Moeilijke keuze..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Re: Moeilijke keuze..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:18

Daarom mijn vraag hier, is het de moeite? en zijn er ervaringen?
Ik vraag het juist omdat het bij vriendinnen allemaal zo geweldig lijkt maar ik kan het gewoon niet weten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:54

ietjelover schreef:
Daarom mijn vraag hier, is het de moeite? en zijn er ervaringen?
Ik vraag het juist omdat het bij vriendinnen allemaal zo geweldig lijkt maar ik kan het gewoon niet weten.

Gras is altijd groener bij de buren. Persoonlijk heb ik niks met losbandigheid, nooit geprobeerd, nooit de behoefte gehad en nog steeds niet het idee dat ik wat heb gemist.

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:30

Hoi! ik herken je verhaal wel een beetje. ik heb het net twee weken geleden uitgemaakt met mijn vriendje na 2 jaar samen te zijn geweest, ik ben 18 en hij is 20. ik merkte de laatste weken dat ik hem minder leuk vond en dat ik tijdens het uitgaan ineens andere leuke jongens zag terwijl ik dat voorheen nooit had, ik vond hem altijd helemaal geweldig! er waren wat dingetjes waardoor ik de relatie minder leuk vond en mijn gevoel voor hem was ook aardig weg. ik heb het voor mezelf gehouden en het enkele weken aangekeken maar ik vond hem echt niet meer leuk en heb dus toen de keuze gemaakt om het uit te maken, als we echt voor elkaar gemaakt zijn komen we over 5 of 10 jaar wel weer samen. maar nu ben ik jong en wil ik van mijn studenten tijd genieten!! fouten maken, leuke dingen meemaken en kijken wat ik wel en wat ik niet in een jongen zoek.. daar is deze periode van je leven voor! nu woon je nog niet samen en heb je geen kinderen, dit is je kans! zo zit ik er dan in tenminste... ik zou zeggen, als je relatie niet meer top is en je er ook niet echt meer toekomst in ziet, kies voor jezelf! je bent nu nog jong ;)

edit:
het bevalt me erg goed trouwens! niet meer dat controlerende en claimende gedrag, nergens rekening mee houden en lekker doen waar je zelf zin in hebt. misschien klinkt dit egoïstisch... maar als je dat wil zijn moet je het nu zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:32

Ik vind zelf studententijd overtated, was geen feestbeest en heb nu ook absoluut geen spijt van dat ik eigenlijk nooit bezopen ben geweest.

Ben nu 25, heb 2,5 jaar een relatie en vind het prima zo :) je moet niet weggooien wat je hebt als je nu al weet dat je spijt zal krijgen. Weer samenkomen is nooit vanzelfsprekend.

Ik ben door mijn ex gedumpt omdat hij het single leven miste.

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:36

tja het ligt er ook aan wat voor een type je bent.. Maar ik ben wel een persoon die het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten en lekker m'n wereld te vergroten! Ik wil nu gewoon niet vastzitten aan iemand, maar nogmaals het maakt wel uit wat voor een type je bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 01:00

Andere kunnen deze beslissing niet voor jou maken. Je moet zelf kijken of jij je vriend leuk genoeg vind om mee door te gaan of niet. Je kan toch gewoon alleen uit... Zie je elkaar maar minder.. als dat niet eens kan en jij 'vergeet je vriend, omdat je hem dan zo 5 weken niet ziet'... Gun die jongen een ander en ga jij lkkr uit en sjansen met andere jongens.

Vind zelf ook apart dat je hier vraagt of je het uit moet maken.. iedereen ervaart het anders. je moet doen wat je hart je zegt. Wat goed voelt.

Succes met je keuze, denk er in ieder geval goed over na.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 01:21

Bespreek het eens met je vriend, als jij wilt lopen rollebollen met allerlei jongens moet je dat zeggen (ik gok dat je juist dát net niet goed hebt benoemd bij het 'jong zijn') en wie weet vinden jullie samen wel een oplossing.. Elkaar tijdelijk een vrijbrief geven?

Kan me voorstellen dat je vriend er kapot van zou zijn.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 02:07

Je kunt toch EN/EN hebben,
EN je vriend
En 2/3 keer per week stappen?

Relatie betekend ook een ander gunnen wat het graag doet...
Als je, je vriend trouw blijft, is het stappen toch geen probleem?, je hoeft toch niet elke dag hand in hand op de bank te gaan zitten...
Ik was 18, en heb ook nog steeds met mijn eerste vriend, en mijn vriend is 15 jaar ouder.. we zijn nu bijna 10 jaar verder, maar blijven gewoon ook onze eigen ding doen, en we gaan echt niet overal samen heen, ook wel apart van elkaar met vrienden, we wonen ruim 7 jaar samen nu, en het begint nog steeds niet te vervelen, en heb nog nergens spijt van gehad, Heb dan ook nog nooit met een ander gezoend, en denk niet dat ik daar `iets` aan mis...
Laat mij maar Monogaam, en vrij van Soa`s *\o/*

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:56

Je kan toch 2/3 keer op stap gaan en een vriend hebben?
Zolang je goede afspraken maakt gaat dat toch? Elkaar appreciëren en tolereren, geven en nemen.
Als je vriend zoiets heeft van prima als jij 2 dagen in de week op stap gaat, dan ga ik die 2 dagen leuke dingen doen met vrienden ofzoiets.
Natuurlijk, dan moet je de kracht hebben om niet met willekeurige guys te gaan flirten.. Je hebt een vriend dus dat hoort niet. Maar een gezellig praatje met een jongen kan best.
Afspraken maken en weten waar je de lijn moet trekken! Als je al zo lang samen bent kan er wel een compromis gesloten worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:36

dit is echt typisch zoon keuze waar je niks goed of fout kunt doen.
Dit echt voor en nadelen afstrepen en daarvoor gaan. Je gevoel volgen.

Je wilt jong zijn en ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat je ook een keer een jongen wilt zoenen etc als je die tegenkomt tijdens het uitgaan. De vraag is of het het waard is. Wil je je vriend opgeven voor de mogelijkheid om te kunnen doen met andere jongens wat jij wilt.

Ik denk dat je vriend je wel wat stabiliteit geeft in je leven. Minder drama.
Ik merk zelf.. ik was 14 toen ik mijn eerste relatie kreeg en ben nooit van t uitgaan geweest. Ik had toen een vriend van toen 15.. en daar ben ik tot mn 17e bij geweest(toen was hij dus 18).. en hij kon mij eigenlijk niks bieden.. liet zich heel erg beinvloeden door zn omgeving/vrienden etc.
geen vaste baan, geen geld.. dus ook totaal geen stabiliteit. het was vaak gezeur met onze relatie op het eind. Wilde die nou verder of niet. Verschillende keren op t punt van uitmaken gestaan(hij dan).. deed mij alleen maar pijn. Nu ben ik paar jaar ouder en heb een vriend die 3,5 jaar ouder is, met vaste baan, vast inkomen, eigen huisje, en gewoon het feit dat hij graag bij mij is en wij allebei genoeg hebben aan lekker een avondje op de bank samen.
We hebben allebei niet de behoefte nog onwijs te gaan stappen en aandacht te krijgen van anderen..

Kijk als je het uitmaakt en tijdens het stappen dan kunt doen wat je wilt en je wilt een keer meer van ee njongen dan een leuke avond(lees: een relatie. je vindt hem leuk) en hij jou niet, dan doet dat zeer bij jou.. Je vriend vindt jou altijd leuk. dat bedoel ik met stabiliteit snap je..

Ik zelf hecht veel waarde aan de stabiliteit. beetje weten waar je aan toe bent.

nogmaals, je bent 17 en maar 1 keer jong. Maar als je je gelukkig voelt bij je vriend, waarom dan weggaan?
Je kunt ook gaan stappen en wel wat aandacht krijgen van jongens maar gewoon niet verder gaan dan dat..