alcohol gebruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: alcohol gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:12

Ja maar je kan je kinderen niet overal tegen beschermen ;)
Als ze alcohol willen drinken gebeurd dat toch... Verbied je het thuis dan doen ze het zelf nog harder ergens anders. Kan je beter gewoon onder toezicht drinken toch. Gewoon niet teveel, er is niks mis mee in mijn ogen :) Maar dat gaat over het punt hoe mensen erop kijken. Niet elke jong persoon is een comazuiper. Het gaat hier waarschijnlijk om 2 a 3 wijntjes/biertje p.p :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:12

kohtje schreef:
Yonker schreef:
Jemig wat een burgerlijk gedoe van sommige mensen hier, je bent zelf toch ook jong geweest :') Beetje alcohol kan geen kwaad.

Veel plezier alvast TS :D

Ja ik ben ook jong geweest en nee dan mocht er geen drank op mijn feestjes.

Ik ook niet hoor,...en ik ben de dochter van een kroegbaas :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:14

Yonker schreef:
Als ze alcohol willen drinken gebeurd dat toch... Verbied je het thuis dan doen ze het zelf nog harder ergens anders. Kan je beter gewoon onder toezicht drinken toch. Gewoon niet teveel, er is niks mis mee in mijn ogen :) Maar dat gaat over het punt hoe mensen erop kijken. Niet elke jong persoon is een comazuiper. Het gaat hier waarschijnlijk om 2 a 3 wijntjes/biertje p.p :+

Nee, je kan ze helaas niet overal tegen beschermen.

Je dient echter wel een poging te wagen op sommige vlakken.

Uit studies is gebleken dat kinderen die het thuis verboden is te drinken dat inderdaad buitens huis wel doen. Maar veel en veel minder dan diegene die thuis af en toe wel eens een glaasje mogen.

Dat is dus alvast winst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:15

Yonker schreef:

En dit is dus bewezen niet zo... Kinderen die thuis mogen drinken, drinken buitenshuis meer dan kids die het niet mogen/mochten.
Bovendien is 2a3 wijntjes net zo schadelijk voor onvolgroeide hersens dan jezelf in comazuipen. Daarom is het nou juist verboden geworden :+ niet om al die arme kinderen te pesten...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

Toen ik nog onder de 16 was mocht ik af en toe ook wel eens een glaasje alcohol hebben, maar ben daar echt geen losgeslagen puber van geworden hoor.

Thuis mag je het wel hebben, dat is verantwoording van je ouders. Maar ze moge niet zwalkend over straat lopen dan heb je probleem. Ik zou het gewoon matig houden, 1a 2 glaasjes per persoon maar dan ook ophouden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:18

Nou ik ben ook begonnen met alcohol drinken (af en toe) vanaf mijn 16de en mij hersens werken nog prima :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:18

wemkelover schreef:
Toen ik nog onder de 16 was mocht ik af en toe ook wel eens een glaasje alcohol hebben, maar ben daar echt geen losgeslagen puber van geworden hoor.

Thuis mag je het wel hebben, dat is verantwoording van je ouders. Maar ze moge niet zwalkend over straat lopen dan heb je probleem. Ik zou het gewoon matig houden, 1a 2 glaasjes per persoon maar dan ook ophouden.

En wat nou als de ouders van de kinderen die uitgenodigd worden hier anders over denken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:19

wemkelover schreef:

.

Nee jij niet. Maar dat is N=1.

De grote getallen laten iets anders zien. Dat is de rede ook waarom de leeftijd omhoog is gegaan.

wemkelover

zap schreef:
wemkelover schreef:

En wat nou als de ouders van de kinderen die uitgenodigd worden hier anders over denken?

Ja dat moeten ze overleggen,.. je bent ook niet verplicht om te nemen toch?

Ayasha
Blogger

Yonker schreef:
Nou ik ben ook begonnen met alcohol drinken (af en toe) vanaf mijn 16de en mij hersens werken nog prima :Y)

Dat er mensen zijn die een val van drie verdiepingen overleefd hebben en het nog prima doen maakt het daarom nog geen goed idé.

Ik begrijp ook niet dat een feestje gepaard moet gaan met alcohol. Voor mij is alcohol juist vaak een reden om weg te blijven van feestjes. :x

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:20

Yonker schreef:

Dat denk jij maar.

Misschien hadden je herssenen wel veel beter gefunctioneerd als je het niet had gedaan.

En misschien merk je de schadelijke gevolgen pas als je de 60 gepasseerd bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:20

Blijkbaar hebben een aantal mijn laatste post niet eens gelezen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:22

Laten we met z'n allen binnen blijven want autogassen zijn ook schadelijk :j
En als het zichtbaar wordt met 60, is niet zo erg. Dan heb ik iig geleefd ;)

Je leeft maar 1 keer hoor :Y) Af en toe een wijntje kan geen kwaad. Mensen kunnen altijd zo lekker overdrijven. Maar goed TS heeft antwoord op haar vraag. :D
Laatst bijgewerkt door Yonker op 02-01-14 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Mensen mogen gewoon hu mening geven hoor, je kan de discussie niet een kant opdwingen ook niet in je eigen topic.

NatasjavE

_Dominique schreef:

Jawel hoor.

Maar je vraagt hier iets op een openbaar forum. Dat er dan ook antwoorden komen waar jij niets mee kan of waar je niet op zit te wachten doet niet zo terzake. Het is namelijk weldegelijk on-topic.

Ayasha
Blogger

_Dominique schreef:

Jawel maar je zit op een openbaar forum met gevolg dat iedereen het recht heeft een mening te hebben en die ook te uiten ongeacht of jij dat oké vindt of niet. Zoek de rechten van de mens maar eens op. :)
Daar is hard genoeg voor gevochten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:29

Volgens mij kunnen ze je op privé terrein inderdaad niks maken, MAAR de dronken/aangeschoten gasten moeten ook nog naar huis. Tenzij jij een privé weg hebt tussen jouw huis en dat van hun is er niets aan de hand, in alle andere gevallen moeten ze de openbare weg nog op. Dan maakt de leeftijd, volgens mij, niet meer uit want openbare dronkenschap is te allen tijden verboden. Het ligt aan de agent in kwestie of hij/zij er een probleem van maakt.

Of een feestje wel of niet zonder alcohol kan lijkt mij geen discussie. Iedereen is jong geweest en zolang dit geen dagelijks terugkerend gebeuren is kan ik er geen probleem van inzien. Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat de jeugd in het weekend of op een feestje geen drankje mag drinken. Ik was zelf op die leeftijd wekelijks in het plaatselijke café te vinden met mijn vrienden en heb regelmatig hardop gezegd "als mijn bed nog één keer voorbij komt, dan spring ik erin" :') . En ik denk dat dit voor een hoop andere Bokkers ook wel geldt. Overigens ben ik gewoon goed terecht gekomen. Ik ben geen hopeloze alcoholist geworden, en met het verminderen van de hersencellen valt het ook wel mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:44

Tazzey schreef:
Volgens mij kunnen ze je op privé terrein inderdaad niks maken, MAAR de dronken/aangeschoten gasten moeten ook nog naar huis. Tenzij jij een privé weg hebt tussen jouw huis en dat van hun is er niets aan de hand, in alle andere gevallen moeten ze de openbare weg nog op. Dan maakt de leeftijd, volgens mij, niet meer uit want openbare dronkenschap is te allen tijden verboden. Het ligt aan de agent in kwestie of hij/zij er een probleem van maakt.

Dit is ook iets waar ik over val. Blijven ze allemaal slapen? Anders moeten ze de weg op met alcohol op en ook zonder auto is dat gewoon gevaarlijk.

Dat mensen vinden dat er bij een feestje automatisch alcohol geschonken moet worden is gewoon echt de reinste onzin. Vreemde mentaliteit.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:45

Dat ben ik met je eens Cayenne. Ik zeg ook niet dat ik vind dat er alcohol gedronken moet worden, ik vind alleen wel dat je op die leeftijd, TS is 17, wel een drankje moet kunnen drinken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:52

NatasjavE schreef:
Ik snap niet dat er nog ouders zijn die het goed vinden dat kinderen voor hun 18e drinken. Feestje thuis prima. Liever thuis dan ergens anders. (dan zie je tenminste hoeveel er in gaat)

Maar ik zal mijn kinderen wel opvoeden dat ze heel goed weten dat alcohol voor adolescenten echt heel schadelijk is.

Edit: en ja ik verbied het ze om te drinken. Uit onderzoek is gebleken dat ze dan buitenshuis ook minder drinken.

Denk jij echt dat als jouw kinderen 17 zijn geen alcohol drinken? Of tenminste, als ze het al hebben gemogen en dan moeten ze opeens weer wachten. Daar heb je als ouder echt niks meer over te zeggen hoor. Als mijn ouders nu opeens zouden zeggen dat ik geen alcohol meer mag, ja daaag. Ken genoeg die 18 zijn, die halen t echt wel voor mij ;) Heeft ook helemaal niks met opvoeding te maken. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat alcohol, drugs, roken etc verschrikkelijk slecht is. En niet eens alleen van m'n ouders, op school kregen we ook verschrikkelijk veel voorlichtingen. Werd er helemaal gek van, had bijna zin om t zelf te proberen :+
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar vanaf dat het legaal is kan je ze niet meer stoppen (normaal gesproken). Toen ik 16 werd, hoefden m'n ouders echt niet te zeggen dat ik geen alcohol mag hoor. Dat beslis ik zelf wel aangezien het gewoon legaal is en ik t gewoon zelf kan halen wanneer ik wil (nouja, kon :+)
Ik snap juist écht niet dat mensen het raar vinden dat ouders er niks mee doen. Kom op joh, denk je nou echt dat je een 17-jarige tegen kunt houden die al een jaar alcohol heeft gemogen en dan opeens niet meer :')

@TS, Als het goed is mag je thuis gewoon drinken. Als je daarna dronken of met alcohol naar buiten gaat is het wel illegaal. Dan kan je wel een boete krijgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:02

Bij je thuis kan het inderdaad gewoon. Punt is alleen wel ze zullen ook nog naar huis moeten maar als ze zich gedragen zal dat geen probleem geven. Zou wel heel toevallig zijn als daar op gecontroleerd word.
Tja over het wel en niet alcohol drinken op 16 jarige leeftijd. Ik zie het probleem er niet van. Het is niet dat omdat er zijn die geen maat kunnen houden de rest ook zo gek is. En degene die toch al overmatige drinken houd je echt niet tegen door het te verbieden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:03

Openbaar dronkenschap mag sowieso niet eigenlijk ;) Dus ook iemand van 45 mag dat niet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:07

Dat klopt, maar ze zullen op 17-jarigen wel strenger controleren dan op 45-jarigen :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:11

Mwah ze controleren er sowieso niet op als jij gewoon loopt of fietst. Enkel als jij je misdraagt en voor overlast zorgt :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:12

Maar als je aardig lam bent en gaat lopen zwalken of zingen, zullen ze best wel even komen kijken - als ze in de buurt zijn.