De bejaarden van tegenwoordig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:48

Ik van de week in de apotheek.
Ik sta te wachten tot die man voor mij klaar was, komt er een oud vrouwtje aan schiet zo voor me aan gaat aan de balie staan.
Heb niks gezegt, maar de woorden lagen op het puntje van de tong.. :(

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:49

Ik volg ff, als ik wat meer tijd heb zal ik mijn verhaal ook neerzetten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:50

Maar als je er wat van zegt dan ben jij weer de boeman, ik durfde het in dit geval niet omdat er van de 6 mensen oid die er waren ik de enige was die onder de 70 was. :')

Zeeuwsemeid

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:54

Oh dat van de apotheek ken ik, ik had netjes een nummertje getrokken en was net aan de beurt. Komt er opeens een oude man naar binnen gelopen en loopt zo naar de balie toe en vraagt om zijn medicijnen.. nu had ik geluk en vragen ze hier in de apotheek naar je nummertje dus toen hij zei dat hij geen nummertje had moest hij eerst een nummertje trekken voordat hij aan de beurt was :o
Maar hij was echt woest en vond het niet kunnen, want hij was slecht ter been en kon niet lang staan. (slechte smoes want ze hebben in de apotheek stoelen en banken staan om in te wachten)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:02

Hahaha, :+

ik was van de zomer bij het strand...
Komen er opeens zo, oudere mensen naast me zitten op de boulevard..
Vraagt de ene van: 'Wil je snuifje?,
Zegt de ene: 'Graag!,
Pakt die ander zo een stukje kaas en gaan ze eraan ruiken...(een of andere winkel uitgedeeld..)

Hahaha, :D dacht even dat k in Bastard zat... _O-

Maar even on:

Soms is het ook zo, dat de oudere het opnemen voor hun klein kinderen..heb ik tenminste een paar keer meegemaakt.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:04

Ik kan er altijd wel om lachen. :') Vorig jaar fietste ik een beetje langzaam en toen haalde een opa en oma mij in met hun elektrische fietsen... Kreeg zo een middelvinger van die oma naar me toe. :') :') Wat heb ik toen ik thuis kwam stuk gelegen hé! _O-

De oma van mijn moeder zit in een bejaardentehuis en is dement, is wel iets anders maar o zo grappig af en toe! Als er iemand langs loopt die ze niet mag zegt ze ''vies wijf'' en kijkt ze er vies bij. _O- Maar dat is iets heel anders dus ik zal alle verhalen maar niet hier neerzetten. :P
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 16-12-13 19:10, in het totaal 3 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:06

Sowieso dat ik dat ook ga doen als ik oud ben. Doe net of ik gek ben :D Hahaha

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:08

Of van die oude besjes die boos worden als je voor ze opstaat in de bus. "Wat denk je nou zelf, ik ben echt nog niet zo oud dat ik daar moet gaan zitten hoor!"
Nou, euh sorry hoor :+

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:09

Soms lig ik helemaal in een deuk van opatjes en omatjes. in het verkeer zijn ze ook zo vervelend

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:10

Ja, ik herken het.

Van de week stond ik bij de appie, en het was heel druk. Het was bij de sigaretten etc. Een meneer wil zijn lot inleveren en staat de hele tijd te zuchten en te puffen, en telkens een plaatsje voor te dringen. Op een gegeven moment glipt hij een stuk of 8 mensen voor, en ook mij. ''Meneer, vind u het wel netjes om voor te dringen?'' vraag ik heel netjes. Meneer antwoord daarop. ''Ik ben gvd, 79 jaar oud, heb een verdiend pensioen en jij bent een brutale verwende griet. Houd verdomme je b%k dicht.'' ik stond hem met open mond aan te gapen. Toch hielp de cassiere mij als eerste. Moest stiekem heel hard lachen, van verbaasdheid en van de actie van de cassiere. :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:11

Ik weet nog wel een leuke :+ Het is niet zo'n benidorm bastard ding maar wel grappig :D
M'n oma is soms wat stijf (lijkt me logisch op die leeftijd..) dus dan komt ze zo houterig langs lopen 'ik lijk wel 80!' jaja... ze is dus 81 :+ Of een oma van 70 een jonge meid noemen etc. Ik moet echt altijd moeite doen om niet keihard te gaan lachen bij die opmerkingen, want ze zijn ook nog eens serieus bedoeld :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:20

Ik maak regelmatig mee dat ik in de rij sta en dat de rij vrij krap is. Toch komt er dan altijd een oudje tevoorschijn die met de billen tegen de muur aan gewoon de hele rij voorbij loopt en vooraan gaat staan om vervolgens iets te willen wat natuurlijk een eeuwigheid duurt. :')

Meestal kan ik er nog wel om lachen. Tot ik hoogzwanger bij de dokter in de wachtkamer zat en alle stoelen bezet waren. Het oudje begon tegen mij te tieren dat ik jong was en best voor haar op kon staan.
Ja daag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:22

Hier ook..
Rijden met de auto zo de rotonde op zonder te kijken of er toevallig ook iets aan komt, en als blijkt dat er dan idd iemand al op de rotonde rijd (ik met m'n scooter) zie je ze schrikken.. Misschien handig om eerst te kijken en dan te rijden ipv andersom..
Ook steken ze gewoon over waar ze willen en verwachten dan voorrang, terwijl 50 meter verderop een zebrapad is..
In de winkel zie ik het idd veel, de mensen die lopen te klagen of een grote mond op zetten zijn vaak de ouderen.
Heb 1x een vrouw gehad die de mand mee naar buiten nam, had haar toen ze aan de kassa stond nog netjes gevraagd 'mand mag niet mee naar buiten he, dat wist u?' Ja dat weet ik! Neem hem ook niet mee! Zie haar vervolgens met mand en al naar buiten lopen.. Heb daar wel wat van gezegd, mevrouw was not amused maar ik ook niet, ging me vooral om het feit dat ik netjes gezegd heb dat ie niet mee naar buiten mocht en ze het lekker toch doet.
Ik zeg ook altijd de eerstvolgende mag bij deze kassa komen, stormt er dan iemand naar voren die net achteraan sluit dan zeg ik daar wel wat van, 'volgens mij was die meneer/mevrouw eerst' wat ze er dan vervolgens mee doen is aan hen en aan de klanten die al stonden te wachten.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:39

Ja, het overkomt mij meestal nooit, maar toen wel.
Ik stond in de tijd bij de supermarkt en ik had een best wel op leeftijd klein vrouwtje achter me staan.
En het is dat ze niet door me heen kon, maar anders had ze dat zo gedaan!
En maar zeggen:
' Doorlopen ik ben zo aan de beurt'
En ik iedere keer maar:
U mag niet voordringen, u mag niet voordringen.

Soms kan ik zulke mensen wel schieten (niet letterlijk natuurlijk), ook als ik dat zie bij andere mensen, bah!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:39

Oeps, 2x gepost!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:56

Ik kan me zo irriteren aan ouderen die verwachten voorrang te krijgen, steken zo het fietspad over zonder te kijken. En dan moet ik keihard remmen, mijn remmen piepen dan als een gek, en pas dan kijken ze. Meestal mopperen ze dan ook nog dat ik zo laat rem, ja sorry, maar als ze zomaar oversteken.... Heb een keer een oudere meneer echt net kunnen ontwijken, als ik op dat moment niet had opgelet, dan had ik hem aangereden. Of ouderen die op de rotonde hun richtingaanwijzer niet aandoen, jij als fietser dus doorfietst, ze ineens wel afslaan en dan krijg je ook nog een middelvinger ook...

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:59

MarlindeRooz schreef:
Dan pakken ze gewoon een kers uit de kistjes (6 euro de pond) en dan gooien ze het pitje op de grond neer. :=

WAHAHAAHAHAHAH gooien ze dat pitje op de grond, geniaal die oudjes !

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:02

Zucht en ze zeggen dat kinderen van mijn leeftijd erg zijn
Later als ik 80 ben ga ik mn scootmobiel opvoeren!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:14

toen mn oma nog leefde en in t bejaarden huis zat, zei ze nooit wat, niks tegen mn moeder, tegen niemand.

ik was 5 ofso, toen zaten we daar (ik, mn moeder, oma en zusje ) en toen dee ik mn voeten op tafel, toen begon ze te vloeken :p

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:17

Ik stond laatst in de supermarkt in de rij bij de kassa. Rijdt er de hele tijd een oud vrouwtje tegen mijn hakken aam, heb er toch maar wat van gezegd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 14:26

hielkebro schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dan pakken ze gewoon een kers uit de kistjes (6 euro de pond) en dan gooien ze het pitje op de grond neer. :=

WAHAHAAHAHAHAH gooien ze dat pitje op de grond, geniaal die oudjes !

Ja of tussen de peren oid, smeerzakken. :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:27

Sammylover schreef:
Ik kan me zo irriteren aan ouderen die verwachten voorrang te krijgen, steken zo het fietspad over zonder te kijken. En dan moet ik keihard remmen, mijn remmen piepen dan als een gek, en pas dan kijken ze. Meestal mopperen ze dan ook nog dat ik zo laat rem, ja sorry, maar als ze zomaar oversteken.... Heb een keer een oudere meneer echt net kunnen ontwijken, als ik op dat moment niet had opgelet, dan had ik hem aangereden. Of ouderen die op de rotonde hun richtingaanwijzer niet aandoen, jij als fietser dus doorfietst, ze ineens wel afslaan en dan krijg je ook nog een middelvinger ook...

Volgens de verkeersregels moet je mensen die slecht ter been zijn voorrang verlenen als zij willen oversteken. Dus een beetje krom gezegt moet jij gewoon uitkijken :+ dat zij natuurlijk oversteken zonder op te letten is ook niet echt slim, maar dan nog ben jij behoorlijk de sjaak als je ze aanrijdt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:32

Stond voor een paar week terug aan de kassa, komt er een oud, kreupel vrouwtje met een rollator achter me staan. Ik stond net op het punt me om te draaien om te vragen of ze niet voor wilde. Dacht even vriendelijk te zijn. Trekt ze me aan mijn jas met de vraag 'kunt u mij niet even voor laten gaan? Jongeren horen respect te hebben voor ouderen'.. Dus heb me maar weer omgedraaid en een stap naar voren gezet.. Ouderen horen toch net zo goed respect te hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:37

Soms, op de fiets
Ik zeg altijd hoi tegen volwassenen en mensen die ik ken.
Zeg ik heel vrolijk "hoi!" Tegen ouderen, krijg je zo'n blik van "Je denkt toch zeker niet dat ik hoi tegen "de jeugs van tegenwoordig" ga zeggen? "

Dan denk ik ook wel van, nou nou, niet iedereen is zo, en als ik hoi zeg ga ik je echt niet slaan o.i.d :=

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:38

annepaardoes schreef:
Sammylover schreef:

Volgens de verkeersregels moet je mensen die slecht ter been zijn voorrang verlenen als zij willen oversteken. Dus een beetje krom gezegt moet jij gewoon uitkijken :+ dat zij natuurlijk oversteken zonder op te letten is ook niet echt slim, maar dan nog ben jij behoorlijk de sjaak als je ze aanrijdt.

Klopt, maar deze mensen zijn echt niet slecht ter been. Alleen oud :') Vandaag ook weer, een vrouw met een boodschappentas vol, steekt zo een drukke weg over. Ik moet remmen, auto moet uitwijken, vrouw schrikt zo dat ze de tas laat vallen en wie krijgen de schuld? Juist, ik en de automobilist... Ik word daar zo moe van.