Nuon - wat moet ik hier mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:07

Binnen 14 dagen kun je zonder opgaaf van reden het contract verbreken (staat vaak ook ergens in het klein in je contract of de voorwaarden en op de website).

Qua termijnbedrag heb ik een beetje hetzelfde gehad met Eneco. Afgesproken was 170 per maand (via zo'n rekenprogramma inderdaad). Toevallig belde ik Eneco later nog eens omdat ik nog wat vragen had. Blijkt dat ze 135 euro in rekening zouden brengen per maand. Die 135 is berekend aan de hand van het gebruik van vorige bewoners van het afgelopen jaar (het huis heeft toen ruim een half jaar leeggestaan, dus dan gaat het niet zo hard met stroom/gas :') ). Ik heb gezegd dat ik 170 euro wil betalen per maand (liever wat meer betalen per maand en aan het einde wat terugkrijgen, dan bij de eindafrekening veel bij moeten betalen. Komt uiteidnelijk weliswaar op hetzelfde neer, maar toch :Y) ). Ze hebben dat direct aangepast en nu betaal ik gewoon 170 euro per maand.

Een collega heeft echter ook gehad dat ze 300 euro per maand moest betalen op basis van de vorige bewoner. Dat heeft zo'n half jaar geduurd voordat dat omgezet kon worden. Ze heeft toen uiteindelijk wel alles teruggekregen, maar je moet het ook maar een half jaar op kunnen hoesten om dat termijn bedrag te betalen. Ik weet niet welke aanbieder ze had.

Maar nogmaals, je kunt binnen 14 dagen na aanvraag het contract laten ontbinden zonder opgaaf van reden.

Let wel even op, bij Nuon hebben ze mij een aanbod gedaan, daar zaten alleen nog geen netwerk- of transportkosten bij opgeteld van 39 euro per maand. Ik dacht dus dat Nuon vele malen goedkoper was, maar dat is dus niet zomaar het geval (uiteindelijk was Essent een paar euro per maand goedkoper, nadat ik heb gebeld met Essent of ze mij een goedkoper aanbod konden doen, omdat de vorige bewoners ook al bij Essent zaten).

Yv_

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:49

Bedrijven die worden aangeboden door die mannetjes die aan de deur komen heb ik het zowiezo niet op, o.a. dus Nuon :). Teveel kleine lettertjes die niet vermeld worden.

Ik zit bij Eon, mijn voorschot was ik het ook niet mee eens (rond de 100 pm), die heb ik de eerste maand gewoon betaald en daarna het bedrag omhoog gezet. Geen probleem :).
Ik zou persoonlijk altijd wat hoger gaan zitten dan het bedrag wat ze op internet aangeven.
Ik betaal al 155 pm voor een appartement, dus vind 250 voor een eensgezinswoning niet heel raar.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:14

Ik had ook nuon...geen problemen met hun gehad en een termijn bedrag afgesproken. Toevallig van de week overgegaan naar Essent want die hadden een leuke aanbieding ;)

Denk dat je gewoon niet de slimste persoon aan de telefoon heb gehad :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:59

Yv_ schreef:
Ik betaal al 155 pm voor een appartement, dus vind 250 voor een eensgezinswoning niet heel raar.

Oh ik wel hoor :D Dat bedrag voor een eengezinswoning kan idd wel. Als je in alle vertrekken (jaren 70/80 of ouder huis) de kachel dag en nacht flink opstookt, een oude ketel hebt, flinke of oude vriezer, oude koelkast, droger, wasmachine vaak aanzet (groot gezin). Of een zonnebank hebt. Of een aantal grote HD/3D tv's.

Maar voor een 1 of 2 persoonshuishouden in een redelijk modern en geïsoleerd huis vind ik het een behoorlijk bedrag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:14

Stuur even een pb sammie, anders gaat het O off topic :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:21

lijkt mij niet nodig :D Ik had niet echt de intentie om uitgebreid er over in discussie te gaan daarover. ik zie trouwens niet zo snel wrm mijn opmerking offtopic is..? ts wil dat bedrag niet betalen, wat ik heel goed snap. ik vind het nl. ook geen standaard bedrag voor ts de situatie.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:24

Oh geen discussie hoor :D. Meer vraag vanuit mijn kant en dat vind ik offtopic vandaar pb :). Pb is al verstuurd. Als je geen zin hebt om te lezen, goed hoor, tis niks belangrijks hoor :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:36

Ja, nou maakte je mij nieuwsgierig :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:38

Eh wil niet heel vervelend zijn hoor maar je hebt met het Nuon toch een deal afgesloten dan heb je automatisch ook een klantnummer gekregen. Snap werkelijk waar niet waarom je er zo'n probleem van maakt want je kant het gewoon zelf via internet omlaag gooien, doen wij ook als we bijv. terug moeten betalen na eind afrekening en dan gooien zij het automatisch omhoog, dan gooien wij het altijd weer terug omlaag. Zo doen we dat al jaren en hebben nooit geen gedonder met het Nuon.

Wij zijn 1x overgestapt van Nuon naar Oxxio nou dat was pas een grote ramp :o. Oxxio wat een flut bedrijf is dat zeg.

Wij betalen trouwens 175euro p.m. aan het Nuon en zijn een gezin met 2 kinderen, en wonen in een hoekhuis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:38

Wat een bedrag! Ik heb het weer precies andersom. Ze willen dat ik 55 euro ga betalen maar dat vind ik te weinig, dus ik schroef het weer op naar 70 euro :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 22:23

Het klantnummer krijg je pas op het moment dat je je contract via de post binnen krijgt xfiemox, dat was ook wat het hele probleem eigenlijk was.

Ondertussen is het overigens opgelost. Ik heb gisteren opgebeld en het is heel netjes opgelost en omdat die man al wel een klantnummer had van mij (brief is onderweg) heeft hij een mijn nuon account aangemaakt zodat ik ook alles zelf nog kan veranderen.

Gelukkig dus allemaal goed gekomen zonder al teveel gedoe verder :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:59

Oke. Gelukkig voor jullie dat het alsnog netjes allemaal is opgelost ;)