Qua termijnbedrag heb ik een beetje hetzelfde gehad met Eneco. Afgesproken was 170 per maand (via zo'n rekenprogramma inderdaad). Toevallig belde ik Eneco later nog eens omdat ik nog wat vragen had. Blijkt dat ze 135 euro in rekening zouden brengen per maand. Die 135 is berekend aan de hand van het gebruik van vorige bewoners van het afgelopen jaar (het huis heeft toen ruim een half jaar leeggestaan, dus dan gaat het niet zo hard met stroom/gas
). Ik heb gezegd dat ik 170 euro wil betalen per maand (liever wat meer betalen per maand en aan het einde wat terugkrijgen, dan bij de eindafrekening veel bij moeten betalen. Komt uiteidnelijk weliswaar op hetzelfde neer, maar toch
). Ze hebben dat direct aangepast en nu betaal ik gewoon 170 euro per maand.Een collega heeft echter ook gehad dat ze 300 euro per maand moest betalen op basis van de vorige bewoner. Dat heeft zo'n half jaar geduurd voordat dat omgezet kon worden. Ze heeft toen uiteindelijk wel alles teruggekregen, maar je moet het ook maar een half jaar op kunnen hoesten om dat termijn bedrag te betalen. Ik weet niet welke aanbieder ze had.
Maar nogmaals, je kunt binnen 14 dagen na aanvraag het contract laten ontbinden zonder opgaaf van reden.
Let wel even op, bij Nuon hebben ze mij een aanbod gedaan, daar zaten alleen nog geen netwerk- of transportkosten bij opgeteld van 39 euro per maand. Ik dacht dus dat Nuon vele malen goedkoper was, maar dat is dus niet zomaar het geval (uiteindelijk was Essent een paar euro per maand goedkoper, nadat ik heb gebeld met Essent of ze mij een goedkoper aanbod konden doen, omdat de vorige bewoners ook al bij Essent zaten).
. Teveel kleine lettertjes die niet vermeld worden.
Dat bedrag voor een eengezinswoning kan idd wel. Als je in alle vertrekken (jaren 70/80 of ouder huis) de kachel dag en nacht flink opstookt, een oude ketel hebt, flinke of oude vriezer, oude koelkast, droger, wasmachine vaak aanzet (groot gezin). Of een zonnebank hebt. Of een aantal grote HD/3D tv's.
. Oxxio wat een flut bedrijf is dat zeg.