Ben mijn pakketbezorger zó zat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:58

Dat vervalsen van handtekeningen ken ik. Heb nu een paar hele fijne bezorgers die het onder het afdak verstoppen en een keurig briefje met telefoonnummer in de bus doen.

Bij postNL krijgen (iig de externe) bezorgers maar 1 keer betaald, dus als ze het een tweede keer moeten aanbieden krijgen ze die keer niet betaald. Ze doen er dus alles aan om dat pakket te slijten.
Vind het vooral sneu voor die bezorgers die worden eigenlijk gewoon misbruikt en uitgebuit en daar zij wij als ontvanger het dupe van.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:04

Ik bel gewoon op naar het bedrijf, heb ook wel eens een hele dag thuis zitten wachten en zag toen wel een DHL busje staan, maar die stond daar maar en was na 5 minuten verdwenen. Toen ik mijn status checken en bleek het in ene van die dag bezorgen naar "niet thuis" gezet.
Ik heb gelijk DHL gebeld en een kwartier later stond hij weer voor de deur, hij kon mijn huis niet vinden (is ook wel lastig, maar ik was in de tuin, hij had het gewoon even kunnen vragen).

Het bellen werkt dus echt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:07

Als ik dit zo lees ben ik maar wat blij met "mijn"postbezorgers...er rijden er een stuk of 3 van 2 verschillende bedrijven.Allemaal keurig op tijd en mocht er toevallig niemand thuis zijn dan weten ze waar ze het neer mogen leggen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:27

Voorheen hadden wij ook een hele fijne, die wist waar hij het neer moest leggen als wij er niet waren en dan een briefje in de bus deed. De postbezorger die we nu hebben heb ik laatst betrapt. Ik vroeg me laatst al af wat die iPhone achter het hek deed?? Handtekening voor nodig enzo. Maar laatst ging de bel, ik was net op tijd bij de intercom om hem het pakketje over ons hek te zien gooien en weer terug naar z'n busje te rennen!! Hij gaf me niet eens de kans om open te doen...

Ojajoh

Re: Ben mijn pakketbezorger zó zat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:04

gewoon flink klagen want dat helpt echt wel :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:12

Ken het ook.
Wij hebben hier een bezorgen rondrijden die te beroerd is om de oprit op te rijden tot aan het huis, is maar 100m lang, hij kan zijn bus prima draaien dus dat zal het niet zijn.
Ik heb vanaf vorig jaar al problemen met alleen hem, alle andere bezorgers niet.
Hij beweert dat ik niet thuis ben, terwijl ik op kantoor thuis aan het werk ben.
Was dit zo zat dat ik de videocamera aan heb gezet voor in het huis, hier was duidelijk op te zien dat hij zijn bus half op de weg half op de oprit zet en gewoon direct naar de brievenbus loopt met zijn briefje dat ik niet thuis ben.
Heb al diverse keren gebeld dat ik dat niet accepteer en dat alles op beeld staat, nou toen kwam deze bezorger mij bedreigen aan de deur, toen kon hij ineens wel naar het woonhuis toerijden....
Heb de hele bedreiging op video staan, had een flauw vermoeden dat hij het er niet bij zou laten zitten.
Ondanks zijn manier van werken en doen komt deze bezorger er gewoon mee weg.
Ik bestel nu alleen nog maar bij webshops die meerdere keuzes hebben wat bezorgen betreft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:20

Bij de post zijn er volgens mij regels wbt de lengte van de oprit. Heb ik eens opgevangen, als de oprit langer dan zoveel meter is hoeft je niet te bezorgen. Dan gaan ze met de eigenaar in gesprek. Zelf doe ik er niet zo moeilijk over, maar als je veel huizen hebt met een lange oprit dan kost je dat wel extra tijd. Of dat met pakketpost hetzelfde is weet ik zo niet.

Edit: Offtopic, maar er bestaan zelfs regels voor brievenbussen :') :Y) Helaas voldoen er in mijn dorp een hoop al niet aan de eisen, heb regelmatig mijn handen bekrast door scherpe binnenkleppen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ldoen.html

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:23

Dat geldt voor de brievenbuspost, daar geldt een maximale afstand van 10 meter, is de afstand langer moet je een bus dichterbij de weg plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:24

Ik heb gelukkig ook een aardige bezorger bij mijn ouders , ben benieuwd hoedat in mijn nieuwe huisje is. Ben blij dat ze er nooit raar mee doen.. en weet niet wie maar ik sorteer bij de postnl en sommige poststukken passen al niet in de tas laat staan brievenbussen , lijkt wel een goedkope rage dikke stukken per post verzenden. Vooral bol.com valt me op..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:53

apollootje schreef:
Dat lijkt mij niet de bedoeling!
Ik zou op zijn minst een klacht indienen bij het bedrijf wie de pakketjes bezorgd.

Heb zelf ook iets heel bijzonders meegemaakt, toevallig afgelopen zaterdag.
Ik verwachtte een pakket die aangetekend verzonden is, lees: klein waardevol brievenbus pakketje met een waarde van bijna 500euro. Hiervoor was dus een handtekening vereist.
Via de Track&Trace code zag ik dat het pakket vrijdag bezorgd zou worden, ergens begin van de middag. Alle activiteiten hier omheen gepland zodat ik dus gewoon thuis zou zijn. Hele middag, geen pakket! S'avonds zag ik op de Track&Trace dat hij zaterdag zou komen, nouja ook prima.
Zaterdag was ik dus weer thuis gebleven, de hele dag, maar ik heb geen pakketbezorger gezien. Eind van de middag even hier om het huis een stukje met de hond gelopen en op de terugweg langs de brievenbus om de post te halen.
Zit hier dus verdorie gewoon mijn (aangetekend verzonden) pakketje in! Een beetje gefrustreerd was ik wel. Aangezien het pakketje dus nooit in de brievenbus gestopt had mogen worden en die zelfs nog open stond van de vele post en reclamefolders. Maargoed, ik had mijn pakketje :)
Binnen toch nog even met de Track&Trace code de status van mijn pakket bekeken. Hier staat dus ook netjes: afgeleverd zaterdag 10.02u. Maar nu het mooiste....
Let op! Voor deze zending is een handtekening vereist (zie hier). Stom verbaasd klik ik hierop om 'mijn handtekening' te bekijken. Een handtekening die ik helemaal nooit heb gezet, omdat mijn pakketje dus niet afgeleverd is maar gewoon in de brievenbus gestopt.
Is dus gewoon mijn 'handtekening' nagemaakt!! Heel simpel: de voorletter van mijn naam, met mijn achternaam en dan een krabbeltje er doorheen.

Ik was echt stom verbaasd! Weet ook niet zo goed wat ik hier precies mee moet. Ga sowieso een klacht indienen want dit vind ik echt niet kunnen.

Hier vandeweek bijna hetzelfde!!!
Ik verwachtte een pakket met mentuig van een bokker, aangetekend verzonden want dacht ja, zal je zien dat ze het kwijt raken door het gewicht..
Kom ik thuis, ligt er een briefje: verzending bezorgd bij nr. ...
Oke fijn, ik daar naartoe en gevraagd of ze hebben moeten tekenen.. "Nee helemaal niet zelfs, hoezo?"
Ja aangezien het pakket verzekerd verzonden is.. Ik mijn code nagekeken op internet, handtekening gecheckt.. Hij lijkt niet eens een millimeter op mijn handtekening..
Dus als ik vervelende buren had die het pakket niet terug zouden willen geven, dan stond ik daar? :/

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:09

Oooh wat herkenbaar! Hier flikkeren ze de pakjes maar gewoon voor de voordeurdeur als we er niet zijn, terwijl wij aan een drukke weg wonen. Ook pakketjes waarvoor getekend moet zetten ze er neer. En als je dan op internet kijkt bij track en trace bv, staat er dat je het pakket zelf aangenomen zou hebben.... yeah right, geloof je het zelf als ik op dat moment aan de andere kant van het land zat!?!? Je kunt dan gaan bellen naar het postbedrijf. Dan stellen ze een onderzoek in, komen ze excuus aanbieden. Maar helaas als er weer een nieuwe is (en dat is nogal eens zo) gebeurd het net zo hard weer... grrrrr -:(-

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:22

Jaa! Net had ik 'm te pakken!
Zie een busje stoppen hiervoor, knulletje met postNL jas stapt uit, loopt met pakketje naar de deurbellen, blijft even staan en loopt met pakketje weer terug..
Dus ik zwaai m'n balkondeur los en roep 'm..

"hé vriend, waar mot je weze??"
"joa, bij 57, maar d'r is niemand.."
"nou dan weet ik nie waar jij aangebeld heb, maar niet hier! want tadaaaa ik ben er gewoon hoor...."
"ow sorry mevrouw, ik kom eraan."

_O- echt wat een lichtpunt...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:29

Idioot dat hij niet eens aanbelt.. Goed gehandeld!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:30

Ik had er ook 1.... Ook boos gebeld.. Was expres heel de dag thuis gebleven (nouja, heel de dag... tot 15.00 want het zou tussen 12.00 en 14.00 ofzo bezorgd worden....) Kijk ik om 15.00... Zie ik dat het pakket "niet bezorgd kon worden"... Bel doet het, ik zat te lezen! Dus het kan niet zijn dat ik het niet gehoord hebt... (Bel gaat hard :'))

Volgende dag hem er op aangesproken, hij durfde me niet eens recht in mijn ogen aan te kijken.... Subtiel ook "Was je te lui om naar boven te lopen?" :')

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:33

Verhuizen? hahaha. Sorry flauw...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:41

Ik snap niet dat er nog zoveel bedrijven zijn die met PostNL verzenden.
Wij zijn sinds een paar weken overgegaan naar UPS, wat een opluchting!!! We verzenden internationaal, wat allemaal perfect gaat!! Maar ook binnen Nederland geen enkele klacht.
Terwijl ik normaal minimaal 8 keer per week (en ik werk maar 3 dagen!!!!) met PostNL aan de lijn hing omdat er iets niet bezorgd werd, of de status van het pakket vreemd was.
Leuk aanvullende informatie: Wij verzenden momenteel rond de 25 pakketten per week... Dus dat was wel heel erg veel bellen!

PostNL heeft ook achterlijke reclame gemaakt voor kerstkaarten. Wij vonden al dat we er zo weinig hadden. En kregen vandaag zowaar een stuk of 8 kaarten! Plus een kaart die niet aan ons geaddresseerd is, maar een adres in Friesland :roll: Het adres was keurig geschreven en LIJKT niet eens op ons adres.

Wacht zelf overigens ook op een pakketje vandaag... Ben benieuwd wanneer en OF het uberhaupt komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:44

Laatst ook eens gehad, verlofdag genomen om thuis te blijven(zat te springen om het pakket)
na de hele dag wachten geen pakket maar de status wel veranderd in niet thuis. Volgende dag kwam hij weer en toen ik vroeg hoelaat hij er gisteren was geweest vertelde hij doodleuk dat hij te weinig tijd had en de pakketten in het buitengebied allemaal op niet thuis had gezet. waarop ik hem vertelde dat de rekening van de verlofdag wel naar post nl gestuurd zou worden en het maar van zijn salaris betaald moest worden. 1000 excuses, had hij niet bij stil gestaan maar na die waarschuwing komt hij netjes op tijd en als ik er niet ben worden ze keurig achter het huis in de schuur gelegd, met mijn toestemming.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:08

De whekamp bezorger had ook een keer mijn pakket in de regen gezet, de doos was zelfs kapot.. zo nat was die al, door optetillen scheurde het meteen.

En jan doedel zette een keer pakmet achter de auto.. als ik het niet gezien had waren dat platte dvd,s

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:13

Christiene schreef:
De whekamp bezorger had ook een keer mijn pakket in de regen gezet, de doos was zelfs kapot.. zo nat was die al, door optetillen scheurde het meteen.

En jan doedel zette een keer pakmet achter de auto.. als ik het niet gezien had waren dat platte dvd,s

DVD's zijn plat :Y) _O-

Maar van Selektvracht (neem ik aan iig) had ik dat niet verwacht!!! Vind ze altijd heel punktueel.
Gelukkig hebben wij achter huis een afdak en een schuur, dus staat het pakket meestal droog.

M'n zusje had eens zo'n pakketbezorger van Selektvracht aan de deur, die jongen reed in zo'n oud surfbusje (VW) echt heeeeeeeeel lelijk. Niet zo'n mooie gepimpte...
Zegt ze tegen die jongen: "Goh, ik had wel een andere auto verwacht." (beetje minachtend ook nog :') waarschijnlijk omdat ze het niet vertrouwde) zonder dat ze wist dat die pakketbezorgers van Selektvracht hun eigen auto gebruiken. Arme jongen :(:)
Wij hebben echter smakelijk gelachen om haar verhaal. Ze schaamde zich rot achteraf.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:29

Hier ook wel eens gehad in t appartementencomplex. Ik volg ook altijd de bezorger met track en trace, zou tussen een bepaalde tijd komen. ik hoefde niet te werken dus ben thuis gebleven. ik ga toevallig naar beneden in de brievenbus kijken, en ja hoor een briefje met niet thuis bericht. en op dat briefje stond, je pakket wordt naar Zwolle gestuurd naar het Depot en daar kun je het vanaf de volgende dag ophalen.
Over de zeik natuurlijk, ik dat nummer gebeld, niemand die mij kan helpen steeds worden doorverbonden en nummers gekregen die k moest bellen, en na een half uur eindelijk iemand aan de telefoon. Ik vertellen dat ik gewoon thuis was de hele dag voor dat pakketje en ik niet naar Zwolle ga rijden om een pakketje op te halen. Ik betaal bezorgkosten dus bezorgen ze het maar mooi. Uiteindelijk ging die mevrouw de pakketbezorger proberen te bereiken, niet te bereiken natuurlijk maar het pakketje zou wel weer gewoon bij mij thuis worden aangeboden. Volgens mij was dat de volgende dag, maar dat weet ik niet meer. maar volgens mij was dit met GLS.

Vorige week verwachte ik ook een pakketje maar ik moest werken en hield ook bij wanneer de bezorger kwam. Ik ging werken, pakket nog niet bezorgt. Meneer de bezorger reed wel 3x langs haha.
Ik op het werk bijhouden op een gegeven moment kijk ik 's avonds voordat ik naar huis ga nog even en het was bezorgt. Ik kom thuis, kijk in mijn brieven bus want er zal wel een briefje inliggen waar die is bezorgt aangezien ik niet thuis was. Maar nee hoor, geen briefje. Dus ik loop naar boven, kom bij mijn deur en ja hoor hebben ze mijn pakketje voor mijn deur gedumpt. Was best een prijzig pakketje. dit was postNL

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:17

Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt dat er opeens de status stond dat ik niet thuis was, terwijl ik gewoon de hele dag thuis was. Ik heb hiervan ook melding gemaakt bij postnl.
Zie die man ook niet meer als ik een pakketje krijg, dus ik hoop dat ze hem ontslagen hebben.
(pakketjes stonken ook altijd naar sigaretten....)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:28

Lianne86 schreef:
Ik had er ook 1.... Ook boos gebeld.. Was expres heel de dag thuis gebleven (nouja, heel de dag... tot 15.00 want het zou tussen 12.00 en 14.00 ofzo bezorgd worden....) Kijk ik om 15.00... Zie ik dat het pakket "niet bezorgd kon worden"... Bel doet het, ik zat te lezen! Dus het kan niet zijn dat ik het niet gehoord hebt... (Bel gaat hard :'))

Volgende dag hem er op aangesproken, hij durfde me niet eens recht in mijn ogen aan te kijken.... Subtiel ook "Was je te lui om naar boven te lopen?" :')

Haha dat heb ik een keer gehad met n gozer van de woningbouw (en ik woon notabene op de begane grond). Dus ik bellen dat ie niet geweest is (weet niet of ik ook een briefje kreeg eigenlijk), zou die vrouw m weer langs sturen. Dus die vent komt de volgende dag weer, ik zo "ja ik was er gister ook wel hoor, je hebt gewoon niet aangebeld". "jawel hoor mevrouw. Was u niet in slaap gevallen? Zeker weten?" 8)7 Echt, ik val nóóit midden op de dag in slaap, en mijn bel is zo'n ongelofelijke scheepshoorn dat ik nog schrik als ik achter in de tuin sta en hij gaat af :') (sterker nog, ik neem me iedere keer dat ie afgaat voor, om er eens een bel met normaal geluidsniveau in te zetten :P )

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:44

Blijkbaar zitten er in mijn wijk alleen maar correcte bezorgers. Ik vraag bij elk pakket om het bij de achterdeur onder het afdak te plaatsen en dat vertikken ze.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:04

UPS heb ik een keer een leuke mee gehad... Bestelling gedaan bij webshop, ruim 150 euro betaald en zouden een bepaalde dag komen brengen. Pakket niet gebracht maar was blijkbaar wel bezorgd en ik had er nog voor getekend ook zeiden ze. Verzender moest de handtekening opvragen dat mocht ik niet doen... Stond er gewoon een willekeurige krabbel. Ik boos UPS weer gebeld en gezegd dat ze het maar op moesten lossen, ze zouden de bezorger even bellen. Half uurtje later stond ie met zijn cabrio voor de deur met mijn pakket. Begroette mijn buurvrouw waar ik al jaren ruzie mee had wel heel erg vriendelijk(duidelijk bekenden van elkaar). Heb daarna nog een schriftelijke klacht ingediend over het hele verhaal maar niets meer gehoord.

PostNL ook al een hoop gedonder mee gehad. Had een pakketje verstuurd. Was bezorgd maar ontvanger had niets ontvangen. Dus onderzoek ingesteld en bleek het op een totaal andere straat in een totaal andere stad afgeleverd te zijn. Ik telefoonnummer van die mensen opgezocht maar die wisten van niets. PostNL zei gewoon sja had je het maar moeten verzekeren voor 1 euro extra. Uiteindelijk wel de verzendkosten terug gekregen maarja schiet je ook niets mee op.

Nu ik in een klein dorp woon eigenlijk geen problemen meer gehad met pakketjes. Alles netjes op tijd gehad en als ik niet thuis ben is er altijd wel een buur thuis die het aanneemt.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:34

Ik heb ook erg fijne bezorgers! Ze doen een briefje in de bus, mét hun telefoonnummer, vaak kan ik ze dezelfde dag nog onderscheppen, elders in het dorp, of een dorp verderop.

Ook worden ze wel eens achter huis onder een afdakje gelegd, dat staat dan op een briefje die in mijn brievenbus is gedaan, erg fijn!!!!