Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hanmar schreef:Zijn er eisen aan de lengte van de boeken? 'Herschenschimmen' van Bernlef vond ik ook prachtig.

) 
. Maar ik vondt sunny boy niet echt een leuk boek, en die is 250 bladzijde dik, en daar heb ik dus ook super lang over gedaan dus vandaar.
ssandyy schreef:Super bedankt voor de reacties allemaal!
Een aantal boeken die hier voorbij komen heb ik al voor de leeslijst gelezen, dat zijn deze:
- sunny boy
- het diner
- kinderjaren
- isabelle
- het gouden ei
- problemski hotel
- mama tandori
- een hart van steen
Ik ga morgen op aanraden van jullie beginnen met hersenschimmen
Ik weet trouwens dat de dikte eingelijk niet uit mag maken. Maar ik vondt sunny boy niet echt een leuk boek, en die is 250 bladzijde dik, en daar heb ik dus ook super lang over gedaan dus vandaar.
Als het een leuk boek is en dan dik geeft het niet, dan lees ik er zo doorheen!
En van de aantal bladzijdes klopt ook! Ik moet ook een bepaald aantal bladzijdes hebben, maar daar kom ik wel aan
Veder wil ik ook moederkruid en dochter van eva van carry slee proberen, iemand die deze boeken kent?
_Sofie schreef:Misschien is Karakter van idordewijk wat voor je? En ook al eerder genoemd: blokken bint en knorrende beesten, ook van Bordewijk.
De thuiskomst van Anna Enquist vond ik zelf ook een erg mooi boek. Het is wel vrij dik, maar het leest heel simpel.
Oeroeg van Hella Haasse is echt een klassieker en ook niet zo dik.
Nooit meer slapen, van WF Hermans leest ook Super makkelijk en het is ook vrij spannend. Sowieso kan ik je Hermans aanraden!
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
Noukie22 schreef:Ik ben ook nog op zoek naar een boek, zit in 4 vwo. Maar ik wilde 'komt een vrouw bij de dokter lezen' van Kluun, maar dit is dus geen literatuur. Ik moet nog steeds een boek hebben en moet mijn verslag na de kerstvakantie al in leveren. Ik lees even mee
):