Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annerenske schreef:rainbow8 schreef:Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..
Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede regel. Als je kinderen dan beginnen met roken en zij elke week een pakje sigaretten krijgen motiveert dit alleen maar & zullen zij niet snel stoppen. Vriendinnen van mij vragen hun ouders regelmatig om geld voor sigaretten, persoonlijk vind ik dat je er maar voor moet gaan werken. Het is je eigen keuze, daar hoeven je ouders niet voor op te 'draven'.
anneM_Ajax schreef:Ik heb geen kinderen en ook niet de wens.
Maar ok, stel dat:
Ik heb een nicotine allergie, dus zou het meteen doorhebben. Dan mogen ze een tas pakken en bij opa en oma gaan logeren, totdat het besef er is dat het toch echt niet gaat werken zolang ze bij mij wonen.
wemkelover schreef:anneM_Ajax schreef:Ik heb geen kinderen en ook niet de wens.
Maar ok, stel dat:
Ik heb een nicotine allergie, dus zou het meteen doorhebben. Dan mogen ze een tas pakken en bij opa en oma gaan logeren, totdat het besef er is dat het toch echt niet gaat werken zolang ze bij mij wonen.
En als opa en oma zeggen van ja hallo het is jou kind?? Zoek het zelf even uit.
Mootje1980 schreef:TS, ik neem aan dat je zelf aan je ouders zou willen vertellen dat je rookt (heb even in je profiel gespiekt). Ik vind dat heel moedig van je. Ik heb het vroeger lang stiekem gedaan en dat voelde echt naar. Bovendien viel het me achteraf mee hoe de reactie was... Ze zullen vast geen gat in de lucht springen en stel je dus een beetje in op een beetje negatieve reactie in eerste instantie. Ik kan me voorstellen dat een geëmotioneerde, geschrokken of teleurgestelde ouder in eerste instantie niet meteen adequaat reageert. Maar ik denk dat iedere ouder uiteindelijk de eerlijkheid van zijn of haar dochter enorm zal waarderen. Sterkte en succes!

) Roken is slecht voor je, zo ongezond, vies en smerig en zonde van je geld. Dus het verbaast dat er überhaupt nog pubers zijn die er aan beginnen.
Sammie schreef:Gewoon zeggen. Deze ouders zijn de jouwe niet, dus je komt nooit helemaal te weten hoe jouw ouders zullen reageren.
Ga er maar vanuit dat ze het niet leuk vinden (als ze het al niet geroken hebben aan je kleding e.d.). En uiteraard zullen ze je verzoeken om te stoppen. Wat ik dan weer erg verstandig vindt.
Roken is slecht voor je, zo ongezond, vies en smerig en zonde van je geld. Dus het verbaast dat er überhaupt nog pubers zijn die er aan beginnen.
_Nadia_ schreef:Oh ja, alcohol komt er hier ook absoluut niet in, ze hoeven ook echt niet dronken thuis te komen, dan slapen ze maar bij vrienden of nemen een hotel. Ik heb een verschrikkelijk fobie voor mensen die alcohol op hebben, en ik verdom het om angstig te zijn in mijn eigen huis.
StalNollie schreef:_Nadia_ schreef:Oh ja, alcohol komt er hier ook absoluut niet in, ze hoeven ook echt niet dronken thuis te komen, dan slapen ze maar bij vrienden of nemen een hotel. Ik heb een verschrikkelijk fobie voor mensen die alcohol op hebben, en ik verdom het om angstig te zijn in mijn eigen huis.
kids moeten ook een jeugd hebben en ja daar hoor alcohol helaas wel bij. nee ik zou dat zeker niet verbieden. en heb ze dan toch echt het liefst gewoon thuis. dat ik weet dat ze veilig zijn.