Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Harde les collega's zijn geen echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:50

Even voor de orde F is geen 29 hij is de jongste van de groep samen met P. Mijn moeder dwingt me niet F zijn moeder dwingt mij ( heeft me bedreigd).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:56

:')
Jeminee, wat een kinderachtig gedoe.
Grow up!
Verder heb ik geen tips om dit op te lossen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:57

Om even bij de basis te blijven...
Idd, collega's zijn geen vrienden....moet je ook niet willen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:57

Roosje01 schreef:
Even voor de orde F is geen 29 hij is de jongste van de groep samen met P. Mijn moeder dwingt me niet F zijn moeder dwingt mij ( heeft me bedreigd).

Ja zijn moeder bedoel ik. Ook al dreigen ze.. ze kunnen je echt niet dwingen hoor. Hoe oud is F. Jij bent 29?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:03

Zodra er geld in het spel komt komt er altijd gezeur.
Kijk maar eens naar hoeveel familie ruzies er ontstaan na een erfenis.

Ik had het lekker betaald en gedacht next.
Ik kan alleen nog steeds niet geloven dat iemand van 20 tot 29 hier niet tegenop gewassen is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:05

Is dit serieus? Je mag wel wat aan je taalgebruik doen, TS, ik snap er niet altijd even veel van... Maar, damn, wat een ontzettend kinderachtige manier van doen zeg. Van jullie allemaal. Hoe oud zijn jullie, 12?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:05

Het is dat je het geld niet hebt... Nou ja als je F zijn mams nog een keer ziet en ze begint wéér. Gelijk afkappen en zeggen dat zoonlief oud genoeg is om z'n eigen zaken te regelen en als hij inderdaad geld wilt zien hij bij jou persoonlijk langs kan komen en daar geen 'waakmoeder' voor hoeft te sturen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 20:13

_San87_ schreef:
Is dit serieus? Je mag wel wat aan je taalgebruik doen, TS, ik snap er niet altijd even veel van... Maar, damn, wat een ontzettend kinderachtige manier van doen zeg. Van jullie allemaal. Hoe oud zijn jullie, 12?

Sorry hoor maar wat heb ik aan zulke opmerkingen? Ik vraag om
Advies niet om uitgemaakt te worden voor 12 jarige.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:17

Roosje01 schreef:
_San87_ schreef:

Eerlijk gezegd vind ik het al erg genoeg dat je om deze futiliteit advies moet vragen :=.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:23

Regel in elk geval dat je die belastingaanslag in termijnen mag betalen....geeft in elk geval wat lucht.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:59

dit lijkt wel een verhaal van een stel pubers ipv volwassen mensen, dat je nog benzine geld zou krijgen had je veel eerder terug moeten eisen en niet achteraf,natuurlijk is het allemaal niet netjes gegaan ,maar ik zou gewoon een goed gesprek aan gaan

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:33

Tjee jullie lijken mijn kinderen wel van 9, 10 en 11. Grow up en praat als volwassenen met elkaar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:04

My god. Wat een kinderdrama. Negeer ze, word volwassen en leer fatsoenlijke schrijftaal.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:08

Dit topic mag opslot was op zoek naar advies. Niet om uitgemaakt te worden voor kinderachtig of 12 jaar of commentaar op mijn schrijven ik typ op mijn mobiel dus ja maak wel is fouten.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:12

twijvel achtig.. ik zou zeggen betalen...
zo heb ik 2 kaartjes gekocht, en zou met een bokker... bokker kon niet komen sta ik daar met 2 kaartjes.. nooit dat geld van dat 2e kaartje gezien terwijl die overgekocht zou worden... omdat zij zou komen heb ik ze ook niet verkocht, maar zou ze ze aan de poort krijgen, en ik dan het geld...
kan daar wel pissig om worden.
maar dat hij ze al zo ver van te voren heeft gekocht is wel apart..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:19

Roosje01 schreef:
_San87_ schreef:

Lees je eigen beginpost nog eens terug dan snap je waarom mensen dit zeggen. Op houden met miepen en de zaken even op papier zetten, dit bij de schuldeiser(P?) onder zijn neus drukken. Dus je benzinegeld van vorig jaar even vermelden en duidelijk maken dat je niet wist dat hij die kaartjes al had. Herinner hem ook nog even fijntjes aan alle keren dat je hem gehaald hebt en wat betreft je werk, niet mee gaan roddelen maar gewoon je werk doen,klaar en andere vrienden zoeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:20

Ander idee, je zegt dat je nu problemen hebt op je werk.
Baas en jullie allemaal aan tafel en uitpraten.

En ja, ik dacht ook aan minderjarigen, kon toen nog niet plaatsen hoe dat nou zat met het benzine geld.
En hoe oud is je collega die zijn moeder nog nodig heeft, dat is toch ook te lachwekkend voor woorden en je bedreigen? Als dat serieus is aangifte doen. Echter het zal wel hoop blabla zijn.

En bedenkt even wat Paintlinger zegt.
Is uiteraard je eigen zaak, maar op het moment dat priveleven en werk elkaar gaan kruisen en in 1 van de 2 gaat iets mis, heb je vaak geen fatsoenlijk leven meer.
Doorgaans dus veel praktischer die 2 zaken gescheiden te houden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:51

Typfoutje daar aan toe, herhaaldelijk een g in plaats van een ch schrijven is geen typfout meer maar ronduit irritant.

Denk dat het meeste wel gezegd is en dat de meeste tips ook wel gegeven zijn.
Praten, met hún en niet met bokt :).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:46

Moderatoropmerking:
Kan het hier een beetje gezellig blijven? Het zou inderdaad fijn zijn als TS wat meer aandacht aan haar manier van typen zou besteden, maar het hoeft ook niet constant te worden herhaald.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:54

Vraag eerst eens aan F. of hij het nodig vindt dat jij dat geld terugbetaald. Zo te horen heeft zijn moeder een probleem, en hij niet. Aangezien hij volwassen is, telt wat hij vindt, niet zijn moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:47

Heel eerlijk gezegd snap ik je collega wel.
Hij heeft geld betaald voor een kaartje omdat jij mee zou gaan en hem dat geld terug zou betalen.
Dat hij hem al eerder gekocht heeft, doet er niet toe, als jij nee had gezegd, dan had hij hem nog aan iemand anders kunnen verkopen.

Ziek zijn is erg vervelend, maar dat vind ik geen reden om dan je collega met de kosten van jouw kaartje op te zadelen.

De manier waarop dit gaat, is natuurlijk niet echt netjes, maar wij horen ook maar 1 kant van het verhaal.
Dat jij helaas nu wat financiele problemen hebt is natuurlijk erg vervelend, maar, om het maar eens heel eerlijk en keihard te zeggen, daar heeft je collega natuurlijk geen fluit mee te maken.

Als ik jou was, zou ik zorgen voor een betaalregeling, met je collega om tafel gaan en desnoods vragen of je die ook in gedeeltes terug mag betalen. De benzinekosten lijken me nu wel opgelost, aangezien jullie allebei een keer gereden hebben.