Verhuizen naar [plaats], tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:21

Dukenburg lijkt mij ook niks..

Ik zou eerder dan kijken naar Lent/bemmel, weurt/beuningen. Groesbeek/berg en dal daar is het wat rustiger.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:39

TS allereerst gefeliciteerd met je baan!

En vwb het wonen; ga anders een keer een dagje naar nijmegen en kijk er rond in de verschillende wijken! Of je er leuk kan wonen is zo persoonlijk vind ik... De 1 vind dukenburg helemaal niks en de ander woont er met veel plezier :j Naar mijn idee kun je vaak in de wijk zelf het beste oordeel geven of het jou een leuke en fijne leefomgeving lijkt.
Verder heb je natuurlijk ook de dorpen rondom nijmegen heen liggen die qua prijsklasse misschien gunstiger zijn. Maar als je geen auto hebt ben je wel weer afhankelijk van het openbaar vervoer wat misschien weer minder handig is met je baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:42

Rianneke schreef:
Verder heb je natuurlijk ook de dorpen rondom [plaats] heen liggen die qua prijsklasse misschien gunstiger zijn. Maar als je geen auto hebt ben je wel weer afhankelijk van het openbaar vervoer wat misschien weer minder handig is met je baan.

Oh, maar het Radboud is prima te bereiken met het Ov. Ligt eraan vanaf waar, maar waarschijnlijk maar 1x overstappen. :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:43

Qua wonen kan ik je niet veel adviseren want ik zou zelf nooit in een stad willen wonen maar ik kom er wel heel vaak. Misschien inderdaad even kijken naar de dorpen eromheen? Zijn veel dorpen die ook wat drukker zijn en waar gewoon een station is die ook naar Nijmegen gaat. Qua maneges weet ik eigenlijk alleen La Grande in Beuningen (ik weet er wel meer maar die raad ik je niet aan).

no--a

Re: Verhuizen naar Nijmegen, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:51

Persoonlijk denk ik dat mensen dukenburg afraden omdat er toch een andere sfeer hangt als in nijmegen centrum. Het is meer multi-culti, veel flats en het doet (vind ik persoonlijk) een beetje onpersoonlijk aan.
Maar moet zeggen dat er verder echt niks mis is met dukenburg. Hartstikke fijn met een groot winkelcentrum, eigen station, goede busverbindingen en faciliteiten als bijvoorbeeld het triavium en de klimhal praktisch naast de deur;)

Ben je er al eens langs geweest? Gewoon een keer gaan kijken, maak er een leuk dagje nijmegen van en pak de auto (of bus) door verschillende wijken heen!

Qua maneges ken ik de Veerkracht, weinig weidegang, wel aardige mensen en goede instructie (ken uiteraard niet alle instructeurs maar er lopen er zeker een paar goede rond), en een prachtige omgeving. Verder weet ik dat op SE-stables westernles wordt gegeven (alleen prive geloof ik). Dus mocht je meer die kant op willen zou ik daar zeker ook informeren!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:34

Kijk eens op deze kaart:http://www2.nijmegen.nl/wonen/Wijken

Dit is een overzicht van alle wijken in Nijmegen. Het ziekenhuis ligt in Heijendaal. De lichtgele vlakken (nr 31 t/m 39) is in zijn geheel de wijk Dukenburg. De lichtpaarse vlakken (nr 41 t/m 49) is in zijn geheel weer de wijk Lindenholt. Misschien fijn om te weten als je op huizentocht gaat, Nijmegen heeft dus wijken in de wijken liggen. ;)

Nijmeegse volksbuurten zijn vooral te vinden in De wolfskuil, het Waterkwartier, het Nije veld en Heseveld. Multiculti wijken vooral in Hatert en Dukenburg (al valt de Weezenhof daar reuze in mee, vanaf hier is het een kwartier fietsen naar RU, deze wijk ligt ook tegen de Haterste & Overasseltse Vennen aan)
Rondom het ziekenhuis zul je zeker een huis kunnen vinden die aan je wensen zal voldoen.

Kleine edit: Ik heb ook op de Veerkracht gereden. Fijne manege! Ligt ook op een kwartier fietsen vanaf de Weezenhof.