Sollisiteren bij een manege??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Re: Sollisiteren bij een manege??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:39

@vuurneon
het gaat me ook meer om de manier hoe het tegen haar wordt gezegd. Maarja ik neem aan dat als je op die leeftijd gaat solliciteren dat je wel iemand je brief gewoon nog een keertje over laat lezen, je moeder bijvoorbeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:41

R00s schreef:
@vuurneon
het gaat me ook meer om de manier hoe het tegen haar wordt gezegd. Maarja ik neem aan dat als je op die leeftijd gaat solliciteren dat je wel iemand je brief gewoon nog een keertje over laat lezen, je moeder bijvoorbeeld.

Is sowieso op elke leeftijd aan te raden :j want je leest toch vrij snel over je eigen fouten heen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:48

Ik zou niet snel bij een manege solliciteren, tenminste waar ik reed vroeger was het zo dat we alles wat we deden, voor de lol deden :) Helpen etc. Mensen zadelden ook zelf hun paard op, je kon altijd wel meehelpen maar dat was niet iets waarvoor ze betaalden.

Sommige handelaren hebben wel weer veel aan de wat jongere mensen (mits ze een beetje kunnen rijden) omdat er ook wat kleinere pony's zullen zijn. Maar of je er echt voor betaald krijgt :S vraag het me af...

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:35

Ik kom dit nu toevallig tegen: wil tog even zeggen hoe het verhaal is afgelopen. Ik werk nu bij een manege 15 fietsen van mijn huis, ik werk daar elke zaterdag van 8 tot 5! Ik voer, strooi de stallen op, veeg, help de kinderen voor/ na hun lessen en doe nog meer klusjes rond de stallen! Ik vind het superleuk, niet te zwaar en gezellige collega's.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:04

Mooi dat je je droombaan hebt kunnen krijgen!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:26

Als jij dat graag wil doen moet je het gewoon proberen!

Ik heb als 14-jarige ook gewerkt op een springstal. Ik kreeg daar 15 euro per dag (van 09.00 uur tot 17.00/18.00 uur).
's ochtends begon ik met stallen uitmesten. Meestal bleef dat bij 2 stallen want dan hadden de rest van de stalhulpen/stalruiters de rest al gedaan :+

Verder mocht ik de hele dag paarden klaarzetten en terug op stal. Dus: Paard opzadelen en aan de stalruiter geven en die gaf me dan de vorige mee terug om af te zadelen, in de molen en weer op stal. En dan moest ik ervoor zorgen dat de volgende weer op tijd opgezadeld was. (En kreeg ik de andere weer mee terug om af te zadelen en in de molen te zetten). Mocht ik de volgende weer klaarmaken enzovoorts.

Was echt super leuk! Ik was echt de hele dag met paarden bezig dus :)

Dus als je het wil gewoon proberen hoor! Alleen moet je niet zo'n hoog salaris verwachten.
Leuk is als je een paar jaar bij een stal werkt dat je steeds meer mag, en uiteindelijk misschien ook wel mag gaan rijden daar!