3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: 3 zoenen of een hand geven bij collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:45

Ik zit ook in een mannenomgeving en herken het. Ik zoen helemaal niet, en dat straal ik ook wel uit. Er zijn enkele uitzonderingen, maar dat is dan op mijn initiatief.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:45

Ik heb er ook een hekel aan, niet alleen omdat mensen ineens op je gezicht gaan kwijlen of de iets minder vervelende variant je hand tot moes knijpen maar ook omdat het zo'n onzin is. Het interesseert de meeste van mensen eigenlijk helemaal niet hoe je jaar verloopt, waarom dan nog uit beleeftheid op mijn gezicht gaan kwijlen ^)

Ik zou inderdaad het verkouden zijn tot een kunst verheffen, een week alleen maar spareribs eten zonder je mond af te vegen en je hele mond vol plakken met koortslip pleisters dan willen ze vast niet meer aan je hoofd likken :')
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 19-12-13 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:46

Ik doe het niet hoor vind het echt een ranzige gewoonte dat gezoen met oud en nieuw. Half januari loopt iedereen weer met een verkoudheidje rara hoe kan dat. Op de een of andere manier blijk ik over een -10gr gezicht te beschikken waar mannen toch wat bang voor zijn :+ Die zet ik dan even op :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:48

oeps, wilde een edit doen word per ongeluk een quote :o?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:49

Een mannelijke collega van mij wilde ook nooit zoenen en zei altijd "ik zoen alleen met mijn vrouw" :)
Gewoon zeggen dat je niet wilt zoenen, de één wil dat nou eenmaal wel de ander niet, en dat hoor je te respecteren.
Ik zoen ook alleen maar de mensen waar ik nauw contact mee heb de anderen niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:51

Ellende idd... Ik ga gewoon op vakantie en werk pas de 13e januari weer... Dan is iedereen het alweer vergeten dat ze mij niet gehad hebben :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:52

Pleur op, ik voel me altijd zo ongemakkelijk bij collega's. Dat zijn geen mensen die ik in mijn persoonlijke ruimte wil hebben, dus hooguit een hand en meer niet.
Liever ook geen hand trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:02

Ik zoen alleen mensen waar ik ook goed mee door een deur kan echt goeie kennissen/vrienden ofzo, ik zou me er niet te druk om maken, soms is t ook niet mijn planning maar dan doet iemand t al nou dan zoen ik wel mee hoor :+
Vind ik niet zo'n probleem maar kan me voorstellen dat je geen zin hebt om dat met 300 mensen te doen wat collega's zijn..
Wel een goed idee gewoon inderdaad achter je bureau blijven zitten hand uitsteken. Of als ze al naar jou toe komen gewoon niet zoenen maar dan wang wang wang zeg maar als je begrijpt wat ik bedoel :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:12

Ook ik roep gewoon "gelukkig nieuwjaar" en geef een hand met uitgestrekte arm.
De eerste werkdag van het jaar hebben we een uitgebreide receptie. Ik probeer er altijd zo vroeg mogelijk te zijn, dan komen de collega's naar mij toe. Als je wat later bent moet je zelf naar de collega's toe gaan en één voor één een gelukkig nieuwjaar wensen.
Het ergste is dat daar ook collega's bij zijn die je liever niet hebt en die moet je dan ook nieuwjaar wensen.
Neen voor mij hoeft het allemaal niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:14

Handgeven....

En dat vind ik eigenlijk al geneuzel.. maar ja dat scharen we maar onder de beleefdheden en rituelen :))

Altijd zo blij als het 6 januari is :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:16

ik geef niet eens in mijn familie zoenen. vind dat verschrikkelijk, ik zeg dat ook gewoon als ik bepaalde familieleden tegenkom die het toch willen. ik geef ze een hand en leun iets achterover. en als ze er toe neigen zeg ik gewoon dat ik niet van dat gezoen houd. gewoon eerlijk zijn is mijn advies, werkt het beste imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:20

liedje89 schreef:
Ik heb er ook een hekel aan, niet alleen omdat mensen ineens op je gezicht gaan kwijlen of de iets minder vervelende variant je hand tot moes knijpen maar ook omdat het zo'n onzin is. Het interesseert de meeste van mensen eigenlijk helemaal niet hoe je jaar verloopt, waarom dan nog uit beleeftheid op mijn gezicht gaan kwijlen ^)

Dat inderdaad. :j

Ik kan me overigens erg goed voorstellen dat mensen er vrij voor nemen om het te ontlopen. Ik doe ook niet aan nieuwjaarsvisites, in de tweede helft van januari meld ik me wel weer en dan is iedereen het vergeten. :+
Mensen die ik niet kan ontlopen zeg ik gewoon dat ik niet wil zoenen of ik houd mijn arm enorm gestrekt, dat werkt ook wel.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:23

Je kunt toch gewoon zeggen: ''Jongens, ik ga niet iedereen zoenen hoor, daar heb ik een dagtaak aan'' :D

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat raar vinden, en het is lekker duidelijk zo :)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:23

Hier ook een mannenbedrijf. Gewoon bij binnenkomst hand opsteken en nieuwjaarswens roepen. Sommigen willen wel zoenen, maar dat zijn ook wel degenen die ik dat gun ;) De rest geeft gewoon een hand en haalt het niet in z'n hoofd verder.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:24

knuffel geven? :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:25

Ook niet. Als ze een bodycheck willen, gaan ze maar rugby spelen of zo :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:43

Ik geef bijna nooit drie zoenen, vind het niet prettig. Ook al vaak genoeg meegemaakt dat mensen iets met pinda/noten hadden gegeten (waar ik zeer allergisch voor ben) en ik de rest van de avond met uitslag op mijn wangen heb rondgelopen -O-.
Als ik ergens binnenkom zwaai ik naar de hele club en dan ga ik zitten. Bij bruiloften enzo geef ik ook alleen een hand. Alleen bij mensen die dicht bij me staan durf en wil ik nog wel drie zoenen geven. Volgens mij is er ook niemand die daar gek van op kijkt. Kortom, hou het lekker bij een hand geven als je je daar het prettigst bij voelt!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:49

Ik geef een hand, mijn collega's weten dat ik zoenvrees heb. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:52

Ik werk ook in een bedrijf gedomineerd door mannen.
Ik ben enorm selectief en als ik niet van plan ben om je te zoenen, merk je dat wel aan mijn lichaamstaal...
Bij mij is het ongeveer 60-40 zoenen vs. handschudden.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:42

Hier ook werkzaam in een mannenbolwerk. Ik geef een netjes een hand en hang ook wat achterover of ik blijf zitten. Daarnaast heb ik mijn directe collega's gevraagd of ze de rest ook 3 zoenen geven, daarmee werd mijn punt ook wel duidelijk.

Zeker als enige of een van de weinige vrouwen ergens werkt heb je er anders een dagtaak aan. Ik heb het idee dat mijn lichaamstaal ook laat zien dat het van mij niet zo nodig hoeft.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:47

Bij mijn werk deed/doe ik het wel, maargoed, we kennen elkaar echt al jaren en het is een klein clubje.

Heb sinds 2 weken een baan erbij en je topic zet me wel aan het denken.. Ik zit nl ook als enige girl tussen de mannen en we hebben zo'n 20-25 mannen alleen op onze afdeling. Gok dat het nu allemaal te nieuw is en dat het handje geven wordt, maar denk dat ik dat ga aanhouden :)). Zie het ook niet zo zitten.
En anders zou die sticker op mn lip wel een oplossing voor mij zijn :D.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:11

Ik pas me daarin aan op de ander. Ik heb er niet zo'n moeite mee om zoenen op de wang te geven/ontvangen. Nieuwjaarsdag werk ik ook, daar heb ik ook totaal geen probleem mee :) (het enige wat ik jammer vind is dat ik vroeger verwacht wordt, dan op een normale dag)
Ik heb ook maar één keer gezegd dat ik niet kuste, omdat ik ontzettend verkouden/ziekig was en die collega net vader was geworden.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:55

Ik vind mijn collega's allemaal heel aardig maar wil niet aan ze zitten. Ik roep dus gelukkig nieuwjaar en de beste wensen en that's it. Een aanhouder kan een hand krijgen maar zoenen doe ik ab-so-luut niet.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:21

'We gaan niet zoenen hoor!' is toch heel gemakkelijk om te zeggen :=?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:49

Oh ik ben blij dat wij alleen een hand geven op het werk. Anders blijf je aan het zoenen haha. Wij zijn maar met 4 vrouwen en eigenlijk was dit van het begin dat ik er werk al gebruikelijk, dus we gaan er mooi mee door.