Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:16

Het enige wat ik kan verzinnen is om zelf te proberen vindbaar te zijn.
Heb je zelf een facebook pagina met je echte voor en achternaam? Als ze jou naam googelt kan ze je dan al gauw vinden.
Je zou vrienden/oud collegas/manege etc van haar je (email)adres of telefoonnummer kunnen geven, misschien hebben zij nog wel contact met haar maar belooft niks tegen jou te zeggen. Een (email)adres/telefoonnummer kunnen ze dan wel doorgeven en zij kan dan zelf beslissen wat ze ermee doet.

Misschien niet zo fijn als haar NU vinden, maar als zij dan contact wil zoeken met jou, dan kan dat in elk geval.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:34

Eens met blijheid.
En misschien moet je ook accepteren/respecteren dat zij geen contact wil, om welke reden dan ook. Daar heeft ze vast ook een hele goede reden voor.
Ik snap dat dat alles behalve leuk is, maar als jij vindbaar bent, neemt ze vast wel contact met je op, mocht ze daar weer klaar voor zijn en behoefte aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:19

PanniePannie: Ik bedoel haar voornaam. :j Maar ik ben er net achtergekomen welke ze heeft gehouden (verlenging van haar roepnaam) en dat ze [***] is.
Ook weet ik ondertussen waar ze werkt!
Ik heb inderdaad gezocht op Niop en als er een HK-topic van was, had ik zeker een berichtje geplaatst. :j
Heb vanmiddag ook op het punt gestaan om iemand uit de zoekresultaten te pb'en, maar ik durfde niet. :o

Moyra: Ik snap je gedachte. :j

Devica, dankje… :+:
Mijn zus en ik dragen beide een enorme last mee en dat maakt het nog een beetje ingewikkelder dan anders.
Ik voel me ondertussen wel wat rustiger gelukkig. :)

Blijheid: Ik denk wel dat mijn naam een Facebookresultaat geeft. :j
Over de vrienden/oud collega's: daar heb ik een paar jaar terug al wat informatie van gekregen.
Ook daar zit een probleempje dat ik niet hier openbaar kan zetten, wel via PB eventueel.

Miracle_: Nou, ik heb liever dat ze keihard zegt dat ze nu en nooit geen contact meer met me wil, dan dat ik me steeds moet afvragen wat ze wel/niet wil, want wie weet heeft ze geprobeerd contact op te nemen en is het niet gelukt of is er een andere reden.
Ze heeft me namelijk beloofd dat ze contact met me wilde (nadat ik met mijn moeder had gebroken).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:28

Wat een moeilijke situatie.

Ik denk dat de kortste klap degene een pb sturen is. Dan heb je daar meteen een antwoord.
Weet je zus wel dat je het contact verbroken hebt met je moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:39

Marleen_88: Wie moet ik een pb sturen? :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:28

Als je zus iets met paarden heeft, zit ze dan ook niet op bokt ? :)

Vind het wel dapper van je om dit te proberen.
Heb je al op FB gezocht op haar 'nieuwe' naam?
Anders misschien een kaartje of belletje naar haar werk?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:54

_San87_ schreef:
Wat een vervelende situatie... Ik kan me voorstellen dat je op bepaalde momenten je zus mist en haar om je heen wilt hebben.

Aan de andere kant, zij heeft natuurlijk niet voor niets gebroken met haar familie. Vanuit jouw kant snap ik dat je haar weer wilt zien, om te horen hoe het gaat. Maar vanuit haar kant snap ik ook dat ze daar gewoon geen behoefte aan zou kunnen hebben en ik vind ook eigenlijk dat zij degene moet zijn die contact zoekt, zij is immers diegene die gebroken heeft en daarmee dus heeft aangegeven geen contact te willen.

En dat moet je, hoe moeilijk het ook is, respecteren. Vind ik.

Aan de ene kant ben ik het met je eens.

Maar aan de andere kant.

Misschien zit de zus van KBK ook in twijfel.
Misschien denkt ze: als zei geen contact zoekt, doe ik het ook niet.

Zo was het bij ons ook.
Ik heb 3 zussen. 2 x 2 leggen( 2 half zussen dus).
De oudste 2 zijn een stuk ouder. Nadat mijn ouders uit elkaar gingen is het contact met mijn oudste zussen ook weggevallen, en het contact tussen mijn oudste zussen en mijn vader ook.
Jaren geen contact gehad, en uiteindelijk heeft de oudste zus contact gezocht met mijn volle zus.
De contacten zijn inmiddels helemaal hersteld, en gaat goed.

KBK: als je haar vindt. Stuur haar dan een berichtje. Niet twijfelen maar doen.
Houdt het luchtig, zeg dat je graag wil weten hoe het met haar gaat.
Zeg dat je het begrijpt als ze geen contact meer wil, maar dat je graag een teken van leven wil.
Dat ze jouw zus blijft, en nooit uit jouw gedachten zal verdwijnen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:01

KoudbloedKim schreef:
Marleen_88: Wie moet ik een pb sturen? :)

Ik denk dat ze die persoon bij de zoekresultaten bedoelt. :j

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:10

Je weet waar ze werkt:dan kun je haar via dat adres een brief sturen .als ze weer contact met je wil hebben is het aan haar om te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:27

Nare situatie, ik weet niet of je zomaar contact kunt leggen als ze zelf niet wil. :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:23

Ik zou een berichtje sturen als je haar mailadres hebt.
Maar dan wel je eraan houden dat wanneer ze nee zegt het ook nee is.

In 2010 had ik een oom al 25 jaar niet gezien.
Viavia een mailtje gestuurd en we mailen nu af en toe en zien elkaar 1x per jaar.

Geef niet zomaar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:53

Obelix: Ik acht de kans klein dat ze op Bokt zit en zowel, zal ze niet actief zijn.
Bellen naar haar werk is geen optie op dit moment.
Ben wel al wat meer te weten gekomen. :j

Kitty1985: Dat lijkt me inderdaad een goed idee. :j
Fijn dat de contacten bij jou weer helemaal hersteld zijn!

Naomi_g1998: Dat heb ik ondertussen gedaan en ook al zelf een pb gekregen van iemand die daar woont. :)

Marschwood: Dat is ook een optie inderdaad.

Maarten1987: Klopt, daarom wil ik er ook graag achterkomen of ze het wil of niet.
Dat is het lastige ervan. Maar als ze me kort zou laten weten dat ze geen contact meer wil, kan ik daar vrede mee hebben, dan heb ik tenminste duidelijkheid. :)

Luuntje: Ik heb haar mailadres niet.
Met je tweede zin heb ik absoluut geen moeite. :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:58

jeetje wat lastig het kan me voorstellen dat je hier nog geen punt achter kan zetten, totdat je antwoorden heb en je het eventueel zou kunnen afsluiten maar het is en blijft je zus ondanks alle ellende wat jullie mee hebben gemaakt. Zo te lezen ben je al iets verder gekomen...fijn! ik weet verder niet zo goed hoe je verder te helpen maar wil je veel sterkte wensen en wie weet krijg je snel je antwoorden op je vragen...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:09

** zou je geen algemene mail naar haar werk kunnen sturen zodat deze bij haar terecht komt en ze dan contact met je kan opnemen. Dmv je mailadres is dat misschien makkelijker voor haar dan bv een telefoontje **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:24

Dat is inderdaad ook een goed idee. :j
Dat is ook voor mezelf iets makkelijker, want ik ben geen held in bellen. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:36

Ik vind eerlijk gezegd dat als je zus zoveel moeite doet om niet gevonden te worden (wat in deze moderne tijd een aardige klus is.) dat het dan duidelijk zou moeten zijn dat ze idd geen contact wil. En dat je dat hebt te respecteren.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:39

Nou zo te zien heb je al een hoop ontdekt
Ik heb ook geprobewrd te zoeken
Maar ik kwam uit eindelijk alleen op een Facebook pagina.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:42

Een bericht naar je zus haar werk sturen zou ik absoluut niet doen. Werk en privé moet je gescheiden houden. Daarbij: je zus heeft een nieuw leven opgebouwd, compleet met nieuwe namen en ander werk in een andere omgeving, die schrikt zich wellicht een ongeluk of vindt het zo niet leuk om op deze manier benaderd te worden dat ze niet reageert.

Ik zou op jouw facebook pagina iets aanmaken waaruit jouw zus kan opmaken dat jij je afvraagt hoe het met haar gaat en dat je het fijn zou vinden als ze dat aan jou zou laten weten. Zo laat je haar weten dat jij graag contact wilt of in ieder geval wilt weten of het goed met haar gaat en laat je haar de keuze daar wel of niet op te reageren.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:47

Ayasha schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat als je zus zoveel moeite doet om niet gevonden te worden (wat in deze moderne tijd een aardige klus is.) dat het dan duidelijk zou moeten zijn dat ze idd geen contact wil. En dat je dat hebt te respecteren.

Precies dit. Hoe moeilijk het ook is, als ze zo overduidelijk geen contact wil dan vind ik dat je dat moet respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:48

Ayasha & Vanillie: Het zit ingewikkelder in elkaar dan ik openbaar kan zetten, bovendien heeft ze me iets beloofd, dat is eerder in het topic terug te vinden.
Daar kan ze natuurlijk op teruggekomen zijn, maar dat wil ik dan graag horen en dat hoeft niet eens direct van haar te komen. :)

Deviltjh: Klopt, en dat was haar helaas niet.

Maflinger_S: Ze woont en werkt nog redelijk in de buurt, maar je hebt wel een punt.
Via Facebook doe ik het liever niet om bepaalde redenen die ik niet openbaar kan neerzetten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:54

Heb jij inmiddels het contact met je moeder verbroken?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:56

Ayasha schreef:

Misschien wilt ze dat nu wel maar durft ze het niet. TS wilt alleen een antwoord op haar vraag of ze nog contact wil en eventueel of ze nog wel eens aan haar denkt. Wil ze geen contact accepteert ze dat.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:03

Ik heb laatst het woord NIVEA geleerd: Niet Invullen Voor Een Ander. Dus je kunt je van alles in je hoofd halen, dat ze geen contact wilt. Maar echt zeker zul je het niet weten als je het niet vraagt. Super goed van je dat je deze stap neemt! Wilt ze geen contact dan is dat tenminste duidelijk, en weet je het zeker. Met gissen krijg je ook geen rust!

TS heel veel succes met de zoektocht! Ik hoop echt dat je haar vind en ze eigenlijk stiekem heel graag contact met je wilt, maar het gewoon niet durfde. Of de bal bij jou heeft neergelegd met wat ze je jaren geleden beloofd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:08

Bedankt! :)
Het is inderdaad het gissen dat mij het meest dwars zit.
Zegt ze nee, dan respecteer ik dat en wens ik haar een mooi leven toe.
Dan heb ik in ieder geval duidelijkheid.
Zegt ze ja, dan kunnen we verder bedenken hoe het zal gaan.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:24

Vanillia schreef:
Heb jij inmiddels het contact met je moeder verbroken?

Dat vraag ik me ook af. Ik vraag me overigens ook af waarom ze dit als voorwaarde stelt voor eventueel contact (mag ook via PB).