Collega probleempje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:48

Hebben jullie ook een bedrijfsmaatschappelijkwerker? Zo ja, die in schakelen of anders een bedrijfsarts.
Ik heb ook eens zo'n akkefietje gehad met mijn leidinggevende. Met de bedrijfsmaatschappelijke werker afdelingshoofd en mijn leidinggevende een gesprek gehad. En hij is behoorlijk op zijn vingers getikt. En het gedonder was over.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:50

Meid, wat een vervelend probleem. Ook herkenbaar, ik heb ook zo'n collega waar ik gelukkig niet meer mee samen werk. Het positieve was dat iedereen wist hoe ze was... ;)

Ik zou toch weer naar je leidinggevende gaan. Wie zijn "schuld" het ook is, hij kan niet de situatie laten voor wat het is, kun je hem dat niet uitleggen?
Het is wel duidelijk dat zij al voor jou bij hem is geweest met haar eigen verhaal, maar hij hoort ook objectief naar jou te luisteren.

Niet te bescheiden zijn, gewoon naar hem toe gaan en zeggen dat je zo niet verder wilt werken en dat je het uitgepraat wilt hebben.

Sterkte!

orkaan

Re: Collega probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:10

als al duidelijk is dat de leidinggevende niet open en eerlijk naar de situatie kan kijken.(en gekke opmerkingen maakt) zou ik daar al helemaal niet mijn energie aan gaan verspillen.Hij wilt geen gesprek met die dame..dus ja...wat moet je dan.

Ik zeg gewoon proberen te negeren en er boven te staan, geef die collega gewoon een kerstkaart en wens haar fijne kerstdagen.Voor de rest gewoon luchtig doen, nergens negatief op reageren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:15

Ik zou haar JUIST een kerstkaart geven.
Sta erboven en doe niet mee aan die ongein. Laat zien dat jij je wel volwassen kunt gedragen.

De situatie blijft vervelend, maar maak het niet nog vervelender.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:30

HorseTopShop schreef:
Ik zou haar JUIST een kerstkaart geven.
Sta erboven en doe niet mee aan die ongein. Laat zien dat jij je wel volwassen kunt gedragen.

De situatie blijft vervelend, maar maak het niet nog vervelender.

helemaal mee eens (ze zien je op het werk blijkbaar al al "onrust"stoker...ook omdat je bent uitgevallen) laat je gewoon vanaf nu van je beste kant zien..

en ondertussen denk je gewoon stop die kerstkaart maar ergens waar de zon niet schijnt. Geen kerstkaart geven zal een heel negatief signaal afgeven

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:43

Idd zoals eerder gezegd geef haar die kerstkaart, hou de eer aan je zelf.

Betreft het roddelen wat ze doet. Ik heb ook zo'n collega gehad, walgelijk gewoon.
Wat bij ons toen heel goed heeft geholpen (want er waren er meer die er flink last van hadden) is dat wanneer ze aan het roddelen was....Hardop zeggen dat je hier niet van gediend bent, en als ze een probleem met diegene heeft ze daarbij moest wezen. En dan gewoon weer verder gaan met je eigen ding.
En dit heeft iedereen steenvast gedaan, werkte wel!
En het maakte niet uit of er andere bijstonden of niet, gewoon zeggen.
Maar goed in ons geval waren er meer personen die er last van hadden.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:22

Oké ik wil je niet beledigen, maar het lijkt er op dat veel mensen op je werk onaardig tegen je doen. Ik vraag me af waar dit vandaan komt. Zend je zelf niet (onbewust) signalen uit waardoor ze zo respectloos met je om gaan? Hiermee wil ik niet zeggen dat dit het geval is, maar je moet het van twee kanten bekijken. Het is in ieder geval duidelijk dat je voor jezelf op moet leren komen. Grow some balls en stap gewoon op haar af. Zeg op een neutrale manier dat je haar wilt spreken. Niet via sms, facebook of wat dan ook, gewoon recht voor z'n raap.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:56

TS: heb jij een coach op je werk? Ik denk dat het goed voor jou zou zijn als je op regelmatige basis met iemand over je werk en de dingen waar je tegenaan loop kan praten. Het lijkt me namelijk stug dat het alleen maar door anderen veroorzaakt wordt, dat het niet lekker gaat. Misschien kan je zelf ook iets aan je gedrag veranderen om de omgang met collega's te verbeteren.