Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:53

Goed dat ik dit topic vind, wie weet kom ik er dan achter wat daar nou het idee achter is om al die bandjes om te houden :') Iets wat ik nooit helemaal begrepen heb, is het dan om te laten zien dat je naar het festival bent geweest en dat dat een soort status geeft ofzo? Als niet-festival bezoeker ontgaat het idee me echt volledig :P

Ik begrijp dan ook niet hoe mensen ze jaaaren lang om houden, vind ik persoonlijk ook smerig. Vaak zien die dingen er zo smoezelig uit, en je krijgt ze toch niet 100% schoon onder de douche etc...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:53

ik heb 2 jaar lang al mijn fuif en festivalbandjes om gehad, maar in september heeft mijn gitaarleraar ze er allemaal af geknipt. Ik speelde steeds fouten doordat die ijzertjes tegen snaren sloegen :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:55

Mars schreef:
Goed dat ik dit topic vind, wie weet kom ik er dan achter wat daar nou het idee achter is om al die bandjes om te houden :') Iets wat ik nooit helemaal begrepen heb, is het dan om te laten zien dat je naar het festival bent geweest en dat dat een soort status geeft ofzo? Als niet-festival bezoeker ontgaat het idee me echt volledig :P

Ik begrijp dan ook niet hoe mensen ze jaaaren lang om houden, vind ik persoonlijk ook smerig. Vaak zien die dingen er zo smoezelig uit, en je krijgt ze toch niet 100% schoon onder de douche etc...

Sommige doen het voor de status om te laten zien van "kijk, ik ben daar geweest", maar ik hou ze gewoon als herinnering. Ik zie ze gewoon als een deel van mij en heb mezelf er nooit zonder kunnen voorstellen..
En zo'n bandje gaat hooguit een jaar of 2 mee voordat ie helemaal stuk is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:56

Mars schreef:

Maak een keer een festival mee en je weet waarom :D

Snollygoster

Re: Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:58

Je hebt zulke mensen zoals hieronder..
Afbeelding

Ik weet niet wie hij is, maar ik ben hem tot nu toe al op ELK festival tegengekomen. Hij heeft steeds dezelfde outfit en wordt de 'Koning van Festivals" genoemd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:00

I wonder why :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:01

Goedzo! :Y)
Ik stoor me daar altijd aan, die verzameling rafelige bandjes om iemands pols... Dan denk ik altijd bij mezelf, ja leuk dat je daarheen bent geweest, maar moeten we dat 4 jaar later nog steeds kunnen zien? Knip toch af... :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:01

Bizzybijtje schreef:
Mars schreef:

Maak een keer een festival mee en je weet waarom :D

Dat durf ik ernstig te betwijfelen, zelfs al maak ik een onwijs gaaf feest/concert/whatever mee dan voel ik niet de behoefte om jaren met een smoezelig stukje stof rond te lopen :P Het is wel echt typisch een festival ding volgens mij, vandaar ook mijn vraag of het ook een statussymbool is of zoiets...

Vroeger maakte ik van die stoffen vriendschapsbandjes, nou die wilde je na een maand ofzo niet meer ruiken hoor :') Was ook van dat nylon achtige spul, helemaal in de zomer als zweet etc er in trekt is het gewoon vies. Dus ben echt oprecht benieuwd wat die bandjes nou zo geweldig maakt dat men er geen afscheid van kan nemen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:02

xFioon schreef:
Goedzo! :Y)
Ik stoor me daar altijd aan, die verzameling rafelige bandjes om iemands pols... Dan denk ik altijd bij mezelf, ja leuk dat je daarheen bent geweest, maar moeten we dat 4 jaar later nog steeds kunnen zien? Knip toch af... :P

Een bandje gaat heus geen 4 jaar mee hoor, hoogstens 2 :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:05

Ik snap wel dat je het vies kunt vinden hoor Mars, op zo'n festival is het toch niet altijd lekker weer, dus op zo'n camping komt zo'n bandje ook wel eens onder de blubber te zitten. De sanitaire faciliteiten zijn ook niet top of zo drukbezocht dat mensen wel eens een douche skippen. En als het dan die dag wel weer lekker weer is trekt er inderdaad zweet in, er gutst eens een keer bier of cola over... Inderdaad echt geen fris idee.
Maar ik vind het bij anderen altijd wel leuk, haha. :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:05

Maar wat is er mis met bewaren in bijv. een fotoboek? Of zoals iemand al zei naai ze op je etui?... Waarom perse al die tijd om je arm. Mooier worden ze er niet op, en hygiënisch vind ik het ook niet.
Als ik zulk soort dingen wil bewaren knip ik ze juist af en bewaar ik ze dan...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:07

xFioon, ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen manier van bewaren heeft. Voor mij is dat om ze zo lang mogelijk bij te houden, en andere knippen ze gewoon meteen af. Ik vind het persoonlijk ook wel 'iets' hebben zo'n hele verzameling om je pols, als je dan iemand leert kennen met ook zoveel bandjes heb je al meteen een gespreksonderwerp haha :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:09

Snollygoster schreef:
xFioon, ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen manier van bewaren heeft. Voor mij is dat om ze zo lang mogelijk bij te houden, en andere knippen ze gewoon meteen af. Ik vind het persoonlijk ook wel 'iets' hebben zo'n hele verzameling om je pols, als je dan iemand leert kennen met ook zoveel bandjes heb je al meteen een gespreksonderwerp haha :')

Precies! "Oh, je bent daar en daar geweest, daar was *band* toch? Waren ze goed?"
Alleen ik ben zelf een beetje bang voor grote groepen mensen, dus ik ga zelf nooit naar festivals. :+
Maar je hoeft natuurlijk niet heel de tijd door te praten over dat festival. Het is gewoon een goed beginnetje. :j

othelloster

Ik heb een gevlochten bandje van touw in allerlei kleuren om mijn pols al bijna een jaar lang,
Vindt het zo een leuk bandje wil hem gewoon niet afdoen xD
heb hem al zolang om,
hij gaat wel iedere dag in bad na een dagje paarden xD
Aangezien mijn shetlander dat wel een wilt proberen op te eten xD

Celiien

Konstantine schreef:
Ik snap wel dat je het vies kunt vinden hoor Mars, op zo'n festival is het toch niet altijd lekker weer, dus op zo'n camping komt zo'n bandje ook wel eens onder de blubber te zitten. De sanitaire faciliteiten zijn ook niet top of zo drukbezocht dat mensen wel eens een douche skippen. En als het dan die dag wel weer lekker weer is trekt er inderdaad zweet in, er gutst eens een keer bier of cola over... Inderdaad echt geen fris idee.

Ooo god *krijgt spontaan kotsneigingen, rillingen etc etc* gadverdamme :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:12

Konstantine schreef:

Ja dat bedoelde ik inderdaad :j
En als je dan een stuk of 4 tot 6 van die dingen om hebt, gaat vast onwijs broeien in de zomer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:18

Afbeelding
Van boven naar beneden:

1. Egypte, bruin, leder, plat. 1 jaar om.
2 en 3. Amerika, opgestuurd gekregen, beige wit blauw en beige wit bruin, touw, gevlochten. 1 maand om.
4. Engeland, van 'sinterklaas' gehad, zwart wit en bruin, vissengraat vlecht, soort touw. 1 dag om.
5. Egypte, van een hele goede vriend gehad, roze kraaltjes er tussen, staat mijn naam op. 1 jaar om.
6. Egypte, bruin, leder, rond, 2 jaar om.
7. Spanje geloof ik, van beste vriendin gehad, beige touw met bruine kraaltjes en een haaientand, half jaar om.
8. Nederland, van papa gekregen, bruin met touw er omheen geknoopt, leder, breed en plat, 3 maanden om.

<3

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:22

Wauw, dat is natuurlijk ook een geschikte vervanging voor festivalbandjes, al is het natuurlijk niet hetzelfde gevoel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:46

Ja he! Ik vind deze persoonlijk een groter verhaal vertellen dan festival bandjes, maar dat komt natuurlijk omdat je bij een festival weinig meer doet dan van de muziek genieten, losgaan, mensen leren kennen etc. Misschien dat er eens iets bijzonders gebeurt (denk aan pukkelpop), maar dan nog!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:09

Ik heb al mn festivalbandjes verzameld, en in lijstjes aan mn muur hangen! :D
Niks geen foto's, maar festivalherinneringen aan de muur.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:19

Ik heb mijn pinkpop bandje van dit jaar ook nog steeds om maar ga hem denk ik binnenkort ook wel afknippen :=

En waarom zou het vies zijn?? Je wast hem onder de douche, ik zeep hem altijd gewoon mee in.... dat is hetzelfde als kleren die vies zijn.. die worden in de wasmachine toch ook gewoon schoon?????? Ik zou niet inzien waarom het viezer zou zijn dan kleren of je haar of wat dan ook. :+

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:23

Mijn festivalbandjes heb ik ook allemaal bewaard! Wel allemaal in een la van m'n bureau en niet om m'n pols. Meestal vind ik die dingen zo irritant dat ik ze de dag na het festival alweer afknip. Daarnaast vind ik het ook altijd heel lelijk bij m'n kleren :+ Ben daar nogal precies in.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:38

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:47

Ik heb een zilveren ketting geërfd die nauwelijks meer zilver mag heten zo oud is 'ie al... Zelfs zilverpoets krijgt hem niet meer schoon. Die vind ik inderdaad vies, dus ik draag hem niet.
Maar wat mij betreft moet iedereen doen wat 'ie leuk vindt hoor, ik stoor me er niet aan. :)
(Die post was ook niet van mij, haha)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:48

heb ik laatst ook gedaan, haha!
ben nog een bleekscheet op dat stukje huid xD