Gelukkig knipte ik op dat moment niet maar je zou maar schrikken en met je schaar uitschieten in het oog.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kir_Ples schreef:Ik ben nu aan het werk (kapsalon) en naast ons is een steegje waar ze zojuist een dikke patroon afstoken ik schrok mij echt wezenloos en vind het ook het verre van normaal om dit naast een kapsalon af te steken!!![]()
Gelukkig knipte ik op dat moment niet maar je zou maar schrikken en met je schaar uitschieten in het oog.
)
ik gooide een wondertol weg en opeens zag ik wat vlammen..Suzanne F. schreef:Magrathea schreef:Ik vind niet dat consumentenvuurwerk verboden moet worden. Wel mag er wat mij betreft een leeftijdsgrens op komen.
De meeste ongelukken gebeuren meestal toch met illegaal vuurwerk, beetje jammer dan om de mensen ervoor te straffen die er wel normaal mee omgaan (zoals ik met mijn vriend, gewoon mooi siervuurwerk, netjes in een met aarde gevulde wijnfles... Zie ik persoonlijk het kwaad niet van in)
Oh en uiteraard ruim ik het netjes op achteraf
Dat is een beetje het probleem. Als iedereen er zo netjes mee omging dan was er geen probleem. Maar dat gaat dus gewoon niet. Deze ellende zal altijd blijven, ook al komt er een leeftijdsgrens op. Ik vind dat je de samenleving, de kinderen, de dieren moet beschermen tegen deze ellende. Het kost de gemeenschap miljoenen aan schadeposten veroorzaakt door vuurwerk. Het kost de samenleving veel aan zorgkosten door vuurwerkslachtoffers. En het kost elk jaar mensen en dieren het leven.
Vuurwerk afsteken is niet iets om aan gewone mensen over te laten, dat moet georganiseerd gebeuren door professionals.
Hier verderop in de straat staat ook al de hele dag een vader met zijn zoontje van alles af te steken. Lekker voorbeeld, en opruimen ho maar, dus bij hen ziet de hele straat rood.
Daarom zou ik ook niet voor een verbod zijn, maar strengere regels lijken me ook moeilijk na te leven. Er zullen altijd manieren zijn waarop mensen toch aan illegaal, zwaarder vuurwerk komen en alle campagnes en voorlichtingen ten spijt weten velen nog steeds niet hoe ze ermee om moeten gaan...
Zo sneu voor alle mensen in Veen die eronder te lijden hebben!

Annett1990 schreef:In duitsland ligt het gewoon in de LIDL en andere supermarkten.. Niet zo gek dat jeugd er ook aan kan komen dus denk ik..
En lekker goedkoop daar.
Veel geld uitgeven aan die rommel vind ik ook bullshit daarom heb ik m'n ex ook half overgehaald om dan maar naar duitsland te gaan en t daar te halen, hij heeft t al niet breed.. Daar liepen ook Nederlanders met een boodschappenkarretje tot de nok aan vol met vuurwerk, prachtig, maar wat een onzin! Bedragen die je dan hoort/ziet aan vuurwerk snap ik echt niet, k heb een prachtig pakket voor €7,77 en daar ben k blij mee. En heb ik ook genoeg aan..

laura1987 schreef:Annett1990 schreef:In duitsland ligt het gewoon in de LIDL en andere supermarkten.. Niet zo gek dat jeugd er ook aan kan komen dus denk ik..
En lekker goedkoop daar.
Veel geld uitgeven aan die rommel vind ik ook bullshit daarom heb ik m'n ex ook half overgehaald om dan maar naar duitsland te gaan en t daar te halen, hij heeft t al niet breed.. Daar liepen ook Nederlanders met een boodschappenkarretje tot de nok aan vol met vuurwerk, prachtig, maar wat een onzin! Bedragen die je dan hoort/ziet aan vuurwerk snap ik echt niet, k heb een prachtig pakket voor €7,77 en daar ben k blij mee. En heb ik ook genoeg aan..
Naar mijn weten is vuurwerk uit het buitenland illegaal en dus strafbaar, niet heel slim om dit op Bokt te zetten