Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:08

Kassamedewerkers die iets proberen uit te leggen waar ze niks over weten..

Prima dat je het niet weet, maar zeg dat dan en maak er geen onzin verhaal van grrrrrrr

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:08

Oh en deze!
Afbeelding
Standáárd.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:09

mensen die gewoon blijven bellen terwijl ze aan de kassa staan en waarbij je dan drie keer iets moet vragen voordat het overkomt.

mensen die lopen te zuchten en te steunen als het wat langer duurt omdat iemand het moeilijk vind om te pinnen en dan ook echt die diegene op de lip gaan zitten. (dan zeg ik ook wel wilt u alstublieft wat afstand nemen deze vrouw probeert te pinnen, en dan krijg je nog een boze blik terug :+ )

Mensen die dingen van een euro met 50 euro betalen

Mensen die 5 minuten voor sluitingstijd binnen komen en dan uitgebreid nog gaan shoppen en na meerdere keren gevraagd te hebben of ze naar de kassa willen gaan 10min na sluitingstijd naar de kassa komen om dan ervoor te kiezen om de helft van de dingen in hun mandje toch niet te willen hebben. Waardoor je dat dan nog moet terugbrengen (doen we altijd al iets voor sluitingstijd zodat we sneller klaar zijn want na 6 uur werden we niet meer betaald)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:10

Logisch dan is het lekker rustig in de winkel haha

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:11

3,5 jaar in een supermarkt gewerkt en genoeg irritaties gehad.
Mensen die niets zeggen of gewoon verder gaan met bellen terwijl ze aan de kassa staan.
Mensen die je het geld niet kunnen geven, maar het naar je toe smijten of net voor je op de band leggen, zodat je alles van de band af kunt halen. Hoeveel moeite is het nou om even het geld in de hand te geven? Scheelt weer tijd.
Mensen die gelijk hun bonnetje nakijken en hierdoor de kassa blokkeren.
Mensen die wachten (en dus niets doen) totdat je klaar bent met hun vele boodschappen, dan afrekenen en dan pas gaan inpakken. Dan kun je dus op hun wachten, omdat de hele band vol ligt met hun boodschappen. Ik snap niet dat mensen niet even ondertussen gaan inpakken. Is iedereen toch sneller klaar?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:12

ElenaJuna schreef:
Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.

Maar stel je voor dat ik bv die klant ben. Ik heb niet bijster veel geld ( :') ) en er komt bezoek dat ik erg waardevol vind. Wil graag een fijne indruk maken, dus heb goede koffie gehaald, en wil er een paar prima koeken bij, die dan leuk gerangschikt op dat ene schoteltje kunnen dat er zo leuk bij staat. Ik ga dan naar de winkel, zoek een mooi pak koek uit, en vervolgens vindt de kassiere (jij dus) het niet de moeite om mijn koeken voorzichtig te behandelen. Sta ik dan met mijn goede zin. Ik heb die rij niet zo lang gemaakt hoor! En als je mijn koeken breekt omdat je gewoon grof bent (en ik vergeef je een onhandigheid of een missertje zonder enig probleem), maar als het komt doordat je zo wild bent? Dan ben je mij kwijt als klant, maar dan weet jouw baas ook wat er aan de hand is.

Om het samen te vatten: het is niet aan jou om te bepalen in welke staat de klant een product meekrijgt en hoe erg het is als er iets mis gaat. Wat voor de een niets is kan voor de ander een echte teleurstelling zijn.

En ja, 5 minuten voor sluit nog boodschappen doen, wat is het probleem? Is echt de schuld van je baas hoor, dat je te weinig tijd krijgt om alles af te handelen. Niet de schuld van de klant dat-ie de openingstijden gewoon gebruikt. Maar sluit is sluit. En om precies sluit mag wat mij betreft het licht gewoon uit: sluit bij de kassa staan kan niet teveel gevraagd zijn.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:12

dees_daan schreef:
Wij hebben geen rollers, loopt af naar beneden.
Als je ze in de breedte neerlegt rollen ze sneller naar beneden, leg je ze in de lengte neer dan gaat het goed, bij jullie zal het ook vast mogelijk zijn om ze zo neer te leggen dat ze heel blijven.
Ik vind het niet belangrijker, wat ik al zei, als ze de discussie met je aangaat ben je veel meer tijd kwijt, en het is jou probleem dat het druk is, niet haar probleem, lekker klantvriendelijk dat ze dan maar kapotte artikelen mee moet nemen..

Oke, bedankt voor de tip, en dat ik niet klantvriendelijk zou zijn is niet waar hoor, ik heb juist extra punten op me klantvriendelijkheid gekregen. Nouja, ik wil best alles rustig neer leggen dat niks ''kapot'' gaat maar als k dan geklaag krijg dat het te langzaam gaat en 100 zuchten in de rij weet k t ook niet meer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:13

Sammylover schreef:
Mensen die niets zeggen of gewoon verder gaan met bellen terwijl ze aan de kassa staan.
Mensen die je het geld niet kunnen geven, maar het naar je toe smijten of net voor je op de band leggen, zodat je alles van de band af kunt halen. Hoeveel moeite is het nou om even het geld in de hand te geven? Scheelt weer tijd.
Mensen die wachten (en dus niets doen) totdat je klaar bent met hun vele boodschappen, dan afrekenen en dan pas gaan inpakken. Dan kun je dus op hun wachten, omdat de hele band vol ligt met hun boodschappen. Ik snap niet dat mensen niet even ondertussen gaan inpakken. Is iedereen toch sneller klaar?

Nog erger, een enorme hoeveelheid boodschappen éérst inruimen voor ze gaan betalen.. Zucht. Rij word steeds langer als enige geopende(en beschikbare) kassa om half 10 in de avond >.<

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:14

delerium schreef:
ElenaJuna schreef:
Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.

Maar stel je voor dat ik bv die klant ben. Ik heb niet bijster veel geld ( :') ) en er komt bezoek dat ik erg waardevol vind. Wil graag een fijne indruk maken, dus heb goede koffie gehaald, en wil er een paar prima koeken bij, die dan leuk gerangschikt op dat ene schoteltje kunnen dat er zo leuk bij staat. Ik ga dan naar de winkel, zoek een mooi pak koek uit, en vervolgens vindt de kassiere (jij dus) het niet de moeite om mijn koeken voorzichtig te behandelen. Sta ik dan met mijn goede zin. Ik heb die rij niet zo lang gemaakt hoor! En als je mijn koeken breekt omdat je gewoon grof bent (en ik vergeef je een onhandigheid of een missertje zonder enig probleem), maar als het komt doordat je zo wild bent? Dan ben je mij kwijt als klant, maar dan weet jouw baas ook wat er aan de hand is.

Om het samen te vatten: het is niet aan jou om te bepalen in welke staat de klant een product meekrijgt en hoe erg het is als er iets mis gaat. Wat voor de een niets is kan voor de ander een echte teleurstelling zijn.

En ja, 5 minuten voor sluit nog boodschappen doen, wat is het probleem? Is echt de schuld van je baas hoor, dat je te weinig tijd krijgt om alles af te handelen. Niet de schuld van de klant dat-ie de openingstijden gewoon gebruikt. Maar sluit is sluit. En om precies sluit mag wat mij betreft het licht gewoon uit: sluit bij de kassa staan kan niet teveel gevraagd zijn.

Dat snap ik volkomen, maar dan moet de klant niet gaan zeuren dat het te lang duurd en ik langzaam ben en 203923 keer gaan zuchten. Want het is nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:16

Mensen die bij een pinkassa aansluiten en dan heel onschuldig zeggen dat ze geen pinpas bijhebben. Dan wordt bij ons het bonnetje uitgeprint en mag je vooraansluiten bij een geldkassa. Sommige klanten weten dat en gaan dan met een bigsmile staan; "Oh sorry, heb geen pas bij. Had het niet gezien hóór.." Als ik dan het bonnetje uitgeprint heb vertel ik de mensen, waarvan ik vermoed dat ze dit doen zodat ze niet in de lange rij voor de geldkassa hoeven te gaan staan, dat ze achteraan moeten sluiten bij de geldkassa. Leren ze van en doen zullen het de volgende keer wel laten. De klanten die het echt niet hadden gezien ( of goed kunnen acteren ) stuur ik wel gelijk door..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:17

SuperAssie schreef:
Sammylover schreef:

Nog erger, een enorme hoeveelheid boodschappen éérst inruimen voor ze gaan betalen.. Zucht. Rij word steeds langer als enige geopende(en beschikbare) kassa om half 10 in de avond >.<

Oh ja dat is helemaal vervelend!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:18

delerium schreef:

ja dat mogen ze ook gewoon maar dan zou het fijn zijn als ze ook met sluitingstijd weg zijn wat dan dus niet gebeurd ze blijven gewoon nog tot 10 min na sluitingstijd in de winkel ook na herhaaldelijk vragen of ze naar de kassa willen gaan omdat het na sluitingstijd is

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:20

Oh echt inderdaad dat op het laatste moment komen altijd! Wij zijn tot 22:00 open.
Van 9 uur tot kwart voor 10 komt er nooit geen hond en net voor tienen staat dan ineens je terrein vol.
Of we hebben de boel al dicht, alle lampen uit (dus pikkedonker) en er staan een beveiligingsauto.
En nog mensen die stoppen, op hun gemak uitstappen en de slang erin hangen om te gaan tanken??
Verbaasd om zich heen kijkend daarna van: He waarom gebeurd er nu niks?
Sorry hoor, maar als ik zie dat het ergens donker en stil is ga ik ook niet meer op de deur staan kloppen :')

Anoniem

Ik ben geen kassa medewerker maar ik kan me dood ergeren aan mensen (valt me vooral op bij kids rond de 10 ofzo, je leert je kids toch om beleefd te zijn? ?) die geen hoi, bedankt of Doei zeggen. Die zeggen gwoon niks, douwen de pinpas in het apparaat pakken hun boodschappen en lopen weg. .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-13 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Hier in de buurt is het anders zo dat je er tot (bijv) 20.00 of 21.00 u in mag. Daarna gaan de deuren dicht, maar je mag dan nog wel je boodschappen gewoon doen. Dus niet dat je om 20.00u of 21.00u bij de kassa moet staan..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:52

Dit is allemaal zo herkenbaar. :')

Ook zo eentje: mensen die het nodig vinden om erbij te zeggen dat iets in de aanbieding is. "Die zijn nu twee voor 6 euro hè!"
Ja, dat zal best. Dat haalt de kassa er dan vanzelf af. :Y)

no--a

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:15

Ik heb een keer een vrouw aan de kassa gehad die er echt tergend lang over heeft gedaan. Toen bleek ze een euro te weinig geld mee te hebben, want die euro had ze nog nodig voor iets dat ze bij een andere winkel moest halen. Prima dus ik stel voor om een product in de winkel te laten. Toen heeft ze me toch staan twijfelen! en de rij werd natuurlijk steeds langer. 'Oh dit kan wel terug' 'Oh nee toch niet want dat heb ik eigenlijk wel nodig' 'Deze misschien' 'Wat zou u terug leggen' 'Ja maar dat heb ik eigenlijk ook nodig'. Ik stond echt net op het punt om te zeggen dat ze toch echt een keuze moest maken omdat er een ontzettend lange rij stond te wachten, maar toen bood de klant achter haal al aan om die ene euro dan maar bij te leggen.... pfff en dat met allemaal (imo) nutteloze boodschappen zoals een flesje jillz....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:21

Zo had ik ooit een jongedame die onder andere luiers, drank en weet ik het wat allemaal had en toen ze te weinig geld bij zich had liet ze de luiers achter.
Eh... Die lijken mij toch essentiëler dan een fles piña colada, maar goed. :=

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:28

Konstantine :=

Zit inmiddels niet meer achter de kassa maar had eens een keer een vrouw en die begon opeens een heel verhaal te vertellen over dat ze dr man had verlaten en dat hij dr in dr been had gestoken. :oo En ze moest en bleef maar lachen, had dr toch zo snel mogelijk weggewild brr...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:30

SuperAssie schreef:
Oeh een topic voor mij :')
Wat ik vooral vreselijk vind is als mensen hun zegeltjes gaan natellen.. Ja kom op, ik ga je echt niet minder zegeltjes geven dan je betaald hebt hoor? En ik kan gelukkig prima tellen.
Of mensen die geen woord tegen je zeggen.

Buitenlanders/toeristen die je aankijken alsof je van een andere planeet bent als je het bedrag noemt en dan overal gaan zoeken naar waar het bedrag staat. Zég dan even wat. "English please" of zo is al genoeg, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Ik vind het vrij logisch. Je betaald ten slotte voor die zegels en als je te weinig krijgt dan heeft het dus helemaal geen zin die dingen te sparen. Mijn moeder heeft vaak genoeg te weinig gehad. Zij kan niet ruiken of die medewerker goed kan tellen ;)

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:38

Mensen die verwachten dat je heel de winkel vanbuiten kent als kassamedewerkster..
Ik had een buitenlander die ik amper verstond dus ik snapte eerst al niet wat hij zocht, zeg ik in welke afdeling het zich bevindt, komt hij terug en begint mij daar uit te schelden omdat hij het niet vond, euhm..?
(ter info ik deed een vakantiejob bij decathlon en de meneer zocht batterijen..)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:45

Oohhh, ik zet een stipje!! Ik ben teamleider bij Albert Heijn, en mijn AH staat in een verschrikkelijke tokkie/aso/volks buurt :')

Ik zal morgen eens posten wat voor dingen ik mee maak.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:48

Oh daar kan ik wel een boek over schrijven denk ik.

- Mensen die bellen aan de telefoon, of aan het ouwehoeren zijn waardoor je 5x moet vragen of ze de bon willen
- Mensen die het geld naar je toe gooien. Hallo? Ik ben geen hond.
- Mensen die geen gedag zeggen, of gewoon weg lopen na het afrekenen zonder iets te zeggen
- Mensen die met handenvol 5 centjes aan komen zetten als het druk is
- Mensen die het mandje op de kassaband zetten in de hoop dat jij het er ook nog uit gaat halen _O-
- Standaard flauwe grappen: 'Oh ben ik weer geslaagd!' 'Nee, ik krijg het toch niet terug van de belasting' en nu toen we een actie hadden met de zogenaamde knuffelzegels 'Nee, ik knuffel al genoeg.' :roll:
- De klanten die verwachten dat de caissières alles weten wat er bij de slagerij, het groente en fruit, de bakkerij, op de vloer en in het magazijn gebeurt.. Oja en het liefst ook nog in het kantoor en bij de baas thuis. De meesten beseffen echt niet dat het voor ons ook maar een bijbaantje is. :')
- Mensen die voordringen
- Zeikerds in het algemeen. Vooral degene die tekeer gaan om die 3 cent korting die niet klopt.
- Mensen die boos worden op ons als ze bepaalde actiebonnen niet bij zich hebben waardoor wij ze de korting niet kunnen geven. Ja, daar had ik u natuurlijk van te voren eerst even over moeten bellen..
- Mensen die klagen dat hun brood, taart of chips geplet wordt terwijl ze het vooraan op de band neer zetten
- Mensen die 20 euro in hun zak douwen, naar de supermarkt gaan en er bij de kassa achter komen dat het toch ietsje meer is
- Mensen die er ontzettend lang over doen om in te pakken of hun geld te pakken. Of het ergste nog, die eerst gaan inpakken en dan betalen. :=
- En uiteraard de mensen die 1 minuut voor tijd nog aan komen kakken en dan een hele kar vol komen afrekenen. Zijn altijd de standaard mensen bij ons. schijt irritant. Een paar dingetjes is geen probleem, maar je boodschappen voor de hele week..

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:50

Wij hadden altijd zo'n "vaste klant" die 2 á 3 keer in de week kwam. Prima natuurlijk, maar hij was al ouder en waarschijnlijk erg eenzaam, want zodra hij een medewerker 'te pakken had' begon hij z'n hele levensverhaal te vertellen en daar kwam je dus écht niet meer vanaf :')
We riepen altijd een code om als hij de winkel in kwam om te zorgen dat iedereen wist dat ie er was. En als hij weer iemand had 'gevangen', dan riepen we die persoon na een paar minuten vaak om, zodat hij met een excuus ervandoor kon gaan :')
(Uiteraard werd hij echt wel geholpen als hij een echte serieuze vraag had)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:07

Als ik het zo lees ben ik wel een brave klant :)