myou schreef:Sanne9489 schreef:
Je kan de verzekering op je ouders hun naam zetten. Er even vanuit gaande dat je nog niet geweldig kan rijden als je geslaagd bent en een ongeluk in een klein hoekje zit, gaat de no claim van je ouders eraan (opgebouwde korting op de verzekeringkosten) als jij ongelukken maakt. Uiteraard kan je ook geen ongelukken maken, maar als ouder zijnde zou ik het niet leuk vinden als mijn kinderen mijn opgebouwde no claim om zeep helpen.
Verder kan je dit bij je scooter niet doen. Je bent niet verzekerd als je ongelukken maakt als je scooter is verzekerd door iemand die ouder is dan jij. Je moet met een scooter altijd door de jongste laten verzekeren. Dan kan iedereen erop rijden.
Verder is het met beide gevaarlijk als het sneeuwt/glad is. Ik denk dat dat geen afweging is. Je zit alleen met regen lekker droog.
Ik heb mijn auto al weken niet meer gebruikt en ga op de scooter naar werk. Is wel koud 's ochtends maar je bent sneller en het is lekker goedkoop.
Even op het stukje waarop je zegt dat je je scooter verzekering niet op je ouders hun naam kan zetten inv. met jongere bestuurder. Dit is dus niet waar, bijvoorbeeld bij de anwb kun je aangeven dat een jonger persoon ook op de scooter rijdt waardoor de scooter dus alsnog op de naam van je ouders kan komen te staan. En dit scheelt erg veel geld!
Ik zie het! Dit kan bij onze verzekering niet
Gelijk maar even overstappen!
Edit: dit is voor ons helemaal niet voordeliger. Dit is waarschijnlijk alleen voordelig als je onder de 25 bent én weinig tot geen schade vrije jaren hebt.

) en vind daarom mijn autootje fijner. Maar het is inderdaad een stuk duurder en dan heb ik nog het geluk dat ik hem deel met een vriendin en dus maar de helft van de verzekering en belasting betaal. Als ik op een scooter durfde te rijden dan zou ik vast ook een goed alternatief vinden. Je hebt niet minder last van regen en kou, maar daar bestaat iets voor dat warme kleding heet