Jaloezie ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:08

Annett1990 schreef:
Pff wat kinderachtig, hoe oud is ie ? 12?
Als hij toch zo jaloers is op jou, zoekt ie toch lekker zelf een bijrijdpaard of gaat ie op een manege paardrijden?
K zou ook gewoon tegen hem zeggen ja hallo jij gaat ook op stap en doet dit en dat, laat mij dan ook mijn ding hebben.
Kan echt boos worden door zulke claimerige figuurtjes. Na 1,5 maand relatie dit al, voorspelt in mijn ogen niet veel goeds..
Wat je er verder mee doet is aan jou.. Succes, wat een poedersuiker situatie..

Vind deze reactie ook weer een tikkeltje overdreven..
Maar van jou derde zin heb je gelijk, hij heeft de afgelopen drie weken minimaal 1 keer per week een feestje gehad, ik krijg dan midden in de nacht appjes over hoe leuk ze het wel niet hebben, hoe dronken hij wel niet is ed. Vind het oprecht leuk voor hem dat hij plezier heeft, maar ik verwacht dan dat hij mij ook wel iets kan gunnen.

Ik ben helemaal geen type dat uitgaat, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn, maar die paar uurtjes in de week die ik aan mijn bijrijdpaard wil besteden zijn hem gewoon teveel.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:09

Oei meisje toch! Nare situatie hoor. Ik krijg geen goed gevoel over je relatie, ook al kan ik hem alleen beoordelen op wat je zegt en zelfs dan kan het eigenlijk nog niet.
Het is net alsof hij alles mag, en jij niet. 2x in de week lekker even iets voor je zelf doen, zelfs zo geregeld dat je hem erna nog kan zien. Pf, lijkt wel alsof hij je claimt. Dan kan hij nog zo onzeker zijn, maar dit gevoel mag hij je eigenlijk echt niet bezorgen.

Uit je bericht hierboven maak ik ook op dat jullie denken wat de ander denkt. Niet zo slim dus.. Goed praten en samen een oplossing verzinnen om het vervelende gevoel weg te krijgen. Even afstand vind ik in mijn opzicht na 1 maand echt een teken dat het fout zit

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:10

In een goede relatie is er ruimte voor hobby's van beide personen. De een zou de ander het plezier moeten gunnen van in dit geval het paardrijden, niet de ander claimen en vastbinden. Wordt niemand gelukkiger van. Ts, geef hem duidelijk aan dat een relatie niet inhoudt elkaar 53678 uur per dag 7 dagen per week te zien. Er moet ruimte zijn voor persoonlijke interesses, hobby's en vrienden.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:10

Ik snap niet waarom mensen altijd zo vaag tegen elkaar moeten doen... :') simpel, als ik iets wil wat invloed heeft op het samenzijn van ons, dus iets wat veel tijd of geld gaat kosten vraag ik aan hem wat ie daarvan vind. Is het oké dan is het oké. Is het niet oké dan gaan we praten en sluiten een compromis. Niks zeggen om iemand niet te kwetsen.. Schiet lekker op...

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:10

Resistance schreef:
Ik heb ook in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn ex (godzijdank) had het zelf altijd over voetbal, deed dat ook veel, maar als ik ging paardrijden en het daar één keer over had, wilde hij niet dat ik daar de hele tijd over tegen hem "aanlulde" enzo. Op het einde van onze relatie (die een jaar heeft geduurd) was ik ronduit depressief, wat ook door andere dingen kwam, maar nadat het uit is gegaan ging het al gauw veel beter met me.

Ik adviseer je om voor je bijrijdpaardje te kiezen, mannen zijn er genoeg in de wereld! Een paard kan niet voor zichzelf zorgen, een vent wel. Als hij dan iets minder aandacht krijgt, moet hij maar niet miepen. Dit zou ik hem als ik jou was heel goed duidelijk maken, en als dat tot een breakup lijdt, dan is dat maar zo. Jij moet hier nu sterk staan, anders zal hij altijd over je heen blijven lopen.

Ik wil hem niet kwijt raken sowieso niet, maar mijn bijrijdpaard ook zeker niet. Zeker omdat ik met haar toch een speciale band heb en haar van de eigenaar als "eigen" mag beschouwen, zeker nu ik een nieuwe kans heb gekregen en meteen dat vertrouwen weer krijg weet ik zeker dat zij voor niemand aan de kant zal gaan.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:11

Loveies schreef:
Maar van jou derde zin heb je gelijk, hij heeft de afgelopen drie weken minimaal 1 keer per week een feestje gehad, ik krijg dan midden in de nacht appjes over hoe leuk ze het wel niet hebben, hoe dronken hij wel niet is ed. Vind het oprecht leuk voor hem dat hij plezier heeft, maar ik verwacht dan dat hij mij ook wel iets kan gunnen.

Ik ben helemaal geen type dat uitgaat, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn, maar die paar uurtjes in de week die ik aan mijn bijrijdpaard wil besteden zijn hem gewoon teveel.

Dat vind ik eigenlijk best wel vals, of ligt dit aan mij?

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:12

xdniesje schreef:
Oei meisje toch! Nare situatie hoor. Ik krijg geen goed gevoel over je relatie, ook al kan ik hem alleen beoordelen op wat je zegt en zelfs dan kan het eigenlijk nog niet.
Het is net alsof hij alles mag, en jij niet. 2x in de week lekker even iets voor je zelf doen, zelfs zo geregeld dat je hem erna nog kan zien. Pf, lijkt wel alsof hij je claimt. Dan kan hij nog zo onzeker zijn, maar dit gevoel mag hij je eigenlijk echt niet bezorgen.

Uit je bericht hierboven maak ik ook op dat jullie denken wat de ander denkt. Niet zo slim dus.. Goed praten en samen een oplossing verzinnen om het vervelende gevoel weg te krijgen. Even afstand vind ik in mijn opzicht na 1 maand echt een teken dat het fout zit

Ik heb hem vanmiddag gezegd dat ik het gevoel heb dat hij me claimt en ik hier niet van gediend ben, toen kwam er het excuus dat hij bang is om me kwijt te raken...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:12

Sorry dames, was wat onhandig neergetypt ;)

1. ik bedoelde het eerder in de zin van samen de sporten inplannen, dus in samenspraak momenten overeenkomen waarop je beide je hobby gaat uitoefenen, en uiteraard niet zomaar jouw agenda aanpassen naar de vriend in kwestie.
2. Ik had nog niet gelezen dat TS en haar vriend vaak konden afspreken, dat verandert de situatie uiteraard drastisch. Inderdaad zoals Mikkiej aangeeft als je niet de kans krijgt om elkaar vaak te zien móet je wel wat water bij de wijn doen in je relatie. Maar dat is bij TS dus niet het geval, dus hou ik m'n mond :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:13

xdniesje schreef:
Loveies schreef:

Vind ik ook, ik vraag me alleen af of het té ver gaat om dit recht in z'n gezicht te zeggen. Het is wel hoe ik op dit moment over de situatie denk.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:14

Maakt niet uit JoyceBunny.

De reacties blijven maar komen, had niet op zoveel reacties gerekend dus even een algemene vraag voor alle meelezers.

Moet ik nu even hard zijn en recht in z'n gezicht zeggen over hetgene dat in de bovenstaande post staat, of gaat dit té ver?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:15

Loveies schreef:
]

Ik heb hem vanmiddag gezegd dat ik het gevoel heb dat hij me claimt en ik hier niet van gediend ben, toen kwam er het excuus dat hij bang is om me kwijt te raken...

Aan je bijrijdpaard? Nee, is echt een rotsmoes in mijn oren. Waarom zou hij je trouwens wantrouwen?

Ik zou het heel hard in zijn gezicht zeggen dat hij je met dit gedrag juist wegjaagt. Misschien het topic laten lezen?
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 07-12-13 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:15

Als je met mannen over meiden hebt die paardrijden , dan krijg je het (voor)oordeel te horen dat het paard de meeste aandacht krijgt. Opzich niet zo vreemde reactie als ik soms de reactie lees van bokkers.
Nu snap ik niet zo goed waarom je hier zo erg emotioneel over bent en hem nu zo weg duwt door afstandelijk te doen en niet willen afspreken. Hij heeft uiteindelijk verteld wat hem dwars zit en vervolgens is er geen mogelijkheid om er normaal over te praten. Het is heel normaal dat iemand anders een situatie heel anders ervaart dan jij en andersom. Het is goed dat je hem attendeerd op hoe zijn week eruit ziet. Als je daarbij uitlegt dat je hem echt niet vergeet en als hij dat gevoel wel weer krijgt, dan moet hij dat even rustig melden. Kunnen jullie er weer samen naar kijken.
Met je gedrag nu bevestig je eigenlijk alleen maar zijn angst.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:17

Ik vind dat je daar best wat over mag zeggen hoor. In een relatie moet je toch gewoon kunnen praten en kunnen zeggen wat je niet fijn vind. En als jij niet midden in de nacht in je slaap gestoord wil worden door een "dom" appje van hem moet dat toch kunnen. Je kan het op een nette manier brengen maar er wat van zeggen kan zeker.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:18

Yinka schreef:
Als je met mannen over meiden hebt die paardrijden , dan krijg je het (voor)oordeel te horen dat het paard de meeste aandacht krijgt. Opzich niet zo vreemde reactie als ik soms de reactie lees van bokkers.
Nu snap ik niet zo goed waarom je hier zo erg emotioneel over bent en hem nu zo weg duwt door afstandelijk te doen en niet willen afspreken. Hij heeft uiteindelijk verteld wat hem dwars zit en vervolgens is er geen mogelijkheid om er normaal over te praten. Het is heel normaal dat iemand anders een situatie heel anders ervaart dan jij en andersom. Het is goed dat je hem attendeerd op hoe zijn week eruit ziet. Als je daarbij uitlegt dat je hem echt niet vergeet en als hij dat gevoel wel weer krijgt, dan moet hij dat even rustig melden. Kunnen jullie er weer samen naar kijken.
Met je gedrag nu bevestig je eigenlijk alleen maar zijn angst.

Ik heb vervelend nieuws gekregen zondag wat betreft de vader van een vriendin, dáar was ik behoorlijk emotioneel over en toen kwam dit er nog even bovenop, diezelfde avond nadat ik zei dat mijn bijrijdpaard mij op dit moment het beste kon "steunen".

Ik wil er met hem over praten en dan probeer ik dat ook, maar hij ontkent dan dat hij het een probleem vind. Prima, opgelost denk ik dan, maar vervolgens op whatsapp durft hij wel weer te zeggen dat hij het nog steeds niet goed vind zitten tussen ons en dan denk ik WHUT? Gewoon, als hij in de bus naar huis zit gebeurt dit al.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:19

Tigra_ schreef:
Ik vind dat je daar best wat over mag zeggen hoor. In een relatie moet je toch gewoon kunnen praten en kunnen zeggen wat je niet fijn vind. En als jij niet midden in de nacht in je slaap gestoord wil worden door een "dom" appje van hem moet dat toch kunnen. Je kan het op een nette manier brengen maar er wat van zeggen kan zeker.

Het blijft niet bij een enkel appje, maar ook spraakoproepen, foto's ed. Prima, vind ik op zich geen probleem, maar wel als hij "mijn" hobby/vrijetijdsbesteding niet wil accepteren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:19

Ik zou hem in Jip en Janneketaal uitleggen dat als een jongen en een meisje bij elkaar zijn,er ook ruimte moet zijn voor de persoonlijke interesses van het meissie en niet alleen van de jongen. Tevens hoeft jongen niet 23 uur per dag bij vrouwtje te zijn want die moet ook wel eens poepen, douchen en nog meer dingen doen. Zou ie het zo snappen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:20

Loveies schreef:
xdniesje schreef:

Vind ik ook, ik vraag me alleen af of het té ver gaat om dit recht in z'n gezicht te zeggen. Het is wel hoe ik op dit moment over de situatie denk.[/quote]

Ik vind dat ook vals inderdaad.. lol hebben prima, maar niet s nachts lkkr appeb hoe dronken je wel niet bent..

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:20

Hahahaha. :') Wel een hele goede Roosch.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:21

@Peca, krijg nu bijvoorbeeld weer een berichtje: Sta nu even lekker te roken dus kunnen we even praten?

Ja, je bent op een feest, aan het drinken, dan kun je toch geen serieus gesprek voeren? Maar misschien ligt het ook wel aan mij en ben ik gewoon ontzettend onredelijk..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:21

Mannen.. Mijn vriend was in het begin van onze relatie ook best jaloers op mijn paarden, maar ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat de paarden altijd op de eerste plaats zullen staan bij mij, en nu zijn we 3 jaar verder in onze relatie :')
Edit: hij heeft absoluut geen probleem meer met de paarden, hij is zelfs vriendjes met ze geworden!
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 07-12-13 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:23

Ik begrijp dat hij niet echt een prater is? Wat daar de reden van is of hij dat niet durft om een confrontatie met je aan te gaan of wie weet wat. Maar ik denk toch dat het belangrijk is om echt eens te praten. Ik geloof namelijk niet dat het paard hem dwars zit. Misschien zit hij zelf niet goed in z'n vel. Punt is alleen wel als hij niet wil praten dan ben je snel klaar natuurlijk. Maar ik zou hem wel goed duidelijk maken dat je het belangrijk is voor een goed relatie dat er gepraat word en dat je daar zelf ook rustig in blijft en echt kan blijven praten. Misschien moet je van het weekend toch even een dagje inplannen met z'n 2 om alles een goed te bespreken en geen genoegen nemen met halve antwoorden of vage redenen.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:25

Snollygoster schreef:
Mannen.. Mijn vriend was in het begin van onze relatie ook best jaloers op mijn paarden, maar ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat de paarden altijd op de eerste plaats zullen staan bij mij, en nu zijn we 3 jaar verder in onze relatie :')

Ik heb nog hoop. *\o/*

Heb hem nu even een duidelijk bericht gestuurd dat we nodig moeten praten na een lang bericht van zijn kant. Heb gezegd dat ik daar nu niet over ga praten met hem en pas weer doe als hij niet onder de invloed van alcohol is en face to face.
Zijn eerste reactie: "Dat valt nu wel mee, maar goed."
Daarna een wat hoopvollere reactie gekregen gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:25

Loveies schreef:
Annett1990 schreef:
Pff wat kinderachtig, hoe oud is ie ? 12?
Als hij toch zo jaloers is op jou, zoekt ie toch lekker zelf een bijrijdpaard of gaat ie op een manege paardrijden?
K zou ook gewoon tegen hem zeggen ja hallo jij gaat ook op stap en doet dit en dat, laat mij dan ook mijn ding hebben.
Kan echt boos worden door zulke claimerige figuurtjes. Na 1,5 maand relatie dit al, voorspelt in mijn ogen niet veel goeds..
Wat je er verder mee doet is aan jou.. Succes, wat een poedersuiker situatie..

Wat is er overdreven aan dan? Ik ben 23, heb al wel wat relaties achter de rug, als ik 1,5 maand een relatie met iemand heb en hij begint zo over mijn paard (wat niet best zou zijn want daar ben ik sowieso 5 dagen in de week) dan wijs ik ze snel de deur hoor. Maar goed het is voor jou een bijrijdpaard dus ook dat is weer anders maar mijn paard staat op nr. 1 dus ook boven wat voor jongen dan ook. Het zou voor mij gewoon een onwijze afknapper zijn, en vind het gewoon een nogal kinderachtige streek om zo te gaan piepen aangezien jullie geen 12 meer zijn.
Was goed bedoeld hoor ;)

edit ; dat bedoel ik ook, je zegt het zelf al, hij heeft zijn pleziertjes en je verwacht dat hij jou dat dan ook wel gunt, nouja dat doet ie dus niet.. Zoals het op mij over komt iig :)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:27

Ik word echt kriegel als ik dit zo lees. Hij is hoe oud? 21? Dan hoor je je echt niet zo te gedragen. Het is inderdaad "claimen" en dan wel zelf leuke dingen gaan doen. Lekker eenzijdig bekijken dus. En je hoeft elkaar ook niet elke dag te zien. Ik was hier allang klaar mee geweest, maar dat zal persoonlijk zijn..

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:28

Tigra_ schreef:
Ik begrijp dat hij niet echt een prater is? Wat daar de reden van is of hij dat niet durft om een confrontatie met je aan te gaan of wie weet wat. Maar ik denk toch dat het belangrijk is om echt eens te praten. Ik geloof namelijk niet dat het paard hem dwars zit. Misschien zit hij zelf niet goed in z'n vel. Punt is alleen wel als hij niet wil praten dan ben je snel klaar natuurlijk. Maar ik zou hem wel goed duidelijk maken dat je het belangrijk is voor een goed relatie dat er gepraat word en dat je daar zelf ook rustig in blijft en echt kan blijven praten. Misschien moet je van het weekend toch even een dagje inplannen met z'n 2 om alles een goed te bespreken en geen genoegen nemen met halve antwoorden of vage redenen.

Hij is ontzettend onzeker, ik ben dat jaren geweest dus kan me heel goed voorstellen hoe dat is. Misschien des te frustrerend nu ik een wat grotere bek heb gekregen dat het er bij hem niet uit wil komen. Morgen heb ik besloten een paardendag te doen, ik zit al drie dagen thuis met spanningshoofdpijn waar ik helaas erg gevoelig voor ben, zet mijzelf dus morgen even op #1.

Hij heeft aangegeven dat hij me "gewoon" bang is om kwijt te raken omdat dat bij mijn achterneef (zijn beste vriend) ook gebeurt is en hij ziet hoeveel ellende dat geeft. Prima, daar wil ik best over praten, maar dan zegt hij dat hij dat niet bij mij moet neerleggen en dan verontschuldigd hij zich...

Wat het rare is, is dat voordat ik bij mijn bijrijdpaard begon we over álles konden praten, en ook echt over alles praatten. Dus daar moet toch iets mis zijn gegaan, maar als hij niet aangeeft wat..