Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:31

Ik ken het.. ik ben afgelopen september 21 geworden en ze denken alle dat ik nog 16 ben :+

Wordt regelmatig door meneer/mevrouw agent aangehouden als ik met mijn poownie op pad ga achter het stuur ( BE rijbewijs :D );
"jonge dame, mag ik uw rijbewijs eens even zien?" :list:
en dan aangekeken van; oh, uhm.. ja netjes in orde mevrouw! Met zo'n blik van, oh oeps.. sorry.. }:0

Met het uitgaan ga ik met mijn vriend en zijn vrienden mee, allemaal van mijn leeftijd en de enige die altijd id kaart moet laten zien, ben ik? :+ en dan oh, ja loop maar door.

Draag geen make-up en ben ook niet de grootst met mijn 1.64m maar soms vind het bloed irritant!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:31

Lijkt me best vervelend ja...

Ik had vandaag heel toevallig ook zoiets. Het was pauze en ik moest via het onderbouw gedeelte naar boven, maar daar worden bruggers tegen gehouden door (deze keer) een TOA (mogen niet weg uit de aula). houdtie ons tegen en vraagt in welke klas we zitten (zit nu in m'n examenjaar). -O- Dus ik zeg: 'zien wij er uit als onderbouw?' hij: 'ik twijfelde' ik: 'nou en bedankt' :')

Word normaal gesproken trouwens wel veel ouder geschat, ik word meestal 2 a 3 jaar ouder geschat :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:32

Slina schreef:
Rena100 schreef:
Ja ik ken het ook. Alhoewel ik meestal een paar jaar jonger wordt geschat. Ik ben nu 25, en word meestal rond de 20-22 geschat. Dus valt nog mee.

Vorig jaar had ik wel toen ik eens een keer een krat bier wilde halen dat ze me vroegen om mijn ID. Ik zo, hier heb je mijn rijbewijs :P

En dan heb je nog mensen die uitgebreid gaan kijken naar je rijbewijs. Uh, cassiere, een rijbewijs betekent dat ik sws ouder dan 16 ben?
Eentje vroeg zelf welke datum mijn geboortedatum was? 1994 of 2013.. _O-

My god :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:36

Haha, herkenbaar. Ik ben 25 en moet nog steeds standaard m'n id laten zien bij de supermarkt en als mensen m'n leeftijd gaan schatten is het meestal een jaar of 18... :))

Slina schreef:
Eentje vroeg zelf welke datum mijn geboortedatum was? 1994 of 2013.. _O-

Dat is wel heel erg :o? :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 18:36

Wat leuk, zoveel reacties al! :D

Ik neem de cassières niets kwalijk, ik ben er zelf ook eentje geweest, maar als ze per definitie al brullen dat ik te jong ben, word ik toch wat minder aardig. :')

Dat van die middelbare school is ook zó herkenbaar! Mij vragen ze nog steeds in welke klas ik zit en of ik al weet welke richting ik wil kiezen. :')

Jonger lijken en zwanger zijn... daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Lijkt me ook niet prettig, al die "kijk-daar-hebben-we-zo'n-tienermoeder"-blikken. :=

En bedankt voor de complimentjes, heb ik mijn uiterlijk toch nog ergens mee gecompenseerd. :D

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:37

ha ha, dit heb ik ook gehad, wel heel wat jaren geleden.
Maar opeens is de dag daar, dan wordt je niet meer jonger geschat en dan boem _-:( vind je het toch niet leuk.
Dus ook al is het nu niet handig dat je jonger wordt geschat, om maar truttig te zeggen: geniet ervan :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 19:02

Brilletje schreef:
ha ha, dit heb ik ook gehad, wel heel wat jaren geleden.
Maar opeens is de dag daar, dan wordt je niet meer jonger geschat en dan boem _-:( vind je het toch niet leuk.
Dus ook al is het nu niet handig dat je jonger wordt geschat, om maar truttig te zeggen: geniet ervan :)

Alles zal voor- en nadelen hebben. :j Ik kan me heel goed voorstellen dat je, als je niet meer jonger wordt geschat, baalt.
Maar het is gewoon niet leuk om als een kind te worden gezien terwijl je wettelijk volwassen bent, of als een scholier terwijl je een baan hebt. :+

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:18

Wat een heerlijk herkenbaar topic dit. Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, een gesprek met iemand aangaan en gewoon merken dat ze je veel jonger schatten dan je bent. De verbaasde blik als je dan je echte leeftijd vertelt blijft leuk. :))

Ik kan als student bijna altijd overdag naar stal en krijg daar ook vaak de vraag of ik niet naar school moet (of: 'heb je lekker een dagje vrij?' :')). Nadat je dan gezegd hebt dat je studeert, kun je ze nog een keer verrassen door te zeggen dat je niet net de introductie achter de rug hebt, maar al bijna afgestudeerd bent. Kan er meestal wel om lachen. Ik kan ook echt genieten van de zeldzame momenten dat ik zonder m'n ID-kaart te hoeven laten zien (die ik uiteraard al binnen handbereik houd) bier of wijn kan bestellen. Toch wel eens fijn, als je dat al 5 jaar legaal mag drinken. _O-

Oh ja, ook zoiets: mensen hebben ook de neiging om mijn paard (1.64) ineens een pony te gaan noemen. Want wat zou zo'n jong meisje nu al met een paard moeten? :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:28

Ik herken het ook, zeeeer vervelend ! Ik ben 25 en tijd terug werd ik 17 geschat -O-

Selina

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:32

En mensen vinden je dan 'schattig' omdat je zo klein bent.
Een jong, schattig meisje word je dan.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:37

Ik ben 29 en moet met nog steeds af en toe legitimeren als ik een flesje wijn koop in de supermarkt -O-
Maar ach, hoop er op mijn 40e ook nog profijt van te hebben 8-)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:39

heel herkenbaar! Ik ben zelfs 30 en word op mijn werk (horeca) meerder keren per dag aangesproken met meisje...

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 19:47

Appelflapje schreef:
Wat een heerlijk herkenbaar topic dit. Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, een gesprek met iemand aangaan en gewoon merken dat ze je veel jonger schatten dan je bent. De verbaasde blik als je dan je echte leeftijd vertelt blijft leuk. :))

Ik kan als student bijna altijd overdag naar stal en krijg daar ook vaak de vraag of ik niet naar school moet (of: 'heb je lekker een dagje vrij?' :')). Nadat je dan gezegd hebt dat je studeert, kun je ze nog een keer verrassen door te zeggen dat je niet net de introductie achter de rug hebt, maar al bijna afgestudeerd bent. Kan er meestal wel om lachen. Ik kan ook echt genieten van de zeldzame momenten dat ik zonder m'n ID-kaart te hoeven laten zien (die ik uiteraard al binnen handbereik houd) bier of wijn kan bestellen. Toch wel eens fijn, als je dat al 5 jaar legaal mag drinken. _O-

Oh ja, ook zoiets: mensen hebben ook de neiging om mijn paard (1.64) ineens een pony te gaan noemen. Want wat zou zo'n jong meisje nu al met een paard moeten? :')

Ik voel me dan echt zo'n bedrieger. :')

Klein zijn hè, vreselijk (behalve op paardengebied, ik ben gek op poownies :D). Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan bijnamen als 'kaboutertje'. :+

JoJz, dat is ook erg!

Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden naar foto's. :j Is er niet ergens een 'schat de leeftijd van de bokker boven je'-topic of zo? Kunnen we onze leeftijd uit onze profielen halen en kijken of de gemiddelde bokker ons wél op waarde :') weet te schatten!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:54

Heb er al mijn hele leven al "last" van. Ik ben inmiddels 40.... en wordt nog steeds jonger geschat. OK, geen 15 meer :P maar toch regelmatig ergens in de lage 30 nummers. 6 jaar geleden dacht iemand zelfs dat ik toch wel tienermoeder geweest moest zijn met mijn zoon van toen 5 :+ Zij had het rekensommetje gemaakt met zoon als 5 jarige dat ik dan toch wel 16 geweest moest zijn toen ik hem op de wereld zette.... Nou dat was dus wel wat jaartjes meer :Y)

Vind het niet zo erg trouwens maar kan soms wel hinderlijk zijn. Zeker in je tienerjaren. Of als ze je in de tienerjaren schatten terwijl je al in de twintig bent :D

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:55

heel herkenbaar wordt ook nog steeds veel jonger geschat..
zoals geen sigaretten mee krijgen bij het tankstation terwijl je in de auto aan komt rijden, net of ik ga joyrijden voor een pakje sigaretten 8)7

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:00

Zilfstar, dat is erg. := Die blik zal wel priceless geweest zijn toen je vertelde hoe oud je werkelijk was!

Jniena, dat is ook vervelend. De redenatie zal wel zijn dat je er ook heen had kunnen lopen, zelfs al heb je je autosleutels in je hand. :') Alsof iemand dat doet. :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:04

Ik heb laatst mijn eerste drankje kunnen kopen zonder m'n rijbewijs te laten zien *\o/* .

Ik word over 2 weken 29, en ben 3 turven hoog (lees: 160 en tenger gebouwd).
Ik stoor me er niet aan :) .
Ben blij met wat ik doe en wie ik ben. Mensen die mij kennen weten dat ik wel voor 'vol' aangezien kan worden ipv een lief klein meisje wat ze denken dat ik ben.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:05

Hahaahha, geweldig geschreven!!! _/-\o_ voor mij ook herkenbaar, ben 24 en er wordt altijd gevraagd, loop je stage??????

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE -:(- zou ik dan het liefst roepen!!! :') :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:09

Leuk om te lezen dat het andersom ook héél vervelend kan zijn :')
Ik ben nu 18, maar word altijd een stuk ouder geschat (22-23) :\
Niet heel tof vind ik zelf maar ja so be it.
Hopelijk blijf ik over een tijdje op 25 steken, ook als ik 30 ben O:)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:11

Jaaaaa, hier ook! Ik wordt regelmatig jonger geschat. Ik ben nu 34 en wordt nog regelmatig 26-27 geschat. Ik ben ook klein en tenger gebouwd.
Een aantal maanden geleden was het helemaal erg. Toen belde ik een staleigenaar op voor nieuwe stalling voor mijn paard. Ik vroeg of er nog plek vrij was en toen zei ze: Hoe oud ben je? Want we willen geen meisjes van 15 over het erf!
Oke...... Zo'n jonge kinderstem heb ik toch ook niet meer?:S

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:13

xTammyy schreef:

Vast wel, ik blijf namelijk steken bij 19-20 jaar sinds een jaar of 3 a 4... :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:29

xTammyy schreef:

Dit heb ik dus ook, al moet ik zeggen dat het nu iets minder is geworden, toen ik 16/17 was werd ik standaard 4-5 jaar ouder geschat en nu is dat wel wat om laag geschroefd.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:44

Ik ben ook 18 en word erg begrijpelijk vind ik zelf jonger geschat. Gerust een jaar of 15/16. Het is bijna een hobby geworden om overal mijn ID kaart te laten zien en dan is mijn dag weer compleet als je naar die verbaasde en zuchtende gezichten mag kijken. :Y)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:46

Och, ik ben 30, heb 4 kinderen en de 5de op komst en nog krijg ik geen fles wijn mee bij de supermarkt. Aan de andere kant toen ik van de week ergens een kaartje voor moest kopen bepaalde meneer achter de kassa zelf dat ik geen 18 was en rekende me het tienertarief (en ik stond daar toch met een aardig buik haha)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:48

Oeps hier herken ik mezelf in. 19. Maar vaak als 14 jarige geschat