Cryptocurrency topic
Ik denk niet dat het te laat is om in te stappen... Maar zou niet instappen met geld wat je nodig hebt om je dagelijkse boodschappen te doen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wat mij betreft is de onvermijdelijke toekomst van de blockchain gewoon een feit.
bromfiets schreef:Waarschijnlijk komt het grootste gedeelte terecht bij de multinationals, banken en overheden. Ook de grootste bitcoinfarms zijn in beheer van voorgenoemde, daar kun je als huis- tuin- en keukenminer echt niet aan tippen.
Shiloh schreef:Er zit 100% zeker een toekomst in cryptocurrency. Of dat het bitcoin netwerk is, of een andere platform, dat moet de toekomst uitwijzen. Het originele bitcoin netwerk heeft zeker problemen wat het niet volledig geschikt maakt voor massaler gebruik, maar aan die issues wordt hard gewerkt. Het aantal verwerkbare transacties, de energie die het geheel kost, het schalen van cost/reward. Ja, het staat nog in de kinderschoenen.
[...]
Het punt is. De blockchain is écht revolutionaire techniek die nog volwassen moet worden. Je kunt de blockchain nu vergelijken met het internet begin jaren 90. Het gaat groot worden. Héél groot.
[...]
bromfiets schreef:maar er is bekend dat er privé wel enorme transacties zijn gedaan door CEO's.
bromfiets schreef:Crypto's halen de monopoliepositie van banken weg waardoor men kan gaan kiezen hoe men betaalt en tegen welke kosten, in plaats van een bank en zijn (veranderende) regeltjes slikken omdat het niet anders kan. Je salaris in een sok onder je matras bewaren en alleen cash uitgeven is namelijk al lang geen optie meer.
bromfiets schreef:Misschien moeten jullie die (de technologie achter crypto) eens even opzoeken en je erin verdiepen, vooraleer er geroepen wordt dat het een corrupte maffiazaak is...
De technologie biedt namelijk een veel 'veiligere' en gecontroleerde manier van transacties aan.
Net zo min als dat ik het een revolutie heb genoemd. Ik ben wel van mening dat het een bruikbaar systeem kan zijn náást het huidige systeem. Over de bruikbaarheid kunnen we prima van mening verschillen. Jij vindt het niks, dan doe je het niet.
) Bovendien ben je bij grote transacties verplicht om je id bekend te maken, anders kun je niet traden. De grens daarvan ligt bij de meeste platforms op 5000 of 10.000 dollar. Niet echt interessant om dan een miljoen weg te sluizen, ook gezien de transactiekosten. Alle transacties zijn trouwens terug te zoeken, zodra je iemands adres(sen) weet is alles na te gaan. bromfiets schreef:Misschien moet jij beter lezen, want die laatste quote is niet van mij
bromfiets schreef:Net zo min als dat ik het een revolutie heb genoemd. Ik ben wel van mening dat het een bruikbaar systeem kan zijn náást het huidige systeem. Over de bruikbaarheid kunnen we prima van mening verschillen. Jij vindt het niks, dan doe je het niet.