn voet door een korf die ik liet vallen.

Op mn knieen door de vele valpartijen :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:27

Ik heb 2 hele grote helaas.. Ben van een paard gevallen 3 jaar geleden en daarbij mijn rug gebroken. 3 operaties gehad :+ Een keer bij m'n rug open gesneden, toen van mijn zij (net onder m'n bh) naar mijn navel toe, en daarna nog een keer mijn rug.

Die op mijn rug is nu mooi lichter aan het worden maar die op mijn zij is nog heel dik en roze..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:28

Een kuiltje in mijn gezicht van een waterpok en eentje onder mijn kin, omdat ik over natte bladeren fietste en remde, toen ging ik onderuit. Uren later pas gehecht, omdat ik op weg was naar een vriendinnetje om te spelen. En het leuke was: als 'troost' gingen we pannenkoeken eten, maar de verdoving van het hechten begon uit te werken, dus ik kreeg geen pannenkoek meer naar binnen, omdat het zo'n pijn deed. En mijn zusje maar vrolijk eten. Voor de rest nog wat kleine littekentjes op mijn benen en enkels van muggenbulten, ik krab ze in mijn slaap helemaal open en dan als er een korstje op zit, krab ik die in mijn slaap er weer vanaf... Tegenwoordig plak ik er pleisters op voordat ik ga slapen, want al die littekens, hoe klein dan ook, vind ik super lelijk.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:29

Pfoe... Heb er heel veel... Kga wel even van boven naar beneden :+ En alleen de grote...

Mijn ene wang is iets dikker dan de ander (nauwelijks zichtbaar hoor, littekenweefsel onder de huid zegmaar) door de hoef van een paard in m'n gezicht (over de kop geklapt)
Onder mn oksel en in mijn taille twee kleine littekens van moedervlekken weghalen..
Op m'n pols een snee van ongeveer 2cm doordat ik een hoefijzer met nog nagels er in op de vloer van mijn kamer had liggen (penny-tijd) en toen ik op handen en voeten door de kamer kroop om op te ruimen, zette ik mijn pols zo in een nagel...
Meerdere brandwonden van koken (ongeveer 3 op m'n onderarmen) en 1 van een uitlaat van een brommer :')
littekens op m'n hand door een trap van een paard, meerdere andere kleine littekens nog op mn handen... Geeeeen idee waarvan :+
Een litteken van 2 bij 3 cm iets onder mn lies door een strecher (zo'n uitklapbed voor in de tuin) die ik wel heel handig in ging klappen en toen kwam velletje er tussen
Op hiel 1: een litteken over heel mn hiel, eigenlijk is mijn hiel gewoon een compleet litteken, doordat ik als 2jarige met mn voetje tussen de spaken kwam...
Andere hiel een grote snee van ongeveer 6 cm doordat ik heel handig op een tafel klom om te dansen en gek te doen, en toen in een glas ging staan..
En nog wel wat op knieën, waaronder 1 keer heel hard van de trap gevallen in de armen van een vreemde, die me vervolgens liet vallen, en nu een gevoelloos stukje + een litteken :')

En denk dat dat het meeste wel was :') Ja... Ik ben een enorme kluns...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:29

Ik heb een litteken bovenaan mijn neus, tussen mijn ogen dankzij de waterpokken :D Ook ietsje erboven nog een van een hondenbeet.

Verder een grote op mijn linkerarm waarvan mijn ouders de afkomst zelf niet weten :=

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:31

Ik heb een deukje in mijn been. Ooit gebeurd toen ik een radslag van een tafeltennistafel maakte. Dat ging niet helemaal goed en ik knalde met mijn scheen tegen de rand van de tafel en toen zat er een deuk in :').

Ik heb een vinger die behoorlijk scheef staat. Ook geen idee hoe ik daar aan kom. Waarschijnlijk ooit gebroken of gewoon scheef gegroeid

En ik heb een brandwond op mijn arm. 'S nachts tijdens het slapen verbrand aan een kruik (ben er niet wakker van geworden). Het was wel heel knap want de kruik lag bij mijn voeten.

En verder veel littekens van muggenbultjes die zijn opengekrabd. Mijn knieën zijn paars uitgeslagen van de vele brand-en schaafplekken en een heel licht plekje in mijn gezicht waar een ontsteking heeft gezeten.

xDaphnexx

Toen ik een jaar of 8 was ging ik tranpoline springen in een gymzaal tussen de tribunes stond het en toen kwam ik met me hoofd tegende trinbunes aan zat een scherp punt aan en tja toen had ik een gat in me hoofd en nu een putje . Was net boven me slaap dus had geluk gehad
En brandplekken op me arm stomme oven veelste heet :P
Laatst bijgewerkt door xDaphnexx op 02-01-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Een aantal op m'n benen omdat ik toen ik 6 was ofzo met de fiets om ben gevallen in een glazen kas (zo'n lage kas) en mijn pake de glasscherven uit mijn benen gehaald heeft met een pincet, pake kon niet tegen bloed dus die heeft niet helemaal goed gekeken of hij goed zat met het pincet denk ik :')
Verder een litteken aan de binnenkant van mijn vinger, was een cervelaatworst in stukken aan het verdelen met een slagersmes en nam mijn vinger mee in het verdelen, is wel gehecht maar niet echt netjes.
Op mijn duim door het uitschieten toen ik een appel aan het snijden was.
2 puntjes op mijn vinger door een kattenbeet.
Brandplek op mijn hand van een bakplaat op het werk.

Volgens mij was dat het wel :o

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:34

Een op mijn rechterarm van een frietmandje dat net uit het vet kwam.
Je ziet echt al die streepjes van het mandje op mijn arm zitten. Het lijkt ook een beetje op zo'n piraten litteken.

En dan ook nog deze.
Ik was 13 en ik was aan het fiesten. Toen zat er iets in mijn voorwiel en dacht ik dat ik het er wel fietsend uit kon halen :')
Voet bleef natuurlijk haken en was toen ook nog over de kop gegaan. Had ik een gat in mijn knie.
Laatst bijgewerkt door mnka op 02-01-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dinniee

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:36

onder oksel/ teugel bleef hangen tijdens val en pony ging steigeren en rennen
onder kin/ val drie wieler
tanden/ trap tegen eigen tand
lip/ tand door lip
haden helemaal vol/ katten... :(
en knie/ val lantarenpaal

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:43

1 op mijn linkerarm, paard sloeg op hol en rende met mij door de prikkeldraad heen
1 op mijn wijsvinger, toen ik 7 was, gesneden met een mes
2 op mijn rechterhand, paard had mijn hand helemaal in zijn mond en beet
enkele op mijn knieën/ benen, maar waar ze precies van komen weet ik niet meer

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:43

2 hondenbeten: rechter knieholte en linkerarm
1 schuld van paard: strepen op rechter onderarm (er af gevallen en op het hek geknald)
1 brandwond: (rechter bovenarm) er was iets onder de uitlaatpijp gerold
1 schuld van m'n vriend, de dag dat ik hem leerde kennen... ik had een stuk ijzerdraad om z'n pols gedaan als armband, gingen we stoeien, dat ding kraste toen mooi in m'n arm (ziet er uit als een zwaardje
2 moedervlekken die weggehaald zijn (wegens mogelijk kwaadaardig, uiteindelijk niks aan de hand hoor)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:46

Een litteken op mijn bovenbeen.
Mijn broer heeft als kind zijnde een schaar in mijn been gegooid. :oo
Gelukkig aan de zijkant dus het was alleen een diepe vleeswond, verder geen schade.
Maar je ziet nog steeds de schaarafdruk op m'n been.

En nog een litteken onder m'n kin, als kind op de rand van het bad gevallen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:49

Er is eigenlijk maar eentje die ik echt weet, omdat ik die zo lelijk vind. :') Ik heb pinnen in mijn onderrug en het lijkt als ik een bikini aan heb net of ik een hele hoge bilspleet heb hahah _O-
Kwam ik gisteren even weer pijnlijk achter na de nieuwjaarsduik. :') Ik ben de linker, lijkt net een bilspleet he haha!
-----
(Ik haal de foto zo weer weg :P )
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 02-01-14 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:51

Door een ongeluk mijn hele onderbeen aan de voorzijde van enkel tot knie en oongeveer 10/12 cm breed., op mijn bovenbeen hebben ze iets weggehaald om ergens anders te gebruiken en van een galblaasoperatie sneetjes op mijn buik. De rest is onzichtbaar :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:51

Lompheid, operaties, paarden/vallen. Heb d'r zat. Voornamelijk door lompheid met bijv koken enz.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:52

1 op mijn keel door een cyste, net alsof ik in mijn keel gesneden heb.
En dan een paar van de waterpokken. Valt dus mee.

Vriendlief heeft een hele grote in zijn zij na een operatie en 1 op zijn kuit.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:52

Ik heb een streepje onder mijn kin, omdat ik als 6jarig meisje een keer ben uitgegleden onder de douche. Gelukkig kun je hem niet zien.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:55

Ok komen de mijne
Op mijn hand 2
-1 van het ovenrekje die ik terug wilde duwen
-2 tandwiel van de fiets (die er diep inging) toen ik de plas van de hond op wilde ruimen

Op mijn elleboog 1 ; wilde de smalle caravan deur uitlopen en liep dus langs de rand waar de klink achter valt en die was nogal scherp.

Op mijn schouder 3 wat kleinere, ik werkte in een asiel en nam nogal eens wilde katten mee naar huis om tam te maken...........deze had er dus geen zin in :')

En uit hetzelfde asiel zo'n euhh....30-40 hele kleine lichte(die je ook echt bijna niet ziet) van alle kittens die langs ons omhoog probeerde te kruipen wanneer we met vlees aankwamen :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:55

Ik heb er 3 een aan mij rechter bovenarm aan de binnen kant en een aan de bovenkant van rechterhand en een aan de onderkant van rechter hand

oorzaak: gebeten door 2 hyena's

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:57

Paar van waterpokken op voorhoofd. Oor doormidden gehad toen ik klein was. Voetballen in gang was niet zon succes. 1 op scheen paard schrok van vogels en ik kwam tegen deur scharnier aan. Op mijn handen van het bekappen , vijl is nogsteeds scherp! Op lip , als kind tegen slagboom aan lopen. En vergeet nog vast wat haha.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

Ik heb er helaas meerdere.

1 op mijn borst ( meerdere hart operaties) ben geboren met een hart waar de linkerkant heel klein was en de rechterkant normale grote.
1 op mijn been omdat ik bang was voor de hond van de overburen en ik vervolgens zo door de schuifpui loop
1 op mijn kin ivm dat ik liep als kind van 8 jaar met een pony cezar achter het paard frits en frits trapte naar cezar waardoor cezar mij tegen de muur aan duwde en vervolgens viel ik kei hard op de stenen gat in de kin
1 op mijn knokkel glee van een glijbaan af met zo'n matje en haal mij open ( hoe of wat weet ik niet)

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:00

Een op mijn rechterwijsvinger door dat een paard een stuk afrastering in zijn staart had en ik dit er uit wilde trekken. Moest gehecht worden.
Dezelfde vinger kreeg ook het volle gewicht van een hoef er boven op.
Grote bult op mijn rechtervoet doordat deze door val met paard verbrijzeld is.
Vele verbrandingswonden door de hete oven.
Lelijke littekens op mijn knieën doordat ik ontelbare keren ben gevallen.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:00

eigenlijk teveel om optenoemen dus dan maar de grootse,

3 grote en wat kleineren op mijn rug , geopereerd (ongeluk gehad maart 2012) bekken, zitbeen, schaambeen verbrijzeld en rug/bilspieren gescheurd dit moest natuurlijk ook weer aanmekaar gezet worden allemaal

dan heb ik nog een pinktopje wat volledig uit litteken bestaat, deze heeft onze hond helemaal kapot getrokken met z'n riem

en ik heb een grote brandplek op mn elleboog door mam dr strijkijzer...