Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:26

knabbelgirl schreef:
Of ze weten het wel maar vinden het leuk of fijn om te sturen
Ik stuur ook mensen van wie ik niet krijg, gewoon omdat ik het leuk vind, en omdat ik altijd veel tekst schrijf die net een steun of compliment kan geven die je even nodig hebt. En omdat je weet dat er aan je gedacht wordt
Maar goed, ik ben dan ook het type dat het hele jaar door kaarten schrijft en stuurt

Klopt! Deze mensen heb je natuurlijk ook. Jij bent (bijna) van hetzelfde type als ik, met het verschil dat ik met kerst geen kaarten schrijf. Wel het hele jaar door.

Anoniem

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:37

Wij doen het dit jaar ook niet, vind het altijd maar weer een gedoe en al met al ben je weer een hoop kwijt aan postzegels.. Ik stuur 2 mensen een kaartje, 1 hebben dit jaar hun zoon verloren door een bedrijfsongeval (mijn mans neefje is verongelukt) en 1 omdat hij ongeneeslijk ziek is. Geen kerstkaart, maar wel een kaart om te laten weten dat we aan ze denken.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:38

Ik koop wel altijd kerstkaarten omdat er echt hele leuke tussen zitten en vervolgens liggen ze 3 jaar laten nog in de kast.
Meestal geen zin en tijd om die dingen op de post te doen en eigenlijk heb ik van niemand het adres dus dat schiet sowieso niet echt op :=

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 11:58

Ohh wat veel reacties :D . Ik ben niet alleen _O- .

Een kaartje sturen gewoon zomaar in het jaar, om iemand succes of sterkte te wensen vind ik ook veel mooier

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:09

Nee hoor, kerstkaarten doe ik al jaren niet meer aan mee.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:15

LZP -> PF

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:39

Altijd gedaan, en was eigenlijk van plan om het dit jaar niet meer te doen. Maar, afgelopen zondag toch maar achter de computer gekropen om kerstkaarten te maken. :+
Maar ik denk dat dit wel echt het laatste jaar is. Reden waaron nu nog wel is omdat we in januari verhuizen, en we zo dus de adreswijzigingen in 1 keer mee kunnen nemen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:41

Ik ga dit jaar welgeteld 1 kaart sturen, aan mijn oma van mijn vaderskant die in Leiden woont. Ze is dementerend en ik zie haar misschien 2 a 3x per jaar... De rest stuur ik gewoon kerstwensen over facebook, heb mijn hele familie op facebook haha :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:48

Ik stuur alleen nog een kerstkaart aan mijn oudtante en de grootouders van mijn vriend (die waarderen kaarten ook nog echt).

Aan familie geef ik vaak nog wel een kerstkaart als ik ze zie, maar opsturen doe ik verder niet meer, postzegels zijn ook écht duur.
Vrienden stuur ik meestal een mailtje en/of ik zet een boodschap op facebook.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:52

ik vind het zelf heel leuk om kaarten te krijgen dus ik verstuur ze ook. Ik woon net op mezelf dus heb de kerstkaarten al verstuurd met mn adres erbij.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:32

Ik ontvang nauwelijks kerstkaarten en verstuur ze al helemaal niet. Nooit gedaan ook.
Vrienden en familie wens ik persoonlijk een fijne kerst, daar heb ik geen kaartjes voor nodig. Dit jaar is er wel één uitzondering, ik stuur namelijk voor het eerst in jaren een kerstkaart. Waarom? Omdat deze persoon in het buitenland zit en ik hem dan moeilijk persoonlijk een fijne kerst kan wensen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:18

Ik heb dit jaar vier kerstkaarten gekocht met de kinderpostzegelactie, meer ga ik dan ook niet versturen :)). M'n oma's krijgen een kaartje en verder weet ik het nog niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:32

ik verstuur er max 20 sommige geef ik nog.
(ik ga niet een 2e vel postzegels halen voor 11 euro voor 3 kaartjes)

ophangen doe ik niet aan. die ik ontvang gooi ik meestal of op een stapel die ik na kerst in een keer in oud papier donder, of gelijk ik de oud papierbak.

ik vind het idee wel leuk. en schrijf er altijd wel wat persoonlijks bij. vooral van een groepje ""fans"" stuur&krijg ik en vakantie en kerstkaart.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:58

2 jaar geleden woonde ik rond de feestdagen niet thuis, waardoor mijn hoofd er niet naar stond kerstkaarten te versturen, ik had gewoon niet de mogelijkheid.
Dit beviel uiteindelijk eigenlijk best goed, heb er geen meer verstuurd.
Door het jaar heen stuur ik al regelmatig kaartjes of whatsappjes of cadeautjes.
En de genen waar ik echt om geef, bel ik nog wel even met kerst, of stuur toch een persoonlijk berichtje.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:08

Doe het al jaren niet meer.
Wel via de mail of FB.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:14

Ik stuur ook geen kaarten. Vorig jaar ook niet gedaan en ik moet zeggen het is niet eens opgevallen.
Vorige week moeders: Moet jij nog kerstkaarten? Nee mam, ik stuur geen kerstkaarten........
Noh dat was toch wel zo dom, dat kon ik niet maken.......
Euh mam.... Je hebt die van vorig jaar dus ook niet gemist. :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:27

Nope, ik stuur geen kerstkaarten. :n
Wel heb ik een 'kaartje' gemaakt die eerdaags op FB komt te staan. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:32

Ik stuur ook geen kerst kaarten.
Alleen mijn moeder, schoonmoeder en zus en tante krijgen een kaartje, verder niemand. Ik vind het geld klopperij.
En ik vergeet altijd de helft van de mensen, en dan is er weer iemand beledigt,dus ik stuur gewoon niks, kan ik ook niet iemand vergeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:52

Ben aan het twijfelen, idd je vergeet altijd mensen waarvan je wel een kaart krijgt. Ik vind het vooral een hoop extra werk in de toch al drukke decembermaand.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:58

ik ben er vorig jaar mee gestopt, had er een gedichtje bij gedaan dat het de laatste kerstkaart was, ik evengoed aan de mensen denk etc. Maar vind het zo zonde van me geld, wat na de kerst weer zo de prullenbak in word gegooid. Daarnaast ben ik altijd weer bang dat er weer iemand vergeten word. Nee ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt. Het geld stort ik nu op een goed doel wat ik ervoor uitkies!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:03

Ik stuur ook geen kerstkaarten meer, alleen naar een heel select groepje. Al met al misschien 5 kaarten die op de bus gaan. Ik zie sommige mensen al 10 jaar niet meer, ik ben wel klaar met die verplichting om een kaart te sturen.