hebben jullie schade door vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:57

Ik word er altijd zo kriebelig van, dat rottige oud en nieuw met dat k*t vuurwerk..walgelijk dat katje dat ze vermoord hebben met vuurwerk. Hoe debiel ben je dan. Ik hoop dat er een stuk vuurwerk in hun handen afknalt met akelige gevolgen, dan houd ik het nog netjes. Ik ga vannacht nog bij mijn ponies kijken, hopen dat daar geen gekke dingen gebeuren. Van mij mogen ze het direct verbieden!

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:59

Al die verhalen zijn zo verschrikkelijk, hoe laag kun je zijn om dingen naar mensen en dieren te gooien, getver zeg! -:(- :r

Ik vind alleen siervuurwerk mooi, rest mag verboden worden, alhoewel ze dan denk ik doorgaan met zwaar illegaal vuurwerk :(

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:02

Afschaffen en zware straffen uitdelen als mensen gepakt worden met vuurwerk. En niet van die mietjes strafjes. En etters die dieren of mensen kwaad doen...nou ja, dat kan ik beter niet neerzetten, ik walg daar zo enorm van.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:02

De eerste vuurwerkdode is aan het begin van de avond al weer gevallen. :(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:03

Wij gelukkig ook geen schade.
Hopelijk blijft dat ook zo.
Van mij mogen ze vuurwerk ook verbieden en gewoon vanuit de gemeentes vuurwerk shows laten geven.
Laatst bijgewerkt door Renske_W op 01-01-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:03

Nant schreef:
Zojuist heeft iemand zo'n keiharde klapper (volgens mijn broer en vriend een mortier of nitraat ) naast het konijnenhok van de onderburen gegooid.
Onderburen zijn weg en ik twijfel om het beestje maar even te kidnappen en een briefje bij mijn onderburen door de bus te doen dat ik het konijn heb binnen gehaald bij mij en dat ik hem morgen terug breng.

Die gasten hadden een hele tas vol met mortieren en lawinepijlenen mikten bewust op het konijn.
Ze zitten bij mijn boven buren op visite en gooien die rommel ook van het balkon.. :s

Snel doen.
Het arme dier. :(:)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:05

Hier vinden mensen het leuk om strijkers onder ramen van huizen te gooien, hond helemaal in paniek. En net ging het alarm van onze auto af, m'n vader is nu aan het kijken.. Hoop dat het zo snel mogelijk voorbij is.

En als laatst nog de regering kan zich wel druk maken over zwarte piet, maar niet om de veiligheid en gevaar van vuurwerk..

Anoniem

Re: hebben jullie schade door vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:11

Ik woon gelukkig betreft qua vuurwerk op rustig gebied. En paard staat ook lekker ver van de bewoonde wereld.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:14

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:30

Gelukkig nog geen schade. Mijn moeders oom blijft van 12 t/m 2 uur vannacht bij mijn pony's zitten. Met een radiootje en een lamp. De pony's op zich vinden het niet erg, maar mijn geit vind het enorm erg. Daarom ben ik enorm dankbaar aan de oom van mijn moeder! {Voor de stal staat alleen wel een oud & vervallen huis. Hopen dat de mensen het ook dit jaar met rust laten.} Ik vind het sowieso al raar dat we 's Ochtends vroeg al mogen afsteken... Waar is dat nu voor nodig? Van 10 uur savonds tot 2 uur snachts vind ik meer dan zat. Een sierpijltje in de lucht en iedereen naar bed. Haha, dat zou ik wel willen :')

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:35

wil94 schreef:
Hier vinden mensen het leuk om strijkers onder ramen van huizen te gooien, hond helemaal in paniek. En net ging het alarm van onze auto af, m'n vader is nu aan het kijken.. Hoop dat het zo snel mogelijk voorbij is.

En als laatst nog de regering kan zich wel druk maken over zwarte piet, maar niet om de veiligheid en gevaar van vuurwerk..

Dat ging bij ons vroeger de hele dag door.

Jeugd(generatie voor mij) wist dat mijn moeder doodsbang is voor vuurwerk. Gingen zelfs zo ver dat ze de tuin inliepen om het op de vensterbank te leggen.

Boos worden had geen zin, vonden ze het alleen maar mooier.

Maar die generatie was echt erg...gooide gewoon konijnenhok met konijn erin op het vuur.
2 jaar achter elkaar onze schommels uit de tuin getrokken.
Alles wat niet binnen stond of goed vast ging op het vuur

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:36

Nant ik zou hem gewoon lekker bij jou zetten, als die buiten gewend is ergens buiten want anders kan die van de warmte ook dood gaan

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:39

Sweetgirl1 schreef:
Nant ik zou hem gewoon lekker bij jou zetten, als die buiten gewend is ergens buiten want anders kan die van de warmte ook dood gaan

Die van mij gingen altijd in de schuur. voor 2 dagen vreten erin want kon er niet meer bij als alles binnen stond

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:40

Ja mijne zit buiten maar het hele terrein van de boerderij is beveiligd dus gaat het alarm af als er wat gebeurd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:43

Bij ons gooien ze standaard rotjes in de brievenbus. :roll:

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:45

Je kan zelf je brievenbus afschermen met een plankje,, Doet me echte moeder ook elk jaar

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:47

Kan niet, wij hebben een brievenbus in de paal van het hek gebouwd dus zo'n plankje blijft niet zitten. Weten ze er altijd uit te duwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:50

Ik ben bij mijn zus en ik weet dat de buurt waar we wonen gemoedelijk is maar stress hem om de konijnen , ze zitten lekker in hun vertrouwde omgeving en hebben elkaar maar je hoort genoeg gekke dingen. .

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:51

Nant schreef:
Zojuist heeft iemand zo'n keiharde klapper (volgens mijn broer en vriend een mortier of nitraat ) naast het konijnenhok van de onderburen gegooid.
Onderburen zijn weg en ik twijfel om het beestje maar even te kidnappen en een briefje bij mijn onderburen door de bus te doen dat ik het konijn heb binnen gehaald bij mij en dat ik hem morgen terug breng.

Die gasten hadden een hele tas vol met mortieren en lawinepijlenen mikten bewust op het konijn.
Ze zitten bij mijn boven buren op visite en gooien die rommel ook van het balkon.. :s

Heb je hem/haar al binnen gehaald?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:02

Konijn net rond half 12 binnen gehaald, hij loopt nu los door het huis want het hok zit aan de ketting := , dus heb het hele konijn er uit moeten halen.
In het begin zat/lag hij echt heel raar, maar nu begint ie te hupsen.

Ik breng hem denk rond 2 uur weer terug, na het ergste geweld buiten.

Geen verstand van konijnen, maar denk dat hij het wel overleeft. Hond van mijn broer zit in de slaapkamer met klassieke muziek aan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:19

Kitty1985 schreef:
Maar die generatie was echt erg...gooide gewoon konijnenhok met konijn erin op het vuur.
2 jaar achter elkaar onze schommels uit de tuin getrokken.
Alles wat niet binnen stond of goed vast ging op het vuur

En dan wordt er wat gezegd van de jeugd van tegenwoordig :roll: Zieke mensen.

Afschaffen die handel, zo spectaculair is het toch niet want het zijn grotendeels dezelfde dingen (knallen en een paar kleurtjes) die steeds terugkomen. Je merkt, ik heb het er niet zo op :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:24

Topper Nant! Arm beestje , heb je geen koude kamer voor het dier?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:27

Je kunt het konijn toch in een doos stoppen.Wel open natuurlijk.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:31

Heb zelf in ieder geval niet veel met vuurwerk... Vind een sterretje al dood eng -O-

Zover ik weet geen schade... Wel toenet een loslopend kat gezien, die ging toch maar snel naar zijn huis toe... Zover ik zag liep en sprong die nog goed, dus denk niet dat daar wat aan de hand is, misschien wat schrik wegens de harde knallen.
Mijn honden trekken in ieder geval niets aan van de knallen, Joy vind de flitsen alleen totaal niets. Maar dat is ook niet goed voor hem wegens zijn epilepsie, dus de gordijnen en dingen zijn hier dicht, dus daar hebben we ook geen last van :)

En mijn konijnen hebben het ook niet te voorduren met jongeren die het zo leuk vinden om vuurwerk te gooien, wij hebben wel kinderen als buren, maar die steken gewoon in hun tuin af met begeleiding van de ouders... Vind het knap, ben zelf bijna 16, hun zijn geloof ik ongeveer 10... En ik durf niet eens een sterretje vast te houden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:35

Kan je het konijn niet in de keuken zetten? Daar is de vloer meestal wat kouder dus dan is het verschil niet zo groot.