Gezocht: Gourmet variaties!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:17

ah had mini wrapjes voor gourmet daar hoort natuurlijk schoarma bij, vlees met schoarma kruiden of gehakt
slamix fijn gesneden om erop te doen en eventueel wat tomatensaus.. witbrood in rondjes of stokbrood in dunne plakjes gesneden om mini pizzaatjes te maken

ik maak als voorgerecht thee kannetjes met bouillon en dan schaaltjes met garnaaltjes, prei, lente uitjes etc. om eigen soepje samen te stellen, om in de sfeer van gourmet te blijven en toch ff anders.

schaaltjes nasi en/of bami met sate vlees pindasaus

pannenkoekjes met likeur om te flamberen, zelfgemaakt vanille, banaan en kaneelijs, eventueel schaaltjes erbij met kersen o.i.d. om mee te flamberen

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:25

Fairytales schreef:
Is geitenkaas echt zo lekker ja? Ik werk er veel mee op mijn werk, maar als niet-kaasliefhebber laat ik dat soort dingen snel staan, terwijl ik het nog nooit heb geproeft! :+

Wat leuk al die ideeën! Foe Yong Hai kruiden vind ik een goed idee. Saté'tjes zijn ook erg leuk ja, die staan inmiddels al op mijn lijstje!

Dankjewel voor de allerhande tip, zal ik gaan doen! Oeh mini wraps :9 , maak je die dan al van te voren, of laat je de gasten aan tafel lekker alles zelf samen stellen?

Inmiddels heb ik zelf nog aan mijn lijstje toegevoegd:
- Mini kebabs met tzatziki
- Ipv stokbrood doe ik een turks brood. Kun je lekker mee dippen!

Zelf laten maken, kunnen ze zelf kiezen wat er tussen gaat

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:29

Even een stipje! Zie echt enorm leuke ideeën voorbij komen :D kan ik ook mooi 'gebruiken' met de kerst haha

Pendrag

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:35

Bij ons al jaren pp het menu bij gourmetten: kleine gehaktballetjes met een blokje kaas erin! Echt heerlijk, we vechten er nog net niet om.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:43

Hihi handig he theedoos, er komen zeker leuke dingen voorbij! :D

Ohh gehaktballetjes met kaas er in! Heb zoiets ooit gegeten in een Grieks restaurant, Bifteki dacht ik dat het heette. Misschien ook wel lekker met mozzarella.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:46

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:54

Iris82 schreef:
SaskiaB schreef:
Lekker zelf sausjes maken! Niets lekkerder dan zelf gemaakte, verse knoflooksaus _/-\o_
Een mand met diverse soorten brood; donker boerenbrood, ciabatta, Turks brood, naanbrood.
Gemarineerde biefstukjes, lamsvlees, lekker stukje vis, gamba spiesjes.
Lekkere salades maken voor erbij, eventueel wat krieltjes.

Krijg er helemaal zin in :D

Ik kom bij jou eten! :)

Je bent welkom hoor, het is altijd een mooie dag om te gourmetten *\o/*

Ik moet wel zeggen; ik werk voor slagers. Dus krijg mijn inspiratie weer van hen :j
Heel vervelend natuurlijk :D

Tip voor de TS: 2 weken terug, of afgelopen week, dat weet ik even niet. Ging life 4 you over gourmetten. Zij hadden ook een aantal leuke ideeën!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:07

Grote champignons zijn ook erg lekker. Steeltje er uit, hoedje omdraaien en in het gat een likje kruidenboter en dan op de plaat of in het pannetje. :9

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:15

Die wraps vind ik een goed idee. Die ga ik onthouden. Je kunt ook lekker nasi opbakken in de pannetjes.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 14:36

Ik zal eens Life4You terug kijken via rtlgemist, bedankt voor de tip!

Ooh grote champignons! Lekker van die vlezige Portobello's en dan een beetje kaas er in laten smelten :9

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:54

Hmm wij gourmetten ook altijd met kerst en naast de gewone vleesschotel zijn we sinds twee jaar ook meer bezig met zelf wat bijzonders maken. Kost wat meer voorbereidingstijd maar wel leuker, en inderdaad was ik de normale gourmet wel een beetje zat ondertussen. Dit was bij ons een succes de afgelopen tijd, misschien ter inspiratie:

Mini pestoburgers gevuld met mozzarella is hier altijd erg geliefd bij de gourmet, gewoon rundergehakt mengen met wat groene pesto en dan burgers van vormen met in het midden een bolletje mozzarella, kaas loopt er lekker uit bij het

Zalmfilet met een plakje parmaham eromheen, wellicht minder handig voor de niet visliefhebbers maar zalm is wel vrij toegankelijk qua smaak. Door de parmaham blijft de zal mooi zacht en je kan er allerlei verschillende kruiden tussendoen, of kruidenkaas. Zalm kan door kipfilet vervangen worden.

Kipstukjes marineren in een marinade van ketjap, gember, honing en sambal. En eventueel licht bestrooien met sesamzaadjes voor een oosters tintje.

Wanneer je van aziatisch eten houd, bij de ah hebben ze nu een aziatische gourmetschotel in de folder staan, wij gaan dit jaar hier wat ideeen uit gebruiken maar dan zelf de marinades en sausjes maken.

Verder als kleine hapjes zetten we verschillende kaasjes op tafel ( geitenkaas, brie, gorgonzola) waar je zelf aan tafel weer wat lekkers mee kan maken, beetje kaas smelten in een pannetje champignons bijvoorbeeld of geitenkaas bakken omwikkeld met bacon.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:24

Wat een leuke dingen zitten er tussen, Linea, dankjewel voor het delen! Ik vind vooral de mini pestoburgers erg leuk en de kip (of wat jij zei zalm) met een plakje parmaham! Deze ga ik zeker ook op mijn lijstje zetten. :D Gemarineerde kip doe ik ook elk jaar, die blijft lekker!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:44

Gehakt met ontbijtspek er omheen rollen dan krijg je langwerpige rolletjes, echt heerlijk!

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:59

Gamba's van de AH in knoflook zeezout olijfolie en pepertjes op de gourmet :9

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:04

Ik hol altijd champions uit (steeltje eruit) vul ze met boursin, en leg er een plakje kaas op. heerlijk onder de gourmet grill.

en ik maak altijd zelf kruidenboter voor op het stokbrood.

1 pakje gezouten roomboter
2 pakjes smeerkaas
Beetje knoflook (vers of poeder)
en wat fijne bieslook erdoorheen.

alles door elkaar roeren! en smullen maar

Heerlijk

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:09

Gamba's vind ik zelf wel heel lekker, maar mijn gezelschap niet helaas.. om voor mijn eentje gamba's te gaan kopen vind ik zonde. (Het is en blijft een beetje crisis :') )

Kruidenboter zelf maken is inderdaad het lekkerste! Met smeerkaas er doorheen had ik nog nooit van gehoord, bedankt voor de tip!

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:14

Oma's smulfriet Aviko uit de diepvries...

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:40

Friet óp de gourmet? :+ Voor de kleine bak ik sowieso wel wat frietjes erbij!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:45

mini satétjes
gamba's/reuzengarnalen dag tevoren in een zak met gehakte knoflook en wokolie laten marineren en dan grillen, evt. 3 aan stokje.
kwarteleitjes

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:52

Kijk eens op welke.nl voor allerlei ideeen. Gourmetvariaties zijn al genoeg genoemd... maar een sfeervolle tafel is ook iets wat het net ff anders maakt...
Bijvoorbeeld dit idee:komkommers op tafel in de vorm van een kerstboom

http://www.welke.nl/photo/ndruyts/kerst ... 1386424255

En zo zijn er meer dan genoeg ideen op die website ;)

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:59

Dadels omwikkeld met spek! Heel erg lekker :)
Je kan de dadels van te voren ook nog vullen met roomkaas.

Wij maken deze dadels altijd in de oven, maar je kan ze prima ook even bakken in je pannetje tot het spek uitgebakken is :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:44

Een blok kaas in kleinere blokjes snijden en daar bacon omheen wikkelen. Lekker op de plaat bakken tot de kaas gesmolten :9

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:50

Wij gaan dit jaar ook weer gourmetten.
Daarbij gaan wij voor mini bolletjes, mini pitabroodjes en mini wrapjes.
Daarbij halen we wat vlees en ik maak wat groente/saus vullingen voor de pita en wrapjes.

En nu maar hopen dat het in de smaak valt :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:50

Is er iemand die nog meer leuke receptjes heeft?

Voor bijgerechtjes of zelfgemaakte vlees gerechtjes? Heb al een aantal leuke dingen opgedaan en ben nog op zoek naar nog wat leuke ideetjes :D