Werken met de feestdagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Re: Werken met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 12:12

Of je jullie het collegiaal vinden of niet maakt mij verder niet uit, ik heb nu vrij en vind het prima als de rest van mijn collega's ook liever niet wil dan moeten ze dat ook aangeven dan kunnen we het juist verdelen. Maar iedereen vind het prima om hele dagen daar te werken dusja :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:22

Ze zullen het prima omdat dat het type werk met zich mee brengt. Dat weet je als je daar gaat solliciteren.
En ik kan me voorstellen dat de werkgever je vrij geeft. Een ongemotiveerde werknemer op die dag heeft hij ook niets aan.
Maar zou ik hem zijn dan werd je voortaan zo in mogelijk opgeroepen en gaf ik de uren aan iemand die ze graag wil.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:28

En meestal sluiten bedrijven ook eerder met oudjaar zodat je gewoon oud&nieuw kan vieren. Dus zou ik het sowieso geen probleem vinden om dan te werken. Sterker nog, dat deed ik ook toen ik nog een bijbaantje had. Plus nog 1 kerstdag erbij.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 12:48

Als jullie allemaal wel willen werken is toch prima? Alleen ik wilde graag vrij en dat heb ik nu dus het is opgelost :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:08

Volgens mij moet je gewoon werken hoor. En vooral met dat soort dagen, dan ben je het hardst nodig.

Vraagje, waarom wil je niet werken? In die periode kun je juist lekker uren maken en geld verdienen. In januari is je baas meestal niet zo happig op extra laten werken omdat dat een heel rustige maand is.of zie ik dat verkeerd? Een mooi beetje extra opsparen voor het begin van het jaar.

Edit zie nu dat je bij een slager werkt. Dit is DE tijd dat hij je nodig heeft, en het geld moet verdienen.
Met zo'n instelling en een bedrijf dat wat minder loopt zeg je zelf weet ik wel wie als eerste zn bijbaantje kwijt is.
Personeel zal je dit niet in dank afnemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:12

Ik werk dit jaar de 24ste, de 26ste en de 31ste volledige dagen. Ik vind het heerlijk! :D Wij zijn op zijn laatst om 18.00 gesloten en moet om 7.00 beginnen, krijg wel 250% betaald. ^^)

Ook bij ons worden 0 uren contracten uitgegeven en die moeten gewoon beschikbaar zijn tijdens feestdagen. :J
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-11-13 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:13

24ste (kerstavond) en 31ste (oudjaarsdag) zijn uberhaupt gewoon normale werkdagen. Wij zijn ook gewoon aan het werk dan.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:15

KimD schreef:
Ik werk dit jaar de 24ste, de 26ste en de 31ste volledige dagen. Ik vind het heerlijk! :D Wij zijn op zijn laatst om 18.00 gesloten en moet om 7.00 beginnen, krijg wel 250% betaald. ^^)

Ook bij ons worden 0 uren contracten uitgegeven en die moeten gewoon beschikbaar zijn tijdens feestdagen. :J

Top toch! Elk nadeel heeft zn voordeel. En in de vers wereld(misschien ook wel bij deze slager) maak je lange dagen die periode. Snachts. Beginnen tot 18.00
Maar de sfeer onderling is,anders, en die dag is zo voorbij + een volle portemonnee

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 13:30

Waarom ik vrij wil hebben is omdat ik na zon hele werkdag helemaal kapot ben door het vele staan (heb in een knie beide kruisbanden stuk) en wij gaan met onze vriendengroep altijd uit met oud en nieuw rn dat wil ik niet laten schieten omdat ik een hele dag heb gewerkt. En als jullie wel willen werken en ik niet betekend niet opeens dat ik jiet collegiaal ben hoor ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:38

Ik heb vroeger ook als oproepkracht gewerkt en als ik opgeroepen werd kon ik kiezen of ik kwam werken. Zonder opgaaf van reden kon ik gewoon nee zeggen. Enige risico daarbij is dat je werkgever je niet meer oproept als je te vaak niet kan/wil komen. (ik heb overigens bij meerdere bedrijven als oproepkracht gewerkt dus niet 1 hele makkelijke).

Op de site van de rijksoverheid staat niet dat je verplicht bent om te werken, tenminste, dat lees ik echt niet.

In jou geval TS, ik zou overleggen of je een van die 4 dagen voor kerst kunt ruilen met een van de kerstdagen en dan oud en nieuw vrij. Zo laat je zien dat je niet te beroerd bent op feestdagen te werken.
Als je alle 3 de dagen vrij wilt houden dan wordt het denk ik bye bye zwaai zwaai en op zoek naar een nieuwe baan.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 13:50

@powerreiner
Ik werk nu gewoon de vier dagen voor kerst en tweede kerstdag. En oudjaarsdag ben ik vrij.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:53

Dus je hebt 2e kerstdag geruild met oudjaar?
dat is al wat anders als niet werken met de kerst en niet op oudjaar :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:54

R00s schreef:
Bedoel de zaterdag ,zondag, maandag en dinsdag voor de kerstdagen :)

Wat is het probleem dan? je bent tenminste lekker vrij met de 1e en de 2e kerstdagen. En met de oudejaarsdag ben je ook vrij.

Ik zou niet gaan zeuren en gewoon lekker werken.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 13:58

@little king
Heb mijn eis aangepast bij nader inzien :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:06

Dat is echt al heel anders.
Bij alles niet werken vond ik ook niet netjes naar je collega's toe.
Ruilen met een andere dag is wel vaak gebruikelijk en netjes. Mooi opgelost :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:57

R00s schreef:
Waarom ik vrij wil hebben is omdat ik na zon hele werkdag helemaal kapot ben door het vele staan (heb in een knie beide kruisbanden stuk) en wij gaan met onze vriendengroep altijd uit met oud en nieuw rn dat wil ik niet laten schieten omdat ik een hele dag heb gewerkt. En als jullie wel willen werken en ik niet betekend niet opeens dat ik jiet collegiaal ben hoor ;)

Dan moet je je afvragen of dit soort werk wel bij je past ;)