Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:42

Ik heb wel eens een vriend gehad die tijdens de relatie al erg opdringerig werd. Kleine dingetjes, als hij belde en ik nam niet op had ik zo nog 30 gemiste oproepen (terwijl ik dan gewoon in de les zat ofzo, of mijn telefoon vergeten was van stil af te halen na de nacht). Kon ik mee leven, maar uiteindelijk had ik er toch geen zin meer in dus het is uit gegaan (maar wel om andere redenen). Toen is hij me nog veel vaker gaan bellen, smsjes sturen, stalken via Hyves ( :+ ) dat soort dingen. Heeft ertoe geleid dat ik het nog steeds eng vind om een onbekend nummer op te nemen :\
Dat weet je niet als je eraan begint, en als het eenmaal uit is word het natuurlijk niet beter :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 18:46

You had me at 'stalken via hyves' _O- Wat een weirdo!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:03

Ja het is alweer een tijdje geleden :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:09

Yup, ik heb ook zo'n ex lieveli.
Jongen was tijdens de relatie (1 jr) erg bezitterig, maar in principe niet meer dan dat. Toen ik de relatie verbrak transformeerde hij in mijn ware hel. Stalken tot in het ziekelijke; iedere minuut bellen, brieven sturen, emailen en als ik het adres blokkeren dagelijks een nieuwe aanmaken, me volgen, naar de plekken komen waar ik kwam.
Ik heb mijn telnr verandert en op wonderbaarlijke wijze kwam hij ook daarachter en begon het opnieuw. Bij mij duurde het zo'n 2 jaar (!!). Ik heb alles, echt alles, genegeerd. Hij was dus een echte volhouder.
Het is nu gelukkig alweer jaren rustig ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:10

Oh wow... 2 jaar! Heb je ooit aangifte gedaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:12

Ik ben idd bij de politie geweest. Ik heb melding gedaan wat betekende dat ze op dat moment geen actie ondernamen, maar dat ik de eerstvolgende keer maar hoefde kicken en ze zouden wel actie ondernemen. Toevallig liep het toen af en bleef het rustig, dus ik heb nooit meer hoeven bellen.
Ik heb later wel via via begrepen dat ik niet de enige ben geweest die in die periode een melding heeft gedaan, ik was niet de enige die last van hem had. Hoe bizar.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:14

O ja zo,n klerejong heeft mijn dochter gehad. Tjonge daarvoor echt een vriendelijke beleefde jongen. Wilde wel constant weten waar ze was enzo. Keek haar facebook na. Belde mij op als hij haar niet te pakken kreeg!!! Eenmaal uit, begon de ellende nog veel erger. Tot bedreigen en bij school staan opwachten aan toe. Tot wij het behoorlijk zat waren. Toen zijn we even langs geweest!! Gesprekje gehad en klaar................................tot een paar weken later. Begon het gezeur weer, aangifte gedaan, gesprek wijkagent, en tot nu toe....................horen we niks, laten we het zo houden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:15

Goof schreef:
Ik ben idd bij de politie geweest. Ik heb melding gedaan wat betekende dat ze op dat moment geen actie ondernamen, maar dat ik de eerstvolgende keer maar hoefde kicken en ze zouden wel actie ondernemen. Toevallig liep het toen af en bleef het rustig, dus ik heb nooit meer hoeven bellen.
Ik heb later wel via via begrepen dat ik niet de enige ben geweest die in die periode een melding heeft gedaan, ik was niet de enige die last van hem had. Hoe bizar.

Neee meen je? Wat een trieste idioot!

Esmeralda schreef:
O ja zo,n klerejong heeft mijn dochter gehad. Tjonge daarvoor echt een vriendelijke beleefde jongen. Wilde wel constant weten waar ze was enzo. Keek haar facebook na. Belde mij op als hij haar niet te pakken kreeg!!! Eenmaal uit, begon de ellende nog veel erger. Tot bedreigen en bij school staan opwachten aan toe. Tot wij het behoorlijk zat waren. Toen zijn we even langs geweest!! Gesprekje gehad en klaar................................tot een paar weken later. Begon het gezeur weer, aangifte gedaan, gesprek wijkagent, en tot nu toe....................horen we niks, laten we het zo houden

Ooh wel het controlerende type. Naar. Hoe oud was je dochter toen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:20

lieveli schreef:
Goof schreef:

Neee meen je? Wat een trieste idioot!

Dat is idd de enige correcte benaming :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:22

mijn dochter is 16, dit speelt vanaf sept tot nu zo,n beetje

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:29

Wat erg voor je dochter. Het is sowieso erg ingrijpend, maar zeker op je 16de is het niet goed voor je zelfvertrouwen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:38

Yviertje schreef:
Wat erg voor je dochter. Het is sowieso erg ingrijpend, maar zeker op je 16de is het niet goed voor je zelfvertrouwen.

klopt, maar gelukkig neemt school de boel ook serieus
maar nu gaat het wel goed hoor
Het waardeloze is alleen ( okey het kan erger) telefoonnr veranderd, facebook eruit, twitter, even totaal geen media leven en dat is best zwaar voor een 16 jarige. Maar goed, ze voegt dit nu allemaal wil rustig aan toe en het gaat goed

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:46

Heel fijn idd dat de school het ook serieus neemt!

Het kan altijd erger, maar dat maakt het voor je dochter niet meer erg.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:59

Ik heb dit vanaf heel dichtbij meegemaakt namelijk toen mijn ouders gingen scheiden. Mijn vader veranderde als een blad aan de boom toen mijn moeder van hem af wilde, van een lieve aardige ontzettend makkelijke vent veranderde hij in een stalkende, bedreigende rare gek. Dit heeft 2 jaar geduurd, wilde in de tussentijd ook niks met z´n kinderen te maken hebben. Toen hij mijn stiefmoeder tegenkwam draaide dat blaadje weer de andere kant om. Het gekke is dat toen mijn stiefmoeder van hem wilde scheiden hij wel gewoon normaal bleef.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat iemand 2 kanten heeft...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:08

Je leert je partner pas kennen als het je ex is..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:10

BelRosa schreef:
Ik heb dit vanaf heel dichtbij meegemaakt namelijk toen mijn ouders gingen scheiden. Mijn vader veranderde als een blad aan de boom toen mijn moeder van hem af wilde, van een lieve aardige ontzettend makkelijke vent veranderde hij in een stalkende, bedreigende rare gek. Dit heeft 2 jaar geduurd, wilde in de tussentijd ook niks met z´n kinderen te maken hebben. Toen hij mijn stiefmoeder tegenkwam draaide dat blaadje weer de andere kant om. Het gekke is dat toen mijn stiefmoeder van hem wilde scheiden hij wel gewoon normaal bleef.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat iemand 2 kanten heeft...

Was het toen het over ging tussen je vader en moeder dat je vader bang was om de controle over jou/jullie kwijt te raken (zijn kind(eren) en dat dit bij je stiefmoeder niet het geval was?

Ik heb nooit echt problemen gehad, behalve dat mijn ex me een keer heel hard heeft geslagen op een feest (was mijn schuld :+ )
Maar veder nooit, als een ex ergens mee zit kan die altijd naar me toe komen, en als die me terug wilt dan leg ik hem toch even uit dat het niet voor niets uit is

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:18

Ik heb ook zo'n ex. We waren iets minder dan een jaar samen en hij was altijd heel bezitterig, kon het niet hebben dat ik bv. bij m'n broer thuis voor hem en zijn vrienden ging koken. Of hij wou niet dat ik alleen met vriendinnen uitging, zonder hem. Natuurlijk deed ik dat gewoon, waardoor we om de zoveel dagen wel slaande ruzie hadden. Het is nu 4 jaar geleden en ik vraag me nog altijd af waarom ik het 10 maanden met hem heb uitgehouden :') Maar al die bezitterige trekjes werden gewoon 10000 keer erger toen we uit elkaar waren. Hij kon gewoon niet accepteren dat ik verderging met mijn leven (want ik was héél blij dat ik eindelijk van hem af was) en gelukkig was zonder hem. Nadat ik het uitgemaakt had is hij zeker nog een jaar bezig geweest met me te achtervolgen naar feestjes tijdens het uitgaan (geen idee hoe hij wist waar ik zou zijn want ik had hem op alle mogelijke manieren geblokkeerd), kreeg 6 maanden erna nog smsjes in het midden van de nacht en toen hij me één keer met een andere jongen had gezien (meer dan een half jaar nadat we uit elkaar waren) kreeg ik in het midden van de nacht enkele voicemails à la "als je een kerel was had ik je al 10x in elkaar geslagen" en "let maar op want ik ken veel zware kerels in jouw stad". Had hem ook ooit verteld dat mijn beste vriendin toen haar vriend enkele keren had bedrogen en toen kwam hij ook dreigen dat hij dat aan die vriend zou vertellen. Zijn doel met al dat gedreig en gestalk was dat hij "gewoon even met me wou praten" terwijl ik hem klaar en duidelijk had uitgelegd waarom ik niet meer met hem samen wou zijn. Uiteindelijk heb ik hem altijd genegeerd, overal geblokkeerd maar wel zijn ouders op de hoogte gehouden van z'n stalkerige gedrag en bedreigingen. Zij stonden gelukkig aan mijn kant omdat zij ook ontzettend veel problemen met 'm hadden altijd, en zij hadden ook aangeraden om naar de politie te stappen, maar net op het moment dat ik dat wou doen hield hij op met zijn zieke gedrag.

Dus in het kort: ja, hij was altijd wel behoorlijk bezitterig, opvliegend, veel ruzie gemaakt en eerlijk gezegd geen idee wat ik ooit in hem gezien heb := Maar het was dus gezien zijn karakter niet zo verbazend dat hij zo'n ex werd. Het was zo'n typische kerel die geen doel in zijn leven had (geen studie, geen werk, hing de hele dag maar op de bank van z'n vrienden te roken en ging de hele avond/nacht uit) en dus gewoon niks beters te doen had dan me te stalken.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:35

Ik heb mannen van lief en bijna mister perfect zien veranderen in halve psychopaten. Ik vind het altijd zeer verbazingwekkend dat sommige mensen compleet anders kunnen zijn dan je dacht, lijken soms wel dubbele persoonlijkheden te hebben.
Dames kunnen er overigens ook wat van maar dat is vooral zielig, hysterisch en dramatisch doen. Mannen kunnen echt heel gevaarlijk worden(ex stiefmoeder is vroeger door een exvriendje van haar bijna dood geslagen). Als je soms ook dat stalked kijkt op ID dan lijkt het bijna ongeloofelijk hoe sommige veranderen, en daar zie je vaak ook dat het dodelijk af loopt. Helaas kan politie vaak weinig doen en pas ingrijpen als het te laat is, afschuwelijk.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:47

Ik heb zo'n ex nooit gehad, ik ben eerder zelf degene met zulke neigingen en dat vind ik érg vervelend.
Twee maanden geleden ging het uit tussen mijn ex en mij. Ik was (en ben!) er kapot van. Hij was 3 jaar mijn beste vriend geweest en dat was ineens weg. Ik heb hem ontelbaar vaak huilend opgebeld, smekend of hij me terug wilde nemen. Ik heb gedreigd dat ik tóch langs zou komen (ook al wilde hij dat absoluut niet), heb gezegd dat ik zonder hem niet meer wilde leven (ook niet fijn om te horen als ex, zeker niet omdat hij nog steeds veel om me gaf), al dat soort dingen. Ik heb enorm veel problemen met alleen zijn en zelfstandig zijn en ik hecht me erg snel aan mensen.

Ik schaam me ervoor dat ik die dingen heb gedaan en ik heb ook elke keer mijn excuses aangeboden aan hem. Toch maak je er dingen kapot mee die je juist wil redden op zo'n moment. Het zijn een soort bevliegingen of paniekaanvallen waardoor je niet meer echt helder denkt en gewoon álles probeert om jezelf beter te voelen. En je bereikt er dus het tegenovergestelde mee.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:48

Het is al van 1998 over en tot 3 jaar terug om de zoveel maanden een ander telefoonnummer moeten nemen. Uiteindelijk zijn we uit het oude huis weggegaan en is het redelijk rustig. Maar nog steeds heb ik het gevoel dat hij weet waar ik ben en wat ik doe. De creep!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 21:09

YellowGray schreef:
Ik heb zo'n ex nooit gehad, ik ben eerder zelf degene met zulke neigingen en dat vind ik érg vervelend.
Twee maanden geleden ging het uit tussen mijn ex en mij. Ik was (en ben!) er kapot van. Hij was 3 jaar mijn beste vriend geweest en dat was ineens weg. Ik heb hem ontelbaar vaak huilend opgebeld, smekend of hij me terug wilde nemen. Ik heb gedreigd dat ik tóch langs zou komen (ook al wilde hij dat absoluut niet), heb gezegd dat ik zonder hem niet meer wilde leven (ook niet fijn om te horen als ex, zeker niet omdat hij nog steeds veel om me gaf), al dat soort dingen. Ik heb enorm veel problemen met alleen zijn en zelfstandig zijn en ik hecht me erg snel aan mensen.

Ik schaam me ervoor dat ik die dingen heb gedaan en ik heb ook elke keer mijn excuses aangeboden aan hem. Toch maak je er dingen kapot mee die je juist wil redden op zo'n moment. Het zijn een soort bevliegingen of paniekaanvallen waardoor je niet meer echt helder denkt en gewoon álles probeert om jezelf beter te voelen. En je bereikt er dus het tegenovergestelde mee.

Wat stoer dat je dit durft te zeggen. Ik moet nu weg, maar ik wilde het even gauw zeggen. Die dingen gebeuren en ik vind het enorm dapper dat je je excuses hebt aangeboden. Als je je draai hebt gevonden in het leven met fijne mensen om je heen wordt je verdriet en angst echt minder. :(:)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:36

Bedankt voor je lieve woorden! Ik hoop ook dat ik nooit meer van die stomme dingen doe maar het komt vast goed :)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:41

ik heb ook zo'n ex. Ik wilde uit de relatie, hij niet. En daar werd ie erg vervelend van. Ik zou willen zeggen dat hij gewoon de weg kwijt was maar als ik eerlijk ben had hij die trekjes altijd al een klein beetje. Ze werden alleen enorm uitvergroot. Ook kregen wij dus enorme ruzies over oa het huis. Maar dat ging vooral terug op het feit dat hij gewoon nergens aan mee wilde werken "omdat wat hem betreft de relatie helemaal niet voorbij was" :roll:

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:17

Mijn ex maakte het zelf uit om vervolgens met hangende pootjes terug te komen. Daar zat ik niet meer op te wachten. 1x heeft mijn broertje hem betrapt toen hij achter onze schutting bij ons naar binnen zat te gluren. Het is erg donker achter thuis dus who knows hoe vaak hij daar heeft gestaan. Hij fietste constant langs plekken waar ik ook was, ging een eindje verderop op het bankje zitten. Als hij mij en mijn vriend aan zag komen lopen dan ging hij samen met z'n vriendinnetje bij de ingang van het steegje staan, zo lekker intimiderend maar dan geen woord zeggen.
Nou had hij rare verhalen tijdens de relatie en nadat het uit was heb ik alles over hem uitgetypt omdat ik bang was dat als hij wat deed ik en mijn ouders tenminste alles op papier zou hebben.

Gelukkig is hij nu verdwenen ofzo. Heb hem al in geen jaar meer gezien. Griezel.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:23

Hier ook een doorgedraaide ex waardoor ik met mn handen in mn haar zit. Afgelopen zomer zijn we na 6 jaar uit elkaar gegaan, en het gedoe is nu nog steeds bezig. Nooit gedacht dat hij zo'n obsessief controlerende kant had, ik word eigenlijk een beetje bang van hem. Je denkt dat je iemand kent als je er 3,5 jaar mee onder hetzelfde dak hebt gewoond, maar dat valt dus lelijk tegen...