Hoe engels verbeteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:25

Misschien ook chatten via omgle? Dan heb je ineens een écht gesprek met een vreemde mens. Je kan gewoon chatten maar ook via de webcam met elkaar praten. En je hoeft je dan niet te schamen dat je een fout maakt want er zitten mensen van over heel de wereld met verschillende engels-niveaus.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:49

Magrathea schreef:
To take a break:

[ Video ]

:))

Thanks for sharing! :')

Mij heeft het erg geholpen om series en films zonder ondertiteling te kijken :j En wees vooral niet bang fouten te maken, het niveau Engels van jonge Italianen is over het algemeen ook niet erg hoog.

Anoniem

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:51

Maybe we should just all start talking English to each other. You learn from that too..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:03

Gewoon doen en er niet al teveel over nadenken.. Gelukkig zijn het Italianen en is het ook niet hun moedertaal. Je zult zien als jullie in een leuk gesprek geraken jij vanzelf ontspant en je schroom tot engels spreken vanzelf weg valt..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:43

Engels zonder ondertiteling kijken is net niét goed. Kijk Engels met Engelse ondertiteling. Dan leer je het verband tussen hoe het geschreven is en hoe je het uitspreekt.

Verder, als je echt wil leren spreken, dan leer je dat alleen maar door veel te praten. Zoek iemand waarmee je Engels kan praten - een vriendin, uitwisselingsstudent?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:45

Yasmine, dat ligt eraan hoor, ik las altijd zo makkelijk dat ik het verband tussen gesproken en geschreven nauwelijks meekreeg en gewoon alleen maar las. Pas zonder ondertitels moest ik me meer concentreren op wat ik hoorde.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:48

Ja, maar als je al niet zo zeker bent over je taalkennis, dan is het beter om te beginnen met ondertitels in het Engels. Dat raad ik ook altijd aan aan de studenten die ik bijles geef die niet goed zijn of Engels en Frans. En dan kan je in een latere fase overgaan naar zonder ondertitels, maar als je dat meteen doet voel je je al snel in de dieperik gegooid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:53

Dat is op zich wel een prima reden, maar dat maakt het zonder ondertitels niet per se altijd slechter.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:56

Naar een plek gaan waar je wel engels MOET spreken.
Het is dat je er denk ik wat jong voor bent en geen tijd hebt, maar geloof me een weekendje london (in je eentje) zal je direct helpen. ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:57

Mijn engels is ook zwaar waardeloos.
Tot dat ik van het zomer naar Parijs moest, met de trein en de metro en de bus :+
Dan moet je in het Engels beginnen. En tja dat ging me toen best goed af.
Kijk de laatste weken regelmatig BBC ofzo iets :p

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:58

Er is een HK topic waar alleen engels gesproken mag worden, maar dat ligt helaas al maanden stil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:00

Engels leer je wel , ik speelde engelse paardenspelletjes met ene irri chat filter :') .

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:04

Veel interactief :D Muziek , films whatever :j BBC radio luisteren. Leuker dan de Nederlandse radio :')

And last but not least :) Ask friends or family to help you :j Talking English to eachother or just help yourself and go watch some video's on youtube :j Like Jacksgap , danisnotonfire and AmazingPhill. They all have a real english accent so you'll learn from that :D And don't worry about Italy , their English is as bad as possible _O-

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:29

VeraPopeye schreef:
Oh gaaf dat jou Italiaan zo al komt Cindy, dat was van vorig jaar nog toch, een andere uitwisseling?

Op de andere berichten ga ik zo reageren in het Engels, maar ben even mijn motivatie brief in het Nederlands aan het schrijven. Dus dat wordt voor nu even teveel tegelijk. Krijg er al helemaal stress van. :P

Goed bezig Vera! Klopt inderdaad, zit nu naast haar!

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:31

Films/serieus kijken zonder ondertiteling

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:44

I always watch movies with English subtitles... It's basically a support for me because sometimes they have accents or you're just not paying attention :') it's a good way to learn as well.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:46

Ik had een collega die moeite had met Engels. Wij hadden de afspraak dat we in de auto op weg naar het werk alleen nog maar in het Engels spraken. Werkte best goed, zijn Engels verbeterde echt ontzettend!

Ook het kijken van films en series met Engelse ondertiteling of zonder ondertiteling werkt erg goed.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:53

Ik lees momenteel een engels boek:) dat is ook goed voor je engels.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:54

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:55

Boeken lezen! :j Zo heb ik het mezelf geleerd. Je kunt ook lid worden van een Engelstalig forum oid om ook typen/praten te oefenen in plaats van alleen passief te oefenen zoals met films kijken/lezen :)

En inderdaad, geen zorgen, Italianen en Engels.. := Ik woon er met 2 samen :))

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:59

Yasmine schreef:
Ja, maar als je al niet zo zeker bent over je taalkennis, dan is het beter om te beginnen met ondertitels in het Engels. Dat raad ik ook altijd aan aan de studenten die ik bijles geef die niet goed zijn of Engels en Frans. En dan kan je in een latere fase overgaan naar zonder ondertitels, maar als je dat meteen doet voel je je al snel in de dieperik gegooid.

Ded ik ook altijd: BBC kijken en dan de ondertiteling aan voor doven en slechthorenden. Als Nl'er ben je immers gewend om ondertiteling te lezen.