Maar LIDL! Wat doe je NOU?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:35

ArGieVai schreef:
In Aussie is de kangaroe net zo common als koe hier, vind het dan ook eigenlijk helemaal niet zo erg dat ze hier ook in de vriezer liggen :)

Kangoeroe's zijn toch ook een enorme plaag in sommige streken van Australie?
Heb wel een beetje moeite met het verhaal van die jonkies maar is het echt zo?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:37

Heerlijk! Op naar de lidl. Ik heb een tijd in Australië gewoond, en we aten toch wel vaak kangaroo hoor. Zeer mals vlees, smelt op je tong. Snap niet wat hier mis mee is?

Urbanus

Re: Maar LIDL! Wat doe je NOU?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:38

Mijn ouders eten best wel vaak kangoeroe. Ik vind het gewoon prima vlees.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:39

Toen ik de titel las wist ik al van wie dit topic was :+

En kangaroevlees is heerlijk! Nee hoor, geen problemen mee. Je eet toch ook koe en varken? Wat is het verschil?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:41

Iselda schreef:
Ik denk dat de gemiddelde kangoeroe een beter leven heeft gehad dan de gemiddelde koe hier in Nederland, dus denk eigenlijk dat het beter is dan een stukje koe op je bord :Y)

He Stef, leuk je weer 's tegen te komen hier! :)

Mag ik vragen waarom? T is niet alsof ze in de Australische bushbush zijn opgegroeid ofzo... := Zijn gewoon hier in NL gefokt voor het vlees. Dat gebeurd ook met struisvogels, hier vlak bij zelfs. mijn oude buurjongen heeft er tijden gewerkt.

Ik hoef het niet iig. Ik eet koe, varken en kip en dan houdt het wel op... :P

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:44

O, nou, mijn excuses dan, dat wist ik niet.
Overigens eet ik het allemaal niet; koe, varken, struisvogel, kangoeroe. Eet helemaal geen vlees.

Dan klopt het verhaal over de jonkies toch ook niet of ligt dat aan mij? Anders zouden ze geen jonkies erbij fokken?

En idd, in sommige delen van Australië zijn Kangoeroes een plaag, daar worden ze dan ook afgemaakt en gebruikt om te eten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:45

Struisvogels heb ik in Nederland gezien als fok. Daar moest ik met een buitenrit langs en mijn paard was als de dood :P Maar die liepen dus in een groot weiland met een flink hekwerk altijd buiten.
Maar kangoeroes heb ik hier nog nooit van gehoord. :)
En als dat wel zo is kun je het verhaal over bruut vermoorden jonkies ook tot het land der fabelen verwijzen.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:46

Dat met die jongen zal misschien in Australië zelf zo gaan, maar dat dat ook hier gebeurd, betwijfel ik ten zeerste! :)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:48

Tsja of dit waar is weet ik natuurlijk niet maar eerlijk is eerlijk ik ga zo maar eens richting de Lidl.. Hert, knijn en zwijn eten we ook, das ook zooo zielig omdat ze bambioogjes hebben. Koe, kip en varken zou dan wel kunnen? Ik vermoed dat de kangaroo een stuk beter leven heeft gehad en dat de babies in haar buik bruikbaar zijn voor nieuwe kangaroo's voor op het menu die verspillen ze vast niet. Op naar de Lidl!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 11:54

Cayenne schreef:
Toen ik de titel las wist ik al van wie dit topic was :+

En kangaroevlees is heerlijk! Nee hoor, geen problemen mee. Je eet toch ook koe en varken? Wat is het verschil?

Ben ik dan zó voorspelbaar? :')

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:43

Erg lekker vlees, net zoals bizon, struisvogel, krokodil........

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:40

Er is niets lekkerder dan kangoeroevlees!
Maar liefst wel op de bbq in het zonnige Australië zelf <3

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:41

Staat bij mij op de kaart voor het kerstmenu. Heerlijk en ook nog is vlees van dieren die een goed leven hebben gehad, dus ik zie het probleem niet in. (En ja ik weet dat ze in nl worden gefokt, maar dan nog is hun leven 100x beter als van een normaal varken of kip)

Nu we het er toch over hebben, hoeveel stukken zitten er in de verpakking want dat staat er niet op, 300 gram.. Maar zijn dat 2, 3 of 4 steaks? Toch wel handig om te weten hoeveel doosjes ik moet kopen namelijk...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:43

Is lekker hoor! :)

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:49

Wat betreft de kleintjes die "vermoord" worden, wat denk je dat er gebeurt met de kalfjes voor wie de melk bedoeld was die je drinkt?

Prima dat mensen stilstaan bij dierenleed. Alleen jammer dat exotische en knuffelige dieren dan altijd zieliger zijn dan je doorsnee bio-industriebeest. Want die komen van de speklapjesboom, of zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:03

iedergeval is de kans klein dat ze ook opgehokt zitten :+
Laten we hopen dat ze een normaal leven hebben gehad met buitenlucht en ruimte om te bewegen.
Dat kun je van varkens en kippen niet zeggen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:04

Bah, kangoeroevlees brrr....
Nee bedankt! Ik vind het echt niet lekker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:07

IngeK schreef:
Wat betreft de kleintjes die "vermoord" worden, wat denk je dat er gebeurt met de kalfjes voor wie de melk bedoeld was die je drinkt?

Prima dat mensen stilstaan bij dierenleed. Alleen jammer dat exotische en knuffelige dieren dan altijd zieliger zijn dan je doorsnee bio-industriebeest. Want die komen van de speklapjesboom, of zo.

De koetjes krijgen aanmaakmelk ;)
De stiertjes worden gemest en geslacht.

Neh..ik zou t niet eten...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:11

Vast heel mals vlees! En idd, ik eet ook struisvogel, rund, reerug, kip, varken enz... Dus waarom niet.

Laten we wel wezen: Als we ze niet opeten worden het er heel veel en dan heb je er ook last van. :o doden en weggooien vind ik dan weer veel triester. Maar mijn eigen paard gaat mij ook te ver hoor, die zal ik wel aan me voorbij laten gaan. Ik heb ooit wel paardenvlees geproefd, maar ik vond het niet zo lekker smaken.

Zodra ik zelf mijn beesten moet gaan slachten is er waarschijnlijk aan mij ook een carnivoor verloren. Lang leve de goede slager.

Kalveren krijgen meestal de biest van hun mama en gewoon melk hoor! Campina heeft best eisen naar koeieneigenaren toe. Ga voor de grap eens bij een boer kijken als ie open dag heeft. Ik ben ook meer voorstander van koetjes bij de mama, maar ja, wij als consument weigeren daar voor te betalen. Dan moeten we niet gaan liggen zeuren naar de boer toe. Die boer wil ook meer dan alleen kaas. Dus dat brood moet ook ergens van betaald worden. En tja, bij de lidl verkopen ze volgens mij geen nederlandse melk? Dan sponsoren we de Duitsers. Ik let er op waar mijn eten vandaan komt. Als het Nederlands kan, doe ik dat. Beetje Max Havelaar principe. :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 30-11-13 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:11

IngeK schreef:

Die worden echt niet bruut vermoord hoor _O-

Ik wil het wel eens proberen, eens kijken of ik m'n moeder zover kan krijgen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:13

Haha :') En er wordt alweer geklaagd dat het 'zielug' is.

Ik denk dat ik snel maar eens naar de gele winkel ga. Ben echt benieuwd hoe het smaakt joh! Netzo als bizon. Lijkt me ook bijzonder. Konijn/haas past me niet. Schoonouders hadden dagen in de keuken gestaan, maar het smaakte gewoon naar draadjesvlees.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:15

In Tilburg kan je dat proeven bij een erg goed restaurant. Die hebben regelmatig dit soort exotische hapjes. Toepasselijk heet het Etenstijd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:16

De lidl heeft het niet opeens, er zijn al heel wat aussie-weken geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:19

God er word ook echt om elk dingetje een topic geopend xD
Kangoeroebiefstuk hebben ze ook al jaren bij de euroborg wok hier in Groningen..
Tja het is een dier..
Paarden worden toch ook gegeten? En eigenlijk alle andere dieren ook..
Tja maak me er niet zo druk om hoor, konijnen worden ook gegeten met kerst..

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:20

Janine1990 schreef:
IngeK schreef:

Die worden echt niet bruut vermoord hoor _O-

Oh, er is natuurlijk een levensgroot verschil tussen vermoorden en slachten? :?