Vriend gestopt met partydrugs, maar zit me nog niet lekker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:31

Sem_ schreef:
Klopt ja, bij alcohol ben ik absoluut veel brakker dan van een pilletje. Dus hier zou ik niet vanuit gaan.

Ik zou gewoon vragen of hij het wil zeggen als hij het toch heeft gedaan. Je kan het hem niet verbieden.

Ben ik het helemaal mee eens!
Na het drinken van alcohol voel ik me veel slechter, echter is ook gebleken dat alcohol slechter voor je is als op de duur (1 keer per maand) een pilletje.
Neem aan dat de verslaving van je familielid niet aan partydrugs was?
Sorry, maar laat je vriend lekker zijn gang gaan? Als hij wil gebruiken doet hij dat toch wel.
Alcohol drinken mag hij toch ook?

Wil het gebruik van drugs niet goed praten, maar ik weet gewoon uit ervaring dat het op (niet alleen de wat hardere feesten) veel gedaan word. Wil je hem straks ook niet meer naar feesten laten gaan, of waar eindigd het?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:47

Ik vind een partydrug als XTC ook van een ander kaliber dan drugs als GHB, speed of cocaïne.
Ik snap dat het lastig voor je is, maar het ligt niet in jou controle, meer dan zeggen dat je het
niet prettig vind en vragen of hij eerlijk wil zijn kun je denk ik niet doen en moet je ook niet
willen doen. :)

Saskia9

Re: Vriend gestopt met partydrugs, maar zit me nog niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:49

Het gaat er toch niet om wat slechter is of niet..
TS is er niet blij mee en wil het gewoon niet hebben.. haar goed recht.

Alleen zijn goed recht om het wel te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:38

Ik zou er niet constant naar vragen om bevestiging te krijgen, raakt je vriend op geven moment geïrriteerd door. Dan lijkt het alsof je hem niet vertrouwd.

Ik zou zeggen, of neem zijn woord of ga gewoon een keertje mee om zon feest te ervaren.
Ik ga ook zo vaak naar feest waar iedereen een pilletje neemt en neem zelf niks. en dat respecteren de mensen daar ook. Je word er niet voor aangespoort om iets te gebruiken

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:57

TS, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt rondom het evt. gebruik van middelen. Is volgens mij ook niet helemaal terecht, want er zijn, in tegenstelling tot wat een aantal hier denken, nogal wat risico's aan verbonden. Risico's die bij velen onbekend zijn, en die tevens vaak onderschat worden.

Hoe jouw vriend ermee omgaat en of hij daadwerkelijk stopt kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ook weet ik niet wat je onder partydrugs verstaat!???
Een keer mee gaan kijken om te zien hoe het er op zo'n feest naartoe gaat is misschien nog niet zo gek. Daarnaast zou ik erover blijven praten wat dit met jou doet.

Ik schrik eerlijk gezegd een beetje van reacties zoals deze:
Citaat:
Af een toe een pilletje op een feestje kan echt geen kwaad.

Citaat:
Ik vind een partydrug als XTC ook van een ander kaliber dan drugs als GHB, speed of cocaïne.

Niet onaardig bedoeld, maar lees een keer na waar jullie het eigenlijk over hebben. Het zal vaak wel goed gaan, maar van mijn collega's hoor ik regelmatig verhalen waarbij het niet goed afgelopen is. Met name bij pillen is het hartstikke link omdat je niet weet wat erin zet. Tenzij je ze van tevoren laat testen.
Hier wat info over de risico's van speed en xtc.
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/speed/speed-risico/
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/xtc-risico/

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:10

Ik zit dan in een wereld waarin laten testen normaal is en ook niet zomaar van vreemden iets aan zou
nemen. Klopt natuurlijk dat er risico's aan zitten, wat ik er meer mee bedoelde is dat XTC minder
verslavingsgevoelig is dan GHB, speed of cocaïne en echt een drug is die op feestjes wordt gebruikt.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het slim is om het vaak te doen, maar een paar keer per jaar
moet gewoon kunnen, wat het testen betreft ben ik het met je eens hoor, absoluut.

Maar ik denk dat we nu een beetje off topic gaan, sorry! Ik denk dat je gewoon moet vragen aan je
vriend of hij eerlijk tegen je wil zijn en dat je niet veel meer dan dat kan doen. Een keer mee gaan,
als je dat nog nooit hebt gedaan, is misschien ook wel een plan. Dan weet je ook in wat voor sfeer hij
op zo'n moment zit. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:33

love_western schreef:
Ik ben ook kapot na een goed hardcore feest. Maar ik gebruik 0,0 drugs.

Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat als hij het nog gebruikt, dat je het niet erg vind. Maar dat je het prettig vind als hij het gewoon verteld.

Mijn vriend die rookt af en toe wel eens een jointje. Enigste wat ik heb gezegd is dat als hij verslaafd raakt dat het uit is. Maar hij zegt altijd eerder wanneer hij het doet. Meestal zit ik er bij. Maar ik blow zelf niet :n

Juist als je dingen gaat verbieden, gaan ze het stiekem doen. Zie ik genoeg in mijn omgeving.

Hier hetzelfde. Nu is het anders omdat we een liefdesbaby in mijn buik hebben :D. Dus feesten doen we voorlopig niet meer. (Drugs en roken deed ik al niet).
En idd van verbieden of teveel zeuren komt stiekem gedrag . Ik wil dat hij eerlijk is tegen mij en daarom zal ik nooit kwaad worden als ie iets eerlijk verteld.

Alleen op feesten vind ik zo verschrikkelijk niet hoor. Alleen als ie aan de snuif gaaf zitten zou ik die gozer aan de kant zetten. Aan die troep zijn de meesten gelijk verkocht... en dat is een dure hobby hoor !

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 02:24

Leven en laten leven, en kan je dat niet; stop dan met de relatie. Hij gaat het toch niet veranderen en zoiets moet je ook niet van hem eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 02:30

Poiuytrewq schreef:
love_western schreef:
Ik ben ook kapot na een goed hardcore feest. Maar ik gebruik 0,0 drugs.

Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat als hij het nog gebruikt, dat je het niet erg vind. Maar dat je het prettig vind als hij het gewoon verteld.

Mijn vriend die rookt af en toe wel eens een jointje. Enigste wat ik heb gezegd is dat als hij verslaafd raakt dat het uit is. Maar hij zegt altijd eerder wanneer hij het doet. Meestal zit ik er bij. Maar ik blow zelf niet :n

Juist als je dingen gaat verbieden, gaan ze het stiekem doen. Zie ik genoeg in mijn omgeving.

Hier hetzelfde. Nu is het anders omdat we een liefdesbaby in mijn buik hebben :D. Dus feesten doen we voorlopig niet meer. (Drugs en roken deed ik al niet).
En idd van verbieden of teveel zeuren komt stiekem gedrag . Ik wil dat hij eerlijk is tegen mij en daarom zal ik nooit kwaad worden als ie iets eerlijk verteld.

Alleen op feesten vind ik zo verschrikkelijk niet hoor. Alleen als ie aan de snuif gaaf zitten zou ik die gozer aan de kant zetten. Aan die troep zijn de meesten gelijk verkocht... en dat is een dure hobby hoor !

Kameraad van mijn vriend mocht echt niks van zijn ex. Niet drinken, niet roken en ook geen drugs. Dus toen ging hij alles stiekem doen. En toen gebruikte hij ook meer dan nu bij zijn huidige vriendin. Die vind het niet erg. Maar ook zolang hij maar eerlijk blijft.

En heb ook tegen mijn vriend gezegd zodra hij verslaafd raakt dan is het over. Maar tot nu toe houdt hij het alleen bij wiet en hooguit een paar keer per jaar.

En gefeliciteerd :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:03

hihi bedankt :D

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:52

Gewoon laten gebruiken. Zolang het niet uit de hand loopt natuurlijk.
Maar ik denk dat hij oud en wijs genoeg is om dat zelf te bepalen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:59

Je zal hem moeten vertrouwen en je ongeruste gevoel is begrijpelijk maar daar kun je niets mee, alleen tegen hem zeggen dat je, mocht hij toch een keer slikken, hij het gewoon tegen je verteld. Maak er geen halszaak van want dat verlies je. Gewoon tegen hem zeggen dat je supertrots en ontzettend blij bent dat hij dat voor je over heeft en dat je heel veel van hem houd, klaar.

liefmeisje15Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:43

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Mijn vriend en ik hebben nu dik twee en een halfjaar een relatie en mijn vertrouwen in hem is eigenlijk pas sinds een paar maanden echt bevestigd...

Het is zo moeilijk om het maar te accepteren en blindelings te vertrouwen aangezien het eigenlijk om een verslaving gaat en ook nog eens in de verleiding wordt gesteld.

Gelukkig deed hij het niet alleen voor mij, maar wou hij net als jouw vriend ook voor zichzelf stoppen. Toch bleef het door mijn hoofd spoken omdat het niet zomaar iets is waar je even mee stopt.

Ik was altijd eerlijk tegen hem, als ik twijfelde zei ik dat en dat begreep hij ook. Hij stelde mij altijd gerust maar voor hem was het wel heel frustrerend omdat hij het goed wou doen. Als je als partner dan twijfelt is natuurlijk niet goed voor het vertrouwen.

Ik begrijp echt zo goed hoe je je voelt... Als hij echt van je houd, en daar ga ik vanuit hoe ik zo je tekst lees, komt het vast goed. Als je twijfelt praat er dan gewoon even over met hem, maar begrijp ook hoe hij zich voelt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:24

Als ik het goed begrijp is de vriend van TS toch nergens verslaafd aan?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:21

Nou inderdaad, als dit al een verslaving is, dan is half nederland drankverslaafd :')

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:32

Inderdaad en dan ook nog weten we volgens mij nog steeds niet om welke ''partydrug'' het gaat?
Echter is de drug XTC niet verslavend, echter niet lichamelijk verslavend.

Ts, als ik jou was zou ik eens mee gaan naar zo'n harder feestje!
Ik ga van Reggeaton/Urban feesten tot Hardcore/Terror en op de laatste is de sfeer veel en veel beter.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:31

Sem_ schreef:
Ik snap dat het lastig voor je is, maar het ligt niet in jou controle, meer dan zeggen dat je het
niet prettig vind en vragen of hij eerlijk wil zijn kun je denk ik niet doen en moet je ook niet
willen doen. :)

Ik ben het met bovenstaande eens. Af en toe xtc gebruiken kan naar mijn inziens weinig kwaad, mits je het bewust en verstandig doet en met gecontroleerde pillen. Iedereen heeft zo zijn zwakheden, leven en laten leven zou ik zeggen. Nu maak je van jou probleem zijn probleem.. Lekker laten gaan dus, dit waait vanzelf wel over :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:32

Meiden, XTC is niet verslavend! Geloof me, de dag erna kun je je voelen alsof er een bus over je heen is gereden en kan je er een tijd goed klaar mee zijn. Je kunt verlangen naar de gezelligheid van het feest, maar de stoffen in XTC zorgen niet voor een lichamelijke reactie naar meer.