acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:28

Ik word altijd een beetje onpasselijk van die filmpjes en foto's die zo "opgedrongen" worden. Tegenwoordig kan je facebook amper openen of er komen er al weer een paar voorbij. Mensen die deze ook veelvoudig deden delen heb ik van mijn facebook afgegooid omdat ik er gewoon last van had. Gelukkig kan ik op tv lekker wegzappen maar vaak genoeg word de waarschuwing "niet voor gevoelige kijkers" lang niet altijd meer afgegeven.
Ik draag geen bont en ben tegen het mishandelen van dieren, echter hoef ik echt niet elke keer die gore linkjes etc. te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:28

@ eenitraM: Dat bedoel ik :) dat is echt overduidelijk.

Ik vind echt bont ook heel erg mooi. Alleen hoort het niet bij mensen vind ik :) er zijn genoeg materialen die niet van dieren afkomstig zijn waar je je prima warm mee kunt houden :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:29

VivaLaVida schreef:
Floor_x schreef:

Social media is nou eenmaal tegenwoordig de beste manier om een grote groep mensen te bereiken.

Dus kan ik niet meer op mijn eigen fb?
Gaat mij echt te ver.

Eens!
Ik ben net als jij TS, zulke beelden blijven dagen zo niet nog langer op mijn netvlies staan en ik ben er gewoon beroerd van. Ik wens absoluut niet geconfronteerd te worden met afgrijselijke reclames en al helemaal niet op MIJN facebook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:29

En hoe staan jullie tegenover nep bont? En hoe herken je dit nou eigenlijk?

Ik vind het ook verschrikkelijk wat er allemaal gebeurd en die filmpjes bekijk ik ook gewoon niet, omdat ik er niet tegen kan. Bah!

Aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk dat het op Facebook staat, zo word FB een hopeloze bedoeling als er steeds meer van dat soort dingen op staan, net als over mensen mishandeling en erge ziektes enzo, maar aan de andere kant.. De aandacht word wel weer op het punt gelegd, wat wel goed is!

princequillo
Fotograaf

Re: acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:32

Nep bont is heel makkelijk te herkennen. Het is een stuk lelijker dan echt bont, het voelt anders... Als je kijkt naar de inimini bontkraag op mijn jas (en dat is toch duidelijk nepper dan nep) en die van mijn vriendin die echt bont heeft... Blaas er maar eens op. Mijn bontkraagje blijft stug zitten, die van haar 'flowt' echt. De onderlaag van echt bont is ook altijd leer. Er zitten ook pluizigere haartjes onder een echte bontlaag. Het is écht niet moeilijk om echt en nep te onderscheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:34

Ik snap het ook allemaal wel. En ik vind het ook erg goed dat dierenleed onder de aandacht wordt gebracht. Maar vind wel dat er een grens mag zijn..
Ik heb overigens ook een jas met een nep bontje. Je ziet het verschil erg goed maar dat zal me echt worst wezen. Ik zou nooit met bont gezien willen worden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:37

VivaLaVida schreef:
Ik snap het ook allemaal wel. En ik vind het ook erg goed dat dierenleed onder de aandacht wordt gebracht. Maar vind wel dat er een grens mag zijn..
Ik heb overigens ook een jas met een nep bontje. Je ziet het verschil erg goed maar dat zal me echt worst wezen. Ik zou nooit met bont gezien willen worden.

Je hebt ook wel gelijk :). Het is op zich wel wat extreem momenteel en een waarschuwing zou dan ook erg prettig zijn. Vooral in Facebook-statussen is dat prima mogelijk. En al helemaal op tv.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:37

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:39

eenitraM schreef:
Sommige mensen zijn ziek.

Maar het grappige is (nou ja, grappig...) het gebeurt ook bij mensen... Alleen daar staat de mensheid over het algemeen niet bij stil. Nee, arme diertjes, daar wordt volop actie tegen/voor gevoerd. Maar mensen die afgeslacht worden om niets? Nee. Dat wordt nog steeds in de doofpot gestopt heb ik het idee.

Dieren kunnen niet voor hunzelf opkomen. Mensen wel.

Ik vind het ook vreselijk, kan het ook niet aanzien en horen maar vindt het wel goed dat ze dit doen...want zo wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt.
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 25-11-13 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:39

Ja ik heb dus ook een bont kraagje op mijn net nieuwe jas. Was voor mij de perfecte jas, alleen jammer van de kraag. Daar heb ik hem alleen niet voor laten hangen. Hopen dus dat het nep bont is want ik voel me nu al schuldig XD
De avond dat ik hem gekocht had stond precies heel Facebook vol met acties en vreselijke filmpjes. Alleen is jammer genoeg de winkel nu failliet, dus terug brengen is geen optie!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:40

_San87_ schreef:
VivaLaVida schreef:

Je hebt ook wel gelijk :). Het is op zich wel wat extreem momenteel en een waarschuwing zou dan ook erg prettig zijn. Vooral in Facebook-statussen is dat prima mogelijk. En al helemaal op tv.

Tja, maar die waarschuwingen werken dan ook enkel met filmpjes. Er zijn ook vrij ernstige foto's die rondgaan, maar daar heb je zelf geen zeggen in of je er wel of niet op klikt. Die kun je niet verbergen nl..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:41

EenitraM;

Weet je wat ik nou een goeie actie zou vinden? Als fabrikanten van dat soort dekbedden en bontjassen etc een grote waarschuwing op de verpakking MOETEN zetten. "Dit product is vervaardigd dmv dierenleed" of weet ik veel.
Net zoiets als op de pakjes sigaretten.

Want wie wist dit, van de dekbedden? Ik niet. Heb ze niet in huis, sowieso geen dons. Maar toch.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:43

VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Weet je wat ik nou een goeie actie zou vinden? Als fabrikanten van dat soort dekbedden en bontjassen etc een grote waarschuwing op de verpakking MOETEN zetten. "Dit product is vervaardigd dmv dierenleed" of weet ik veel.

Want wie wist dit, van de dekbedden? Ik niet. Heb ze niet in huis, sowieso geen dons. Maar toch.

Dit is een hele goede optie!

Voor dit product zijn 350 ganzen levend geplukt, bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:44

_San87_ schreef:
VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Dit is een hele goede optie!

Voor dit product zijn 350 ganzen levend geplukt, bijvoorbeeld.

Precies!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:45

Ik vind het ook vreselijk, zulke beelden.
Nu liet iemand mij vorige week een filmpje zien van een man die zijn kat in de magnetron had gezet.
Kat kwam eruit met vreselijke brandwonden en die man stond er lachend bij.
Ik heb het filmpje maar enkele ogenblikken gekeken, echt zo vreselijk dat iemand zoiets doet.

Zulke beelden raak ik ook niet kwijt, kan er gewoon niet bij dat sommige mensen tot zoiets in staat zijn, net als zo'n konijn levend villen. Die mensen hebben gewoon geen hart, gevoel en geweten. ;(
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-11-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:45

VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Jep dat is een goeie. Ik denk dat wij als consument van zoveel dingen niet weten we de afkomst is of wat nou echt in het product zit.

Kijk maar naar biologisch; is niet altijd biologisch.
Kleding; Kijk vandaag het nieuws; coolcat etc doen alles ook nog via die slechte fabrieken. en zo kan je nog 100e voorbeelden opnoemen...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:46

VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Gaat niet gebeuren ;)

Er wordt geld mee verdiend. En geef toe, zo'n dekbed/jas is gewoon warmer dan een plastic variant.

Maar ik bedoel maar. Men roept wel, maar heeft geen flauw idee wat er daadwerkelijk afspeelt :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:48

eenitraM schreef:
Gaat niet gebeuren ;)

Er wordt geld mee verdiend. En geef toe, zo'n dekbed/jas is gewoon warmer dan een plastic variant.

Maar ik bedoel maar. Men roept wel, maar heeft geen flauw idee wat er daadwerkelijk afspeelt :)

Aan sigaretten worden ook bergen euro's, dollars, yen's en noem het maar op verdiend.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:49

Ik denk dat we nu niet dierenleed en mensenleed met elkaar moeten vergelijken.
Dat ik tegen dierenleed ben, zegt niet dat ik het allemaal maar goed vind wat er met mensen gebeurd.
Dat vind ik natuurlijk ook echt verschrikkelijk. Maar als ik al iets kan doen door diervriendelijke kleding te kopen, ben ik al op de goede weg.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:49

_San87_ schreef:
eenitraM schreef:
Gaat niet gebeuren ;)

Aan sigaretten worden ook bergen euro's, dollars, yen's en noem het maar op verdiend.

Daarom :') T werkt gewoon niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:50

eenitraM schreef:
_San87_ schreef:

Daarom :') T werkt gewoon niet.

Dat dus...

Hoewel ik het nog steeds wel een goed idee vind om er iig een waarschuwing bij te plaatsen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:51

VivaLaVida schreef:
EenitraM;

vind ik eigelijk wel een heel goed idee :j

Om even op de OP in te gaan....ik kan er ook niet tegen...doodgetrapte puppy's,van een berg afgegooide ezel.Ga maar door...ik wil het NIET zien.Lig er s'nachts wakker van en overdag ben ik er depri van |(
Ik was lid van de dierenleedgroep op FB.Iedere ochtend bij mijn ontbijt kwamen er weer de meest gruwelijke foto's langs.Ik heb die hele groep geblocked.Wil het niet meer zien.

Ik koop geen bont,eet heel zelden vlees en ben mij zeer bewust van het dierenleed overal.Daarom heb ik zelf ook 6 zwerfhonden.Ik probeer op die manier mijn steentje bij te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:52

eenitraM schreef:
VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Gaat niet gebeuren ;)

Nee maar je kan ook niet alles weten toch?? Daarom moet er voorgelicht worden. Wat ook op een normale manier kan. Ik heb je filmpje niet gekeken maar koop nu dus niks met dons er in.
Het gaat hier niet om "ik weet alles al ik hoef niks over dierenleed te horen"

Het gaat hier om "ik hoef het niet te ZIEN want ik geloof zo ook hoe erg het is....."

Edit: iedereen weet al dat roken slecht voor je is. Een heleboel mensen weten niet hoe dat met dat dons zit. Dus daar valt heel wat voor te lichten dmv waarschuwingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:52

Zelfde hier, ik kan er wel wat beter tegen maar van dat konijn, gaver wat verschrikkelijk is dat om naar te luisteren, bah!
En 'dat het de realiteit' is, betekent niet dat ik het wil zien! >:(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:53

Hmzz.. de beelden zijn behoorlijk schokkend in de zin dat het altijd vreselijk is om dit soort dingen te zien. Niet het feit dat het nog steeds op deze afschuwelijke manier gedaan wordt en dat mensen gewoon ziek in hun hoofd zijn om dieren zo te kwellen. Hoe sterk wij in Nederland en veel andere westerse landen tegen dit soort dingen zijn het zal altijd blijven gebeuren domweg omdat wij mensen de producten toch wel kopen en wat niet weet wat niet deert, struisvogelpolitiek..

Maar goed dit is maar het topje van de ijsberg. Ik weet ook niet alles maar feit blijft wel dat er echt bij schokkend veel dingen die wij standaard gebruiken dieren voor 'gebruikt' zijn. Denk naast je dekbedden ook maar eens aan het wasmiddel wat je gebruikt 1x raden waar dat op getest wordt...