Overstappen energieleverancier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:41

Wij stappen ook regelmatig over. Nooit problemen gehad met overstappen.
We schrijven vaak in voor de energieveiling van vereniging eigen huis en consumentenbond.
Nadeel is dat je als oude (veiling)klant de nieuwe beste veilingprijs niet krijgt als die opnieuw door dezelfde energieleverancier is gewonnen. We zijn onlangs overgestapt naar nuon. Volgend jaar weer op :-) Oek naar de beste prijs.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:00

Wij zitten er ook over te denken om te veranderen van energieleverancier, maar hoe zit dat met je netbeheerder? Hier is Nuon de netbeheerder en onze leverancier is ook de Nuon. i.v.m. welkomsaanbiedingen kunnen we er wat op besparen om over te stappen, maar is het de ellende waard? Dubbele rekeningen enz....

Paan

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:23

Je kunt ook met je huidige leverancier bellen en eens kijken wat zij aan de prijzen willen doen. Hebben wij ook gedaan na een prijsvergelijk via een site. Door dat telefoontje gaan wij € 15,- minder per maand betalen en dan is het tarief gelijk aan de concurrent die er voor ons als goedkoopste uit kwam. Dus geen gedoe met overstappen of zo en toch minder betalen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:30

Kijk ook eens naar het aanbod dat je kijkt op www.sloopdecrisis.nl
Nederlandse Energiemaatschappij heeft daar een heel scherp bod neergelegd, maar het hangt van je verbruik af hoe voordelig het uitpakt (kleingebruikers schieten er minder mee op dan gezinnen die wat meer verbruiken, dit vanwege een hele gunstige energieprijs maar een wat hoger vastrecht).

Voor ons (met nogal hoge energiekosten) scheelde het meer dan 400 euro op jaarbasis!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:15

Wij zijn maar met zijn tweetjes en heel energiezuinig, dus voor ons heeft het dan geen voordeel...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:18

Leuke topic dit!.

We zijn ook van plan om over te gaan stappen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:51

Handig, dit topic! Mijn vriend en ik hebben ons eerste koophuis gekocht en zijn nu opzoek naar een energieleverancier. Had wel interesse in budgetenergie, maar daar lezen we echt mega veel slechte verhalen over, evenals over nuon en over energiedirect ... lastig!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:13

Wij wisselen regelmatig van leverancier als het elders goedkoper kan.
Wij hebben gelukkig nooit problemen met leveranciers gehad.
Bij nu on het langst gezeten en nu opnieuw, verloopt prima.
Met energie direct je hebben we overigens ook geen problemen gehad.

De kosten die je aan de netwerkbeheerder van jouw regio schuldig'bent, betaal je tegenmwoordig meestal via de'factuur van je energieleverancier. Dus geen aparte rekeningen meer.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:16

Ik lees in veel energietopics als veelgenoemd argument om over te stappen de kosten. Zijn er ook mensen die niet alleen vanwege kosten overstappen, maar die ook op basis van andere argumenten overstappen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:10

Zo, kreeg vandaag even een bevestiging van onze aanmelding bij Nuon. Hebben onze eerste koopwoning gekocht, vandaag sleutel ontvangen. In de mail stond een termijnbedrag van € 207,- ! (per maand) Schrokken hier nogal van, hebben niet voor niets de energiecheck gedaan op nuon, en juist voor Nuon gekozen ivm hun redelijk scherpe prijzen. Nou weten wij ook wel dat je bij de energiecheck een gemiddelde krijgt, maar dit termijn bedrag zit zowat € 60,- boven het gemiddelde ... daarvoor hebben wij niet voor nuon gekozen! Heb er een mailtje over gestuurd, nu wachten op reactie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:03

Ik stap al jaren bewust niet over. Ik heb namelijk blokverwarming en betaal aan de energiemaatschappij (Essent) alleen de electriciteit en het kleine beetje wat ik aan gas verbruik voor het fornuis en de geiser. Geloof dat ik op 45,-/50,- per maand zit en dan nog krijg ik terug :))
Blokverwarming zit in de kosten van de VVE, geloof dat het op 90 p/m zit aan voorschot. Aangezien ik alleen en alleen in de avond/het weekend thuis (werk 40 uur per week) krijg ik per jaar honderden euro's terug. Aanpassen is alleen niet mogelijk.
Ik woon in een groot (90m2) goed geisoleerd appartement.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:07

Ook overgestapt! De aanbieding die Nuon voor me had om nog een jaar bij hun te blijven kon niet op tegen het termijnbedrag van Essent <<)

Bovendien zat ik er behoorlijk onder bij de eindafrekening en kreeg ik nog een mooi bedrag terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:45

Hmm ik schop leven , ik zit net in een woning en moet 173 per maand betalen := . Het is een appartement onder en woon-slaap kamer keuken en hal , enkel glas en 1 persoon.. Betaal ik teveel?