Fiat Seicento

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: Fiat Seicento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:25

Wanneer je twijfelt..... Niet doen!

Er zijn nog meer fiat seicento's te koop in Nederland. ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:26

Freya6 schreef:
Volgens mij is de prijs nog wel ok, volgens de verschillende websites is met nieuwe apk de prijs meestal rond de 1250.

Haha janine, ik vind die starlett ook niet zo mooi :)

Haha, ach, het is ook maar net waar je waarde aan hecht. Een Ka is ook niet het neusje van de zalm natuurlijk :') En qua carrosserie ook niet geweldig, veel roest etc. Maar die wilde ik hebben omdat het er leuk uit zag en in mijn prijsklasse viel. Ik heb er ook maar 25 euro aan onkosten van gehad.
Reed wel fijn, maar had op de snelweg niets over.

Een Starlet is wat dat betreft niet te vergelijken met mijn 206, maar heeft ook ruim over op de snelweg! En dat geeft wel zo'n veilig gevoel!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:34

haha, ja het is altijd een kunst op niet op emotie een auto te kopen, maar tegelijkertijd wel een keer de knoop door te hakken en een gok te wagen. Zou alleen een dure gok zijn. (voor mij dan)
Ik heb hiervoor een Opel Astra gehad, lekkere aso bak vond ik maar reed heerlijk en echt veilig gevoel idd. Daarvoor suzuki alto die rammelde alle kanten op, en nu een nissan micra daar ben ik echt heel tevreden over, veel laadruimte als de bank plat is, rijdt lekker.

Maar niet meer te vinden, het oude type.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:38

Vind het nog al veel geld.
De mijne was ander half jaar geleden uit 1998 met nog iets minder km's gelopen voor 500 euro..
Ik zou verder kijken als ik jou was...
Verder ben ik er best tevreden over hoor,
Mijn vriend daar in tegen totaal niet....

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:39

Angeliquee18 schreef:
Vind het nog al veel geld.
De mijne was ander half jaar geleden uit 1998 met nog iets minder km's gelopen voor 500 euro..
Ik zou verder kijken als ik jou was...
Verder ben ik er best tevreden over hoor,
Mijn vriend daar in tegen totaal niet....

dankjewel, waarom is je vriend niet tevreden? (kan wel iets bedenken, tis niet echt een mannen auto)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:41

Ik heb een seicento van 2002 en die heeft gewoon een riem, maar goed het kan toch dat die van jouw een ketting heeft.
je zou een fiat dealer kunnen raadplegen.
Mijn tip is kijk goed onder de auto, ze zijn erg gevoelig voor roest rondom de wielkasten en echt onder de auto.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:45

Kwa motorisch.... ( ik heb er geen verstand van hoor ) :o
Maar hij ziet veel dingen in die auto's die snel kapot gaan.
Hij is al heeeeel wat jaren auto monteur, en heeft vaak fiat's in onderhoud.
En ziet dus ook vaak dat er van alles aan mankeerd.. :D
Mijn volgende auto mag dus ook echt geen fiat zijn hihi.

Nu heb ik deze auto zelf bijna een jaar ( was eerst van me zus )
En moet zeggen dat die het aardig blijft doen..
Al hoor ik m'n aandrijfas wel & me versnellingsbak begint herrie te maken....

Maar ik zeg ook altijd "elke auto heeft wel iets" ik kijk er ook niet naar...
Ja naar de kleur en de vorm haha

Maar ik vind die 1250 voor dat soort autootje zeker wel te veel....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:51

Oja controleer de draagarmen (ofzo iets) die slijten snel.
En de benzinetank gaat vrij snel kapot, die roest door.
Kortom neem iemand mee die er verstand van heeft.
Als je benzine ruikt na het rijden bij het uitstappen, lekt de tank.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:55

jesito schreef:
Oja controleer de draagarmen (ofzo iets) die slijten snel.
En de benzinetank gaat vrij snel kapot, die roest door.
Kortom neem iemand mee die er verstand van heeft.
Als je benzine ruikt na het rijden bij het uitstappen, lekt de tank.

Ok, ja dat is wel zo handig, ik ben ook nogal beinvloedbaar als ik alleen ga, wie niet. Maar mijn eigen garage man heeft dus gekeken en hem ok bevonden, wel aan de dure kant.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:30

Ik heb zelf als mijn tweede auto een seicento aangeschaft.
Ik had weinig geld maar wilde toch een auto die aardig ok was en weinig km had gemaakt.
Ik kocht 3 jaar geleden mijn seicento uit 2002 met 43.000 km op de teller.
Heb in drie jaar tijd er amper wat aan gehad maarja mijn vriend is auto monteur dus is ook wel lekker makkelijk haha.
Mijn seicento heeft geen ketting maar een riem en mijn vriend zegt dat een seic uit 99 ook een riem heeft geen ketting.
Dus dat is alvast antwoord op je vraag.
Ik zou even door kijken voor een seicento met wat minder km want boven de 130/140 duizend komen toch echt wel de verouderings problemen. Zoals roest, koppeling, koppakking.
Ik ben nog steeds blij met mijn seicento hij brengt me trouw overal heen en heeft een leuk stoer uiterlijk gekregen dankzij mijn vriend haha.
Maar hoop toch met een jaar of misschien twee afscheid te nemen en een fiat 500 te kunnen kopen :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:36

Wij zullen ongeveer dezelfde hebben, ik heb m alleen met meer km gekocht.
Ik heb al voor veel geld versleuteld en ook bij mij scheelt het dat mijn man monteur is.
Maar dat risico heb je toch wel bij iedere tweedehands auto.
maar de garage waar we vaker komen vertelde toch echt dat het draagarmen-probleem en de verroeste benzinetank toch een heel bekend verhaal zijn bij deze auto's.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:45

Ja benzine tank zeker. Als je er een koopt en hij is al vervangen ben je daar vanaf.
Bij mij komt de tank er ook aan en mijn vriend had een tijdje ook seicento en die tank moest ook vervanger worden.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:52

Kijk eens voor een Suzuki Swift. Heel betrouwbare autootjes, lage maandelijkse kosten, zuinig en ook voor weinig geld te koop. Zeker wanneer je een 1.3 neemt, heb je er een pittig karretje aan! Goed letten op roest, dat is een kwaaltje van de swiffer. Ik ben inmiddels aan mijn tweede Swift en ben er nog steeds erg happy mee. Nooit geen gekke dingen aan gehad. Mijn vriend is automonteur en beveelt vaak swiftjes aan, aan mensen met jouw wensen. Hij heeft wel een distributieriem ipv een ketting, maar als je die laat vervangen heb je er jaren (6 jaar of 100.000 km staat er voor bij een Swift geloof ik) geen omkijken naar. Een ketting is ook niet alles, deze kan gaan roesten of oprekken, alles heeft zo zijn voor- en nadelen.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:10

Ik heb jaren in een seicento gereden. Vond het een heerlijke auto en heb er nooit problemen mee gehad. Hij was van 2001. Als hij een trailer had kunnen trekken, had ik hem nu nog steeds! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:01

Sanniej_ schreef:
Ja benzine tank zeker. Als je er een koopt en hij is al vervangen ben je daar vanaf.
Bij mij komt de tank er ook aan en mijn vriend had een tijdje ook seicento en die tank moest ook vervanger worden.

Ik heb zelfs een mail gestuurd hierover naar Fiat zelf, dat ik dat toch wel heel slecht vond dat die tankjes gemiddeld maar 10 jaar mee gaan.
En gevraagd of hier geen terugroep actie op was.
Zij vonden dat het bij het onderhoud hoort ;(
Ik vind 10 jaar erg snel dat een tank vervangen moet worden, bij de meeste auto's gaan die gewoon een heel rijdend leven mee.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:27

Even voor de hele riem/ketting discussie: een Seicento heeft een ketting, want die heeft een 900cc motor. De Seicento S, ook wel Sporting genoemd, met 1100cc motor heeft een riem. Koppakkingsproblemen komen op zeer grote schaal voor bij de normale Sei dus zou dan toch voor een Sporting gaan, al raad ik het model zelf echt af :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:34

Ik heb er momenteel ook eentje uit `99.
Superfijn autootje.
Mooi is anders, maar t rijd heerlijk goedkoop.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:13

jesito schreef:
Sanniej_ schreef:

Ik heb zelfs een mail gestuurd hierover naar Fiat zelf, dat ik dat toch wel heel slecht vond dat die tankjes gemiddeld maar 10 jaar mee gaan.
En gevraagd of hier geen terugroep actie op was.
Zij vonden dat het bij het onderhoud hoort ;(
Ik vind 10 jaar erg snel dat een tank vervangen moet worden, bij de meeste auto's gaan die gewoon een heel rijdend leven mee.

Ja de tank gaat op de naad los.
De naad is gewoon nooit goed geweest..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:21

Ja klopt