Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:03

Lekker genieten van elkaar.
Maakt toch niks uit dat een man kleiner is.

Roel van Velzen is ook niet groot en heeft een leuke vrouw.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:12

Voor mij een no go, maar het komt al niet zo ver dat ik een kleiner persoon leuk genoeg ga vinden voor een relatie.

Maar als jij het een leuke jongen vindt, wat maakt het dan uit dat hij wat kleiner is? :D

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:14

Ik ben maar 1,55m en zo snel kom ik dus geen mensen, laat staan mannen tegen die kleiner zijn ;)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:16

Ik wil mij bij een man geborgen voelen, dus no go! :D

Ben overigens ook nog nooit op een kleine man gevallen. (ik ben 1.83) Ik vind het heerlijk om tegen een man op te kunnen kijken!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:25

Het zou ook niks voor mij zijn. Niet vanwege het aangezicht, maar ik zou mezelf gewoon heel groot, zichtbaar en onhandig voelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:29

Als je verliefd bent maakt het toch niet uit. Ik vind Japielover dan ook een mooi stel met haar vriend. :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:37

Interessante discussie.
Een aantal posts die voorbij komen met; het maakt toch niet uit, als ie leuk is is ie leuk, en toch veel reacties met no go.
Voor mij; twijfelachtige no go, ik heb ook behoefte aan een gevoel van geborgenheid. Al weet ik niet of dat gevoel bij mij zo sterk is dat ik werkelijk iemand die ik echt leuk vind zou afwijzen vanwege zijn lengte. Heb wel eens kleinere vriendjes gehad, maar dat scheelde

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:43

Liever een grotere jonge, maar stel ik zou een perfecte man tegenkomen die kleiner dan mij is en zou daar smoorverliefd op worden, tsja dan ga je diegene toch niet op zijn lengte afschrijven? :+

Kijk iemand met dwerggroei misschien nog wel maar dat vind ik dan weer anders ;)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:46

ik ben 178 en mijn vriend 170 scheelt dus ook wel wat maar ik heb er geen last van zijn nu bijna 5 jaar gelukkig samen en wonen ook al bijna 2 jaar samen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:50

Carrotcake schreef:
Ik wil mij bij een man geborgen voelen, dus no go! :D

Ben overigens ook nog nooit op een kleine man gevallen. (ik ben 1.83) Ik vind het heerlijk om tegen een man op te kunnen kijken!

_/-\o_

Bij een ander vind ik het niet raar ofzo, maar ik ben ook nog nooit op een kleinere man gevallen en zie dat ook echt niet gebeuren. Bij het beschrijven van een knappe man zou ik dan ook de lengte opnoemen...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:51

Ik voel mij persoonlijk niet aangetrokken tot mannen die duidelijk een stukje kleiner zijn. Als ze even
lang zijn is dat prima, maar liever toch langer zodat ik tegen iemand op kan kijken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:53

Ik heb eigelijk nog nooit een vriend gehad die kleine is eigk. altijd minstens 20 cm groter...
Ik val op grote brede mannen.... dus fysiek is er geen aantrekkingskracht...

Maar als de aantrekkingskracht er wel was dan had k het wel gedaan :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:58

Tessaaaah schreef:
Ik ben maar 1,55m en zo snel kom ik dus geen mensen, laat staan mannen tegen die kleiner zijn ;)

Hier hetzelfde inderdaad. Al heb ik wel ooit een keer gedate met iemand die ook ongeveer 1.55 was. Maar nee. Dan voel ik me niet op m'n gemak.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:59

Grappig! :)

Mijn oma was zelf altijd best lang en had ook wel een stevigere bouw (niet dik overigens) en mijn opa was ook iets kleiner. Zoals ik hem herinner (ook van foto's) was mijn opa best een klein tenger boertje en mijn oma juist een grote sterke huisvrouw. :+

Mijn moeder lijkt weer heel veel op haar moeder, qua lengte en bouw. En die kwam ook thuis met een kleinere man... :+ Mijn vader is daarbij ook nog eens echt zo'n tenger ding haha! :P

Maar toch heb ik dat nooit vreemd gevonden, of stoorde ik mij eraan. Ik denk ook omdat het niet zo was dat er direct 2 koppen verschil in zat.. Zelf heb ik de lengte van mijn vader en ben dus niet zo heel groot en het gebeurt mij ook niet snel dat ik kleinere jongens tegen kom (wel eens dat ze maar een héél klein beetje groter zijn maar echt kleiner nee...), mijn broertje heeft weer de lengte van mijn moeder en is echt super lang. :')

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een beetje dezelfde lengte, dus niet de 1 2 koppen groter als de ander zeg maar. Je komt wel eens van die enorme lange kerels tegen met dan echt een inimini meisje, vind ik persoonlijk toch wat 'raar' staan. Niet dat het wat uitmaakt, als mensen gelukkig zijn met elkaar is dat alleen maar heel erg mooi en dan maakt lengte of leeftijd echt geen bal uit of wat andere mensen denken. ;)

Ik kan me wel voorstellen dat je je als vrouw toch 'vreemd' voelt naast een kleinere man, maar ik denk ook dat het te maken heeft met dat het in de maatschappij toch nog niet zo heel vaak gezien word.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:00

Mijn vriend is groter dan dat ik ben (ook best een stukje, ik ben net gaan 1.60 hij iets langer dan 1.90).
Ik heb altijd gezegd/gedacht dat ik een vriend wil die groter is dan dat ik ben. Om redenen die eerder in dit topic ook al genoemd zijn en ook omdat ik een man die nog kleiner is dan dat ik ben, gewoon op t eerste beeld al niet aantrekkelijk vind.
Ik ben heel blij met mijn grote vriend :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:00

Mijn "vriendjes" (wat een stom woord, maar wat dan?) zijn altijd even lang of kleiner geweest. Ik val juist niet op mannen die groter zijn dan mij! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:10

Murosch schreef:
Nou voor mij was het een no-go. Ik ben 1.80 en zou echt geen vriendje willen die kleiner was dan mij. Vreselijk. Niet voor de looks, maar voor mn eigen gevoel, ik had altijd al kleinere vriendinnen en voelde me dan zo "aanwezig" als we samen liepen of ergens naartoe gingen. Dat gevoel had ik niet gewild met een vriend/relatie. Gelukkig is mijn a.s. man 1.90 dus heb ik die zorg niet haha.

Precies dit!

Ik ben 1,78 en ik heb liever een langer iemand maar je kan verliefdheid niet sturen. :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:12

Ik zal is vragen hoe mijn moeder dat heeft ervaren, ook in de tijd dat ze nog aan het 'daten' was met mijn vader. :D

Het was in die tijd al helemaal niet normaal... :P

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:15

Ik realiseer me dat het waarschijnlijk een mooie quote is voor een 'foute uitspraken-topic' maar... met die paar cm minder kan hij echt wel man genoeg zijn ;-) Zelf overigens geen 'last' van met mijn 1.63 maar vind het totaal niet storend!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:25

Bij ons scheelt het maar een beetje, ik 1.705 en hij 1.69, maar ik lijk langer dan hij, ik heb rechte schouders, hij afhangende, toch zou ik me moeilijk een leven zonder hem kunnen voorstellen, alhoewel ik er in het begin echt aan heb moeten wennen, maar uiteindelijk is dat bijzaak geworden.

We zijn bijna 16 jaar samen waarvan 13 jaar getrouwd en hebben twee dochters. Beide hebben ze mijn model met lange benen. :-)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:26

ik zou er echt niet tegen kunnen, nou ben ik zelf ook maar 1,65 en vind ik kleine mannen niet aantrekkelijk. Gelukkig heb ik een vriend van rond de 1,80, helemaal prima :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:27

Dat lijkt me dan wel weer het voordeel van zelf rond 1m65 zijn... Ik ben 1m77, dus mijn minimum lengte is echt 1m85, hoewel liever groter :Y) .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:30

Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

Ook echt..

Oh nee sorry, ik kan niet verliefd op je worden, je bent te klein.

Goh.. snap best waarom sommige nog single zijn met een eisenlijst.
Stel jezelf eens open, ipv direct iemand erop afwijzen.

Als je van de ander houd, en de ander van jou. Is toch veel belangrijker.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:38

Oh, leuk topic! :D Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik perse een jongen wilde die groter was dan ik. En het liefst een behoorlijk stuk groter, want ook met hakken wilde ik de kleinste zijn. Maar je raadt het al... toen kwam ik mijn vriend tegen. Ik ben 1.70 en hij is 1.65, 5 centimeter kleiner dan ik dus. Het was in het begin zeker even wennen, maar het is nooit een twijfelpunt geweest. Inmiddels is het wel helemaal gewend en trek ik ook makkelijk hoge hakken aan (vindt hij alleen maar leuk).
Lomp of te aanwezig omdat ik net wat langer ben heb ik me eigenlijk nooit gevoeld, grappig dat jullie daar kennelijk toch bang voor zijn. Geborgen voel ik me bij hem zeker, maar dat heeft niks met zijn lengte te maken. Ik snap wel dat het er 'raar' uit kan zien, zeker als ik hakken aan heb. Dan ben ik toch echt wel een stuk groter. De mensen in mijn omgeving keken er eerst ook wel even van op, want ook zij hadden me met een veel langere man thuis zien komen. Maar niemand die er verder een probleem in ziet.

Tja, dat is liefde he... Je kan roepen wat je wil, maar als je eenmaal vlinders in je buik hebt maakt het allemaal niet meer uit :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:41

Mijn vriend en ik zijn even lang, alleen hij heeft een heel slank postuur en ik ben wat forser. Als we samen op pad gaan, loop ik altijd op platte schoenen, dan valt het niet op.

1 groot voordeel, doordat we even lang zijn, hoefden we geen mega paard voor hem aan te schaffen!