Draag alsjeblieft een goede helm!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:24

jorika1986 schreef:
jebuurmeisje schreef:
wow! gelukkig ben je er goed van af gekomen!
Maar zo hee, meer dan €500,- voor een helm? :wow:
Ik ga er wel over nadenken om een integraalhelm aan te schaffen, ik heb inderdaad ook een fashionhelm..

Zoals ik al eerder gepost het is het merk helm wat TS had/heeft een zeer duur merk (maar wel extreem goed)
Er zijn veel goedkopere helmen op de markt maar voor minder dan 80,- is het vaak niet veel.
Zelf heb ik een helm van het merk Shark, om precies te zijn de Evoline 3 systeemhelm.
Op onderstaande link vind je een motorzaak die verschillende vestigingen heeft in NL.
http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... tID=679726

Dankjewel voor je link :)
Ik snap dat je helm dan extreem goed is, maar alsnog abnormaal veel geld voor een helm ;)

Sammie

Re: Draag alsjeblieft een goede helm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:37

Je bent er relatief goed vanaf gekomen. Sterkte met herstellen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:40

jebuurmeisje schreef:
[
jebuurmeisje schreef:
wow! gelukkig ben je er goed van af gekomen!
Maar zo hee, meer dan €500,- voor een helm? :wow:
Ik ga er wel over nadenken om een integraalhelm aan te schaffen, ik heb inderdaad ook een fashionhelm..

Dankjewel voor je link :)
Ik snap dat je helm dan extreem goed is, maar alsnog abnormaal veel geld voor een helm ;)

Dit is nog niet eend de aller duurste hoor. Bij Shoei (helmmerk) wordt je al helemaal eng van de prijs van een basis model... En replica's uit de Moto GP (race) trek je wit weg van de prijs... %)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:03

Je bent er super goed vanaf gekomen!!
Ik heb helaas wel een fashion helm omdat ik een dichte helm niet over mijn oren kan krijgen door een operatie, ben geopereerd aan afstaande oren en als ik nu een dichte helm opdoe ga ik kapot van de pijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:08

Wauw, daar ben je echt heeel goed vanaf gekomen.
Ben echt heel verbaasd dat je niets gebroken hebt en je niet helemaal blauw bent.

Een oud collega is ook aangereden twee jaar terug en zit inmiddels blijvend in een rolstoel en mist een been.

Heel veel beterschap en hopelijk kom je weer bij van de flinke schrik.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:13

Michelle_96 schreef:
Ik heb helaas wel een fashion helm omdat ik een dichte helm niet over mijn oren kan krijgen door een operatie, ben geopereerd aan afstaande oren en als ik nu een dichte helm opdoe ga ik kapot van de pijn.

Kijk eens naar een systeem helm. Ik heb een Shark Evoline 3 die is binnen 2 seconden om te bouwen van integraal naar jet helm e.v.v.
Is ook erg makkelijk als je moet afrekenen bij de benzinepomp, je hoeft je helm niet af te zetten.
Je klapt gewoon het kinstuk naar achteren, en tadaa je gehele gezicht is te zien!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:22

jorika1986 schreef:
Michelle_96 schreef:

Kijk eens naar een systeem helm. Ik heb een Shark Evoline 3 die is binnen 2 seconden om te bouwen van integraal naar jet helm e.v.v.
Is ook erg makkelijk als je moet afrekenen bij de benzinepomp, je hoeft je helm niet af te zetten.
Je klapt gewoon het kinstuk naar achteren, en tadaa je gehele gezicht is te zien!

Zijn inderdaad erg mooie helmen maar heb het geld er echt niet voor..

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:31

Wow, ziet er heftig uit TS! Je bent er inderdaad relatief goed van af gekomen!

Zo zie je maar weer dat een helm zeker belangrijk is!!

@Michelle_96, helmen zijn inderdaad duur, maar een helm kun je als ie stuk is nieuw kopen, een gezicht niet...

edit: typo

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:34

ik snap de opmerking niet dat de volgende scooter van mensen definitief een brom wordt ipv snor omdat ze dan een helm op moeten... je kunt toch ook een helm opzetten op de snor als je dat graag wilt? er staat nergens dat dat niet mag hoor?

TS gelukkig ben je er goed vanaf gekomen, en wat fijn dat de mensen nog even langs zijn geweest savonds

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:36

Zo he, heftig!!!! Gelukkig mankeer je relatief weinig!!!
Ook erg fijn dat de automobilist zo goed meewerkt, sterkte met je herstel!! Y;(

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:58

Pfoe heb je mazzel mee gehad zeg. Sterkte :(:)

Rijden met brommers heb ik zelf gevaarlijker bevonden dan met de auto, ben zelf ook 2 keer aangereden (en een keer een ander ongeluk). Allebei de keren niet mijn fout, automobilisten verwachten over het algemeen alleen fietsers op het fietspad en zien brommers/scooters vaak over het hoofd.
Dus mijn tip: GOED opletten bij elke weg van rechts, óók als je eigenlijk voorrang hebt, en alvast vaart minderen. Ik dacht ook, dit gebeurt me vast niet nog een keer maar na de tweede keer dat iemand zijn auto er gewoon voor kwakte toch maar gekozen voor een langere reistijd :') . Zag het gelukkig altijd een stukje van tevoren, wist dat ik niet meer kon remmen en als soort automatische reactie er maar voor gekozen van het apparaat af te springen ipv op de auto te crashen. :') Dus voor mij was het goed afgelopen (zeer stuitje thats it :P ) maar wel 2x scooter total loss.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:49

Phoeh jeetje zeg.. heb je zeker geluk meegehad !! Heel veel beterschap

Datbetreft ben ik blij dat ik uit de brommer/scooter tijd ben.
Mijn (snor) brommer ging harder als 50
En heb wel eens bij me zelf gedacht, als ik nu val.... ben ik niks meer.
Ik pakte hem daarom ook liever niet als wel...

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:55

Ik ben wel helemaal blauw, geïnteresseerden kunnen pb'en voor foto's.
Gelukkig heb ik super lieve vrienden die me ophalen en thuis brengen ondanks mijn 'handicap' dat ik met krukken loop en niet veel kan.

Zoals hierboven gezegd, een helm kan je nieuw kopen maar een gezicht niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:00

Poeh, dat is schrikken. Inderdaad het bewijs hoeveel nut een goede helm is. Het is dan misschien een hele investering, maar dat is het duidelijk waard.

Wat de automobilist gedaan heeft (jouw in zijn auto laten wachten) is overigens absoluut niet verstandig. Met een beetje pech hadden ze je uit zijn auto moeten knippen (doen ze al gauw bij verdenking op wervelletsel) en dan was zijn auto total-loss.

Sterkte! Kneuzen is pijnlijker dan breken helaas.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:01

wat een geluk!
wat ik wel raar vind, de automobilist heeft gewerkt bij de ambulance, maar zet jou terwijl je net met je hoofd tegen het raam bent geknald in de auto? met risico op nekletsel....
ik was blijven liggen :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:33

Friesfanaat schreef:
Wow, ziet er heftig uit TS! Je bent er inderdaad relatief goed van af gekomen!

Zo zie je maar weer dat een helm zeker belangrijk is!!

@Michelle_96, helmen zijn inderdaad duur, maar een helm kun je als ie stuk is nieuw kopen, een gezicht niet...

edit: typo

Dat klopt maarja moet je wel het geld hebben om een er 1 te kunnen kopen... Zoveel geld kan ik niet missen in 1x dus moet het doen met de helm die ik nu heb

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 08:16

Ik ben op het randje gezet omdat de grond koud was en ik heel erg de schrik erin had.
De helm is zeker een goede investering geweest, zoals je ziet een ongeluk zit in een klein hoekje, het is gebeurd van stal maar huis. Normaliter een stukje van vijf minuten en nu liep het uit tot drie uur.

Iedereen bedankt voor de steun, het is nu twee dagen later en ik begin ook in mijn armen en rug spierpijn te voelen. Vandaag wel naar school want thuis verveel ik me ook zo.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:04

Veel succes op school, hoe vaak hebben ze al gevraagd: Wat is er gebeurt? Hoe gaat het? :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:03

unihorses schreef:
wat een geluk!
wat ik wel raar vind, de automobilist heeft gewerkt bij de ambulance, maar zet jou terwijl je net met je hoofd tegen het raam bent geknald in de auto? met risico op nekletsel....

Ja. Maar mocht je de patiënt moeten verplaatsen naar een veiligere plek dan nog nooit in een auto.
Mocht de patiënt hersen/nek letsel hebben dan word hij/zij uit de auto geknipt en je auto wordt dan niet vergoed.

Het is hier op concour ooit gebeurt.
Ruiter viel van paard. Enkel geblesseerd.
Ze werd ingeladen in een auto en spontaan verloor ze het bewust zijn.
Moest de ambulance alsnog gebeld worden en toen werd ze uit de auto geknipt.

Maar fijn dat je TS er goed van af gekomen bent.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:21

daantjuhhh schreef:
unihorses schreef:
wat een geluk!

Ja. Maar mocht je de patiënt moeten verplaatsen naar een veiligere plek dan nog nooit in een auto.
Mocht de patiënt hersen/nek letsel hebben dan word hij/zij uit de auto geknipt en je auto wordt dan niet vergoed.

Het is hier op concour ooit gebeurt.
Ruiter viel van paard. Enkel geblesseerd.
Ze werd ingeladen in een auto en spontaan verloor ze het bewust zijn.
Moest de ambulance alsnog gebeld worden en toen werd ze uit de auto geknipt.

Maar fijn dat je TS er goed van af gekomen bent.

daar doelde ik ook op. was hier op bokt nog op de nieuwspagina :J dat heel die auto opengknipt moest worden :=