.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:20

Ik ben nu aan het werk (kapsalon) en naast ons is een steegje waar ze zojuist een dikke patroon afstoken ik schrok mij echt wezenloos en vind het ook het verre van normaal om dit naast een kapsalon af te steken!! -O-

Gelukkig knipte ik op dat moment niet maar je zou maar schrikken en met je schaar uitschieten in het oog.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:21

Kir_Ples schreef:
Ik ben nu aan het werk (kapsalon) en naast ons is een steegje waar ze zojuist een dikke patroon afstoken ik schrok mij echt wezenloos en vind het ook het verre van normaal om dit naast een kapsalon af te steken!! -O-

Gelukkig knipte ik op dat moment niet maar je zou maar schrikken en met je schaar uitschieten in het oog.

ineens een wel erg kort kapsel :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:21

Een verbod op consumenten vuurwerk ben ik op zich wel voor. Alleen gaat het het grootste probleem niet op lossen. Het achterlijk zware vuurwerk is al verboden dus een algemeen verbod gaat dat ook niet beter maken.
Sier vuurwerk vind ik prachtig om te zien. Het is jammer dat hier vandaag al 6 keer de politie in de straat bezig is geweest om dat bepaald tuig het nodig vind om dieren, voorbijgangers en geparkeerde auto's onder handen te nemen met complete bommen.
Ik zit hier met een aantal huisdieren die volledig over de zeik zijn, en ik zit met angst en beven naar mijn ruiten te kijken. Vorig jaar is bij de buren het ruit eruit gegaan door de welbekende cobra's. Wat daar nu de lol van is ontgaat me volledig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:23

Op school krijg je altijd voorlichting over alcohol en drugs enzo, maar waarom niet over vuurwerk? Daar gebeuren toch wel erg veel ongelukken mee.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:24

Volgens mij is NL een van de weinige landen ter wereld waar het überhaupt normaal en toegestaan is om zelf vuurwerk af te steken

Omdat zoveel mensen er misbruik van maken en het vuurwerk ook steeds 'zwaarder' word, mag het naar mijn persoonlijke mening wel geschrapt worden en een nieuwe wet maken waarbij het alleen nog afgestoken mag worden door professionals.

Nu gaan alle bushokjes en prullenbakken de lucht in ( en de belasting vooral blijven verhogen mensen :+ )

Daarbij vind ik het voor de dieren kei zielig
Gelukkig is onze hond er rustig onder

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:24

Ja vreselijk..

Wij houden onze katten al een paar dagen binnen. En mijn broertje was zo stom vandaag om weg te gaan en de achterdeur open te laten. Nu zijn er 2 weg. -O-
Wij zoeken en roepen maar die zijn zo bang dat ze natuurlijk niet komen.

edit: Er is er 1 binnen! *\o/*

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:25

Van mij mogen ze het afschaffen en het net zoals in Australië gaan doen. Veel leuker voor zowel mens als dier.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:26

corientjuhh

Ik heb een plastic bloempot laten affikken van mij moeder := ik gooide een wondertol weg en opeens zag ik wat vlammen..
Was bij de klimop heg.. we hadden en fles water buitenstaan om de pijltjes in af te steken dus direct water erover gegooid
Toen was t gelukkig wel uit.. denk dat ik nu maar mijn wondertolletjes enzo mooi op de grond leg en dan afsteek..

Zag ook gisteren al een open gereten hand op fb voorbij komen ten gevolge van een nitraatbom..
Ik hou t mooi bij simpele rotjes grondbloemen en bumble bees en voor snachts wat kleine fonteintjes en een mooie pijl
Alles legaal!
We hebben ook wat carbid en dat vind ik al hard zat, hebben speciale stellage gebouwd om t blik in vast te zetten een aansteker gekocht met zon lange hals eraan en ik heb zon soort koptelefoon op
Zon vuurwerkbrilletje heb ik bij mijn bestelling gekregen die draag ik niet
Denk dat ik vannacht mijn gewone bril op zet anders zie ik geen flikker haha

En als ik vuurwerk heb afgestoken veeg ik eerst alles aan en gooi t in de container voor ik naar binnen ga.. scheelt weer de volgende dag

Iedereen voorzichtig dus!!

En consumentenvuurwerk zal ik niet verboden maken
Wel een leeftijdsgrens!
En afgifte pas de 30e of zelfs pas de 31e...
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 31-12-13 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Suzanne F. schreef:
Magrathea schreef:
Ik vind niet dat consumentenvuurwerk verboden moet worden. Wel mag er wat mij betreft een leeftijdsgrens op komen.
De meeste ongelukken gebeuren meestal toch met illegaal vuurwerk, beetje jammer dan om de mensen ervoor te straffen die er wel normaal mee omgaan (zoals ik met mijn vriend, gewoon mooi siervuurwerk, netjes in een met aarde gevulde wijnfles... Zie ik persoonlijk het kwaad niet van in)

Oh en uiteraard ruim ik het netjes op achteraf :Y)

Dat is een beetje het probleem. Als iedereen er zo netjes mee omging dan was er geen probleem. Maar dat gaat dus gewoon niet. Deze ellende zal altijd blijven, ook al komt er een leeftijdsgrens op. Ik vind dat je de samenleving, de kinderen, de dieren moet beschermen tegen deze ellende. Het kost de gemeenschap miljoenen aan schadeposten veroorzaakt door vuurwerk. Het kost de samenleving veel aan zorgkosten door vuurwerkslachtoffers. En het kost elk jaar mensen en dieren het leven.

Vuurwerk afsteken is niet iets om aan gewone mensen over te laten, dat moet georganiseerd gebeuren door professionals.

Klein siervuurwerk kan weinig fout mee gaan. Het is het illegale knalvuurwerk waar (volgens mij) 95% van de ongelukken mee gebeuren.

Denk dat je weinig verbetering krijgt als je consumentenvuurwerk verbiedt. Betere voorlichting en een verandering van de mentaliteit is gewoon nodig. Waarom zit er op vuurwerk nog niet zo'n enorme waarschuwingssticker net als op pakjes sigaretten? Of van die gruwelijke foto's die je in het buitenland ook ziet? ( "Houd geen vuurwerk in de hand" met een foto van een bloederige half eraf geblazen hand erop)
Denk dat dat meer helpt dan een volledig verbod. Het is echt niet dat 99% van de samenleving er niet normaal mee om kan gaan. Die halen alleen het nieuws niet en daar heb je geen last van.

Anoniem

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:27

Carbid vind ik al helemaal niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:29

Het is jammer dat er inderdaad zoveel mensen zijn die niet met vuurwerk om kunnen gaan... Hier knalt het ook al de hele dag, er gaan ook pijlen de lucht in, snap daar echt de lol niet van, je ziet het nauwelijks nu het nog licht is :? Hier verderop in de straat staat ook al de hele dag een vader met zijn zoontje van alles af te steken. Lekker voorbeeld, en opruimen ho maar, dus bij hen ziet de hele straat rood.

Ik hou zelf erg van mooi vuurwerk en ook al ben ik zelf niet zo van die echte knallers, vind het altijd wel mooi om te zien hoe de mannen uit onze vriendengroep helemaal verrukt zijn van al die herrie :') Daarom zou ik ook niet voor een verbod zijn, maar strengere regels lijken me ook moeilijk na te leven. Er zullen altijd manieren zijn waarop mensen toch aan illegaal, zwaarder vuurwerk komen en alle campagnes en voorlichtingen ten spijt weten velen nog steeds niet hoe ze ermee om moeten gaan...

Vriend van ons is nu naar Veen als ME'er, die wordt daar ook elk jaar voor opgeroepen, duimen met zijn allen elk jaar heel hard dat we hem heel terugkrijgen... Dat vind ik echt van de zotte, zoals het daar gaat :n Zo sneu voor alle mensen in Veen die eronder te lijden hebben!

Lekker laf ook trouwens, die link uit de OP, van dat jochie met die spuitbus die zijn hand is kwijtgeraakt... Lekkere vrienden heb je dan als die er vandoor gaan terwijl jij daar ligt te creperen van de pijn :roll:

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:31

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:31

Oh meestal zitten ze echt heel dichtbij hoor. Heb vorig jaar ook uren lopen zoeken was al helemaal ongerust, maar de kat zat gewoon, iet wat krap, achter het konijnenhok. Vandaag zat ze bij de buren tussen het afdak en het haardhout. Ik ben blij dat ze toch even buiten is geweest, anders breekt ze de boel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:33

Een auto in de fik steken traditie? :=

Eunomia

Van dat dier vind ik nog wel het allerergste.. Hoe haal je zoiets in je hoofd?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 31-12-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Annett1990 schreef:
In duitsland ligt het gewoon in de LIDL en andere supermarkten.. Niet zo gek dat jeugd er ook aan kan komen dus denk ik..
En lekker goedkoop daar.
Veel geld uitgeven aan die rommel vind ik ook bullshit daarom heb ik m'n ex ook half overgehaald om dan maar naar duitsland te gaan en t daar te halen, hij heeft t al niet breed.. Daar liepen ook Nederlanders met een boodschappenkarretje tot de nok aan vol met vuurwerk, prachtig, maar wat een onzin! Bedragen die je dan hoort/ziet aan vuurwerk snap ik echt niet, k heb een prachtig pakket voor €7,77 en daar ben k blij mee. En heb ik ook genoeg aan..

Naar mijn weten is vuurwerk uit het buitenland illegaal en dus strafbaar, niet heel slim om dit op Bokt te zetten :-)

NienkeV1994

Ik was ook al bang dat iemand per ongeluk een kat naar buiten gelaten had (kon haar niet vinden) maar die zat in een hoekje onder m'n moeders bed. Is sowieso ook al degene die deze dagen het engst vindt, dus was blij dat ze toch gewoon binnen was

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:35

Zag net op straat een groepje jongens lopen ze gooide wat op straat en ze keken er niet eens naar? :?

Wel harde knallen hoor ik zeg, lijken wel bommen :')
Veen valt verder wel mee hoor, niet al te veel vuurwerk dat is vooral wijk en aalburg.... Daar lopen kinderen midden op straat en rond het bejaardenhuis...

Op het kruis is er vanavond een feest met een vuurwerkshow en dat vind iedereen geweldig, dat komt dan weer niet op het nieuws het zijn altijd de negatieve dingen.
Laatst bijgewerkt door SaartjeNina op 31-12-13 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:36

Oh voor dat soort jeugd kunnen ze mij niet hard genoeg optreden :o

Wij hebben hier in het dorp een grote tent staan. Drinken is gratis maar een bijdrage in de pot verplicht. Jeugd is van de straat en staan onder toezicht. Wordt er herrie geschopt word je gewoon thuis afgeleverd. Is elk jaar wek brandje, ook altijd op dezelfde plek. Brandweer staat er bij en zorgt dat het netjes verloopt maar laat het verder wel toe.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:37

Vind het wel goed dat ze de jongeren die het gedaan hebben,hebben opgepakt :)

Anoniem

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Jans schreef:
Een auto in de fik steken traditie? :=

Tis een sloopauto, dus geen willekeurige op straat geparkeerde auto ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:38

laura1987 schreef:
Annett1990 schreef:
In duitsland ligt het gewoon in de LIDL en andere supermarkten.. Niet zo gek dat jeugd er ook aan kan komen dus denk ik..
En lekker goedkoop daar.
Veel geld uitgeven aan die rommel vind ik ook bullshit daarom heb ik m'n ex ook half overgehaald om dan maar naar duitsland te gaan en t daar te halen, hij heeft t al niet breed.. Daar liepen ook Nederlanders met een boodschappenkarretje tot de nok aan vol met vuurwerk, prachtig, maar wat een onzin! Bedragen die je dan hoort/ziet aan vuurwerk snap ik echt niet, k heb een prachtig pakket voor €7,77 en daar ben k blij mee. En heb ik ook genoeg aan..

Naar mijn weten is vuurwerk uit het buitenland illegaal en dus strafbaar, niet heel slim om dit op Bokt te zetten :-)

dat is helemaal niet zo illegaal... vanuit belgie mag je een kilo pp, in duitsland geen regels voorzover ik weet.