Klein stukje boter smelten en daar fijn gesnipperde ui en knoflook in aanzetten, van het vuur en pindakaas erbij ik heb gewoon Calve, lauw water en goed roeren met gard, ketjap sambal zout suiker en op dikte brengen, heerlijk.
Ik heb het vorige week voor het eerst zelf gemaakt en heb dit ongeveer gebruikt:
* 3 teentjes knoflook * 1 rode peper (van deze kunnen er de volgende keer wel 2 in) * Blikje kokosmelk (200ml) * water (200ml) * pinda's (250g) * Ketjap (5el) * Verse gember (stukje van 1x1 denk ik) * Laos
Water met kokosmelk aan de kook brengen. Knoflook, rode peper, gember en pinda's in een keukenmachine/blender fijnmalen en dan met de ketjap en laos bij de kokosmelk voegen. Even laten koken, ik had er sojabrokken door gedaan dus heb het wel een poosje op laten staan.
De volgende keer wil ik er iets meer peper en gember in doen. Misschien een beetje sambal erbij. Verder wil ik een beetje experimenteren met komijn en kurkuma toevoegen.
Ik maak het zelf met: Kerriepoeder Melk Pindakaas Boemboekruiden Ketjap Sambal Sjalotje Knoflook
Evelijn
Geplaatst: 18-02-14 13:45
Wat een mooie en ingewikkelde recepten komen langs... hier doe ik pindakaas met scheut hoisinsaus helemaal zelf maken zal vast nog veel lekkerder zijn maar dit is wel makkelijk en mjam mjam.
Suzanne F.
Geplaatst: 18-02-14 13:46
Pindakaas Knoflookpoeder Uienpoeder Sambal Ketjap Sweet chili saus Bruine suiker
Edit: en wat water
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-02-14 23:46
Pindakaas Ketjap Manis Sambal Water Knoflook Djahé Laos Ve-tsin Koenjit
Ik maak hem altijd als volgt : Pindakaas Bruine suiker Ketjap Mespuntje sambal Djahe (gemberpoeder) Water Ik deed er ook nog weleens boemboe saté kruiden door maar die kan ik nergens meer vinden