Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)ElenaJuna schreef:Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.
) en er komt bezoek dat ik erg waardevol vind. Wil graag een fijne indruk maken, dus heb goede koffie gehaald, en wil er een paar prima koeken bij, die dan leuk gerangschikt op dat ene schoteltje kunnen dat er zo leuk bij staat. Ik ga dan naar de winkel, zoek een mooi pak koek uit, en vervolgens vindt de kassiere (jij dus) het niet de moeite om mijn koeken voorzichtig te behandelen. Sta ik dan met mijn goede zin. Ik heb die rij niet zo lang gemaakt hoor! En als je mijn koeken breekt omdat je gewoon grof bent (en ik vergeef je een onhandigheid of een missertje zonder enig probleem), maar als het komt doordat je zo wild bent? Dan ben je mij kwijt als klant, maar dan weet jouw baas ook wat er aan de hand is.dees_daan schreef:Wij hebben geen rollers, loopt af naar beneden.
Als je ze in de breedte neerlegt rollen ze sneller naar beneden, leg je ze in de lengte neer dan gaat het goed, bij jullie zal het ook vast mogelijk zijn om ze zo neer te leggen dat ze heel blijven.
Ik vind het niet belangrijker, wat ik al zei, als ze de discussie met je aangaat ben je veel meer tijd kwijt, en het is jou probleem dat het druk is, niet haar probleem, lekker klantvriendelijk dat ze dan maar kapotte artikelen mee moet nemen..
Sammylover schreef:3,5 jaar in een supermarkt gewerkt en genoeg irritaties gehad.
Mensen die niets zeggen of gewoon verder gaan met bellen terwijl ze aan de kassa staan.
Mensen die je het geld niet kunnen geven, maar het naar je toe smijten of net voor je op de band leggen, zodat je alles van de band af kunt halen. Hoeveel moeite is het nou om even het geld in de hand te geven? Scheelt weer tijd.
Mensen die gelijk hun bonnetje nakijken en hierdoor de kassa blokkeren.
Mensen die wachten (en dus niets doen) totdat je klaar bent met hun vele boodschappen, dan afrekenen en dan pas gaan inpakken. Dan kun je dus op hun wachten, omdat de hele band vol ligt met hun boodschappen. Ik snap niet dat mensen niet even ondertussen gaan inpakken. Is iedereen toch sneller klaar?
delerium schreef:ElenaJuna schreef:Hahah, ik werk bij de digros achter de kassa.
Laatst had ik een vrouw en het was belachelijk druk dus moet je echt heel snel scannen.
Toen had ze ook koeken gekocht en zei ze 'Niet zo smijten die koeken kunnen breken hoor!' en er stond een rij van 10 minuten ik had echt de neiging om te zeggen 'Je eet ze toch op of niet? Jank niet' maar ik hield me maar in. Echt verschrikkelijk zulke mensen als iedereen kerstinkopen aan het doen is en er rijen staan van hier tot tokio.
Maar stel je voor dat ik bv die klant ben. Ik heb niet bijster veel geld () en er komt bezoek dat ik erg waardevol vind. Wil graag een fijne indruk maken, dus heb goede koffie gehaald, en wil er een paar prima koeken bij, die dan leuk gerangschikt op dat ene schoteltje kunnen dat er zo leuk bij staat. Ik ga dan naar de winkel, zoek een mooi pak koek uit, en vervolgens vindt de kassiere (jij dus) het niet de moeite om mijn koeken voorzichtig te behandelen. Sta ik dan met mijn goede zin. Ik heb die rij niet zo lang gemaakt hoor! En als je mijn koeken breekt omdat je gewoon grof bent (en ik vergeef je een onhandigheid of een missertje zonder enig probleem), maar als het komt doordat je zo wild bent? Dan ben je mij kwijt als klant, maar dan weet jouw baas ook wat er aan de hand is.
Om het samen te vatten: het is niet aan jou om te bepalen in welke staat de klant een product meekrijgt en hoe erg het is als er iets mis gaat. Wat voor de een niets is kan voor de ander een echte teleurstelling zijn.
En ja, 5 minuten voor sluit nog boodschappen doen, wat is het probleem? Is echt de schuld van je baas hoor, dat je te weinig tijd krijgt om alles af te handelen. Niet de schuld van de klant dat-ie de openingstijden gewoon gebruikt. Maar sluit is sluit. En om precies sluit mag wat mij betreft het licht gewoon uit: sluit bij de kassa staan kan niet teveel gevraagd zijn.
SuperAssie schreef:Sammylover schreef:3,5 jaar in een supermarkt gewerkt en genoeg irritaties gehad.
Mensen die niets zeggen of gewoon verder gaan met bellen terwijl ze aan de kassa staan.
Mensen die je het geld niet kunnen geven, maar het naar je toe smijten of net voor je op de band leggen, zodat je alles van de band af kunt halen. Hoeveel moeite is het nou om even het geld in de hand te geven? Scheelt weer tijd.
Mensen die gelijk hun bonnetje nakijken en hierdoor de kassa blokkeren.
Mensen die wachten (en dus niets doen) totdat je klaar bent met hun vele boodschappen, dan afrekenen en dan pas gaan inpakken. Dan kun je dus op hun wachten, omdat de hele band vol ligt met hun boodschappen. Ik snap niet dat mensen niet even ondertussen gaan inpakken. Is iedereen toch sneller klaar?
Nog erger, een enorme hoeveelheid boodschappen éérst inruimen voor ze gaan betalen.. Zucht. Rij word steeds langer als enige geopende(en beschikbare) kassa om half 10 in de avond >.<
delerium schreef:Maar stel je voor dat ik bv die klant ben. Ik heb niet bijster veel geld () en er komt bezoek dat ik erg waardevol vind. Wil graag een fijne indruk maken, dus heb goede koffie gehaald, en wil er een paar prima koeken bij, die dan leuk gerangschikt op dat ene schoteltje kunnen dat er zo leuk bij staat. Ik ga dan naar de winkel, zoek een mooi pak koek uit, en vervolgens vindt de kassiere (jij dus) het niet de moeite om mijn koeken voorzichtig te behandelen. Sta ik dan met mijn goede zin. Ik heb die rij niet zo lang gemaakt hoor! En als je mijn koeken breekt omdat je gewoon grof bent (en ik vergeef je een onhandigheid of een missertje zonder enig probleem), maar als het komt doordat je zo wild bent? Dan ben je mij kwijt als klant, maar dan weet jouw baas ook wat er aan de hand is.
Om het samen te vatten: het is niet aan jou om te bepalen in welke staat de klant een product meekrijgt en hoe erg het is als er iets mis gaat. Wat voor de een niets is kan voor de ander een echte teleurstelling zijn.
En ja, 5 minuten voor sluit nog boodschappen doen, wat is het probleem? Is echt de schuld van je baas hoor, dat je te weinig tijd krijgt om alles af te handelen. Niet de schuld van de klant dat-ie de openingstijden gewoon gebruikt. Maar sluit is sluit. En om precies sluit mag wat mij betreft het licht gewoon uit: sluit bij de kassa staan kan niet teveel gevraagd zijn.
En ze moest en bleef maar lachen, had dr toch zo snel mogelijk weggewild brr... SuperAssie schreef:Oeh een topic voor mij
Wat ik vooral vreselijk vind is als mensen hun zegeltjes gaan natellen.. Ja kom op, ik ga je echt niet minder zegeltjes geven dan je betaald hebt hoor? En ik kan gelukkig prima tellen.
Of mensen die geen woord tegen je zeggen.
Buitenlanders/toeristen die je aankijken alsof je van een andere planeet bent als je het bedrag noemt en dan overal gaan zoeken naar waar het bedrag staat. Zég dan even wat. "English please" of zo is al genoeg, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.