Werken met oud en nieuw, hoe aan te pakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:22

cass1991 schreef:
verootjoo schreef:

Je kan ook O&N vieren zonder alcohol >;)

was een reactie op eileen_

Ah ok. :D sorry niet gezien.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:23

purny schreef:
Dit jaar ben ik voor de eerste keer de sjaak om op te komen draven met oud en nieuw, de mensjes moeten immers ook op nieuwjaarsdag worden geholpen.
Ik moet op nieuwjaarsdag om 6.45 beginnen. Hoe pak ik dit het beste aan om toch nog een beetje oud en nieuw te vieren?

Hoe hebben de bokkers dit aangepakt? Zijn jullie vanuit het werk wezen slapen tot een uur of 10 en daarna de hele nacht doorgehaald met het beste vriendje Red en Bull?

Vorig jaar had ik een avonddienst op oudjaarsdag (tot 20.00) en een vroege op nieuwjaarsdag geloof ik. In ieder geval ben ik van 9 tot 11 wezen slapen en om 1 gewoon weer verder en dan nog was ik best moe eigenlijk....
edit: en zonder alcohol natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Faya__ op 07-12-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xdniesje

Ik zou persoonlijk na 12 uur gelijk naar bed gaan, of zelfs eerder.
Anders ben ik echt de volgende dag niks waard en kan ik niet naar behoren functioneren. Als jij dat wel kan, prima toch!

Ceriadwen

AdnerB schreef:
vergeef jij het jezelf als het wel fout gaat en een oudere de dupe word van jou nachtelijke feestje?

Sterker nog, vergeeft de kwaliteitsmanager het jou en als het echt fout afloopt vergeeft de inspecteur van volksgezondheid jou?

Alle ongelukken (zelfs bijna ongelukken) op het werk moeten gemeld worden en de ongelukken met schade worden altijd doorgezet naar de inspectie.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:24

Je kunt ook denken van ach ja volgend jaar maar weer. Ik snap dat het balen is.
Al hoewel mij lijkt het heerlijk als ik al om 1 uur na bed kan haha

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:24

Ik had misschien beter kunnen quoten verootjoo! ;)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:26

Ik zou wel gewoon uitgaan, en er dan rekening mee houden dat je niet te veel alcohol inneemt en niet gaan slapen als je thuis komt! Daar ga je aan kapot, gewoon doorgaan dan :j

Ik moet toevallig 's avonds werken op nieuwjaarsdag, dus ik heb geluk :Y)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:27

Ik werk ook met oud en nieuw, beide dagen zelfs.
Ik heb op oudjaar dag een vroege dienst van half 9 tot 3 en op nieuw jaar een late dienst van 3 tot 10.
Heel veel mazzel.. Maar voor mij betekend het wel, optijd slapen.
je hebt wel verantwoordelijkheid, medicijnen, douche, hygiëne etc..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:30

Ceriadwen schreef:
AdnerB schreef:
vergeef jij het jezelf als het wel fout gaat en een oudere de dupe word van jou nachtelijke feestje?

Sterker nog, vergeeft de kwaliteitsmanager het jou en als het echt fout afloopt vergeeft de inspecteur van volksgezondheid jou?

Alle ongelukken (zelfs bijna ongelukken) op het werk moeten gemeld worden en de ongelukken met schade worden altijd doorgezet naar de inspectie.

Weet ik.... Het punt wat ik bedoelde: iedereen slaapt wel eens een nacht heel weinig. Je moet dan ook altijd je werk doen. Van een nacht niet/weinig slapen wordt je niet gelijk slecht in je werk.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:32

Daarom worden zwangere vrouwen en moeders met jonge kinderen ook moeilijk aangenomen

Daarnaast is een nacht weinig tot niet slapen in je huiselijke omgeving in alle stilte en rust veel minder belastend dan feesten met oud en nieuw.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:33

Ceriadwen schreef:
Daarom worden zwangere vrouwen en moeders met jonge kinderen ook moeilijk aangenomen

Hier niet hoor :') werken bekant alleen vrouwen met jonge kinderen. En daar mag je niet eens iemand op weigeren, en het zijn vaak de enige sollicitanten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:34

verootjoo schreef:
Ceriadwen schreef:

Hier niet hoor :') werken bekant alleen vrouwen met jonge kinderen. En daar mag je niet eens iemand op weigeren, en het zijn vaak de enige sollicitanten.

het mag ook niet, maar het gebeurd wel

maar dat is een hele andere discussie die we misschien ergens anders moeten gaan voeren.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:36

Ik werk nu deze maand best wel veel, en heb al 9 weekenden achter elkaar moeten werken (volgen nog 2), dus ik vind dat als ik bijvoorbeeld kerst of oud en nieuw moest werken, ik wel op stap ga. Doe ik normaal nooit maar dan moeten ze dat voor die ene keer maar door de vingers zien. Ik werk overigens wel met ouderen maar doe geen medicijnen en de passieve tillift mag ik niet alleen mee werken, kan dus niet erg veel mis gaan :Y)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:37

Hier iemand die elk jaar de sjaak is... Feesten zit er niet in en alcohol helemaal niet, ik moet om 6:00 op het werk staan.
Ik ga op oud jaars avond om 21:00 uur mijn bed in en dan gaat de wekker om 23:30 dan ga ik om 01:00 mijn bed weer in dan heb ik iedereen in de familie wel gehad en de buren ook.
Je bent wel gesloopt hoor...
Je hoeft er niet persee uit, ik slaap er ook wel eens gewoon doorheen, je mist er toch niks aan. Vieze olie bollen en dat stink vuurwerk.
En je kunt de mensen morgen ook de beste wensen wensen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:38

Ik vind het heel erg afhangen van wat soort werk je doet. In de zorg draag je de verantwoordelijkheid over anderen, dan vind ik dat je daar rekening mee moet houden. Dat betekent in mijn ogen sowieso geen alcohol drinken en de slaap zou ik af laten hangen van wat jij zelf denkt aan te kunnen. Er zijn mensen die prima functioneren zonder slaap en er zijn mensen die minstens 6 uur nodig hebben. Dat is dus geheel aan jouzelf.

Vorig jaar moest ik werken op oudjaarsdag en nieuwjaar. Oudjaar van half 9 tot 1, nieuwjaar van half 10 tot 2 (mocht een uurtje later beginnen dan anders). Maar ik werkte op een manege, had maar een half dagje en had niet echt verantwoordelijkheden. Ik ben gewoon uit geweest, was geloof ik om 7 uur thuis, ben onder de douche geweest en heb de dag overleefd met veel koffie. Maar erg top voelde ik me niet...

Ceriadwen

Re: Werken met oud en nieuw, hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:40

Ik zou het ook nog anders vinden als TS een kort (zeg 3uurs) dienstje had. Maar ze moet wel een hele dag, en dat is gewoon te pittig na een nacht feesten. Met of zonder alcohol.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:53

Ja, een dag is iets heel anders. Dat zou ik zelf ook niet trekken, maakt niet uit bij welk werk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:06

Ga vroeg avond een dutje doen, en doe dat nieuwjaarsdag ook. Een dutje is of 30 minuten (powernap) of 1,5 uur. Als je andere tijden aanhoudt is dat ook weer killing, omdat je dan uit een diepe slaap gehaald wordt en dat ook niet goed is, en je je er juist vermoeider door voelt.
Je lichaam gaat namelijk na een half uur naar een diepe slaap, komt daar weer uit en na 1,5 uur ben je in een hele lichte slaap, om vervolgens weer naar een diepe slaap te gaan.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:23

Ik heb ochtend- en avonddienst op nieuwjaarsdag. Wij hebben kleine kinderen, en een hond. Blijven dus gezellig thuis, misschien komen er nog wat vrienden, dan doen we een spelletje ofzo, dat is ook hartstikke leuk. En anders eerst lekker samen in bad en dan een beetje bankhangen. Vorig jaar gingen hier om 00:30 de lichten uit :D Ik vind het allemaal niet zo belangrijk meer haha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:27

Met mijn werk heb ik geregeld eens een paar dienstjes achter elkaar waarbij ik soms maar 4 uurtjes per nacht pak (beveiliging op Schiphol met de meest rare instaptijden, dag ervoor tot 21:00 gewerkt dus rond 23:00 slaap je dan.. Dag erna moet je rond 00:00 er al weer uit.. Nou vaak slaap je dan niet eens! En de nacht erna vaak ook maar 3 uurtjes ofzo, eer je het ritme te pakken hebt dan heb je alweer een andere dienst.) en moet zeggen dat de eerste nacht vaak nog wel goed gaat!
Wel doe ik die dag dan vrij weinig en lig wel vroeg op bed om iig wat rust te pakken en ik hoop altijd met een beetje mazzel dat ik toch nog eens in slaap val :')

Zelf zou ik als ik jou was vroeg op bed gaan liggen, rond 23:30 eruit om O&N te vieren en rond 01:00 toch weer te gaan liggen en slaap te pakken :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:57

Ik slaap zo vaak maar een paar uurtjes per nacht, als ik een paar vroege diensten achter elkaar heb is dat eerder regel dan uitzondering eigenlijk. Na zo'n nacht ga ik toch echt gewoon aan het werk, en ik ga daar dan echt niet slechter van werken hoor!
De truc is inderdaad bezig blijven, want je voelt je vermoeidheid pas als je gaat zitten.

Dus ik zou op oudejaarsdag inderdaad gewoon wat extra uurtjes slaap pakken, daarna oud&nieuw vieren, daarna nog even een uurtje of 3 slapen en dan gewoon aan het werk gaan. Na je werk een powernapje doen en dan 's avonds weer je normale ritme oppakken.
Je geeft al aan dat je niet drinkt, dan ga je dat echt wel trekken hoor, komt goed! :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:52

Ik heb ook 2 jaar achter elkaar gewerkt met Oud en Nieuw.
Eerste jaar alleen nieuwjaarsdag, dus oudjaarsdag zo lang mogelijk geslapen en daarna de gehele nacht doorgehaald, moest toen om half 8 beginnen. Je hebt echt geen 'fijne' dag, maar het is voor een keertje best te doen.
Vorig jaar werkte ik op oudjaarsdag tot 23:00u, en moest op nieuwjaarsdag om 07:00 beginnen. Ben toen om 02:00 uur naar bed gegaan om toch wat uurtjes slaap te hebben.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:23

Ja dat is dan een keuze die je moet maken.
Ik werk eigenlijk altijd op nieuwjaarsdag, waarvan ik nu 1x een ontbijtdienst heb gedraaid(7.00 beginnen). Toen heb ik door gefeest tot een uur of 4, thuis in slaap gevallen en de volgende ochtend nog half dronken een ontbijt gedraaid. En nee dat doe ik nooit weer, wat een ellende zeg.
Vorig jaar moest ik om 10 uur pas beginnen, maar lag ik braaf rond half 1/1 uur op bed en had ik 2 biertjes op. Was toch een heel verschil ;) .

Ik ben iemand die zijn nachtrust vele malen belangrijker vind, ik vind vuurwerk stom en eng en feestvieren kan dus ook wel op een andere avond(wanneer ik vrij ben de volgende dag :D ).