Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
keshia schreef:ja dat scheelt in de prijs idd... maar een benzine met 118.000 is prima hoor!
wij hebben de tijd gehad om rustig rond te kijken en de afstand die wij moesten reizen maakte ons niet veel uit. zo hebben wij een relatief goedkope auto gevonden.
auto van ML 1450 euro met 88.000 op de teller uit 2001
mijn auto 1750 euro met 95.000 op de teller uit 2001
beide benzine auto's en de auto van ML hebben we nu een half jaar, en mijn auto ruim 2,5 jaar..
verder nooit iets mis mee geweest als gewoon het hoognodige aan banden, wissers etc.
sita12 schreef:ik heb een Renault senice. met trekhaak ongeveer 222000 op de teller. benzine en 1.6 trekt 2 paard s trailer met gemak.
bwjaar 1998 volgensmij moet ik ff checken. staat eventueel tekoop omdat ik een vrachtwagen tot beschikking heb en dus geen trekhaak meer nodig heb . pb staat open
anneliesdj schreef:Dus 2 ton is voor een benzineauto al veel?
), 2.0, nette auto, 200.000 kilometer en altijd dealer-onderhouden. Maar die auto is altijd net te zwaar belast, zoals het trekken van een tweepaardstrailer. Op papier kan zo'n auto dat nét hebben dus dan wordt het ook gedaan. Dan kun je dus wachten op problemen. Want dat een auto iets kán, wil niet zeggen dat het goed is. Zo'n Passat zou dan bijvoorbeeld zo maar eens problemen met het massa-vliegwiel kunnen krijgen.
. Want je weet wel dat er de normale slijtage is en dat dat bij die kilometers de dure onderdelen zijn. Rumpleteaser schreef:Mijn collega heeft mee een paar merken aangeraden en wat tips mee gegeven. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een derdehands Volvo V40 2 liter benzine motor uit 1995. Met ongever 150.000 kmop te teller. Was niet dealer onderhouden en koste maar 1500,-. De auto reed alleen wel helemaal prima en het onderhoudsboekje leek te kloppen. Dus we hebben de gok genomen, ook omdat die collega aangaf dat Volvo's makkelijk tot 3 ton km kunnen.

MarliesV schreef:Ik zou een benzine auto met meer dan 150/175 op de teller laten staan.
Diesel kan makkelijk nog tot zo'n 250. Maar die gaan qua kilometers veel langer mee.
Voorkeur gaat natuurlijk uit naar zo min mogelijk kilomteres maar gezien je eisen en budget zit je snel aan een behoorlijke km stand.
ikke schreef:Maarre, een hele andere insteek: wat kost het daadwerkelijk om die Volvo te laten repareren? Wellicht is die reparatie duurder dan de feitelijke dagwaarde, maar je moet je eigenlijk afvragen: is de auto met die ingreep weer up-to-date en kan ie er weer meedere jaren tegen, afgezet tegen de kosten van een andere auto kopen (en wat doe je met een afgekeurde Volvo?).