kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:33

Niks. Gewoon legaliseren, de hele meuk incl de overige drugs. :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:37

Ik denk dat ze voornamelijk boelde dat het voor de ''nieuwe'' 16 jarige verboden is maar voor degene die nu wel al mochten drinken er een gedoogdperiode ofzo had moeten komen. Alhoewel dat denk ik ook niet echt te controleren valt tijdens de verkoop...

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:41

air dank je wel voor je eerste zin.. ik dacht dat er zo iets was als respect? er zijn een heleboel mensen die hun dag verse producten ala melk brood en beleg hier dagelijks vers halen. gewoon omdat dat het lekkerste is. en zolang er nog gezellige gesprekken te volgen zijn aan de kassa maak ik me daar niet druk om.

met andere woorden vind jij dus doordat een hand vol gekken want zo noem ik mensen die onverantwoord met vuurwerk om gaan of die onverantwoord drinken, ( wekelijks lazurus zat) dat daarvoor de rest gepamperd moet worden.
waar is de taak gebleven van de ouders ? en de opvoeding?

rubberduck ik denk dat iedereen die mij persoonlijk kent weet van voor spontaan en goed mens ik ben. en dat positief de dingen bekijken een van mijn sterkste kanten is.

nies ik vond je pb erg leuk ha ha ook al ken ik je niet persoonlijk
wat ik gewoon te vind is dat andere voor mij gaan verbieden dat ik wel of gen sinterklaas mag vieren
wel of geen kerst plofkip eet wel of geen vuurwerk afsteek.
en ik wel of niet de puber van 16 een pilsje geef we zijn toch volwassen
even zeiken lucht heerlijk op inderdaad.

het mogen dan 4 dingen zijn die apart zijn. het valt wel allemaal in de maand december een maand die vol gezelligheid moet staan, deze onderwerpen kreeg ik allemaal mee omdat ik ze vier of het afsteek.
ik ben zeker niet tegen de voedsel inzamelingen vind ze juist goed maar niet te overdrijven daarin.

blacky94 bedankt dat jij je mening zo onderbouwt ipv te roepen dan verhuis je zelf toch ook !!
ik begrijp ook wel dat je een 16 jarige geen sterke drank moet geven maar van af vandaag mag je pas als 18 jarige en wijntje of biertje drinken. toen ik die leeftijd had ben ik 1 keer flink dronken geweest en heb daar dus danig van geleerd dat ik het nooit meer gedaan heb. je ontneemt sommige ook die leer school.

in mijn ogen is het juist jou laatste zin waar aan er in nederland gewerkt moet worden en als we dat weer hebben als land dan zijn de fatsoen regels weer terug en hoeft de rest niet
ik heb een redelijk strenge opvoeding gehad sta op in de bus of trein voor oudere ipv te blijven zitten.
ik neem mijn afval mee naar huis ipv op straat te dumpen
ik ruim de poep van mijn hond op binnen de bebouwde kom
doe vrijwilligers werk omdat ik de tijd heb.

in mijn ogen is het de taak van de meerderheid om de slechtere er op aan te spreken als een van mijn vrienden te veel drink zeg ik met een lach nu is het genoeg en vaak luisteren ze dan ook nog.
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 01-01-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:44

Er bestaan geen "slechte" medemensen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:48

YellowGray schreef:
Ik vraag me wel een beetje af wat voor overgangsregeling je dan had gewild. Dat je elke dag een glaasje minder mocht drinken in plaats van ineens niks meer? Ik kan het nog niet helemaal voor me zien denk ik :P

:') zou wat zijn, vanaf vandaag nog maar 1 glaasje per week :+
Nee ik bedoel dat de mensen die nu 16 zijn nog gewoon mogen drinken. Ja is sneu voor de nu 15-jarigen, maar die hebben het nog nooit gemogen. Ik vind het gewoon zo raar dat je het al gemogen hebt, en dan opeens nier meer. Dan weet je al wat t is en ben je t al gewend, en opeens mag t nier meer.
Uitgaan zonder alcohol is namelijk ook niet meer mogelijk. Alle kroegen worden nu 18+. Je komt er gewoon niet meer in. Controle is nu ook nog extra streng, omdat de kroegen een heel zware boete krijgen als er alcohol aan 18- wordt geschonken (en ze worden betrapt).
En wat denk je van cassieres? Of horeca? Die baantjes zouden eigenlijk dan ook 18+ moeten worden, je mag nml geen alcohol verkopen als je zelf nog geen alcohol mag drinken. Er zouden eigenlijk dus veel jongeren (die jouw serveren, en die jouw eten bij de supermarkt af laten rekenen) moeten worden ontslagen. Maar dit wordt dan weer nier gedaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:56

Ik zou me serieus zorgen gaan maken als mensen niet meer zouden klagen.
Verder is dat altijd al geweest en zal dat altijd blijven. Maar dit ligt zeker niet aan de Nederlanders hoor. De zwarte pieten discussie kwam voor zover ik weet niet eens van de Nederlanders af.
Wat betreft het drinken vind ik onzin. Net of je de jeugd tegen kunt houden. Krijgen we straks weer last van hangjeugd die zich loopt te bezatten op straat omdat ze in het café geen alcohol krijgen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:01

Hihi oke ik snap het :) Het lijkt mij ook wel vreemd om inderdaad ineens niks meer te mogen drinken, maar een overgangsregeling zorgt wellicht wel voor verwarring en gedoe.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:06

Overigens hebben Nederlanders ooit niet geklaagd?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:12

kuggur je heb gelijk net zoals een paar andere bokkers die gereageerd hebben

ik kreeg net van een bokker een heel leuk berichtje

meid je heb volkomen gelijk maar jij alleen veranderd de wereld niet en dat zal je moeten accepteren en daar in heeft ze gelijk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:20

hutch84 schreef:
blacky94 bedankt dat jij je mening zo onderbouwt ipv te roepen dan verhuis je zelf toch ook !!
ik begrijp ook wel dat je een 16 jarige geen sterke drank moet geven maar van af vandaag mag je pas als 18 jarige en wijntje of biertje drinken. toen ik die leeftijd had ben ik 1 keer flink dronken geweest en heb daar dus danig van geleerd dat ik het nooit meer gedaan heb. je ontneemt sommige ook die leer school.

in mijn ogen is het juist jou laatste zin waar aan er in nederland gewerkt moet worden en als we dat weer hebben als land dan zijn de fatsoen regels weer terug en hoeft de rest niet
ik heb een redelijk strenge opvoeding gehad sta op in de bus of trein voor oudere ipv te blijven zitten.
ik neem mijn afval mee naar huis ipv op straat te dumpen
ik ruim de poep van mijn hond op binnen de bebouwde kom
doe vrijwilligers werk omdat ik de tijd heb.

in mijn ogen is het de taak van de meerderheid om de slechtere er op aan te spreken als een van mijn vrienden te veel drink zeg ik met een lach nu is het genoeg en vaak luisteren ze dan ook nog.

Ik ken er helaas teveel die al vanaf hun 15/16e pretty much elk weekend dronken zijn. Nu ben ik zelf ook al wel altijd de ''verstandige'' en rustige geweest en drink ik niet zo heel vaak alcohol en kan ik ook feesten zonder of met mate. Maar ook ik ben al wel een aantal keer redelijk dronken geweest. Maar, en dat zal ook wel aan mezelf liggen, haal ik mezelf geen ''stomme'' dingen in mijn hoofd. Ik ga niks vernielen en na mijn 19e verjaardag zijn we op de fiets naar de Mac gereden omdat ik honger had ipv de auto te pakken. Maar ook tijdens het uitgaan zie ik heel veel mensen toch sneller bier of wijn drinken omdat dat véél goedkoper is dan één mixdrankje, ben er zelf ook zo een :') Ik denk dat het wat dat betreft ook niet zo heel veel uitmaakt.
Hier in Ontario, Canada is de grens 19 en ik heb er persoonlijk niet zoveel problemen mee. Neemt niet weg dat genoeg mensen van die leeftijd zich hier, net zo goed als in NL, ook te pletter zuipen. Maar zoals iemand anders ook al zei denk ik dat het voornamelijk om de medische redenen een beter idee is om de alcoholgrens omhoog te gooien. Heb het er hier met mijn rijlessen ook over gehad dat de hersenen van een 16/17 jarige toch nog een stuk minder ontwikkelt zijn dan een 19/20 jarige. Naast dat alcohol hersencellen kapot maakt kunnen tieners op die leeftijd veel moeilijker gevaren ergens van inzien en inschatten.

Het probleem van het, persoonlijk, aanspreken van de ''slechtere'' is denk ik voornamelijk dat je nogal snel, behoorlijk, onbeleefde reactie terug kan krijgen, zeker als je die mensen niet of niet goed kent. Mensen doen dat misschien één of twee keer en kiezen daarna wel voor hun eigen zekerheid. Ik snap wel wat je bedoeld, maar hoe zie je het voor je? Ik denk dat het een ontzettend lastig iets zal zijn om te veranderen.

Ik woon zelf sinds april tijdelijk in Canada alhoewel ik wel bezig ben met emigratie. Wat mij hier praktisch vanaf dag 1 al is opgevallen is dat veel mensen hier zoveel vriendelijker zijn. Mensen zijn niet zo gestressed en zelfs als je elkaar niet of nauwelijks kent zijn heel veel mensen bereid om je te helpen. Respect voor elkaar en elkaars spullen en hier in de country hoef je je niet echt zorgen te maken over je huis of je auto. Een groot deel van de mensen heeft alles altijd open staan. En natuurlijk wordt hier ook wel eens wat gejat, maar naar mijn idee lang niet zoveel als in NL.
Vuurwerk is, voor zover ik weet, gereguleerd en wordt (bijna) alleen door bedrijven afgestoken en zoals ik al aangaf ligt de grens voor alcohol op 19 jaar. Ik weet dat ook jongere mensen hier wel eens alcohol drinken, mijn vriends broertje is 17 en drinkt ook af en toe wel eens wat, en toen ik nog 16/17 was kochten mijn ouders ook wel eens een fles malibu ofzo maar dat ging bij mij ook rustig 6-12 maanden mee.
De opvoeding zal wat dat betreft zeker wel een grote rol spelen en tegenwoordig heb ik in NL steeds vaker het idee dat dat het er nog wel eens aan ontbreekt...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:23

Eileen_ schreef:
YellowGray schreef:
Ik vraag me wel een beetje af wat voor overgangsregeling je dan had gewild. Dat je elke dag een glaasje minder mocht drinken in plaats van ineens niks meer? Ik kan het nog niet helemaal voor me zien denk ik :P

Nee ik bedoel dat de mensen die nu 16 zijn nog gewoon mogen drinken. Ja is sneu voor de nu 15-jarigen, maar die hebben het nog nooit gemogen. Ik vind het gewoon zo raar dat je het al gemogen hebt, en dan opeens nier meer. Dan weet je al wat t is en ben je t al gewend, en opeens mag t nier meer.
Uitgaan zonder alcohol is namelijk ook niet meer mogelijk. Alle kroegen worden nu 18+. Je komt er gewoon niet meer in. Controle is nu ook nog extra streng, omdat de kroegen een heel zware boete krijgen als er alcohol aan 18- wordt geschonken (en ze worden betrapt).
En wat denk je van cassieres? Of horeca? Die baantjes zouden eigenlijk dan ook 18+ moeten worden, je mag nml geen alcohol verkopen als je zelf nog geen alcohol mag drinken. Er zouden eigenlijk dus veel jongeren (die jouw serveren, en die jouw eten bij de supermarkt af laten rekenen) moeten worden ontslagen. Maar dit wordt dan weer nier gedaan.

Ze hebben de leeftijd naar 18+ gedaan omdat ze willen dat er niet meer op zo'n vroege leeftijd gedronken wordt. Dat geldt dan toch net zo goed voor de nu 16 en 17 jarige. Want daar is het ook niet goed voor. De uitspraak dat die het al 'gewend' zijn is juist het probleem. Ze 'kunnen' tegenwoordig niet meer zonder alcohol. En dat je niet meer uit kan gaan is ook niet waar. Er waren toch ook genoeg uitgaansgelegenheden voor mensen onder de 16. Er zullen ook wel genoeg uitgaansgelegenheden zijn voor de mensen onder de 18, waar ze geen alcohol schenken of waar ze met bandjes gaan werken.

Daarnaast snap ik de gedachte niet dat je als 16 jarige geen alcohol mag verkopen. Ze willen alleen niet dat een 16 of 17 jarige alcohol drinkt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:24

Ts, ik ben het helemaal met je eens :D

Gezeik altijd maar, elke keer is er wel weer iets nieuws om over te klagen :roll:

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:34

hutch84 schreef:
wat ik gewoon te vind is dat andere voor mij gaan verbieden dat ik wel of gen sinterklaas mag vieren
wel of geen kerst plofkip eet wel of geen vuurwerk afsteek.
en ik wel of niet de puber van 16 een pilsje geef we zijn toch volwassen

Niemand die jou deze dingen verbied of kan verbieden.
Eventueel kan het vuurwerk nog verboden worden, maar daar blijft het bij..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:38

Ik denk niet zozeer dat het iets nederlands is klagen. Dat doen ze overal ter wereld. Want niemand is ooit tevreden.

En mogelijk dat het door de maand komt dat het erger lijkt als andere maanden. Mensen hebben het in dec slechter door bijvb dure cadeaus.duurder eten. Etc. En klagen daardoor meer.

Discussie mbt sint piet santa etc vind ik grote onzin omdat ik ermee opgevoed ben.en het voor mij zo hoort.

Zeker inzameling acties zijn goed en vooral nodig. Echter idd ik kan aan he neus niet zien hoe vaak je in winkel komt. Dus zou ik het ook blijven vragen

Tja alcohol ik denk ook dat het averechts werkt. maar tot bepaalde hoogte bepaal ik wanneer mijn dochter mag drinken en of dat 16 18 of 21 is ik ben haar ouder.

Ik denk idd dat vuurwerk in stad als erger ervaren wordt als op platteland. Dus idd misschien daar strenger in zijn bij een stad. Hier hebben ze het vanaf okt afgestoken ik ervaar dat niet als lastig.en ksn genieten van vuurwerk. Zou zoiets dus ook niet tekenen.

Als je reacties leest kun je al opmaken hoe geschreven tekst op iemand over komt. Jij bedoelt het mogelijk anders maar krijgt door hoe iemand het leest reacties als je klaagt je zeurt. Terwijl face to face de reacties anders zullen zijn

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:41

hutch84 schreef:
Toen het net kerst geweest was begon de klaag zangen al weer over het vuurwerk want dat er een aantal niet er mee om kunnen gaan daarvoor moeten de goede weer bloeden ?
want het is niet normaal een kat te laten ontploffen

en dan nu weer een petitie tegen volgend jaar vuur werk

Ach wat maken al die vuurwerkslachtoffers uit toch!?? Happy New year!!! als je er zelf (of je eigen dier) er goed vanaf bent gekomen.

Kijk even bij afbeeldingen van vuurwerkslachtoffers (niet als je er niet tegen kan)

Niet voor niets dat oogartsen pleiten voor het verbod op vuurwerk voor particulieren.

Als je domme dingen doet met vuurwerk kun je zeggen eigen schuld dikke bult of misschien zelfs geen hand meer, helaas is maar al te vaak het geval dat omstanders geraakt worden door rond vliegend vuurwerk.

Ik zou liever hebben dat gemeenten professionele vuurwerkshows regelen met oud en nieuw, heb je hoogstwaarschijnlijk nog mooier vuurwerk ook.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:09

LesleyxLinn schreef:
Eileen_ schreef:

Ze hebben de leeftijd naar 18+ gedaan omdat ze willen dat er niet meer op zo'n vroege leeftijd gedronken wordt. Dat geldt dan toch net zo goed voor de nu 16 en 17 jarige. Want daar is het ook niet goed voor. De uitspraak dat die het al 'gewend' zijn is juist het probleem. Ze 'kunnen' tegenwoordig niet meer zonder alcohol. En dat je niet meer uit kan gaan is ook niet waar. Er waren toch ook genoeg uitgaansgelegenheden voor mensen onder de 16. Er zullen ook wel genoeg uitgaansgelegenheden zijn voor de mensen onder de 18, waar ze geen alcohol schenken of waar ze met bandjes gaan werken.

Daarnaast snap ik de gedachte niet dat je als 16 jarige geen alcohol mag verkopen. Ze willen alleen niet dat een 16 of 17 jarige alcohol drinkt.

Alcohol is voor niemand goed. Of je nou 13 of 70 bent. Of tenminste, niet veel. Ze doelen ook echt niet op de jongeren die soms eens wat drinken. Ze doelen op de jongeren die zo dom zijn zich helemaal klem zuipen. Die zijn idd nog niet verstandig genoeg om alcohol te drinken. Want helaas ken ik er ook genoeg die het stoer vinden om zich klem te zuipen. Dat zie je veel op 15, 16, 17 ja. Dat zou je bij 18+ minder zien. Dat is de reden dat ze deze regel hebben ingevoerd. Dus voor de jongeren die nog niet verstandig genoeg zijn. En helaas is door die kleine groep de rest daar de dupe van, zoals t vaak gaat bij regels invoeren.
Niet meer zondee alcohol kunnen? Ik zou er echt wel zonder kunnen, ik bwn niet verslaafd. Ik vind het wel lekker om soms eens een wijntje bij t eten te hebben, of een biertje/ mixje te drinken. Of met uitgaan eens wat te drinken. Net als iedereen dus.
Ik zie dat he zelf 22 bent. Als ik t goed heb, is het in een bepaals land pas legaal om (sterke?) drank te drinken als je 23 bent. Als Nederland dit niu ook in zou voeren, zou jr dit dan niet heel raar vinden? Opeens mag je niet meer je drankje kopen/ hebben terwijl je dat al zo lang hebt gemogen.
Genoeg uitgaansgelegenheden onder 16? Hmm ik ken er maar 1 en die is dan ook nog een eindje rijden. En dan woon ik nog in een redelijk grote stad ook.
Ik ken maar 1 kroeg die met bandjes gaan werken. Zou dan wel hartstikke druk worden van de 16-jarigen, jammer want vind oudere (18+) jongens veel leuker :+ maargoed dat is dan maar zo.

Dat is geen gedachte, het is een feit. Officieel mag je geen alcohol verkopen als je t zelf niet nier mag nuttigen. Je mag onder de 16 officieel niet in de horeca werken waar alcohol geschonken wordt, ook mag je pas achter de kassa als je 16 bent. Al denk ik dat dar (ook) met iets anders te maken heeft, want in een kledingwinkel mag je ook niet achter de kassa onder de 16.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:41

En wat doe je nu zelf... juist! Klagen!

Maar ik snap je wel hoor. Kunst is imo om er geen aandacht aan te schenken. Dat doen er immers al genoeg. Steek je tijd in de mooie/leuke dingen, in plaats van je energie verbruiken aan dit soort onderwerpen, waarover iedereen een andere mening heeft.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:07

Eileen_ schreef:
Alcohol is voor niemand goed. Of je nou 13 of 70 bent. Of tenminste, niet veel. Ze doelen ook echt niet op de jongeren die soms eens wat drinken. Ze doelen op de jongeren die zo dom zijn zich helemaal klem zuipen. Die zijn idd nog niet verstandig genoeg om alcohol te drinken. Want helaas ken ik er ook genoeg die het stoer vinden om zich klem te zuipen. Dat zie je veel op 15, 16, 17 ja. Dat zou je bij 18+ minder zien. Dat is de reden dat ze deze regel hebben ingevoerd. Dus voor de jongeren die nog niet verstandig genoeg zijn. En helaas is door die kleine groep de rest daar de dupe van, zoals t vaak gaat bij regels invoeren.
Niet meer zondee alcohol kunnen? Ik zou er echt wel zonder kunnen, ik bwn niet verslaafd. Ik vind het wel lekker om soms eens een wijntje bij t eten te hebben, of een biertje/ mixje te drinken. Of met uitgaan eens wat te drinken. Net als iedereen dus.
Ik zie dat he zelf 22 bent. Als ik t goed heb, is het in een bepaals land pas legaal om (sterke?) drank te drinken als je 23 bent. Als Nederland dit niu ook in zou voeren, zou jr dit dan niet heel raar vinden? Opeens mag je niet meer je drankje kopen/ hebben terwijl je dat al zo lang hebt gemogen.
Genoeg uitgaansgelegenheden onder 16? Hmm ik ken er maar 1 en die is dan ook nog een eindje rijden. En dan woon ik nog in een redelijk grote stad ook.
Ik ken maar 1 kroeg die met bandjes gaan werken. Zou dan wel hartstikke druk worden van de 16-jarigen, jammer want vind oudere (18+) jongens veel leuker :+ maargoed dat is dan maar zo.

Dat is geen gedachte, het is een feit. Officieel mag je geen alcohol verkopen als je t zelf niet nier mag nuttigen. Je mag onder de 16 officieel niet in de horeca werken waar alcohol geschonken wordt, ook mag je pas achter de kassa als je 16 bent. Al denk ik dat dar (ook) met iets anders te maken heeft, want in een kledingwinkel mag je ook niet achter de kassa onder de 16.

Alcohol belemmert de groei en een 70 jarige groeit niet meer. Het is dus zeker wel slechter voor een minderjarige dan een 70 jarige.

Er inderdaad een paar jongeren die zich klem zuipen, maar ook jongeren die 2/3 per week een aantal glazen drinken. Er zijn er pas echt weinig die een keer in de 2 weken of maand een drankje drinken. Voor die paar jongeren die coma zuipen hoeven ze het niet naar 18+ te doen. Die zijn toch niet te redden. :') Niet zo serieus nemen pls

Ik zeg niet dat jij niet zonder alcohol kan. Maar veel jongeren kunnen het niet meer gezellig hebben zonder alcohol.

En ik ben zelf 22 ja. En ja ik zou dat raar vinden. Maar dat is omdat ik (volgens de wet) volwassen ben en dit zelf wel kan beslissen.

In de stad waar ik woon hebben ze in elke wijk een jongerencentrum en er zit zelfs een discotheek waar ze heen kunnen gaan. Hoe het zit met de discotheken waar eerst de 16/17 jarige heen gingen weet ik niet. Zal daar eens naar kijken.

Niet werken onder de 16 heeft volgens mij meer te maken met de verantwoordelijkheid die ze medewerkers hebben. Dat je als 16 jarige niet mag verkopen kan ik nergens terug vinden, heb je daar een linkje van? Vind dat toch wel onzin eigenlijk :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:14

En het grootste geklaag is nog je topic zelf..

Ik negeer het, je laat jezelf zoveel ergeren door je er zo mee bezig te houden.
Meningen zullen altijd verschillen over allerlei dingen, zo zijn mensen nou eenmaal. Laat je eigen mening horen of teken een petitie of juist niet en laat het rusten. Dan is je december weer helemaal goed. Veranderen doe je de beslissingen toch niet..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:35

Kir_Ples schreef:
Tja als mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan snap ik heel goed dat mensen die er last van hebben willen dat het stopt en een petitie aan gaan.

Zelfde voor alcohol als al die pubers van 16 zich niet zo misbruiken was er geen grens van 18+ gekomen ze doen het zich allemaal zelf aan dat is het mooie van het verhaal.... :)

pardon? Niet elke 16 jarige is zo. Doordat een deel zich zo gedraagd, mag ik nu niet af en toe een glaasje voor de gezelligheid als ik uitga.
zoals ik al vaak zeg, alle tieners worden over 1 kam geschoren als onbeschoft, niet vriendelijk naar mensen en lui enz. zo jammer :n

overigens, heb ik van mijn ouders gewoon toestemming om thuis alcohol te drinken. Zoals mijn moeder zei: ze mocht het al die tijd, dus om het nu opeens voor een jaar niet te mogen, vind ik ook flauwekul (word over ong
3 maanden 17 )

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:44

Ben het helemaal met je eens...
Vooral dat zwarte piet overal verscheen, werd er gewoon niet goed van ...
Zelf in de straten hingen borden?!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 03:05

Ik klaag niet maar de bommen die hier afginge :o n dat waren geen ramentrillers maar stadstrillers, daarbij hou ik wel van een goede discussie op normaal nivo dus als iemand iets vind moet ik zeggen dat ik het vaak die gene anders probeer te laten zien. Positiever

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 04:14

Volgens mij heeft het er voornamelijk mee te maken dat je onder de 18 geen alcohol mag schenken. Hoe het met bijv supermarkt verkoop zit durf ik niet te zeggen. Zal vast wel iets op geregeld zijn want toen ik nog bij de AH werkte werd het ook gewoon verkocht door voor zover ik weet <18 jaar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 07:55

xZiva_ schreef:
Kir_Ples schreef:
Tja als mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan snap ik heel goed dat mensen die er last van hebben willen dat het stopt en een petitie aan gaan.

Zelfde voor alcohol als al die pubers van 16 zich niet zo misbruiken was er geen grens van 18+ gekomen ze doen het zich allemaal zelf aan dat is het mooie van het verhaal.... :)

pardon? Niet elke 16 jarige is zo. Doordat een deel zich zo gedraagd, mag ik nu niet af en toe een glaasje voor de gezelligheid als ik uitga.
zoals ik al vaak zeg, alle tieners worden over 1 kam geschoren als onbeschoft, niet vriendelijk naar mensen en lui enz. zo jammer :n

overigens, heb ik van mijn ouders gewoon toestemming om thuis alcohol te drinken. Zoals mijn moeder zei: ze mocht het al die tijd, dus om het nu opeens voor een jaar niet te mogen, vind ik ook flauwekul (word over ong
3 maanden 17 )

Tjaa zo gaat het vaak als zoveel het verpesten zullen de mensen die wel verantwoordelijk met alcohol om gaan ook moeten boeten. Dat is jammer voor die mensen maar het is gewoon beter zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 08:09

Klagen is goed want klagen is een teken van bewustzijn van onvrede. Onvrede met de bestaande situatie leidt tot de wens om te veranderen. De wens om te veranderen leidt tot inventiviteit.
Zonder klagen was het mensenras al uitgestorven want dan hadden wij ons nooit kunnen aanpassen aan slechtere leefomstandigheden.