Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lynn_Nikita schreef:zoals ik al zei heeft mijn broer van 23 net deze week de hypotheek afgesloten, werkt pas 1 jaar en ook geen vast contract, dus minimaal 3 jaar werken, vast contract en 2 inkomens hoeft echt niet hoor
nu is zijn hypotheek met nhg rond de 135.000, geen 210,000
dorientjuh schreef:Peelie: ook zonder vast contract kun je in sommige gevallen dus een hypotheek krijgen, er wordt dan gekeken naar het gemiddelde loon over de afgelopen 3 jaar. Vervelend van je vriend!
Ik ben ook een zekerheidsmiepje (en mijn vriend ook) en als ik nou wist dat ik / mijn vriend over bijvoorbeeld 2 jaar een vast contract zou krijgen, dan zou ik sowieso hebben gewacht. Maar ja, die garantie hebben we niet. Ook niet 'de kans is wel groot'. Ik ben breed opgeleid (bedrijfskunde), mijn vriend vrij specifiek maar ook hij zou op verschillende vlakken (universiteit als in het bedrijfsleven) aan de slag kunnen met zijn opleiding.
lauwie schreef:een vast contract zegt in deze tijd niks meer. meer de slechte economie worden vaste contracten ontbonden omdat het slecht gaat met het bedrijf. met een jaarcontract weet je dat je je contract in ieder geval mag uitzitten (anders moeten ze je uitbetalen tot dat het contract afloopt kost bedrijf veel meer geld). wij willen ook een huis gaan kopen met een vast contract en een jaarcontract. als je geen tophypotheek neemt zodat je het bijv. ook kunt betalen als 1 van jullie tijdelijk geen baan heeft loop je geen onnodig risico. de kans dat je beide geen werk meer hebt is niet zo groot.
Neonlight schreef:dorientjuh schreef:Vriend en ik hebben beide geen intentieverklaring en we zouden toch een hypotheek kunnen krijgen. Dus het hoeft niet per se.
Zegt de hypotheekadviseur of zegt de hypotheekverstrekker dat? Dat is ook een heel verschil. En dat weet je pas bij de offerte-aanvraag.
dorientjuh schreef:Vriend en ik hebben beide geen intentieverklaring en we zouden toch een hypotheek kunnen krijgen. Dus het hoeft niet per se.