Fietsen in het donker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:46

Ik fiets heel vaak in het donker door eens bos van 4 km :Y)
Eerste paar keren vind ik het dood eng maar het begint te wennen..
Alleen mam vind het niet zo leuk haha
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 17-11-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:46

Ik vind het ook heerlijk, door het dorp en door de stad. Maar dat tussenliggende stuk, brr.
Ik moet 9 KM geloof ik
Sochtends ben ik ook niet bang idd, maar savonds.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:46

DeEenhoorn schreef:
ik mag als 14 jarige gewoon naar de manege 4 kilometer verderop.. (maar dan is het nog licht ;) ) terug ga ik ook altijd alleen... (stiekem zonder fietslicht)

Waarom zonder fietslicht? Doe je fietslicht aan, want ik heb er als fietser ook last van als mensen geen verlichting oid aanhebben. Laat staan automobilisten die nog een paar keer zo hard gaan. Ik snap niet dt het gevaar zo onderschat wordt? Je ziet echt letterlijk geen hand voor ogen! Ga als de sodemieter lampjes halen! Je brengt niet alleen jezelf in levensgevaar maar je hebt ook te maken met anderen op de weg!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:49

heidy_wilco schreef:
DeEenhoorn schreef:
ik mag als 14 jarige gewoon naar de manege 4 kilometer verderop.. (maar dan is het nog licht ;) ) terug ga ik ook altijd alleen... (stiekem zonder fietslicht)

Waarom zonder fietslicht? Doe je fietslicht aan, want ik heb er als fietser ook last van als mensen geen verlichting oid aanhebben. Laat staan automobilisten die nog een paar keer zo hard gaan. Ik snap niet dt het gevaar zo onderschat wordt? Je ziet echt letterlijk geen hand voor ogen! Ga als de sodemieter lampjes halen! Je brengt niet alleen jezelf in levensgevaar maar je hebt ook te maken met anderen op de weg!

dus in een van de meest rustige straatjes is het rond half 7 gevaarlijk? :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:52

Ik heb er echt totaal geen moeite mee :o

Ook als ik midden in de nacht een stukje alleen meot fietsen. Laatst nog om 2 uur snachts kilometertje of 3 alleen moeten fietsen, vind het altijd best fijn om in het donker te zijn. Zo'n rust, hahah. Vooral met een heldere lucht, lekker tussendoor wat sterren kijken <3
Ben heel bewust van het gevaar, krijg het dagelijks te horen (moeder bij jeugdzorg, heel voorzichtig). Maar toch kan ik er niet echt zo bang van worden. Denk dat ik ook minder bang ben omdat ik weet hoe ik mezelf kan verdedigen. Zou ook best nog wat meer zelfverdedingslesjes willen :j denk dat het ook heel goed zou zijn als iedereen wat basisdingen zou leren.

Om 5 uur door het donker fietsen maakt me al helemaal niks uit. Bijrijdpaard staat halfuur fietsen tussen de weilanden. Enige wat minder is, is dat er weinig licht is en dus al eens bijna de sloot in ben beland omdat ik niet goed oplette :')

Ik werk ook altijd 's avonds (9- 11), dus moet dan ook alleen door het donker. Tja...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:54

DeEenhoorn schreef:
heidy_wilco schreef:

Daar gaat het niet om wijsneus. Je fietst zonder licht, maakt niet uit in welke straat. Dat je zelf wilt verongelukken is je eigen probleem, maar sleep andere mensen er niet in mee. Het stomme is dat als mensen die zonder licht fietsen aangereden worden door een auto, de automobilist nog kan betalen ook. Een regel die ze van mij snel mogen afschaffen, laat de fietser zelf maar betalen. Geen moeite willen doen om een fietslampje te kopen? Dan kunnen ze mooi hun eigen boontjes gaan doppen...

Vera96

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:55

Mijn voorlicht is al even kapot, voel me zo onzichtbaar ermee. Vreselijk, en dan fietst mijn vriend nog altijd aan de buitenkant. Goed dat je me er aan herinnerd, papa moet er morgen maar gauw een ander op zetten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:58

VeraPopeye schreef:
Mijn voorlicht is al even kapot, voel me zo onzichtbaar ermee. Vreselijk, en dan fietst mijn vriend nog altijd aan de buitenkant. Goed dat je me er aan herinnerd, papa moet er morgen maar gauw een ander op zetten.

+:)+

Voel me nu net een lampjes-activist _O-
Ik zie iets te veel mensen zonder licht, ook wandelaars mogen ze van mij wel verlichten ;)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:00

Ik mag absoluut niet door het donker fietsen, als ik rond 1 uur uit ben, dan ga ik gewoon fietsen heen en terug. Als ik om 15 uur uit ben, fiets k heen, wordt ik terug opgehaald. Fiets in de auto.

Als ik pas om 16 uur uit school ben, dan wordt ik gebracht & gehaald, en hebben de pony's vrij. Dus alleen voeren, en stal doen. Dit is 2x per week het geval!
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 17-11-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:01

heidy_wilco schreef:
DeEenhoorn schreef:

Mee eens! Fietste vrijdagavond om een uur of 10 terug van stal naar huis en het was me toch mistig! Ik fietste gewoon rustig, braaf mn lampjes aan en schrok me dood toen ik ineens een fietser tegenkwam die totaal onverlicht was, zo uit een mistwolk kwam en echt 10 meter voor mij pas zichtbaar werd!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:01

nounou, iets aardiger reageren mag ook wel :')
Ik fiets momenteel ook zonder licht, heb m te lang aangelaten waardoor die leeg is :+ Gebruik gewoon m'n mobiel, wel naar beneden schijnen natuurlijk. Moet m natuurlijk niet verblinden haha.

goeie reminder dat ik de batterij nog moet vervangen, handig zo'n topic :))

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:03

Eileen_ schreef:
nounou, iets aardiger reageren mag ook wel :')
Ik fiets momenteel ook zonder licht, heb m te lang aangelaten waardoor die leeg is :+ Gebruik gewoon m'n mobiel, wel naar beneden schijnen natuurlijk. Moet m natuurlijk niet verblinden haha.

goeie reminder dat ik de batterij nog moet vervangen, handig zo'n topic :))

Citaat:

Ging meer om deze zin in combinatie met smiley ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:04

VeraPopeye schreef:
Boooo, hoelang moet jij dan?

Ik fietste voorheen een half uur heen en een half uur terug, maar sinds ik mijn paard verkocht heb fiets ik nu nog ongeveer een kwartier naar m'n werk 's avonds.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:06

Ik ben 16, zit op school in de binnenstad van Utrecht, maak dagen van 9 tot 18:20 dus als ik uit ben fiets ik in het donker van de binnenstad een halfuur naar huis. Daarna moet ik nog 6 kilometer naar stal fietsen..

Ik heb geen problemen met fietsen in het donker, ik ben er dan ook niet bang voor.. Vooral de weg naar mijn paard is niet ontzettend druk bewoond maar eigenlijk maak ik me er nooit zo'n zorgen om wat er kan gebeuren.. :D

Edit: ook terugfietsen van uitgaan 's nachts vind ik zelf geen enkel probleem. Vaak is het dan mijn moeder die dat niet zo prettig vindt.
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 17-11-13 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:07

Grappig dat ik dit topic tegenkom, moet zometeen weer in het donker fietsen naar huis. Fiets altijd een eindje om langs de drukke weg, durf rond deze tijd absoluut niet over een stille, verlaten weg te fietsen.
Als ik 'enge verdachte' kerels zie fiets ik heel snel of ik keer terug :')

Tot ik 16 was ofzo durfde ik nooit in het donker te fietsen, volgens mijn moeder moest ik me niet zo aanstellen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:50

Ik fietste vanaf m'n 12e al door het donkere bos van en naar de manege. Alleen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:05

Ik rijd met m'n scooter ook op de plek waar fietsers rijden. Vandeweek dus bijna iemand zonder verlichting aangereden.
dat het 1 van de rustigste straten is, weten automobilisten dus ook, dus die kunnen nogal gas geven ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 02:27

Ik fiets vanaf mn 13e in het donker heen en weer, stond toen wel op een stalling die maar 5-10 minuten fietsen is. Rond mijn vijftiende ook paarden verder weg gehad. Veel discussies met mijn ouders over gehad, maar wel met het resultaat dat ik net pas thuis kom van 10 km fietsen :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:58

Ik moet er altijd weer even aan wennen om door het donker naar m'n paard te fietsen. De eerste paar keren 's avonds vind ik altijd het 'engst'/spannendst. Daarna gaat het wel. Ik moet wel bekennen dat ik het 's ochtends fijner vind om door het donker te gaan dan 's avonds en dat ik ook altijd probeer om voor 21:00 uur weer thuis te zijn :')

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:13

Ik fiets gewoon in het donker. Vind het wel eng hoor, maar ik maak mezelf vooral heel erg bang.
De snelste weg voor mij naar stal is door het bos heen, dat doe ik wel op de heenweg (als het nog licht is) maar op de terugweg fiets ik om, dan heb ik wat meer dorp en huizen om mij heen. Het laatste stukje is altijd helemaal verlaten, maar daar woon ik al 21 jaar dus dat ben ik wel gewend :)

Muziek in doe ik juist nooit, ik wil het graag wel horen als 'iets' mij zou naderen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:46

Ik ging ook altijd met de fiets. Maar als het donker werd kwam mijn pa of ma me tegemoet fietsen!
Alleen mocht ik echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:02

Ik moet op zaterdagochtend om half 7 door de boerendorpjes , het is voornamelijk dorp en waar het donker is zijn sloten en nee daar zitten geen boefjes in en aan de andere kant een strook berm en de weg. fiets altijd dichtbij huizen en dan ben ik al in een dorp en is er weer licht , ik heb er geen moeite mee alleen met de mist zaterdag voelde ik me ongemakkelijk maar gewoon denken dat als er iemand is ik hem door de mist niet zie en doorfiets :+