Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:47

Ik geef ze altijd wat ik net in mijn portemenix heb zitten, dus vanaf 50 cent tot 2 euro. wie het eerst komt wie het eerst maalt :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:48

little_king schreef:
Ja daar is het topic weer :)
En weer hetzelfde antwoord, nee ik geef niets.
Ik geef ook niets aan de vakkenvuller, de schoonmaker, het kassameisje en noem alle andere maar op met een minimumloon maar ook goed werk leveren.

Sluit mij hier helemaal bij aan!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:48

Nou indd voor kinderen zou ik dat nog wel willen doen, maar voor volwassen....

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:49

Ik krijg meestal rond de 1 of 2 euro (haha, ik krijg he, geef het niet :+ ) Van sommige mensen krijg ik zelfs 5 euro, terwijl ik zo'n huis aan huis weekkrantje bezorg waar totaal geen nieuws in staat :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:50

Misschien zijn die wel hun baan kwijt of zitten ze in geldproblemen en doen er daarom dit naast. Zie geen reden om hun niets te geven.

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:55

.
Laatst bijgewerkt door Big_Appie op 19-09-22 08:01, in het totaal 2 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:55

unihorses schreef:
mirgino schreef:
iedereen 1 euro en als de AD man komt 5 euro :j
vorig jaar is er een wissel geweest en is de bezorger van AD niet langs geweest.

hoe deed de ad bezorger dat dan? vast niet om 5 uur s ochtends aanbellen? :+

nee, die vorige kwam gewoon overdag langs :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:16

Hier stond gisteren ook het eerste jochie aan de deur. Hij wenste me prettige feestdagen en gaf het kaartje, uiteraard wenste ik hem hetzelfde toe en wilde de deur weer dicht doen. Op dat moment stond hij me uiterst verbaasd aan te kijken en vroeg hij nog net niet; 'vergeet je niet wat.' Toen ik hem meldde dat ik dit niet aan fooi geven deed, droop hij af. :(:)

Dus, nee, ik geef niks. Dat gebedel aan de deuren houd ik niet van. En daarnaast vind ik het de grootste onzin want dan kan ik iedereen wel geld gaan geven.

Jennifuur

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:23

Eerst kwam hier de folderjongen die ik wel ken uit de buurt hier. Heb hem een euro gegeven. Later kwam er toevallig een meisje die een sponsorloop ging doen voor Kika, dus dus haar ook wat kleingeld gegeven.
Nou toen kwam er 's avonds nog een meisje aan de deur die een kaartje in mn handen duwde en heel nonchalant mompelde 'blabla wenst u een fijne kerst en een goed oud en nieuw...', nou ik had al geen kleingeld meer en al had ik dat gehad, ik gaf niks. Heb haar vriendelijk bedankt en hetzelfde gewenst, dat wel.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:25

Bij ons stond er pas één in de winkel, dus ik loop met het kaartje naar mn leidinggevende want ik weet dat we zonder reden de kassa niet open mogen maken (alles word geregistreerd op HK, en als ze geen formulier hebben van rond die en die tijd is de kassa opengemaakt zonder dat er iets betaald werd hebben we een groot probleem) maar de kassa mag ook daarvoor niet worden opengemaakt, dus de jongen droop ook snel af.

Bij ons thuis word er wel fooi gegeven hangt er een beetje vanaf wat we in de portomonee hebben zitten.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:25

Ieder zijn mening hoor en ieder mag beslissen wat hij met zijn eurootje doet. Maar mijn zoon heeft 4 jaar lang in weer en wind huis aan huis kranten bezorgd voor een hongerloontje. Door de kerstfooitjes kwam er nog een een leuk zakcentje binnen. Maar als je dan hoort hoe bot sommige mensen aan de deur reageren, dan vind ik dat toch wel heel erg triest.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:29

Ninia schreef:
Ieder zijn mening hoor en ieder mag beslissen wat hij met zijn eurootje doet. Maar mijn zoon heeft 4 jaar lang in weer en wind huis aan huis kranten bezorgd voor een hongerloontje. Door de kerstfooitjes kwam er nog een een leuk zakcentje binnen. Maar als je dan hoort hoe bot sommige mensen aan de deur reageren, dan vind ik dat toch wel heel erg triest.

Ja maar daar kan ik niks aan doen, lijkt me dat je zelf voor zo'n baan kiest.
Hier ook weer een aan de deur, ik wens ze vriendelijk gedag en de deur gaat weer dicht.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:30

Hier nog nooit iemand voor de deur gehad met een kaart, en dat zelf ook niet hoeven doen toen ik nog folders liep.
Wist voor ik dit topic las dus ook niet dat dat gebruikelijk was in de rest van het land. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:31

Niet iedereen heeft de luxe om een baan met meer dan minimumloon te kiezen, door leeftijd of omstandigheden, daar wel eens bij stilgestaan? :)* 'Je kiest zelf voor zo'n baan' is wel erg kort door de bocht. Het betaalt weinig en ik vind het wel een mooi gebaar dat je iemand rond Kerst dan gewoon even wat extra geeft, al is het voor het gebaar. Zeker voor een krantenbezorger, als die gruwelijk vroeg zijn nest uit is zodat jij bij opstaan lekker je krant kan lezen bijv.

Wij gaven thuis altijd wat, en sinds ik op mezelf woon is er niemand meer langsgeweest, maar ik zou zeker wel even kijken wat ik aan kleingeld in huis heb. Mensen zeggen hier 'je geeft het kassameisje ook niets', maar geven jullie in een restaurant dan ook geen fooi?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:33

Wij doen het vaak wel, het gaat vaak om folders/krantjes waar jij zelf niks voor hoeft te betalen, maar je wel het hele jaar van geniet.
De jongen die bij ons ervoor zorgt dat elke ochtend rond 6 uur de krant op de mat ligt krijgt trouwens wat meer.
De rest krijgt 50 cent of een euro ofzo.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:33

WildWings schreef:
Niet iedereen heeft de luxe om een baan met meer dan minimumloon te kiezen, door leeftijd of omstandigheden, daar wel eens bij stilgestaan? :)*

Wij gaven thuis altijd wat, en sinds ik op mezelf woon is er niemand meer langsgeweest, maar ik zou zeker wel even kijken wat ik aan kleingeld in huis heb. Mensen zeggen hier 'je geeft het kassameisje ook niets', maar geven jullie in een restaurant dan ook geen fooi?

Daar ben ik me wel degelijk van bewust. Maar ik voel me niet geroepen om ze geld te geven. Heb het zelf hard nodig. De krantejongen bij de super krijgt af en toe wat kleingeld.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:34

Ik heb het vroeger ook gedaan, tvgidsen en tijdschriften bracht ik toen o.a. rond. Het was altijd een leuke zakcentje.

Als mensen niks gaven wensten ze meestal ook de beste wensen, een enkeling smeet gewoon de deur dicht.. ik heb toen wel eens twintig gulden gekregen. Meestal was het een gulden.

Waar ik nu woon komen ze niet aan de deur.

Ojajoh

Ja daar is tie weer :Y)

Nee ik geef niets, ik heb een NEE NEE sticker en daarbij staan die gasten hier in de papiercontainer voor hun folders en kranten te dumpen!
Daarbij vind ik dat de krant ze maar eens wat meer moet gaan betalen (ik heb eens gesolliciteerd en kreeg 3,10 voor 2,5 uur lopen!!) en ze een kerstcadeau moet geven. Ik krijg als postbezorger toch ook niks? En de vuilnisman? En? …Dus dat :Y)

en over de baan zelf: no way dat mijn dochter dat mag gaan doen, dan geef ik het nog liever zelf en mag ze een klusje doen in huis, maar de krant (stadsblad) en folders is echt onderbetaald

Anoniem

Dat je zelf geen 50 cent kan missen is een goed argument, of al zou je het om wat voor reden niet willen geven, ook prima... maar je zei 'ze kiezen zelf voor zo'n baan' en dat vind ik erg kort door de bocht, dat is alles wat ik wilde zeggen. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:35

Veulen84 schreef:
Bij mij krijgt iedereen een euro. En de postbezorger van postnl die geen kaartjes mag lopen krijgt ook gewoon een euro.

In een restaurant geef ik ook een fooi voor goede service, Dus zo gek vind ik het niet om iets te geven.

En heeft de postbezorger van PostNL dat ook aangepakt?
Want officieel mag dat dus niet.

Wij wonen in een ons kent ons dorp.
Weet dus precies wie welke folders en krantjes loopt.
En er zijn er een aantal die de moeite niet nemen om het krantje of de folders volledig in de brievenbus te steken.
Dus helaas dan verdien je ook niets.
Ik wil namelijk een droge krant of folders.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:36

little_king schreef:
Ja daar is het topic weer :)
En weer hetzelfde antwoord, nee ik geef niets.
Ik geef ook niets aan de vakkenvuller, de schoonmaker, het kassameisje en noem alle andere maar op met een minimumloon maar ook goed werk leveren.

Precies!
en daarom geef ik ook niks.
Ook niet vanwege het feit dat ze door weer en wind lopen,want daar keizen ze toch zelf voor.

Anoniem

Maar jullie geven dus ook niets aan fooi in een restaurant? En keuze is relatief, jeetje, wat kortzichtig zijn sommige mensen toch }:0
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kermis

Ja maar uiteindelijk is het toch eigen keus? Ik zeg niet zomaar wat, heb het zelf namelijk ook gedaan.
Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om meer geld te verdienen dan met krantenlopen. Maargoed. Dat is mijn mening :)

Kirsha

Ik zie hier meerdere reacties van mensen die het over een 'schraal hongerloontje' hebben. Het kan voor iedereen anders zijn, maar ik verdiende met mijn simpele huis-aan-huisblaadje omgerekend 3x zoveel als bij de lokale supermarkt. Dus dat 'hongerloontje' vind ik wel meevallen. Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent, als je inderdaad als volwassene je baan kwijtraakt en dit gaat doen kan ik me voorstellen dat het nogal een overstap is ja.

Mijn ouders geven ook altijd wel wat. Maar volgens mij meer omdat het 'hoort'. Ikzelf woon in een studentenhuis, dus ik heb geen 'last' van ze... Maar ook voor mij geldt, ik heb het zelf hard genoeg nodig :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:37

WildWings schreef:

Ja hoor, in een restaurant geef ik fooi. Maar daar komen ze niet bedelen voor fooi. Ik vind dat gebedel aan de deuren echt niks. Want ze komen heus niet met de intentie om jou echt prettige feestdagen te wensen, dat moeten ze er slechts voor de vorm even bij zeggen. Ze komen enkel voor het geld. En nou, daar ben ik niet zo van. Helemaal omdat het niet 1 iemand is die langs komt, nee er komt een hele rits aan bezorgers langs.

Ik gooi overigens niet als een asociale hurk de deur dicht hoor. Ik laat ze netjes uitpraten en wens ze vriendelijk hetzelfde toe maar dan gaat de deur toch wel dicht.