HET recept voor een goede relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:34

Het geheim van mijn opa en oma die 70 jaar getrouwd waren: geven en nemen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:41

Killed schreef:
Komen alvast goede dingen naar voren, zoals veel praten met elkaar en zeggen als je iets dwarszit.

Hoe gaan jullie om met het gemis als je elkaar een weekje niet kan zien?
Daar heb ik het erg moeilijk mee maar ik besef dat dit een dooddoender kan zijn voor een relatie

Toch een beetje afstand nemen denk ik. Hem niet verstikken met smsjes, je moet tijd hebben voor elkaar, maar ook voor jezelf. Elkaar missen is oke, maar je moet aanvoelen hoe ver je kunt gaan met dat te melden denk ik.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:28

Avalon87 schreef:
De basis bereid je door een flink stuk passie te nemen, te mengen met chemie en gezelligheid. ( voor de smaak kun je altijd nog wat vlinders toevoegen) Vervolgens een tijdje in de oven, waarna er een flinke hoeveelheid vertrouwen en respect in mag, hier hoef je vooral niet te zuinig mee te zijn. Als hij dan goed gaar is, leg hem dan te rijzen op een fijne gezellige bank, voor de tv, met een gezellige hond/kat op schoot. Pas hiermee op, dat hij niet te ver oprijst, want anders zakt hij in en wordt het een "sleur" Zorg in dit stadium voor een goede communicatie en draai het regelmatig even om.. Voeg hierbij af en toe een snufje sexy en liefheid toe.
Als de basis dankzij het vertrouwen en respect is gerezen tot een uitermate gigantisch formaat, ben je al een heel eind en is het nog moeilijk het te laten mislukken. Voor de versiering en de topping kun je je gedachten in vrije loop laten.. Leuke dates plannen, bloemen, weekendje weg, uit eten, zorg ervoor dat het spannend blijft als je er lang van wilt eten :D Op deze manier kun je het ( op een droge en warme plek) JAREN bewaren :D

Eet smakelijk en succes met de bereiding!

Nog even serieus: liefde, begrip, vertrouwen en communicatie zijn bij ons nu al ruim 6 jaar de keywords. Daarnaast elkaar kunnen loslaten en elkaar willen begrijpen zijn ook belangrijk. Uiteraard gaat dit samen met de juiste persoon tegenkomen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ fantastisch geschreven en ik ben het er helemaal mee eens!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:29

Plien91 schreef:
Avalon87 schreef:
De basis bereid je door een flink stuk passie te nemen, te mengen met chemie en gezelligheid. ( voor de smaak kun je altijd nog wat vlinders toevoegen) Vervolgens een tijdje in de oven, waarna er een flinke hoeveelheid vertrouwen en respect in mag, hier hoef je vooral niet te zuinig mee te zijn. Als hij dan goed gaar is, leg hem dan te rijzen op een fijne gezellige bank, voor de tv, met een gezellige hond/kat op schoot. Pas hiermee op, dat hij niet te ver oprijst, want anders zakt hij in en wordt het een "sleur" Zorg in dit stadium voor een goede communicatie en draai het regelmatig even om.. Voeg hierbij af en toe een snufje sexy en liefheid toe.
Als de basis dankzij het vertrouwen en respect is gerezen tot een uitermate gigantisch formaat, ben je al een heel eind en is het nog moeilijk het te laten mislukken. Voor de versiering en de topping kun je je gedachten in vrije loop laten.. Leuke dates plannen, bloemen, weekendje weg, uit eten, zorg ervoor dat het spannend blijft als je er lang van wilt eten :D Op deze manier kun je het ( op een droge en warme plek) JAREN bewaren :D

Eet smakelijk en succes met de bereiding!

Nog even serieus: liefde, begrip, vertrouwen en communicatie zijn bij ons nu al ruim 6 jaar de keywords. Daarnaast elkaar kunnen loslaten en elkaar willen begrijpen zijn ook belangrijk. Uiteraard gaat dit samen met de juiste persoon tegenkomen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ fantastisch geschreven en ik ben het er helemaal mee eens!

Bedankt :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:32

elkaar respecteren
elkaar accepteren
elkaar lief hebben
elkaar vrij laten

blijven praten ook al is het moeilijk en vooral heel veel van elkaar houden!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:24

Ik zou het erg vervelend vinden als mijn man niet mijn beste vriend zou zijn. Ik bedoel dat echt in de vertrouwenssfeer, niet in de zin van geen sex hebben natuurlijk :+ Hij is degene die ik het meest vertrouw en dus is hij mijn beste vriend. Dat ik hem aantrekkelijk vind doet daar niets aan af.

Maar goed, misschien bedoeld je dat wel met 'partner' :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:24

Blijven praten met elkaar. Elkaar weten te waarderen. Elke dag opnieuw voor elkaar kiezen. Tijd voor elkaar vrij blijven maken. Elkaar blijven verrassen. Niet weglopen voor moeilijkheden. Jezelf en de ander blijven herinneren aan de belofte naar elkaar. Elkaar accepteren. Elkaar respecteren. Elkaar vertrouwen. Voor elkaar door het vuur gaan. Elkaar serieus nemen.
Maar bovenal: heb elkaar lief, hou van elkaar, vecht met elkaar voor jullie relatie en weet dat je echtgenoot jou heeft verkozen boven 1000 anderen en jij je echtgenoot uit 1000 anderen. Je bent bijzonder voor elkaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:27

Heel cliché, Liefde! Als je écht van iemand lief hebt dan doe je er alles aan om met diegene oud te worden. :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:04

respect & vertrouwen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:18

StalNollie schreef:
hierdoor is gelukkig mijn man van zijn ex vriendin afgegaan,
en mijn ouders zijn hierdoor ook bijna uit elkaar gegaan
ze zagen elkaar als vriend en niet als partner

en ik geloof ook wel dat dit niet samen gaat relatie en je beste vriend.

? Ik weet niet hoe je dit bedoeld, maar mijn man is mijn beste vriend.
Ik vertel hem alles en hij mij (hopelijk) ook.
We hebben lol samen, kunnen met elkaar huilen en lachen.

Juist doordat je elkaar niet alleen als partner ziet maar ook als beste vriend blijf je meer verbonden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:24

KimD schreef:
Heel cliché, Liefde! Als je écht van iemand lief hebt dan doe je er alles aan om met diegene oud te worden. :)

Ja maar alleen op liefde houdt een relatie geen stand. Ik heb 6 jaar alle liefde, tijd, energie enz in mijn relatie gestoken maar dat was niet genoeg.

Inmiddels zielsgelukkig met mijn soulmate. Iemand die mij begrijpt, er voor mij is, voor mij vecht en met mij huilt, mij een spiegel voor houdt, hard kan zijn, lief kan zijn en bovenal vertrouwd. En gelukkig is het andersom aan alle kanten ook zo!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:27

Brainless schreef:
StalNollie schreef:
hierdoor is gelukkig mijn man van zijn ex vriendin afgegaan,
en mijn ouders zijn hierdoor ook bijna uit elkaar gegaan
ze zagen elkaar als vriend en niet als partner

en ik geloof ook wel dat dit niet samen gaat relatie en je beste vriend.

? Ik weet niet hoe je dit bedoeld, maar mijn man is mijn beste vriend.
Ik vertel hem alles en hij mij (hopelijk) ook.
We hebben lol samen, kunnen met elkaar huilen en lachen.

Juist doordat je elkaar niet alleen als partner ziet maar ook als beste vriend blijf je meer verbonden.

Ik zie mijn man ook als mijn beste vriend. Wij vertellen elkaar alles en hebben geen geheimen voor elkaar. Natuurlijk moet je ook voor elkaar blijven werken, een relatie loopt niet vanzelf. Waar een vriendschao soms doodbloed, en je uit elkaar groeit is het m.i. je taak in een relatie dat te voorkomen, maar juist naar elkaar toe te groeien.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:27

verootjoo schreef:
Blijven praten met elkaar. Elkaar weten te waarderen. Elke dag opnieuw voor elkaar kiezen. Tijd voor elkaar vrij blijven maken. Elkaar blijven verrassen. Niet weglopen voor moeilijkheden. Jezelf en de ander blijven herinneren aan de belofte naar elkaar. Elkaar accepteren. Elkaar respecteren. Elkaar vertrouwen. Voor elkaar door het vuur gaan. Elkaar serieus nemen.
Maar bovenal: heb elkaar lief, hou van elkaar, vecht met elkaar voor jullie relatie en weet dat je echtgenoot jou heeft verkozen boven 1000 anderen en jij je echtgenoot uit 1000 anderen. Je bent bijzonder voor elkaar.

_/-\o_
Dit dus :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:38

Elkaar vrijheid durven geven maar ook tijd voor elkaar maken, omdat je dat wil, niet omdat het móet. Sowieso heeft "moeten" niks te zoeken in een relatie. Houden van en vertrouwen, elkaar steunen en vooral; elkaar accepteren zoals jullie zijn. Niet de ander willen veranderen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:56

Mijn man is ook mijn beste vriend, onze magische cocktail bestaat uit:

- seks (durf het allemaal niet te ontkennen!! Seks is en blijft een belangrijk iets in een relatie. Het maakt alles een stuk pittiger O:) )
- communicatie
- geven en nemen
- durf elkaar los te laten
- gun elkaar iets
- wees er voor elkaar
- blijf elkaars beste vriend maar ook intiemste persoon
- wees niet bang om ruzie te maken!
- blijf moeite doen voor elkaar, het komt heus niet vanzelf

(ik zou uren kunnen doorgaan...)

En het gemist... Ik mis mijn partner ook, zelfs na al die jaren. Hij werkt heel veel en lang en vaak zie ik hem enkel in het weekend. Zorg wel dat het een gezond gemis blijft en niet obsessief wordt :)

Wij zaten net in een dipje in onze relatie, werken beide heel veel, ik was dan nog met het huishouden en de paarden bezig en tja, soms verlies je elkaar even uit het oog, maar nu is alles terug meer dan springlevend :D

Voor degenen die niet geloven dat vlinders in de buik er nog kunnen zijn na 10 jaar relatie: het kan dus wel <<)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:58

Uhm ik durf dat wel te ontkennen. :+
Hier zijn ook wel eens "downs" (al uit zich dat meer in wat spanning, niet zozeer in ruzie of discussie) maar na een goed gesprek voelt het weer heerlijk luchtig! :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:01

Blijven communiceren, dat vind ik een hele belangrijke.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:56

McThirsk schreef:
Ik ben vanaf mijn 17e nog nooit een weekje zonder mn vechtgenoot geweest.. :D
ben nu bijna 52

Oh wat vreselijk :wow: . Doe jij nooit iets voor jezelf? Lekker een weekendje weg met vriendinnen? Een weekje op cursus voor je werk?

Ben dol op vriendje, maar vind het ook heel leuk om zelf dingen te doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:57

@Ayasha: :oo Zeker dat je het goed doet dan? :')

@Anoeska: ik ben in heel mijn relatie nog nooit langer dan 4 dagen zonder mijn man geweest.
De eerste keer was in september dit jaar toen ik naar Horse Event ging met paard en al :)
Manlief heeft 4 dagen in zak en as gezeten en wachtte me thuis op met een gigantisch boeket bloemen, flesje wijn en een emmer wortelen voor paardlief :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:09

Ja hoor, niet alle mensen zijn het zelfde. Mijn man accepteerd dat dus de rest van de wereld hoeft daar al zeker niet onnozel over te doen. :)

Ik ben ook nog niet echt volledig weggeweest van mijn man hoor (alsin een weekendje ofzo) ja behalve de nachtjes in het ziekenhuis maar goed, dat is dan niet echt gepland... En in januari zal ik nog wel een weekendje ziekenhuis moeten doen en daar kijk ik enorm tegenop mede omdat dat betekent dat ik dus alleen mag slapen (en mijn hond moet missen en mijn paarden en natuurlijk de reden dat ik daar moet blijven enzo maar goed). Maar door de dag zien wij elkaar heel de dag niet. :) eigenlijk alleen in het weekend 's avonds en dan zitten we of lekker samen in de zetel of we zijn regelmatig uitgenodigd op feestjes enzo maar eigenlijk zien wij elkaar niet zo heel erg veel voor samen te wonen en nooit een keer "alleen" weg te gaan. :')

De keren dat ze hier aan komen "he Kath waar is S?" en dat ik oprecht moet antwoorden "geen idé eerlijk gezegd" kan ik echt niet meer op twee handen tellen. :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:53

Mi_Amore schreef:
@Ayasha: :oo Zeker dat je het goed doet dan? :')

@Anoeska: ik ben in heel mijn relatie nog nooit langer dan 4 dagen zonder mijn man geweest.
De eerste keer was in september dit jaar toen ik naar Horse Event ging met paard en al :)
Manlief heeft 4 dagen in zak en as gezeten en wachtte me thuis op met een gigantisch boeket bloemen, flesje wijn en een emmer wortelen voor paardlief :D

Ik bedoel het echt niet onaardig hoor! Ben dol op m'n eigen vriendje, maar zou er niet aan moeten denken dat ik meteen in 'zak en as' zou zitten als hij niet in mijn buurt is. Ik ben gelukkig zelf ook nog een persoon, en kan ook heel goed leuke dingen in mijn eentje doen.

Maar misschien ben ik een beetje té zelfstandig hoor :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:58

Ne hoor Anoeska ik zou er eerlijk gezegd helemaal kriebelig van worden als mijn vent zo in zak en as zou zitten. Hubs gaat weleens een paar dagen naar een voetbalwedstrijd in Manchester met zijn broer en tuurlijk mis ik hem wel om me heen maar zie ook de voordelen van heerlijk een paar dagen helemaal mijn eigen ding doen, TV in controle, lekker eten wat ik wil, schoon huis wat schoon blijft enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:59

Praten en elkaar ruimte blijven geven :)
Als je continu op elkaars lip zit, is het ook geen goeie relatie. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:07

Waarom niet CD als beide zich daar goed bij voelen?

Voor mijn man en mij zou het niks zijn maar als er mensen zijn die zo gelukkig zijn?
Overigens kan die van mij prima zijn plan trekken als ik er niet ben en andersom ook. :') Maar dat is nog maar een keer voorgekomen ofzo. :) (hij is een week naar zweden geweest)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:26

Rhyddid schreef:
Het geheim van mijn opa en oma die 70 jaar getrouwd waren: geven en nemen.

Dit wilde ik ook typen.

Mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen en bij ons werkt het prima dat wij beide onze eigen 'dingen' houden.
Ik het paardrijden en uitstapjes met vriendinnen en hij gaat graag naar de sportschool en naar grote feesten.