Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KingYasFenn schreef:joleinn schreef:schijnbaar zit er ook een stof in brood (wat brood langer vers houdt) gehaald uit MENSENHAREN.
Niet wat voor langere versheid zorgt, maar de eiwitten uit mensenharen.
die voor een goede structuur van brood zorgt (lucht inhoud)![]()
(Hier iemand die opleiding Food Design doet en alle manieren van conserveren etc. moet leren, dus ik heb wekelijks opeens dat ik een paar dagen .... niet kan eten, omdat ik geleerd heb hoe ze het maken en met wat)

KingYasFenn schreef:Hier iemand die opleiding Food Design doet en alle manieren van conserveren etc. moet leren, dus ik heb wekelijks opeens dat ik een paar dagen .... niet kan eten, omdat ik geleerd heb hoe ze het maken en met wat
ilaan schreef:Ik maak me er niet zo druk over. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en let ook wel op wat er allemaal in zit.
Maar ik ga me echt niet druk maken om de eiwitten uit mensenhaar in brood. Eet het al jaren en daarbij zijn het niet eens haren meer. Ik heb me er al lang bij neergelegd dat dat soort dingen gebeuren.
Drink dan weer geen cola ed maar vlees zal ik toch moeten kopen. Dus dan maar met conserveringsmiddelen ipv duurder vlees.
jillhorses schreef:Ik heb mijn spreekbeurt over de mac gedaan en al die verhalen kloppen niet ee zijjn geen botten door je hamburger enz. ik had de unieke kans om mee te gan naar ee n aardappeteler en een koeienboer die voor de mac leveren
xNathaliee schreef:Ja klopt! Dat hoorde ik ook, ik dacht meteen uhh hoe weet ik of ik daar gevoelig voor ben? En Quinty meteen maar wat kan je dan wel eten? Ja groente en vlees.. Maar daar kan je toch geen 3 hoofd (en evt. 3 kleine) maaltijden van maken elke dag
Dan leef je vooral op groenten, fruit, vlees en dierlijke producten, noten en zaden. Hier doe ik het ook en bevalt mij prima. Wel krijg je er meer trek van, omdat je de (enorme) suikerpieken na een koolhydraten maaltijd mist 
Dungen schreef:terwijl er ook onderzoeken zijn dat te veel antioxidanten juist weer kankerverwekkend zijn.
Dungen schreef:Je kan beter gewoon eten aan de hand van wat je lichaam aan geeft..
zal wel weer een of ander flutonderzoek of verzinsel zijn
LhinnOlijf schreef:xNathaliee schreef:Ja klopt! Dat hoorde ik ook, ik dacht meteen uhh hoe weet ik of ik daar gevoelig voor ben? En Quinty meteen maar wat kan je dan wel eten? Ja groente en vlees.. Maar daar kan je toch geen 3 hoofd (en evt. 3 kleine) maaltijden van maken elke dag
Dat kan prima, maar je moet in het begin vooral creatief zijnDan leef je vooral op groenten, fruit, vlees en dierlijke producten, noten en zaden. Hier doe ik het ook en bevalt mij prima. Wel krijg je er meer trek van, omdat je de (enorme) suikerpieken na een koolhydraten maaltijd mist
Koolhydraten worden omgezet in suikers en vet, in het menselijk lichaam.
Stremsel komt uit de lebmaag van een kalf. Het kalf moet geslacht worden om stremsel te krijgen. Wellicht daarom is het discutabel of het de stempel vegetarisch waard is.
Wendy schreef:xNathaliee schreef:Net koffietijd gekeken en schijnt volkoren pasta ook vol te zitten met suiker (of de koolhydraten hierin worden omgezet in suikers, ben het ff vergeten).
Ah, weer eentje van de anti-granen mafia
Of het nou volkoren is of geraffineerde graan: graan is koolhydraat.
Terwijl het best verder erg gezond kan zijn..