een vraagje aan de bokkers met een kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:19

hier nog lang niet van toepassing (hoop ik) ahaha
zoontje is 2

maar als hij op een leeftijd komt
denkt rond de 16 dat ik dan gewoon zeg roken mag je alleen dan ga je er maar voor werken
ik ga je niet sponseren...

dan is en de fun er vanaf ''want dan mag het'' en hij moet er zelf voor gaan werken ''ook een minder leuk idee vaak''

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:26

Annerenske schreef:
rainbow8 schreef:
Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..

Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede regel. Als je kinderen dan beginnen met roken en zij elke week een pakje sigaretten krijgen motiveert dit alleen maar & zullen zij niet snel stoppen. Vriendinnen van mij vragen hun ouders regelmatig om geld voor sigaretten, persoonlijk vind ik dat je er maar voor moet gaan werken. Het is je eigen keuze, daar hoeven je ouders niet voor op te 'draven'.

Volgens mij lees je iets verkeerd... ze krijgen dan geen zakgeld meer... dus ook geen geld voor leuke dingen of beltegoed (wat ze van hun zakgeld moeten sparen)... dus kunnen ze niets meer...

Weggebokt

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:33

Bedankt voor de reactie's!! :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:41

Ik heb geen kinderen en ook niet de wens.
Maar ok, stel dat:
Ik heb een nicotine allergie, dus zou het meteen doorhebben. Dan mogen ze een tas pakken en bij opa en oma gaan logeren, totdat het besef er is dat het toch echt niet gaat werken zolang ze bij mij wonen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:41

Ik heb er 4 (en nr 5 is op komst) maar ze zijn nog te jong om te roken.
Mijn man en ik roken niet, en proberen onze kinderen ook mee te geven dat het heel slecht voor je is.
Mochten ze thuiskomen met de mededeling dat ze roken zal ik ze zeggen dat ik dat heel jammer vind, dat er in huis niet gerookt mag worden en dat ze een baantje mogen gaan zoeken gezien ze dan geen zakgeld meer krijgen. In onze omgeving rookt niemand, dus dat scheelt al een hele hoop, maar wat ze over tig jaar op de middelbare school zullen doen, daar hebben we geen zicht op natuurlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:42

anneM_Ajax schreef:
Maar ok, stel dat:
Ik heb een nicotine allergie, dus zou het meteen doorhebben. Dan mogen ze een tas pakken en bij opa en oma gaan logeren, totdat het besef er is dat het toch echt niet gaat werken zolang ze bij mij wonen.

En als opa en oma zeggen van ja hallo het is jou kind?? Zoek het zelf even uit.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:44

Ik -als kind- rook niet, maar mijn motivatie is juist het feit dat mijn ouders wel roken!
Mijn moeder is dan wel een jaar geleden gestopt, maar ik heb haar verder alleen rokend gekend en ik vond het zo vies en het stonk zo erg, dat ik bij mezelf denk; 'blegh, laat maar zitten. Ik wil mijn gezondheid niet verpesten.'

Met alcohol heb ik precies hetzelfde. Ik behoud mijn hersencellen heel graag :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:46

Oh ja, alcohol komt er hier ook absoluut niet in, ze hoeven ook echt niet dronken thuis te komen, dan slapen ze maar bij vrienden of nemen een hotel. Ik heb een verschrikkelijk fobie voor mensen die alcohol op hebben, en ik verdom het om angstig te zijn in mijn eigen huis.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:48

TS, ik neem aan dat je zelf aan je ouders zou willen vertellen dat je rookt (heb even in je profiel gespiekt). Ik vind dat heel moedig van je. Ik heb het vroeger lang stiekem gedaan en dat voelde echt naar. Bovendien viel het me achteraf mee hoe de reactie was... Ze zullen vast geen gat in de lucht springen en stel je dus een beetje in op een beetje negatieve reactie in eerste instantie. Ik kan me voorstellen dat een geëmotioneerde, geschrokken of teleurgestelde ouder in eerste instantie niet meteen adequaat reageert. Maar ik denk dat iedere ouder uiteindelijk de eerlijkheid van zijn of haar dochter enorm zal waarderen. Sterkte en succes!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:49

wemkelover schreef:
anneM_Ajax schreef:
Maar ok, stel dat:

En als opa en oma zeggen van ja hallo het is jou kind?? Zoek het zelf even uit.

Euhmmmm bij de andere opa en oma proberen. Zo ver heb ik niet gedacht :+
Maar ik heb geen kinderwens, dus het was een gedachtenspinsel :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:53

Mootje1980 schreef:
TS, ik neem aan dat je zelf aan je ouders zou willen vertellen dat je rookt (heb even in je profiel gespiekt). Ik vind dat heel moedig van je. Ik heb het vroeger lang stiekem gedaan en dat voelde echt naar. Bovendien viel het me achteraf mee hoe de reactie was... Ze zullen vast geen gat in de lucht springen en stel je dus een beetje in op een beetje negatieve reactie in eerste instantie. Ik kan me voorstellen dat een geëmotioneerde, geschrokken of teleurgestelde ouder in eerste instantie niet meteen adequaat reageert. Maar ik denk dat iedere ouder uiteindelijk de eerlijkheid van zijn of haar dochter enorm zal waarderen. Sterkte en succes!

Dankjewel :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:54

Mijn moeder rookt, mijn vader niet.
Mijn moeder heeft gezegd dat als ik op mijn 18e niet rook, mijn rijbewijs cadeau krijg, en als ik na mijn 18e rook mijn rijbewijs terug moet betalen :))
Ik heb ook geen behoefte om te roken en ik denk niet dat dat nog komt. Ik heb al genoeg om aan te denken dus het zou wat zijn als ik ook nog eens rekening moet houden met het feit dat ik een sigaret nodig heb :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:59

*kijkt naar leeftijd* ff offtopic
Hoe kom jij in godsnaam aan sigaretten en hoe ga je er daaraan komen in 2014 :') ?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:01

Celiien schreef:
Hoe kom jij in godsnaam aan sigaretten en hoe ga je er daaraan komen in 2014 :') ?

Wat bedoel je hiermee?
Ik vind het een beetje velle reactie.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:01

Celiien schreef:

Is dat heel belangrijk? :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:10

Celiien schreef:

Ze is er blijkbaar wel aan gekomen, hoe maakt denk ik niet erg veel uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:16

Gewoon zeggen. Deze ouders zijn de jouwe niet, dus je komt nooit helemaal te weten hoe jouw ouders zullen reageren.

Ga er maar vanuit dat ze het niet leuk vinden (als ze het al niet geroken hebben aan je kleding e.d.). En uiteraard zullen ze je verzoeken om te stoppen of er niet aan te beginnen. Wat ik dan weer erg verstandig vindt. (tenzij ze zelf ook roken, maar dan zijn er ook ouders die zeggen stop er mee :)) ) Roken is slecht voor je, zo ongezond, vies en smerig en zonde van je geld. Dus het verbaast dat er überhaupt nog pubers zijn die er aan beginnen.

Maar zeg het gewoon eerlijk tegen ze :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:18

Sammie schreef:
Gewoon zeggen. Deze ouders zijn de jouwe niet, dus je komt nooit helemaal te weten hoe jouw ouders zullen reageren.

Ga er maar vanuit dat ze het niet leuk vinden (als ze het al niet geroken hebben aan je kleding e.d.). En uiteraard zullen ze je verzoeken om te stoppen. Wat ik dan weer erg verstandig vindt.

Roken is slecht voor je, zo ongezond, vies en smerig en zonde van je geld. Dus het verbaast dat er überhaupt nog pubers zijn die er aan beginnen.

Mijn moeder rookt zelf ook, en ik weet niet of ze het geruikt heeft.. Maar ze doet ook erg rustig als het over alcohol gaat..
Maar ik weet niet hoe ze op dit gaat reageren..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:21

_Nadia_ schreef:
Oh ja, alcohol komt er hier ook absoluut niet in, ze hoeven ook echt niet dronken thuis te komen, dan slapen ze maar bij vrienden of nemen een hotel. Ik heb een verschrikkelijk fobie voor mensen die alcohol op hebben, en ik verdom het om angstig te zijn in mijn eigen huis.

kids moeten ook een jeugd hebben en ja daar hoor alcohol helaas wel bij. nee ik zou dat zeker niet verbieden. en heb ze dan toch echt het liefst gewoon thuis. dat ik weet dat ze veilig zijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:25

StalNollie schreef:
_Nadia_ schreef:

kids moeten ook een jeugd hebben en ja daar hoor alcohol helaas wel bij. nee ik zou dat zeker niet verbieden. en heb ze dan toch echt het liefst gewoon thuis. dat ik weet dat ze veilig zijn.

Ja, sorry maar ik ga niet aan de medicatie omdat mijn kinderen zo nodig alcohol willen drinken. En dat hoort erbij? Ik heb nog NOOIT een druppel gedronken, en ik heb toch echt wel een jeugd gehad hoor. Ik zal mijn kinderen tegen die tijd ook heus wel uitleggen waarom ik daar zo op tegen ben, en ik hoop dat ze dan verstandig genoeg zijn om het te laten staan.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:26

Mijn stiefmoeder heeft er juist voor gezorgd dat mijn stiefbroer ging roken.. Dan had ze een gezellig 'rookmaatje' :roll:
Mijn vader zou teleurgesteld zijn denk ik, en mijn moeder ook. Maar boos worden ze niet denk ik.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:27

Als ik dat allemaal zo lees dat iedereen zo tegen alcohol is, wat zouden jullie mijn moeder dan slecht vinden.
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 03-12-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:28

nadia maar als je kids het wel willen, wil je dan echt niet dat ze niet thuis slapen. ik zou echt in spanning zitten mochten ze niet thuis komen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:29

StalNollie schreef:
nadia maar als je kids het wel willen, wil je dan echt niet dat ze niet thuis slapen. ik zou echt in spanning zitten mochten ze niet thuis komen.

Nee, dan regelen ze maar van te voren dat ze bij vrienden slapen, iemand die gedronken heeft komt bij mij niet binnen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:29

SindyKaya schreef:
Als ik dat allemaal zo lees dat iedereen zo tegen alcohol is, wat zouden jullie mijn moeder dat slecht vinden.

Welnee. Alcohol is slecht. Je moeder niet :)