Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ninia schreef:Ieder zijn mening hoor en ieder mag beslissen wat hij met zijn eurootje doet. Maar mijn zoon heeft 4 jaar lang in weer en wind huis aan huis kranten bezorgd voor een hongerloontje. Door de kerstfooitjes kwam er nog een een leuk zakcentje binnen. Maar als je dan hoort hoe bot sommige mensen aan de deur reageren, dan vind ik dat toch wel heel erg triest.
'Je kiest zelf voor zo'n baan' is wel erg kort door de bocht. Het betaalt weinig en ik vind het wel een mooi gebaar dat je iemand rond Kerst dan gewoon even wat extra geeft, al is het voor het gebaar. Zeker voor een krantenbezorger, als die gruwelijk vroeg zijn nest uit is zodat jij bij opstaan lekker je krant kan lezen bijv.WildWings schreef:Niet iedereen heeft de luxe om een baan met meer dan minimumloon te kiezen, door leeftijd of omstandigheden, daar wel eens bij stilgestaan?![]()
Wij gaven thuis altijd wat, en sinds ik op mezelf woon is er niemand meer langsgeweest, maar ik zou zeker wel even kijken wat ik aan kleingeld in huis heb. Mensen zeggen hier 'je geeft het kassameisje ook niets', maar geven jullie in een restaurant dan ook geen fooi?

Veulen84 schreef:Bij mij krijgt iedereen een euro. En de postbezorger van postnl die geen kaartjes mag lopen krijgt ook gewoon een euro.
In een restaurant geef ik ook een fooi voor goede service, Dus zo gek vind ik het niet om iets te geven.
little_king schreef:Ja daar is het topic weer
En weer hetzelfde antwoord, nee ik geef niets.
Ik geef ook niets aan de vakkenvuller, de schoonmaker, het kassameisje en noem alle andere maar op met een minimumloon maar ook goed werk leveren.
WildWings schreef:Wij gaven thuis altijd wat, en sinds ik op mezelf woon is er niemand meer langsgeweest, maar ik zou zeker wel even kijken wat ik aan kleingeld in huis heb. Mensen zeggen hier 'je geeft het kassameisje ook niets', maar geven jullie in een restaurant dan ook geen fooi?