Brigitte_D schreef:Calamiteitenplan en bedrijfsplan heb ik gemaakt voordat ik me in heb geschreven bij de KvK en deze zijn goedgekeurd. Ik zelf ben niet bereid om ook nog maar één opleiding te volgen, daarnaast red ik me financieel ook prima zonder de dagbesteding, maar omdat ik het altijd leuk heb gevonden tijdens mijn stage om kinderen te begeleiden ben ik me hier verder in gaan verdiepen en omdat dus een van mijn lesklanten met het SPH diploma hier ook wel wat in zag en er tijd voor heeft heb ik er wat meer werk van gemaakt. Nu open ik een topic om nog wat meer info in te winnen, voelt het of ik alleen maar de grond in geboord word, dit was niet mijn doel, maar goed meningen van anderen zijn ten alle tijden leerzaam alleen jammer dat jullie denken dat ik te laks ben? Tuurlijk ken ik de risico's, maar die zijn er ook als ik aan gewone kinderen lesgeef.. en juist daarom is er ook iemand die de kinderen begeleid met wel de juiste papieren en ervaring. Maar ik kan geloof ik net zo goed tegen een boom aan praten aangezien jullie iemand met 10 jaar ervaring in deze sector + diploma nog niet goed genoeg vinden.
@Suusenmalvin hier kan ik me wat bij indenken, had zelf het idee dat een kleinschalige dagbesteding ook wel gelieft zou zijn. Dat er geen PGB meer word afgegeven ben ik van op de hoogte, dat zal ook wel een van de redenen zijn waarom het me tot op heden nog niet lukt.
PGBs worden nog steeds afgegeven, mits je bij elkaar minimaal 10 uur hebt of gedeeld met een gezinslid 10 uur hebt. Bestaande PGBs worden behouden. WMO is ook iets waar je je op zou kunnen richten, dan moet je met de gemeente in gesprek!
Denk er wel om dat je ook met de brandweer in gesprek gaat ivm calamiteitenplan en veiligheid!